Eerste keer feestdagen na scheiding: tips?

19-11-2019 11:07 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze vraag had ik in het topic "Familie en feestdagen" gesteld, maar het is wellicht handiger een eigen topic te plaatsen. Dit jaar vier ik voor het eerst Kerst en Oud en Nieuw sinds ik bij mijn man weg ben. Wat is jullie ervaring hiermee, hoe vulden jullie de feestdagen in, hoe verdeelden jullie de tijd voor jullie kind of kinderen (we hebben een kind van 9)? Creatieve suggesties welkom.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik heb co ouderschap en mijn ex is heel erg van planning enzo dus hebben we alles verdeeld in het ouderschapsplan. Dit jaar zijn ze de eerste week van de kerstvakantie bij mij en gaan ze 2e kerstdag een dagje naar hem en de 2e week zijn ze bij hem inclusief oud en nieuw en volgend naar is t andersom. T is wel relaxed dat het zo vast staat. Iedereen weet waar ie aan toe is.

Kerstavond vier ik met mijn vriend en mijn kids. Mijn vriend zijn kinderen zijn dan bij hun moeder. Eerste kerstdag vieren we met mijn familie. We gaan uit eten. Tweede kerstdag gaan mijn kids dus naar hun vader en ga ik met mijn vriend en zijn kinderen en familie vieren.

Toen ik nog geen vriend had ging ik tweede kerstdag naar mijn ouders of vrienden of ik sprak af met een of andere scharrel.
Bulbul schreef:
20-11-2019 10:33
We hebben goed overlegd en we zetten ons co-ouderschapschema voort in de vakantie, wat betekent dat kind kerstavond en eerste kerstdag bij mij is, en oud en nieuw bij vader. Op kerstavond komt hij bovendien naar ons toe zodat we samen kunnen eten en cadeautjes uitpakken. We bespreken dit natuurlijk nog met kind, maar dat zal hiertegen geen bezwaren hebben. Volgend jaar doen we het dan andersom, zoals een aantal hier ook al opperden. Ik ben heel blij met deze verdeling en gelukkig verliep het gesprek ontspannen.
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
20-11-2019 10:33
We hebben goed overlegd en we zetten ons co-ouderschapschema voort in de vakantie, wat betekent dat kind kerstavond en eerste kerstdag bij mij is, en oud en nieuw bij vader. Op kerstavond komt hij bovendien naar ons toe zodat we samen kunnen eten en cadeautjes uitpakken. We bespreken dit natuurlijk nog met kind, maar dat zal hiertegen geen bezwaren hebben. Volgend jaar doen we het dan andersom, zoals een aantal hier ook al opperden. Ik ben heel blij met deze verdeling en gelukkig verliep het gesprek ontspannen.
Klinkt als een perfecte oplossing! En wat fijn dat jullie dit kunnen, mijn (gescheiden) ouders hebben ook altijd op goede voet gestaan waardoor dit soort dingen konden, en daar ben ik ze altijd erg dankbaar voor geweest (terwijl het voor hun heus wel af en toe even slikken was).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven