Einde maken aan relatie?

14-06-2020 23:31 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Vanavond een account aangemaakt op dit forum. In de hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, en wat lucht hierdoor kan krijgen.

Ik woon samen met mijn vriend en dochtertje van 6 jaar. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is daar erg druk mee. Elke dag van 7:00 tot zeker 22:00 is hij bezig. Dit is altijd al zo geweest en ik wist dan ook waar ik aan begon toen we gingen samen wonen.

Ik werk 24 uur in de zorg en zorg voornamelijk voor onze dochter en het huishouden. Helemaal prima.

Helaas is mijn vriend naast zijn drukke werk in de weekenden nog veel bij zijn vrienden. In de plaatselijke kroeg of bij iemand thuis biertjes drinken. Hier stoor ik me steeds meer aan omdat er op deze manier weinig tot geen tijd meer overblijft voor ons als gezin. Ik heb hier al meerdere keren wat van gezegd en gevraagd of hij ook tijd aan zijn gezin wil gaan besteden. En elke keer beloofd hij dit te gaan doen, en houd dit 2 weken vol om vervolgens weer met zijn vrienden af te spreken.

Afgelopen vrijdag had hij ook bij vrienden gezeten en hadden we afgesproken dat we gisteravond samen wat zouden doen. Onze dochter was uit logeren en zo hadden we het huis voor ons samen. Ik had lekkere hapjes gehaald, een drankje voor ons samen en keer er helemaal naar uit.

Tot mijn vriend thuis kwam van zijn werk, hij deed zijn werkkleding niet uit maar kwam heel leuk vertellen dat hij even een biertje ging drinken met een oud collega. Want die was onverwacht langs gekomen. Nog voordat ik iets kon zeggen was mijn vriend al weg.

Om 1:30 in de nacht kwam hij pas thuis. Ik had nog geen oog dichtgedaan en vroeg waarom hij me zo kon laten zitten. Mijn vriend noemde dat ik niet zo moest zeuren en dat deze oud collega onverwacht kwam, mijn vriend kon er dus niks aan doen.

Vervolgens kregen we ruzie, en blijf mijn vriend volhouden dat ik niet zo moet zeiken en dat ik hem met rust moest laten. Omdat hij gedronken heb ik hem maar gelaten, en probeerde vandaag weer het gesprek aan te gang. Maar mijn vriend moest er niks van weten. Hij gaf aan dat hij geen zin had om bij een zeikwijf te gaan zitten.

Volgens mijn vriend heb ik de afgelopen maanden niks anders gedaan dan zeiken. En dan zeiken over dat we als gezin niks samen doen, dat mijn vriend zoveel van huis is.

Ik ben helemaal ondersteboven van deze uitspraken en ben ontzettend teleurgesteld in mijn vriend. Hij heeft me echt gekwetst. Op deze manier wil ik niet met mijn vriend verder en denk erover deze relatie te beëindigen.

Het is een lang verhaal geworden, maar het lucht wel op om dit kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-06-2020 09:16
hij vindt zijn vrienden belangrijker en hij wil geen kritiek van jou. Dat is hoe hij is
Hij vindt een toevallig langsgekomen oud-collega ook nog belangrijker dan TO. Is hoe hij is.
babbeleo schreef:
15-06-2020 09:20
Hij vindt een toevallig langsgekomen oud-collega ook nog belangrijker dan TO. Is hoe hij is.
Ja en ze moet niet zeiken. Ze moet gewoon koken en het kind opvoeden
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-06-2020 09:21
Ja en ze moet niet zeiken. Ze moet gewoon koken en het kind opvoeden
Je hebt kans dat als er een zwerver voorbij schuifelt die hij een paar jaar geleden ook al eens gezien had, dat hij die ook belangrijker vindt dan TO.
Is het eten nou al klaar of hoe zit dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat leven er toch nog schrikbarend veel mannen in 1950. Kinderachtige, ouderwetse jongetjes in het lichaam van een volwassene. De vrouw kookt en zorgt en houdt verder haar mond, praten met een professional is voor gekkies, en bier drinken is heilig..pffffff. Zo een had ik ook, naast heel veel ander gezeik, daar heb ik een grote klap van gehad. Het is echt niet normaal.

Ultimatum stellen, even weg met dochter inderdaad. Schrijf maar een briefje. En niet meer toegeven. 'Relatietherapie is voor gekkies', jeminee, welzijn van zijn dochter kan hem dus niets schelen. Bah.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Geen zin om bij dat zeikwijf te gaan zitten? Lekker liefdevol. Ik zou alvast gaan uitzoeken hoe je het financieel kan redden in je eentje want deze man klinkt niet als een aanwinst.
Alle reacties Link kopieren
Hij eet mee. Dat is de tijd die jullie met elkaar hebben. Hij ziet zijn dochter dus nagenoeg niet, laat staan dat hij voor haar zorgt. Hij ziet jou nagenoeg niet. En het belangrijkste: hij vindt het geen probleem dat hij de verantwoordelijkheden die hij op zich nam toen hij een gezin stichtte niet nakomt.

Tja, ik zou ermee stoppen. Dat hij niet ziet dat hij jullie verdriet doen, vooruit. Dan kun je samen ontdekken hoe je een andere modus vindt. Maar als het hem niets doet, dan is het al over. Dan is het enige dat je nog rest de keuze maken of je samen geen relatie hebt, of alleen.
Alle reacties Link kopieren
Slimmekip schreef:
15-06-2020 10:17
Geen zin om bij dat zeikwijf te gaan zitten? Lekker liefdevol. Ik zou alvast gaan uitzoeken hoe je het financieel kan redden in je eentje want deze man klinkt niet als een aanwinst.
Dit. Ik zou allereerst;

- al het papierwerk voor jezelf veilig stellen (maak kopieën en dergelijke, zorg dat je overal toegang toe hebt).
- kijken hoe het ervoor staat met een inschrijving bij de woningbouwvereniging.
- kijken of je meer uren kan gaan maken op je werk.

voordat je naar hem toe de knoop doorhakt.
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even weggaan samen met mijn dochter is geen optie. Helaas geen ouders meer en familie wonen te ver van ons. Mijn dochter moet ook weer naar school.

Wel ben ik serieus aan het rondkijken voor een andere woning, want ik zie mezelf niet op deze manier gelukkig worden. Ik ben juist vreselijk ongelukkig. En na al jaren op deze manier proberen zit er totaal geen vooruitgang in.

Onze dochter is wel erg gek op papa, ondanks dat hij haar weinig ziet en weinig met haar doet. Op zondag is hij thuis, maar is dan vaak te moe. Hij wil dan bijkomen van het werken. We wandelen wel eens door de bossen en halen een ijsje.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 24 uur als verpleegkundige, financieel ben ik in principe zelfstandig. Ook sta ik 2 jaar ingeschreven bij de woningbouw. Daarnaast heb ik uitgerekend op welke toeslagen ik recht zou hebben, ik zou me zonder vriend dan prima kunnen redden.

Dat voelt ook ontzettend fijn kan ik zeggen😊
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vlinder,
Wat lullig is dat. En wat een teleurstelling.
Het feit dat hij je een zeikwijf noemt vind ik echt disrespektvol.
Niet goed.....
Alle reacties Link kopieren
Zijn rol is nu al zo klein dat het verschil met een scheiding minimaal is, denk ik. Jij doet alle zorgtaken, je bent financieel zelfstandig, en zijn tijd met jullie dochter is sterk beperkt. Ook voor je dochter is het verschil klein: ze zal hem dan niet veel minder vaak zien dan nu. Vaker misschien, als je van een weekendregeling zou uitgaan. Twee volle dagen om de twee weken is meer dan een boswandeling op zondag.

Het klinkt schrijnend. Ik zou op zoek gaan naar een nieuwe woning, en ondertussen proberen of je nog één keer een goed gesprek kunt hebben. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan wat binnen je bereik lag.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-06-2020 06:24
Je hebt toch zo geen relatie? Je dochter ziet haar vader nooit.
Dit inderdaad. Hij is een zaaddonor en iemand die 's nachts in je bed slaapt, meer eigenlijk niet. Ik denk dat er zowel voor jullie als voor hem amper verschil zal zijn als je uit elkaar gaat, behalve in praktisch opzicht, minder was in de wasmand, dat soort dingen, minder boodschappen in je karretje, dat soort dingen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Heeft ie een affaire ?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee...
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij de druppel was, was bedenken of ik zou willen dat mijn dochter later in zo'n relatie zou zitten.
Toen was de knoop heel snel door.

Sterkte TO

En n affaire.... als t al zo zou zijn zou ik haar veel plezier met hem wensen. :whistle:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat het verschil voor je is als je zou scheiden van deze man, want zoveel doen jullie zo te horen niet samen. Voegt je relatie nog wel iets toe voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt of je vriend alcoholist is en jij het nog niet hardop durft te zeggen.
Ik woon samen met mijn vriend en dochtertje van 6 jaar. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is daar erg druk mee. Elke dag van 7:00 tot zeker 22:00 is hij bezig. Dit is altijd al zo geweest en ik wist dan ook waar ik aan begon toen we gingen samen wonen. 

Ik werk 24 uur in de zorg en zorg voornamelijk voor onze dochter en het huishouden. Helemaal prima.


Dit is je probleem, jij vindt het helemaal prima en daar leeft hij ook naar.
Het is zo krom dat het niet meer recht te maken is. Dit had je best kunnen voorzien maar ja, daar heb je nu niks meer aan.
Ik zou gaan als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje00000001 schreef:
14-06-2020 23:31
Goedenavond,

Vanavond een account aangemaakt op dit forum. In de hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, en wat lucht hierdoor kan krijgen.

Ik woon samen met mijn vriend en dochtertje van 6 jaar. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is daar erg druk mee. Elke dag van 7:00 tot zeker 22:00 is hij bezig. Dit is altijd al zo geweest en ik wist dan ook waar ik aan begon toen we gingen samen wonen.

Ik werk 24 uur in de zorg en zorg voornamelijk voor onze dochter en het huishouden. Helemaal prima.
Helemaal prima... ja voor een spermadonor wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-06-2020 12:26
Ik woon samen met mijn vriend en dochtertje van 6 jaar. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is daar erg druk mee. Elke dag van 7:00 tot zeker 22:00 is hij bezig. Dit is altijd al zo geweest en ik wist dan ook waar ik aan begon toen we gingen samen wonen. 

Ik werk 24 uur in de zorg en zorg voornamelijk voor onze dochter en het huishouden. Helemaal prima.


Dit is je probleem, jij vindt het helemaal prima en daar leeft hij ook naar.
Het is zo krom dat het niet meer recht te maken is. Dit had je best kunnen voorzien maar ja, daar heb je nu niks meer aan.
Ik zou gaan als ik jou was.
Inderdaad, waarom heb je hier willens en wetens voor gekozen? Eigenlijk wel logisch dat hij boos wordt dat je hem nu probeert te veranderen, je hebt immers al zoveel geslikt.
Macarinata schreef:
15-06-2020 10:16
Wat leven er toch nog schrikbarend veel mannen in 1950. Kinderachtige, ouderwetse jongetjes in het lichaam van een volwassene. De vrouw kookt en zorgt en houdt verder haar mond, praten met een professional is voor gekkies, en bier drinken is heilig..pffffff. Zo een had ik ook, naast heel veel ander gezeik, daar heb ik een grote klap van gehad. Het is echt niet normaal.

Ultimatum stellen, even weg met dochter inderdaad. Schrijf maar een briefje. En niet meer toegeven. 'Relatietherapie is voor gekkies', jeminee, welzijn van zijn dochter kan hem dus niets schelen. Bah.
En vrouwen die dat relatiemateriaal vinden.
Deze man is vrijgezel met een huishoudster die af en toe zeikt.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 13:59
Reden: Huis geen huus
1.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al eerder noemde, het is niet de eerste keer dat ik problemen mee heb en hij beloofd dat het anders zal gaan. En ik ben niet iemand die zonder te proberen weg zal gaan.

Ik wil wel tegen mijn dochter en mezelf kunnen zeggen dat ik echt alles heb geprobeerd. Vooral voor onze dochter vind ik dat belangrijk.

Maar het houd een keer op. Zoals hier door sommigen wordt genoemd voel ik me idd zijn huishoudster.

Laatst wilde hij schone kleding pakken maar dat zat nog in de was, kreeg ik ook de wind van voren. Het duurde wel 2 weken voordat zijn schone kleding in de kast lag. Natuurlijk is dat niet zo, maar ik begin dan aan mezelf te twijfelen of het echt zo is. Daarnaast laat hij alles maar slingeren en moet ik al zijn vieze was bij elkaar zien te krijgen.

Ik voel me dan ook net een slaafje en daar ben ik klaar mee. Ook met het alleen thuis zitten in de weekenden. Ik heb zoveel geduld met hem gehad, maar zoals ik me nu voel is het geduld op.
Vlindertje00000001 schreef:
15-06-2020 14:27
Zoals ik al eerder noemde, het is niet de eerste keer dat ik problemen mee heb en hij beloofd dat het anders zal gaan. En ik ben niet iemand die zonder te proberen weg zal gaan.

Ik wil wel tegen mijn dochter en mezelf kunnen zeggen dat ik echt alles heb geprobeerd. Vooral voor onze dochter vind ik dat belangrijk.

Maar het houd een keer op. Zoals hier door sommigen wordt genoemd voel ik me idd zijn huishoudster.

Laatst wilde hij schone kleding pakken maar dat zat nog in de was, kreeg ik ook de wind van voren. Het duurde wel 2 weken voordat zijn schone kleding in de kast lag. Natuurlijk is dat niet zo, maar ik begin dan aan mezelf te twijfelen of het echt zo is. Daarnaast laat hij alles maar slingeren en moet ik al zijn vieze was bij elkaar zien te krijgen.

Ik voel me dan ook net een slaafje en daar ben ik klaar mee. Ook met het alleen thuis zitten in de weekenden. Ik heb zoveel geduld met hem gehad, maar zoals ik me nu voel is het geduld op.
O_O
Vrouw, echt hoor. Wat doe je jezelf aan? Heb je geen zelfrespect?
Ik zou acuut stoppen hem te verzorgen, echt per nu meteen.
Alle reacties Link kopieren
En toch zit het probleem niet in dat TO het huishouden doet of eten kookt. Ook niet dat zij voor hun dochter zorgt. Zelfs niet dat hij errug veel tijd besteedt aan wat hij dan ook aan het doen is.

Hij besteedt geen aandacht aan TO.

En als hij wel 'aandacht' aan haar besteedt dan is dat, nou ja, niet vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven