Emotioneel vreemdgaan.. wat zou jij doen?

18-04-2016 12:39 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumleden,



Afgelopen week heb ik na ruim 8 jaar mijn vriend uit huis gezet. Enkele maanden geleden gaf hij aan twijfels te hebben in onze relatie en dat had ik totaal niet verwacht. We hebben een goed en openhartig gesprek gehad waarin hij aangaf zich aangetrokken te voelen tot andere vrouwen. Ik heb hem ruimte en tijd gegeven om tot een beslissing te komen en de keus bij hem gelegd. Naar mijn idee was onze relatie goed! Enkele dagen later gaf hij aan volledig voor ons te kiezen, maar toch spookte door mijn hoofd dat er misschien wel meer speelde.



De relatie ging goed verder, we hadden goede seks en het erg leuk samen. De afgelopen periode kreeg ik echter steeds meer een onderbuikgevoel en toen wij enkele weken geleden op de verjaardag van een gezamenlijke vriendin waren, wist ik het zeker. Het draait niet om vrouwen, het draait om haar. Een goede vriendin van beide, collega van hem.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop en ik vond een e-mail van enkele maanden terug. Ze verklaarde hem de liefde, maar omdat hij mij niet wilde verlaten "liet ze hem los". De laatste tijd zagen we haar echter steeds vaker. Een verjaardag, feestjes en uit eten met zijn drieën. Ook gingen die twee met andere collega's op pad en werken ze soms samen. Hij had de laatste tijd dagelijks over haar en ze Whatsappen veel dat had ik ook wel door.



Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan en ze sturen dagelijks zoveel berichtjes dat het uren werk zou zijn om het allemaal door te lezen. Maar wat ik las, daar schrok ik van. Afspreken wat ze aan zouden trekken "zodat die sexy billen goed uit zouden komen" en andere dingen die ik in ieder geval niet naar iemand anders zou sturen. Het deed me verschrikkelijk veel pijn en het voelde alsof ik in brand stond.



Uiteraard heb ik hem geconfronteerd en na wat ontkennen kwam het eruit. Hij gaf het toe (ontkennen had natuurlijk niet echt zin) en zei dat ze geen seks hebben gehad en dat hij niet verliefd is op haar. En dat het puur om de aandacht ging. Ik voelde me dusdanig bedrogen dat ik hem naar zijn ouders heb gebracht en gezegd heb dat het (voorlopig) over is. Iedereen in onze omgeving is geschokt en had dit niet aan zien komen. Blijkbaar was hij van plan om me ten huwelijk te vragen! Hij smeekt mij nu om toch verder te gaan en wil zijn baan op te geven, haar nooit meer te zien, etc.



Als hij dit maanden terug had opgebiecht en het had afgekapt dan had ik hem dit best kunnen vergeven. Ik snap de verleiding best en verliefd worden op iemand anders neem ik hem en haar niet kwalijk. Maar de manier waarop ik bedrogen ben, kan ik niet naast me neerleggen. Hij zei voor mij te kiezen, maar doet het toch niet?



Mijn schoonouders vinden mijn beslissing overhaast en rigoureus. Ik heb ze ook niet precies verteld wat er verstuurd is, dat is aan hem. Ik hield / hou zoveel van hem en was van plan om de rest van mijn leven met hem te delen!



Wat zou jij in mijn situatie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zeer kwalijk dat mensen door elkaars privéspullen heen gaan.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop

Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan



Zelfs de politie mag bij een verdachte niet in zijn smartphone kijken. Als het in mijn geval over en uit zou zijn deed ik meteen aangifte.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 18 april 2016 @ 14:10:

[...]



Ik moet je tegenspreken, toen ik jonger was ben ik regelmatig vreemdgegaan, maar dat zal ik nu nooit meer doen, ik zou mijn man nooit meer aan kunnen kijken.. Ik heb er ook geen behoefte aan uiteraard en ik weet wat de valkuilen zijn. Dus mensen kunnen veranderen.

Misschien ben ik wel te ongenuanceerd. Maar hoeveel mensen zien we hier niet langskomen die het ook echt noooooooit van zichzelf hadden verwacht en die het toch "overkwam"?

Misschien is het wel wat teveel gegeneraliseerd ja, de ene persoon is de andere niet..........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 18 april 2016 @ 14:12:

Ik vind het zeer kwalijk dat mensen door elkaars privéspullen heen gaan.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop

Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan



Zelfs de politie mag bij een verdachte niet in zijn smartphone kijken. Als het in mijn geval over en uit zou zijn deed ik meteen aangifte.De politie mag ook niet bij mij in bed kruipen.
Oh dear, how sad, never mind.
Maanden lang alleen seksueel getinte appjes naar elkaar sturen? Ik geloof dat eerlijk gezegd niet, je moet dan wel heel veel zelfbeheersing hebben. Daarnaast is het onbeschoft en respectloos van die twee om met jou uiteten te gaan terwijl ze achter je rug je belazeren. Hij kan nog zoveel janken, hij heeft dit bewust gedaan en volgehouden en er over gelogen met iemand waar je zelf ook bevriend bent. Bij mij zou daar wel de grens liggen, ik zou me nooit zo laten vernederen door een partner. Je bent lekker jong, ga genieten van het leven, dit soort mensen moet je niet in je buurt willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien overkomt het ze omdat ze de valkuilen niet kennen, ik ben door schade en schande wijs geworden.
quote:willem1959 schreef op 18 april 2016 @ 13:38:

Sjongejong. Emotioneel vreemdgaan. Mannen mogen ook niets.

En als hij zich dan 's avonds aftrekt en aan een ander denkt?



Mannen zijn geen eigendom. Die kunnen denken en zeggen wat ze zelf graag willen.



En dan nog iets, ik zou een vrouw die in mijn pc en telefoon aan het zoeken is meteen de deur uit flikkeren. Je maakt toch ook elkaars post niet open? Wat een idiote relatie hebben jullie zeg. EN nee, niet vanwege die geile appjes.Alsof iemand Willempie op Viva serieus neemt.
quote:willem1959 schreef op 18 april 2016 @ 14:12:

Ik vind het zeer kwalijk dat mensen door elkaars privéspullen heen gaan.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop

Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan



Zelfs de politie mag bij een verdachte niet in zijn smartphone kijken. Als het in mijn geval over en uit zou zijn deed ik meteen aangifte.Volgens mij heb je geen partner want anders zou je niet zo blij zijn als je weer je gore taal mag uitslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het iig niet pikken, ik zou het bedrog niet trekken. Uit eten terwijl zij iets delen wat jij niet weet.. Gemeen is het. Walgelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 18 april 2016 @ 14:14:

Misschien overkomt het zedoen ze het omdat ze de valkuilen niet kennen, ik ben door schade en schande wijs geworden.Jij wist niet dat je partner zich belazerd zou voelen?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt. Ik heb het hem vergeven, MAAR hij had haar nooit in het echt gezien.(dit weet ik omdat ik een keer ben gaan appen met haar zonder dat ze wist dat ik het was) Laat staan dat hij met haar en met mij uiteten ging oid. Hierdoor zou ik mij nog meer bedonderd voelen en het hun niet kunnen vergeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 april 2016 @ 13:12:

[...]





Ik zou zoiets zelf op deze manier nooit (hoop ik) doen. Ben een ontzettende flirt weet ik van mezelf maar mijn man zijn hart zou ik hiermee breken.

Dus al zit er iemand voor de gezelligheid te lang te dicht naast me dan ga ik al verzitten als ik het 'te leuk' vind.

Ik gok niet met degene van wie ik hou.





Exact dit. Flirten, ok; je aangetrokken voelen tot iemand anders; pijnlijk maar kan gebeuren. Er daarna staalhard over liegen: absoluut niet ok. Ik snap wat je zegt over een dronken avondje iemand zoenen en dat dat minder pijnlijk zou zijn, daar ben je heel even mee bezig en was ook niet 'met voorbedachte rade'. Dit heeft blijkbaar lang gespeeld - ook toen jullie er al samen over gepraat hadden... Je hebt hem de kans gegeven om alles op te biechten, maar hij heeft die kans niet genomen. Dat is voor mij een dealbreaker.



En iets anders: ik heb mijn vorige vriend ook bedrogen. Met mijn huidige vriend. Ik ben er niet trots op en wenste dat ik het anders had aangepakt, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb mijn ex toen héél veel pijn gedaan en heel erg teleurgesteld en ik zou het echt nooit meer opnieuw doen. Dat wil ik ten eerste een ander NOOIT meer aandoen (en ten tweede mezelf ook niet). Beetje on-topic: ik heb het wél eerlijk verteld en dat is de énige reden dat ik nu nog een héél goed contact heb met die ex. Ik kan hem eerlijk waar tot één van mijn beste vrienden rekenen, nu.
Mijn ervaring is, dat als mannen dit lange tijd achtereen kunnen doen, dat dat toch een karakter ding is. Zo stiekem, geniepig en achterbaks kunnen zijn, zegt wat over een persoon. Want ze weten dat het niet OK is, maar ze doen het toch omdat zij het nodig hebben. ongeacht wat het voor de relatie betekent.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 18 april 2016 @ 14:12:

Ik vind het zeer kwalijk dat mensen door elkaars privéspullen heen gaan.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop

Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan



Zelfs de politie mag bij een verdachte niet in zijn smartphone kijken. Als het in mijn geval over en uit zou zijn deed ik meteen aangifte.



Je bent de eerste die weer een glimlach op mijn gezicht tovert Willem. Blij dat jij niet mijn partner bent zeg!



quote:Geronimo2 schreef op 18 april 2016 @ 14:13:

Maanden lang alleen seksueel getinte appjes naar elkaar sturen? Ik geloof dat eerlijk gezegd niet, je moet dan wel heel veel zelfbeheersing hebben. Daarnaast is het onbeschoft en respectloos van die twee om met jou uiteten te gaan terwijl ze achter je rug je belazeren. Hij kan nog zoveel janken, hij heeft dit bewust gedaan en volgehouden en er over gelogen met iemand waar je zelf ook bevriend bent. Bij mij zou daar wel de grens liggen, ik zou me nooit zo laten vernederen door een partner. Je bent lekker jong, ga genieten van het leven, dit soort mensen moet je niet in je buurt willen hebben.Ik weet het niet. Hij zegt ook niet verliefd te zijn, maar ik ben niet blind. Er zijn in ieder geval gevoelens. Dat was juist de aanleiding om zijn telefoon te controleren. Het respectloze gedrag is ook hetgeen mij het meeste pijn doet, niet omdat hij gevoelens heeft voor iemand. En dat zij smoorverliefd is op hem neem ik haar ook absoluut niet kwalijk, maar dat achterbakse gedoe... verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind in je partners telefoon kijken stiekem, geniepig, achterbaks en respectloos gedrag.



Wie weet hoe vaak het gebeurt zonder dat partner daar vanaf weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 18 april 2016 @ 14:32:

Ik vind in je partners telefoon kijken stiekem, geniepig, achterbaks en respectloos gedrag.



Wie weet hoe vaak het gebeurt zonder dat partner daar vanaf weet.Dus jij vindt het gedrag van TO fouter dan dat van haar partner?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 april 2016 @ 14:36:

[...]



Dus jij vindt het gedrag van TO fouter dan dat van haar partner?

Ja. Dit was misschien een toevalstreffer maar wie weet hoeveel partners stiekem in elkaars telefoon/pc kijken alleen maar omdat ze denken dat er wat aan de hand is.



Dit is fouter dan fout. Echt.

Nogmaals, zelfs de politie mag bij een verdachte niet in zijn telefoon kijken maar moet daar eerst speciaal toestemming van de rechter commissaris voor vragen. En dat is nogal niet wat.
Alle reacties Link kopieren
Als hij fysiek vreemd was gegaan dan had je dingen als 'het was heerlijk' gelezen, denk ik. Ik geloof ook dat hij niet verliefd is, trouwens. Het is heel leuk om aandacht te krijgen van een mooie vrouw. Als je bijv. een sleur hebt en dan komt er een leuke vrouw in beeld (samenloop van omstandigheden), dan kan ik me ergens ook voorstellen dat dit gebeurt (niet dat het goedpraat natuurlijk). Dat hij tegen je aan het liegen was, moet je niet op jezelf betrekken.



Persoonlijk zou ik proberen samen een gesprek te voeren (zonder verweten oid), maar aangeven wat dit met je doet en proberen aan te werken en te voorkomen dat dit in toekomst nog eens gebeurt. Ik geloof best dat het eenmalig geweest kan zijn en dat hij besefte dat hij toch voor jou wil gaan. Hij heeft gezien wat het met je doet en hij wil je niet kwijt, dus ik geloof dat hij ook meer zijn best zal doen vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
Compliment, dat heb je prima gedaan!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 18 april 2016 @ 14:20:

[...]





En iets anders: ik heb mijn vorige vriend ook bedrogen. Met mijn huidige vriend. Ik ben er niet trots op en wenste dat ik het anders had aangepakt, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb mijn ex toen héél veel pijn gedaan en heel erg teleurgesteld en ik zou het echt nooit meer opnieuw doen. Dat wil ik ten eerste een ander NOOIT meer aandoen (en mezelf ook niet). Beetje on-topic: ik heb het wél eerlijk verteld en dat is de énige reden dat ik nu nog een héél goed contact heb met die ex. Ik kan hem eerlijk waar tot één van mijn beste vrienden rekenen, nu.



Je bent er eerlijk over, en dat valt te waarderen,

Echter als ik de desbetreffende ex zou zijn, dan zou ik dat laatste eerlijk gezegd niet kunnen.

In ieder geval niet voordat ik zelf ook weer een goede en serieuze relatie met iemand anders had.

Maar da's misschien meer mijn tekortkoming nadat ik ook een flinke opdonder heb gekregen.





quote:Hayek schreef op 18 april 2016 @ 14:36:

[...]



Dus jij vindt het gedrag van TO fouter dan dat van haar partner?



Ik vind het een niet meer fout als het andere.

Ikzelf kwam er ook pas achter nadat ik in een mailbox had gekeken van mijn wederheft.

Wij hebben nu gewoon de afspraak dat e dat van elkaar mogen, geen geheimen meer voor de ander.

Gewoon geheel open.



Willem zijn reactie's slaan nergens op, Vind ik.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dizz89 schreef op 18 april 2016 @ 14:45:

Als hij fysiek vreemd was gegaan dan had je dingen als 'het was heerlijk' gelezen, denk ik. Ik geloof ook dat hij niet verliefd is, trouwens. Het is heel leuk om aandacht te krijgen van een mooie vrouw. Als je bijv. een sleur hebt en dan komt er een leuke vrouw in beeld (samenloop van omstandigheden), dan kan ik me ergens ook voorstellen dat dit gebeurt (niet dat het goedpraat natuurlijk). Dat hij tegen je aan het liegen was, moet je niet op jezelf betrekken.



Persoonlijk zou ik proberen samen een gesprek te voeren (zonder verweten oid), maar aangeven wat dit met je doet en proberen aan te werken en te voorkomen dat dit in toekomst nog eens gebeurt. Ik geloof best dat het eenmalig geweest kan zijn en dat hij besefte dat hij toch voor jou wil gaan. Hij heeft gezien wat het met je doet en hij wil je niet kwijt, dus ik geloof dat hij ook meer zijn best zal doen vanaf nu.



Goede en integere post.

Geheel eens hiermee.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 18 april 2016 @ 14:49:

[...]





Je bent er eerlijk over, en dat valt te waarderen,

Echter als ik de desbetreffende ex zou zijn, dan zou ik dat laatste eerlijk gezegd niet kunnen.

In ieder geval niet voordat ik zelf ook weer een goede en serieuze relatie met iemand anders had.

Maar da's misschien meer mijn tekortkoming nadat ik ook een flinke opdonder heb gekregen.





[...]





Ik vind het een niet meer fout als het andere.

Ikzelf kwam er ook pas achter nadat ik in een mailbox had gekeken van mijn wederheft.

Wij hebben nu gewoon de afspraak dat e dat van elkaar mogen, geen geheimen meer voor de ander.

Gewoon geheel open.



Willem zijn reactie's slaan nergens op, Vind ik.

Slaan nergens op? Tuurlijk wel.

Het is onzin om alles met elkaar te delen. Het lijkt de Stasi wel in sommige relaties.



Overigens, partner kan natuurlijk altijd een 'geheim mailadres' openen.

Tralalalala.
Alle reacties Link kopieren
Maar het was helemaal niet eenmalig. Hij heeft in eerste instantie willens en wetens TO voorgelogen over wat er precies aan de hand was, daarna "ging" hij toch voor TO en bleef ondertussen bezig met die mevrouw. Dat is geen eenmalig slippertje, maar doelbewust, over een langere tijd. En in die tussentijd maakte hij plannen om TO ten huwelijk te vragen. Beetje merkwaardig dan.

Hij kreeg pas spijt en berouw toen TO hem confronteerde met wat zij gevonden had.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 18 april 2016 @ 14:12:

Ik vind het zeer kwalijk dat mensen door elkaars privéspullen heen gaan.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop

Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan



Zelfs de politie mag bij een verdachte niet in zijn smartphone kijken. Als het in mijn geval over en uit zou zijn deed ik meteen aangifte.Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn,dat je stofzuiger door je privespullen gaat.........
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 18 april 2016 @ 14:52:

[...]



Slaan nergens op? Tuurlijk wel.



Dit mag jij uiteraard vinden, een ieder heeft het recht op een eigen mening.





Het is onzin om alles met elkaar te delen. Het lijkt de Stasi wel in sommige relaties.



Overigens, partner kan natuurlijk altijd een 'geheim mailadres' openen.

Tralalalala.En uiteraard kan een geheim mailadres, maar ook dat valt te kraken als je ergens nattigheid voelt.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:saskia18 schreef op 18 april 2016 @ 14:58:

[...]





Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn,dat je stofzuiger door je privespullen gaat.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven