Emotioneel vreemdgaan.. wat zou jij doen?

18-04-2016 12:39 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumleden,



Afgelopen week heb ik na ruim 8 jaar mijn vriend uit huis gezet. Enkele maanden geleden gaf hij aan twijfels te hebben in onze relatie en dat had ik totaal niet verwacht. We hebben een goed en openhartig gesprek gehad waarin hij aangaf zich aangetrokken te voelen tot andere vrouwen. Ik heb hem ruimte en tijd gegeven om tot een beslissing te komen en de keus bij hem gelegd. Naar mijn idee was onze relatie goed! Enkele dagen later gaf hij aan volledig voor ons te kiezen, maar toch spookte door mijn hoofd dat er misschien wel meer speelde.



De relatie ging goed verder, we hadden goede seks en het erg leuk samen. De afgelopen periode kreeg ik echter steeds meer een onderbuikgevoel en toen wij enkele weken geleden op de verjaardag van een gezamenlijke vriendin waren, wist ik het zeker. Het draait niet om vrouwen, het draait om haar. Een goede vriendin van beide, collega van hem.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop en ik vond een e-mail van enkele maanden terug. Ze verklaarde hem de liefde, maar omdat hij mij niet wilde verlaten "liet ze hem los". De laatste tijd zagen we haar echter steeds vaker. Een verjaardag, feestjes en uit eten met zijn drieën. Ook gingen die twee met andere collega's op pad en werken ze soms samen. Hij had de laatste tijd dagelijks over haar en ze Whatsappen veel dat had ik ook wel door.



Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan en ze sturen dagelijks zoveel berichtjes dat het uren werk zou zijn om het allemaal door te lezen. Maar wat ik las, daar schrok ik van. Afspreken wat ze aan zouden trekken "zodat die sexy billen goed uit zouden komen" en andere dingen die ik in ieder geval niet naar iemand anders zou sturen. Het deed me verschrikkelijk veel pijn en het voelde alsof ik in brand stond.



Uiteraard heb ik hem geconfronteerd en na wat ontkennen kwam het eruit. Hij gaf het toe (ontkennen had natuurlijk niet echt zin) en zei dat ze geen seks hebben gehad en dat hij niet verliefd is op haar. En dat het puur om de aandacht ging. Ik voelde me dusdanig bedrogen dat ik hem naar zijn ouders heb gebracht en gezegd heb dat het (voorlopig) over is. Iedereen in onze omgeving is geschokt en had dit niet aan zien komen. Blijkbaar was hij van plan om me ten huwelijk te vragen! Hij smeekt mij nu om toch verder te gaan en wil zijn baan op te geven, haar nooit meer te zien, etc.



Als hij dit maanden terug had opgebiecht en het had afgekapt dan had ik hem dit best kunnen vergeven. Ik snap de verleiding best en verliefd worden op iemand anders neem ik hem en haar niet kwalijk. Maar de manier waarop ik bedrogen ben, kan ik niet naast me neerleggen. Hij zei voor mij te kiezen, maar doet het toch niet?



Mijn schoonouders vinden mijn beslissing overhaast en rigoureus. Ik heb ze ook niet precies verteld wat er verstuurd is, dat is aan hem. Ik hield / hou zoveel van hem en was van plan om de rest van mijn leven met hem te delen!



Wat zou jij in mijn situatie doen?
quote:MarindaH schreef op 19 april 2016 @ 12:48:

Ik bedoel dat je gedachten kunnen afdwalen. Daar hoeft je partner niet per se iets mee te maken hebben. Snappie?Ja, dat snap ik heel goed, maar krijg niet echt de indruk dat TO gekeken heeft of dat wel of niet van toepassing is. Lijkt erg gefixeerd te zijn op wat hij deed
Lijkt me heel logisch en wat dan nog? Je komt erachter dat je vriend geile berichtjes stuurt naar iemand anders en denkt dan 'hmm, hoe heb ik dit zelf veroorzaakt'? Zit jij echt zo in elkaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 19 april 2016 @ 13:22:

Ik gooide hem het kanaal .

.

Weer zo,n rat!!Ratten kunnen zwemmen
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 19 april 2016 @ 09:51:

[...]





Mijn vriend kan niet eens in mijn telefoon kijken. Ik heb pincode erop en die wil hij niet weten. En straks met iPhone is het mijn vingerafdruk, dus kan hij er ook niet in kijken.



Dus???

Bedoel je nu dat je vriend dus nooit zou kunnen ontdekken wanneer je vreemd zou gaan?
Alle reacties Link kopieren
Woldertje slaapt.



Onzekere vriend pakt haar telefoon.



Duwt voorzichtig haar duim tegen de sensor.



Leest heel haar ranzige correspondentie met de pool boy.



Tip: Hou het bij alleen een code
Alle reacties Link kopieren
Oeh, lastig zeg! Ik zou me precies hetzelfde voelen als jij. Alleen was ik niet zo rigoreus.

Ik heb iets soort gelijks meegemaakt met mijn ex. Ik heb hem toen proberen te vergeven en vergeten omdat er volgens hem niets gebeurt is.

Voor mij voelde het bedrog eigenlijk even groot. Of je nu wel of niet met haar in bed hebt gelegen, je hebt bewust tegen me gelogen en dingen achter gehouden.

Ik kon het toch niet van me af zetten en heb uiteindelijk na 2 jaar toch de relatie verbroken. Omdat het vertrouwen weg was.

Sterkte!
quote:MarindaH schreef op 19 april 2016 @ 13:30:

Lijkt me heel logisch en wat dan nog? Je komt erachter dat je vriend geile berichtjes stuurt naar iemand anders en denkt dan 'hmm, hoe heb ik dit zelf veroorzaakt'? Zit jij echt zo in elkaar?

Hoe verbuig je iemands woorden... Nee natuurlijk niet alleen naar die kant kijken, maar wel óók naar die kant kijken en niet alléén maar naar wat hij gedaan heeft.



Als je iets samen op wil lossen, moet je ook samen kijken waar je het samen hebt laten ontstaan.



Zo voor jou ook duidelijk genoeg uitgespeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:Salve schreef op 19 april 2016 @ 13:27:

[...]



Ja, dat snap ik heel goed, maar krijg niet echt de indruk dat TO gekeken heeft of dat wel of niet van toepassing is. Lijkt erg gefixeerd te zijn op wat hij deed

Ik ben niet boos om zijn gevoelens voor een ander, maar de manier waarop ik voorgelogen ben. We hebben maanden geleden over deze gevoelens gesproken en hij gaf toen aan en nu nog dat het niet aan mij ligt. Of dat werkelijk zo is weet ik niet, er zal ongetwijfeld meer meespelen wellicht onbewust. Maar wat moet ik daar nou mee? Ik weet niet wat ik in deze situatie nog meer zou kunnen doen hoor. Maar als je praktische tips hebt hoor ik ze graag!



quote:lila01 schreef op 19 april 2016 @ 13:05:

Urenlang chatten/ berichtjes naar elkaar sturen doe je niet als je niet verliefd bent.

Dat denk ik eigenlijk ook niet! Zeker dergelijke berichten niet.



quote:elle5460 schreef op 19 april 2016 @ 13:22:

Ik gooide hem het kanaal .

.

Weer zo,n rat!!Tja makkelijker gezegd dan gedaan na zo'n lange tijd en als je heel erg van iemand houdt..
Kan ik me heel goed voorstellen Amoureux en daar heb je ook alle recht toe. Hij heeft je vertrouwen beschadigd en hij zal moeten bewijzen dat hij je vertrouwen weer waard is. Of jij het weer kan geven, kan je alleen zelf bepalen.

Praktische tips geven is moeilijk natuurlijk als je iemand niet persoonlijk kent. Je zou kunnen kijken of je dingen niet meer of niet meer samen doet, die je in het begin van de relatie misschien wel deed. Zijn er dingen nu anders dan toen en hoe voelt dat?

Je zou kunnen kijken of jullie nog steeds tijd voor elkaar vrijmaken en elkaar laten voelen hoe belangrijk de ander voor je is. Dat soort praktische dingen kun je samen bespreken bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Het is een raar iets van deze tijd dat we alles van de partner willen weten.

Vroeger hadden vrouwen een relatie omdat een man werkte en geld verdiende. De vrouw deed het huishouden.



Nu willen vrouwen gelijkwaardigheid maar moet de man bovendien een open boek zijn.



Wat een treurnis.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 19 april 2016 @ 16:39:

Het is een raar iets van deze tijd dat we alles van de partner willen weten.

Vroeger hadden vrouwen een relatie omdat een man werkte en geld verdiende. De vrouw deed het huishouden.



Nu willen vrouwen gelijkwaardigheid maar moet de man bovendien een open boek zijn.



Wat een treurnis.





Ik vind het juist bijzonder vreemd dat heel normale zaken als eerlijkheid en respect worden verward met 'moraalridderij' en 'controlezucht'.

Een relatie heb je niet alleen, maar samen. Dus heb je beiden het recht om te weten in wat voor soort relatie je zit, en om te bepalen of je daarin wilt blijven zitten.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 19 april 2016 @ 16:39:

Het is een raar iets van deze tijd dat we alles van de partner willen weten.

Vroeger hadden vrouwen een relatie omdat een man werkte en geld verdiende. De vrouw deed het huishouden.



Nu willen vrouwen gelijkwaardigheid maar moet de man bovendien een open boek zijn.



Wat een treurnis.



Willempie, Willempie, jij snapt mij niet zo goed denk ik. Ik hoef niet alles van mijn man te weten. Ik wil alleen niet dat hij in mijn gezicht liegt, is dat niet van alle tijden?



Hoe zou jij hier eigenlijk in staan als we de rollen zouden omdraaien? Dus als ik een man was en hij de vrouw die me bedroog, zou je er dan ook zo over denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 19 april 2016 @ 16:57:

[...]





Ik vind het juist bijzonder vreemd dat heel normale zaken als eerlijkheid en respect worden verward met 'moraalridderij' en 'controlezucht'.

Een relatie heb je niet alleen, maar samen. Dus heb je beiden het recht om te weten in wat voor soort relatie je zit, en om te bepalen of je daarin wilt blijven zitten.Een relatie heb je samen ja. Maar je bezit elkaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Willem hou toch op. Pak je arme stofzuiger er maar gewoon bij en doe daar je ding mee.

Ben je in ieder geval nuttiger bezig dan hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 19 april 2016 @ 17:02:

[...]



Een relatie heb je samen ja. Maar je bezit elkaar niet.



Enige wat jij bezit is je stofzuiger.



Voor TO, wanneer hij jou bedonderd sta je, in je goed recht om Door zijn spullen te snuffelen. Actie, reactie.



Ik hoop dat je er uit komt. Ik denk dat er veel gepraat moet worden en met de tijd moet zien of het nog een kans waard is of niet.
quote:Salve schreef op 19 april 2016 @ 15:10:

[...]



Hoe verbuig je iemands woorden... Nee natuurlijk niet alleen naar die kant kijken, maar wel óók naar die kant kijken en niet alléén maar naar wat hij gedaan heeft.



Als je iets samen op wil lossen, moet je ook samen kijken waar je het samen hebt laten ontstaan.



Zo voor jou ook duidelijk genoeg uitgespeld?Volgens mij legt Amoureux het zelf heel duidelijk uit. Het gaat nu om het bedrog van haar ex-vriend. Om dan in deze fase naar haarzelf te wijzen als mededader is echt een brug te ver. En zeker niet altijd van toepassing, zoals ik eerder schetste.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonderSnor schreef op 18 april 2016 @ 12:54:

Ik zou helemaal klaar met hem zijn!Copy paste bij ieder onderwerp zeker ??
Alle reacties Link kopieren
**kleine update voor de geïnteresseerden**



Ik heb besloten om de relatie te beëindigen. Ik zal hem ongetwijfeld erg gaan missen, maar op dit moment voelt het gewoon als de beste oplossing. Na een periode van onzekerheid moet ik eerlijk toegeven dat ik ook wel een beetje opgelucht ben. Het vermoeden dat ik bedonderd werd ging me niet in de koude kleren zitten.



Manlief is het er overigens totaal niet mee eens en smeekt me om het nogmaals te proberen. De woede is bij mij alweer wat weggezakt, maar voor mij is het wel klaar. Ik probeer alles zo goed en netjes mogelijk op te lossen, zodat we ieder onze eigen weg kunnen gaan. Maar hij heeft het daar toch wat moeilijker mee.



Ik wil jullie allen bedanken voor jullie steun en reacties. Het allemaal uitschrijven bleek toch een mooie manier om dingen op een rijtje te zetten.



Liefs Amoureux
Sterk van je Amoureux. Hopelijk lukt het om het in harmonie af te sluiten. Succes!
Sterk dat je het initiatief hebt genomen TO. Een kleine update wordt altijd erg gewaardeerd hier. Sterkte met je scheiding. Hier is altijd een plek om je verhaal kwijt te kunnen mocht je daar nog behoefte aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels een paar maanden verder en mijn leven weer helemaal op de rit. De relatie beëindigen bleek de juiste keus, ik voel me namelijk gelukkiger dan ooit! Ook met mijn ex lijkt het weer goed te gaan. Hij heeft inmiddels een nieuwe relatie met een onbekende en dat gun ik hem van harte.
Dat is voor mij heel simpel ... dan is daar 't gat van de deur. Iets met een vos enzo.

2x een relatie gehad met een vreemdganger, dus de 3e keer is gelijk exit. En niet alleen bij lijfelijk vreemdgaan, contact op zulk niveau als bij to is precies hetzelfde. Bye bye zwaai zwaai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven