Even klaar met daten, wie ook?

25-04-2019 16:46 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Tinder verwijderd en mijn dates afgezegd. Aardige jongens, maar zijn ze het echt waard om andere dingen voor te verzetten? Helaas niet.

Ben nu een tijdje single na een pijnlijke breuk,maar hoewel ik geen moeite heb met dates krijgen merk ik dat ik er niet gelukkig van word nu. Elke keer hetzelfde liedje, over mezelf vertellen, luisteren naar hem... hoe meer mannen ik date, hoe meer ze allemaal hetzelfde lijken. Ik voel geen klik, geen vlinders. Hoe knap ze ook zijn.

Misschien ben ik nog niet over mijn ex heen, misschien heb ik geen zin in mannen op het moment... geen idee. Wie heeft dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Geef je ze uberhaupt wel een kans vraag ik me dan af. Na 1 date kan je er toch nog redelijk weinig over zeggen behalve of diegene aardig en aantrekkelijk is.
Ik. Ik had dit ook en toen besloot ik dat het genoeg was. Na al die tijd daten kwam ik geen stap verder en merkte wat jij nu ook merkt: het was alsof ze allemaal hetzelfde waren. Het was ook haast een verslaving; daten om het daten maar daarna altijd een dip. Toen stopte ik volledig, met alles. Niet meer swipen, of chatten. Niks meer. En dat gaf rust. Ik vertrouw er op dat als het zo moet zijn, er iemand mijn pad kruist. Het kan alle kanten op maar forceren wil en kan ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Broodjekroket2 schreef:
25-04-2019 17:07
Geef je ze uberhaupt wel een kans vraag ik me dan af. Na 1 date kan je er toch nog redelijk weinig over zeggen behalve of diegene aardig en aantrekkelijk is.
Ik ga niet eens op date nu. Zeg all3s maar af, merk dat ik er niet aan toe ben. En dan heb ik een paniekgevoel van ' je bent 30, straks is het te laat', dan ga ik Tinderen, tig matches, spreek ik met de helft af om wat te drinken en zeg ik toch weer af met een kutsmoes om het daarna dood te laten bloeden.
anoniem_383979 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 17:13
5.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-04-2019 17:07
Ik. Ik had dit ook en toen besloot ik dat het genoeg was. Na al die tijd daten kwam ik geen stap verder en merkte wat jij nu ook merkt: het was alsof ze allemaal hetzelfde waren. Het was ook haast een verslaving; daten om het daten maar daarna altijd een dip. Toen stopte ik volledig, met alles. Niet meer swipen, of chatten. Niks meer. En dat gaf rust. Ik vertrouw er op dat als het zo moet zijn, er iemand mijn pad kruist. Het kan alle kanten op maar forceren wil en kan ik niet meer.
Mijn droomman op straat tegenkomen gaat niet gebeuren, maar ik ben te snel gegaan na mijn break up denk ik. Ik wil alleen zijn op dit moment.
Broodjekroket2 schreef:
25-04-2019 17:07
Geef je ze uberhaupt wel een kans vraag ik me dan af. Na 1 date kan je er toch nog redelijk weinig over zeggen behalve of diegene aardig en aantrekkelijk is.

Na 1 date kan ik zeker wel zeggen of ik DIE klik met iemand heb of niet, sterker nog, meestal bij de eerste oogopslag al. Voorafgaand aan een date heb ik dan meestal al wel een poosje met hem gechat en gebeld, de chemie voel ik snel genoeg bij de eerste date.

Daten doe ik al lang niet meer, maar komt omdat ik mijn single bestaan super vind en ik niet meer zit te wachten op een traditionele relatie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij overkomt dit iedereen die een tijdje op tinder heeft gezeten. Allemaal leuke dates maar toch weer net niet.
Het kost ( mentale) energie. Telkens de hoop dat...en dan teleurstelling. Afwachten of de ander het ook zo leuk vond. Of moeten afwijzen. Het raakt veel. En kan je dus ook blij maken of juist verdrietig. Emotioneel trekt het een wissel omdat je van hoop naar vrees gaat. Een paar afwijzingen hakken er ook in, hoe dan ook. En dan, na misschien 1, 2, 3 jaar sta je nog op hetzelfde beginpunt maar wel met de nodige krassen. En ervaringen rijker. Daten vraagt veel van je en zodra je er eigenlijk geen zin of ernergie voor hebt moet je stoppen. Dan levert het zeker niet op wat je wil.

De kans dat je aan twee kanten die megaklik voelt, op hetzelfde moment is zeldzaam. Of er zijn externe factoren die het lastig maken.
Elpis schreef:
25-04-2019 17:13
Mijn droomman op straat tegenkomen gaat niet gebeuren, maar ik ben te snel gegaan na mijn break up denk ik. Ik wil alleen zijn op dit moment.
Waarom niet? Het kan overal gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde als jij, Elpis. Heb zo'n sterke behoefte aan alleen zijn. Geen berichtjes van iemand die jou amper kent die vraagt: "Hoe was je dag?". Ik kon op een gegeven moment alleen nog maar denken dat het zo'n man geen drol aangaat hoe mijn dag was. En waarschijnlijk kan het hem ook niets schelen. Klaar mee dus. Rust heb ik nodig!
Overigens dezelfde ervaringen op Happn en Inner Circle als op Tinder. Ik heb al mijn accounts verwijderd inmiddels. Dat voelt al heel relaxed!
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-04-2019 18:06
Waarom niet? Het kan overal gebeuren
Nou, ik sta er wel voor open.maar de zwerver bij het station die mij altijd naroept is het niet. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Geel schreef:
25-04-2019 17:59
Volgens mij overkomt dit iedereen die een tijdje op tinder heeft gezeten. Allemaal leuke dates maar toch weer net niet.
Ik heb het gevoel alsof ik met een vriend wat ga drinken. Op mijn ex was ik smoor, wil dat en niks minder.
Alle reacties Link kopieren
SamanthaJonesPR schreef:
25-04-2019 19:22
Ik heb precies hetzelfde als jij, Elpis. Heb zo'n sterke behoefte aan alleen zijn. Geen berichtjes van iemand die jou amper kent die vraagt: "Hoe was je dag?". Ik kon op een gegeven moment alleen nog maar denken dat het zo'n man geen drol aangaat hoe mijn dag was. En waarschijnlijk kan het hem ook niets schelen. Klaar mee dus. Rust heb ik nodig!
Overigens dezelfde ervaringen op Happn en Inner Circle als op Tinder. Ik heb al mijn accounts verwijderd inmiddels. Dat voelt al heel relaxed!
Ik kom niet door IC heen, waarschijnlijk ben ik gewoon te lelijk. |-)

Verder had ik Bumble, OKC, Tinder, Happn...

Heb mijn Tinderaccount nog maar de app gedelete voor nu. De rest gewist, was toch uitgestorven.

En inderdaad, ik heb niet eens zin om over mijn dag te praten met 10 onbekende mannen tegelijk. Zoveel maak ik ook niet mee naast werken, solliciteren en chillen met vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Vond dat Tinder eigenlijk maar irritant, dat domme gelul de hele tijd. Heb vorig jaar wat dates gehad en met een fwb geworden en nu zijn we inmiddels friends zonder benefits. Nog met twee mannen af en toe app contact maar deze heb ik nog nooit ontmoet. Het lijkt mij leuk hen te ontmoeten maar op seks zal het zeker niet uitdraaien, daar heb ik nou echt geen behoefte aan.

Misschien hebben we een leuke connectie wanneer we elkaar ontmoeten en kunnen we zo nu en dan iets leuks doen, wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even lekker genieten van alleen zijn.

Als je niet door IC heenkomt zegt dat inderdaad iets over je uiterlijk. Maar er zijn genoeg leuke mannen die daar ook niet doorheen komen. Niet druk over maken, alleen de lat qua uiterlijk iets lager leggen.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar zitten. Ik vind mezelf mooi en dat is het enige dat telt.
anoniem_383979 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 00:19
84.44% gewijzigd
Het klinkt of jij jezelf vastzet tijdens het daten. De kunst is juist om het zo te doen dat jij er van geniet.
Je hoeft niet aan 10 mannen te melden hoe je dag was. Je kunt het ook bij 1 houden.
Je hoeft het niet over je dag te hebben. Je kunt het ook over .... hebben (vul op de puntjes iets in waar je bloed sneller van gaat stromen.)
Wordt de omgang met iemand saai? Verander de omgang!
Blijft de omgang met diegene saai? Verander van persoon.
Daten kan je heel veel leren over jezelf: wat wil je nu eigenlijk echt? In je leven, in je partner?

Tot slot: nee, je hoeft niet te daten, als je er geen zin in hebt moet je het lekker niet doen.
Mooi gezegd. Je bent zelf degene die verandering kan bewerkstelligen. Door het anders te doen krijg je een ander resultaat. Seiial daten stompt af en zorgt er voor dat je altijd hetzelfde trucje doet. Soort automatisme. Daar wordt het ook niet leuker van
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad. Was er helemaal klaar mee... moest niks meer van geen enkele man hebben. Ik had er geen zin meer in. Alle accounts verwijderd.

2 maanden later ga ik uit met eem vriend van me en sloeg ineens de vlam in de pan... ontzettend mega verliefd en wederzijds...
Ik vind dat t zo hoort te gaan... en niet via een of andere app telkens een soort sollicitatiegesprek voeren om iemand wel voldoet aan je plaatje en of iemand wel serieus is...

Ik weet nu... zelfs als t uit zijn gaan met mijn vriend (maar hoop t niet) ik ga nooit meer online daten.
Alle reacties Link kopieren
Dat ging zo heerlijk makkelijk toen ik nog studeerde, zoveel leukerds in het wild... helaas als ik uitga is men gemiddeld 6 jaar jonger.
Alle reacties Link kopieren
Elpis schreef:
26-04-2019 00:21
Dat ging zo heerlijk makkelijk toen ik nog studeerde, zoveel leukerds in het wild... helaas als ik uitga is men gemiddeld 6 jaar jonger.
Niks mis met een jongere man toch? Toen ik nog vrijgezel was wilden per se een man die ouder was dan ik. Maar ja , precies toen ik besloten had dat ik geen zin meer had in daten na 3 jaar vrijgezel te zijn geweest, stond ie daar ineens. Die 7 jaar jongere man. Nu een jaar verder, getrouwd en zwanger.

On topic: lekker doen waar je zelf z ijn in hebt. Toen ik op zelf vrijgezel was gaven die apps me ook een boel onrust en had ik ook geen zin meer in daten. Mannen in het wild tegenkomen is trouwens ook veel leuker vind ik.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
26-04-2019 04:59
Niks mis met een jongere man toch? Toen ik nog vrijgezel was wilden per se een man die ouder was dan ik. Maar ja , precies toen ik besloten had dat ik geen zin meer had in daten na 3 jaar vrijgezel te zijn geweest, stond ie daar ineens. Die 7 jaar jongere man. Nu een jaar verder, getrouwd en zwanger.

On topic: lekker doen waar je zelf z ijn in hebt. Toen ik op zelf vrijgezel was gaven die apps me ook een boel onrust en had ik ook geen zin meer in daten. Mannen in het wild tegenkomen is trouwens ook veel leuker vind ik.
Wat leuk!

Mijn ervaring is dat jongere mannen nog lang geen kinderen willen en sowieso in een andere fase zitten. Iemand van 23 studeert vaak nog, ik werk.
Ik heb niks tegen een jongere man. Alleen wil die misschien nog een kind en ik niet. Het moet allemaal maar matchen natuurlijk.

Elpis, je weet het niet. Je zou maar net eentje tegen komen die graag een kind wil.
vinsent schreef:
25-04-2019 22:21
Het klinkt of jij jezelf vastzet tijdens het daten. De kunst is juist om het zo te doen dat jij er van geniet.
Je hoeft niet aan 10 mannen te melden hoe je dag was. Je kunt het ook bij 1 houden.
Je hoeft het niet over je dag te hebben. Je kunt het ook over .... hebben (vul op de puntjes iets in waar je bloed sneller van gaat stromen.)
Wordt de omgang met iemand saai? Verander de omgang!
Blijft de omgang met diegene saai? Verander van persoon.
Daten kan je heel veel leren over jezelf: wat wil je nu eigenlijk echt? In je leven, in je partner?

Tot slot: nee, je hoeft niet te daten, als je er geen zin in hebt moet je het lekker niet doen.
Mooi gezegd!
Daten is een soort dynamische spiegel, die verandert als jij ook verandert.
Alle reacties Link kopieren
Elpis schreef:
25-04-2019 21:29
Ik heb het gevoel alsof ik met een vriend wat ga drinken. Op mijn ex was ik smoor, wil dat en niks minder.
Heel erg herkenbaar, toen ik voor het eerst mijn ex zag en in haar ogen keek was het meteen goed en vanaf dat moment waren we ook bijna onafscheidelijk. Om een of andere reden is deze relatie toch voorbij en elke andere vrouw tot nu toe kan ik, als het meezit, heel leuk mee praten lachen weet ik wat maar dat wow effect ontbreekt.

Vind het wel erg moeilijk om hier mee om te gaan. Komt dit vanzelf weer op ze manier een keer op mijn pad, ben nu 33, of moet ik genoegen nemen met minder en heb ik die vorige relatie gewoon heel erg veel geluk gehad en was dit dan toch echt de ware voor mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven