Ex gebruikt cocaïne tijdens zorg kind

17-10-2018 19:40 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, helaas heeft mijn 9 jarige dochter haar vader (mijn ex man) afgelopen zaterdag betrapt op cocaine gebruik voor de tweede keer.. Dit keer was ik bij hem op visite en hij ging opeens naar boven. Mijn dochter achtervolgde hem, zag hem gebruiken en waarschuwde mij. Toen hij weer beneden was, ben ik met een smoes met mijn dochter naar boven gegaan en heb de badkamer kort doorzocht. Daar vond ik al snel in de wasmand een blik vol met zakjes coke. We hebben hem hiermee geconfronteerd en heb mijn dochter mee naar huis genomen (ik ben gescheiden, we hebben co ouderschap, het was zijn weekend). Ik eis nu van hem dat hij zich laat behandelen en anders het gevolgen heeft voor het co ouderschap. We zijn er kapot van. Hoe zouden jullie handelen in deze situatie??
Persoonlijk zou ik mijn kind absoluut niet meer bij hem achterlaten. Hij zou op bezoek mogen komen en meer niet. Totdat hij afgekickt is. En ik zou een advocaat inschakelen, in eerste instantie om het ouderschapsplan te wijzigen. Of is daar al in vastgelegd dat jullie nuchter voor jullie kind zorgen?
MG2009 schreef:
17-10-2018 19:47
Mijn dochter kende het van televisie. Ze heeft hem in juli jl. ook al zien gebruiken in de keuken. Ik was daar niet bij en had dus geen bewijs. Nu vertrouwde ze hem weer niet en is hem achtervolgt naar boven..
Ik heb een dochter van jouw leeftijd, maar die heeft, tenzij ze een heel duister leven op school heeft, geen enkel idee van middelengebruik, laat staan van soorten drugs.
Je had je dochter nooit haar vader moeten laten controleren. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Nu moet je uitzoeken hoe je ex het contact met zijn dochter op een veilige manier kan vormgeven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doorzoek jij de badkamer met je dochter? Wat is er mis met jou? Hoezo uit het niets loopt zij achter papa aan om te checken of ie snuift?
Verhaal klopt van geen kant
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
miedo schreef:
17-10-2018 20:01
Kunnen ze hem niet onverwacht testen op cocaine gebruik zodat je bewijs hebt voor Veilig thuis?
Nee
sugarmiss schreef:
17-10-2018 19:56
Dus jij gaat gezellig bij je ex op visite en dan zeg jij oh dochter heeft jou net zien gebruiken dus ik neem haar weer mee naar huis.

En dan zegt je ex. Oké MG2009 dat was best dom van mij.. Ik kan ook eigenlijk niet voor een kind zorgen dus neem haar maar weer mee?

En dan zegt je dochter doei papa ik vind het helemaal niet erg om je het weekend niet te zien?
Wat verwacht je dan? Dat TO haar kind daar nog ging achterlaten? Dan ben je pas écht stapelgek.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, er word wel heel hard geoordeeld over TO, alles word in twijfel getrokkken en zij word zelfs van slecht ouderschap beticht.

Als het nou eens waar is? Hoe het ook gelopen mag zijn, dat ze dit ontdekt heeft. Dan gebruikt de vader van haar kind coke terwijl hij tegelijk voor zijn kind moet zorgen en dat spul ligt ook nog gewoon in de badkamer verstopt? Dan heeft ze dus wel een serieus probleem. Ik zou ook mijn dochter direct meenemen.

Als dit waar is, TO: Jeugdzorg (of veilig thuis) bellen, melding maken hiervan, zodat ze een onderzoek kunnen gaan starten en in elk geval voor nu niet je dochter naar hem toe laten gaan.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
17-10-2018 20:04


Als dit waar is, TO: Jeugdzorg (of veilig thuis) bellen, melding maken hiervan, zodat ze een onderzoek kunnen gaan starten en in elk geval voor nu niet je dochter naar hem toe laten gaan.
VT doet helemaal geen onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Er ontbreekt echt essentiele informatie in dit verhaal, TO. Het is niet alsof je een co-ouderschap hebt en je 9-jarige dochter ‘opeens’ een zintuig ontwikkelt voor het blijkbaar voorheen onbekende cokegebruik van je ex, waar je haar dan ook nog eens in betrekt.

Er klopt echt geen jota van.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-10-2018 20:06
VT doet helemaal geen onderzoek.
Ik heb van heel dichtbij bij iemand gezien dat een melding bij velig thuis een heel circus aan hulpverlening en onderzoeken optuigt. Kinderen die zonder ouders op school door een kinder psychiater gesproken worden, teams en gezinscoaches die op het gezin worden gezet, in dit geval in elk geval bij vader thuis dan dus, spoedteams crisisplannen ect. Een melding bij Veilig thuis levert echt wel op hele korte termijn een onderzoek op, ze keren alles binnenste buiten.
Vanzai schreef:
17-10-2018 20:11
Er ontbreekt echt essentiele informatie in dit verhaal, TO. Het is niet alsof je een co-ouderschap hebt en je 9-jarige dochter ‘opeens’ een zintuig ontwikkelt voor het blijkbaar voorheen onbekende cokegebruik van je ex, waar je haar dan ook nog eens in betrekt.

Er klopt echt geen jota van.
Het klopt ook niet.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
17-10-2018 20:11
Ik heb van heel dichtbij bij iemand gezien dat een melding bij velig thuis een heel circus aan hulpverlening en onderzoeken optuigt. Kinderen die zonder ouders op school door een kinder psychiater gesproken worden, teams en gezinscoaches die op het gezin worden gezet, in dit geval in elk geval bij vader thuis dan dus, spoedteams crisisplannen ect. Een melding bij Veilig thuis levert echt wel op hele korte termijn een onderzoek op, ze keren alles binnenste buiten.
Dat mag VT helemaal niet. De Raad van Kinderbescherming wel. Die wordt dan weer ingeschakeld door VT. En dat gebeurt niet altijd. Alleen bij zeer ernstige zorgen (want verzoek om een maatregel). Een keertje coke snuiven valt niet onder zeer ernstige zorgen.
Djin schreef:
17-10-2018 20:02
Waarom doorzoek jij de badkamer met je dochter? Wat is er mis met jou? Hoezo uit het niets loopt zij achter papa aan om te checken of ie snuift?
Verhaal klopt van geen kant
En vader bleef rustig beneden wachten tot dochter en ex zijn stock gevonden hadden. Sure.
Alle reacties Link kopieren
VT doet wel onderzoek, Kees Tol komt dan je ouwe meuk onderzoeken.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
17-10-2018 19:58
:bonk:
Oké, ik snap het al. Dit forum is voor sommifen bedoeld om elkaar af te zeiken ipv elkaar tips te geven en te steunen.
Reuze ongezellig als je zo in elkaar steekt.

TO, bel veilig thuis. Heb ik onlangs ook moeten doen en ik ben heel goed te woord gestaan. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-10-2018 20:06
VT doet helemaal geen onderzoek.
Klopt, die copy-pasten ongecontroleerde lasterlijke beweringen.

To, hoe reageerde je ex op die confrontatie?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-10-2018 20:03
Wat verwacht je dan? Dat TO haar kind daar nog ging achterlaten? Dan ben je pas écht stapelgek.
Ik verwacht dat ex het er niet mee eens is dat to in zijn weekend dochter gewoon weer mee neemt naar huis.

Ik weet niet wat voor man of ex jullie hebben maar mijn vriend is zeker geen willoos wezen zonder menu g die alles maar accepteert.

Het is het weekend van vriend.
ViezeHond schreef:
17-10-2018 20:14
VT doet wel onderzoek, Kees Tol komt dan je ouwe meuk onderzoeken.
Die zanger uit Volendam? Wat komt die dan doen, je ellende wegzingen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
17-10-2018 20:13
En vader bleef rustig beneden wachten tot dochter en ex zijn stock gevonden hadden. Sure.
En dan ook met dochterlief van 9 papa confronteren. Ik zeg...goed bezig!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
ViezeHond schreef:
17-10-2018 20:14
VT doet wel onderzoek, Kees Tol komt dan je ouwe meuk onderzoeken.
Kut. Ik kijk echt te weinig tv.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
17-10-2018 20:14
Oké, ik snap het al. Dit forum is voor sommifen bedoeld om elkaar af te zeiken ipv elkaar tips te geven en te steunen.
Reuze ongezellig als je zo in elkaar steekt.

TO, bel veilig thuis. Heb ik onlangs ook moeten doen en ik ben heel goed te woord gestaan. Sterkte!
Sorry, maar als er allemaal info lijkt te ontbreken waardoor dit een (voor mij) totaal ongeloofwaardig verhaal is, dan kan ik TO ook geen steun geven. Laat haar dan eerst maar eens met het hele verhaal op de proppen komen, wie weet lukt het me dan wel.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 20:18
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
17-10-2018 20:16
Die zanger uit Volendam? Wat komt die dan doen, je ellende wegzingen ofzo?
Kees is de enige Volendammer die niet zingt.
Damned if I don’t
*Labalade* schreef:
17-10-2018 20:16
Die zanger uit Volendam? Wat komt die dan doen, je ellende wegzingen ofzo?
Opsnuiven. Duh.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-10-2018 20:17
Kut. Ik kijk echt te weinig tv.
Ik teveel.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-10-2018 20:18
Opsnuiven. Duh.
Hij snuift zo je hele interieur op.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-10-2018 20:13
Dat mag VT helemaal niet. De Raad van Kinderbescherming wel. Die wordt dan weer ingeschakeld door VT. En dat gebeurt niet altijd. Alleen bij zeer ernstige zorgen (want verzoek om een maatregel). Een keertje coke snuiven valt niet onder zeer ernstige zorgen.
Het ging om een ex die de melding gemaakt van “vermoeden van misbruik” terwijl dat helemaal niet waar was en ook nooit vermoeden van geweest is. Was een bittere scheiding met niet de gewenste uitkomst van de verdeling voor zorg voor de kinderen. Triest. Na 1,5 jaar heeft jeugdzorg ect afgesloten omdat er geen enkel gevaar en bewijs bleek, toen zei de ex dat vermoeden geen zekerheid was ect. Zo komt iemand daar nog mee weg ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven