Ex gebruikt cocaïne tijdens zorg kind

17-10-2018 19:40 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, helaas heeft mijn 9 jarige dochter haar vader (mijn ex man) afgelopen zaterdag betrapt op cocaine gebruik voor de tweede keer.. Dit keer was ik bij hem op visite en hij ging opeens naar boven. Mijn dochter achtervolgde hem, zag hem gebruiken en waarschuwde mij. Toen hij weer beneden was, ben ik met een smoes met mijn dochter naar boven gegaan en heb de badkamer kort doorzocht. Daar vond ik al snel in de wasmand een blik vol met zakjes coke. We hebben hem hiermee geconfronteerd en heb mijn dochter mee naar huis genomen (ik ben gescheiden, we hebben co ouderschap, het was zijn weekend). Ik eis nu van hem dat hij zich laat behandelen en anders het gevolgen heeft voor het co ouderschap. We zijn er kapot van. Hoe zouden jullie handelen in deze situatie??
Lotus90 schreef:
17-10-2018 21:40
Voel je je er lekker bij? De wijsneus uithangen? Jij bent duidelijk niet opgevoed door een verslaafde ouder dus ik ga de discussie niet met je aan.
Denk je dat alle kinderen die door een verslaafde ouder opgevoed zijn hetzelfde denken? Jij weet net zo goed als ik dat het heel schadelijk is voor een kind te zien dat zijn/haar ouder verslaafd is. TO had de kans te voorkomen dat haar kind dit zou zien, maar in plaats daarvan gebruikt ze haar dochter als snuffelhond.
vivautrecht85 schreef:
17-10-2018 21:40
Leg eens uit, als je wilt.
Een andere ouder onttrekken aan het gezag is vergaand, daar moet je wel behoorlijk belastend bewijs voor hebben.
Je kind aan een junk meegeven is voor onverantwoordelijke kneuzen en valt onder verwaarlozing. Zoals je al las gaf ik het advies om dingen schriftelijk te communiceren, samen met mijn verhaal en bevindingen van dochter sta je behoorlijk sterk.
Ik hoop zo dat deze hele topic niet waar is.
Ik hoop zo dat deze moeder zich vanavond zat te vervelen en een trollverhaal heeft opgehangen. Dat het meisje lekker ligt te slapen en een fijne jeugd heeft. Of dat er helemaal geen klein meisje is. Dat TO überhaupt geen kinderen heeft. Of dat ze eigenlijk een verveelde puber met te weinig huiswerk is, en die eens even lekker komt rellen op Viva. Ik hoop zo dat TO dat straks schaterlachend zegt.... voor het kleine meisje hoop ik dat zo erg..
vivautrecht85 schreef:
17-10-2018 21:43
Nee maar dat beweer ik dan ook nergens. Je snapt zelf wel dat "niet per definitie schadelijk" niet hetzelfde is als "goed" he?
Onderschrijf dat eens dat dat niet per definitie schadelijk zou zijn dan?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-10-2018 21:40
Voel je je er lekker bij? De wijsneus uithangen? Jij bent duidelijk niet opgevoed door een verslaafde ouder dus ik ga de discussie niet met je aan.
Ik ging ook geen discussie met jou aan hoor. Ik wees je gewoon op het feit dat je aannames deed die op geen enkele manier door de OP of in de reacties van de TO gestaafd worden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
vivautrecht85 schreef:
17-10-2018 21:36
Maar TS kan de ellende in ieder geval beperken door haar dochter er zoveel mogelijk buiten te houden.

En onder invloed zijn is dus volgens jou per definitie altijd schadelijk voor het kind?
Ik ga de discussie niet met je aan, aangezien je duidelijk niet door een verslaafde ouder bent opgevoed en dus geen idee hebt waar je over praat.

@TO: een kind merkt het als een ouder onder invloed is. Ook als het nog nooit is voorgelicht over drugs, komt het er (vaak door schade en schande) gauw genoeg achter wat het inhoudt. Geen enkel kind verdient het om hiermee geconfronteerd te worden en hier direct mee in aanraking te komen.

Je hebt m.i. weinig tot niets aan een verslaafde ouder. Aangezien een verslaafde teveel met zichzelf en de verslaving bezig is. Verminderd tot niet beschikbaar dus. Daarnaast zijn er een heleboel risico’s die je met een kind abslouut niet moet willen nemen.
Lotus90 schreef:
17-10-2018 21:48
Ik ga de discussie niet met je aan, aangezien je duidelijk niet door een verslaafde ouder bent opgevoed en dus geen idee hebt waar je over praat.

@TO: een kind merkt het als een ouder onder invloed is. Ook als het nog nooit is voorgelicht over drugs, komt het er (vaak door schade en schande) gauw genoeg achter wat het inhoudt. Geen enkel kind verdient het om hiermee geconfronteerd te worden en hier direct mee in aanraking te komen.

Je hebt m.i. weinig tot niets aan een verslaafde ouder. Aangezien een verslaafde teveel met zichzelf en de verslaving bezig is. Verminderd tot niet beschikbaar dus. Daarnaast zijn er een heleboel risico’s die je met een kind abslouut niet moet willen nemen.
Verslaafd? Hij heeft toch in het afgelopen jaar 2x een lijntje coke gebruikt? En erg ervaren lijkt hij me niet, als hij coke in een blikje in de wasmand op de badkamer verstopt... even los van de verdere discussie, want daar ga ik geen mening over hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-10-2018 21:44
Je kind aan een junk meegeven is voor onverantwoordelijke kneuzen en valt onder verwaarlozing. Zoals je al las gaf ik het advies om dingen schriftelijk te communiceren, samen met mijn verhaal en bevindingen van dochter sta je behoorlijk sterk.
Bijna iedereen is een junk. En de mensen van de RvdK zijn niet gek.

Maar je mag best in je eigen blik op de wereld blijven geloven.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Lotus90 schreef:
17-10-2018 21:48
Ik ga de discussie niet met je aan, aangezien je duidelijk niet door een verslaafde ouder bent opgevoed en dus geen idee hebt waar je over praat.

@TO: een kind merkt het als een ouder onder invloed is. Ook als het nog nooit is voorgelicht over drugs, komt het er (vaak door schade en schande) gauw genoeg achter wat het inhoudt. Geen enkel kind verdient het om hiermee geconfronteerd te worden en hier direct mee in aanraking te komen.

Je hebt m.i. weinig tot niets aan een verslaafde ouder. Aangezien een verslaafde teveel met zichzelf en de verslaving bezig is. Verminderd tot niet beschikbaar dus. Daarnaast zijn er een heleboel risico’s die je met een kind abslouut niet moet willen nemen.
Onjuiste aanname. Heb al sinds mijn 16e geen contact meer met mijn moeder om die reden. Best naar van je om dit erbij te halen.
Ik lees ook nergens dat ex verslaafd is.
En hoewel je niet met mij in discussie wil omdat ik er niks van af weet, wil ik toch nog wat zeggen. Ik vind het totaal niet goed te praten om drugs te gebruiken in het bijzijn van kinderen. Min eerste reactie zou ook zijn om mijn kind daar weg te halen. Echter, het enige wat ik zeg is dat zulke gevoelens zich niet 1 op 1 vertalen naar de juridische realiteit. Als je niet kunt aantonen dat het kind schade ondervindt, is het lastig om af te dwingen dat de vader dochter niet meer ziet. Daar kun je van alles van vinden maar zo zit de wet in elkaar.
*Labalade* schreef:
17-10-2018 21:52
Verslaafd? Hij heeft toch in het afgelopen jaar 2x een lijntje coke gebruikt? En erg ervaren lijkt hij me niet, als hij coke in een blikje in de wasmand op de badkamer verstopt... even los van de verdere discussie, want daar ga ik geen mening over hebben ;)
Tuurlijk, als jij graag wil geloven dat hij afgelopen jaar 2x coke heeft gesnoven, toevallig waar zijn kind bij was, ga je gang. Slaap lekker alvast.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je meer dan een paar jaar kinderen hebt, zou je moeten beseffen dat je het op je eigen unieke wijze gaat verkloten.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
vivautrecht85 schreef:
17-10-2018 21:53
Onjuiste aanname. Heb al sinds mijn 16e geen contact meer met mijn moeder om die reden. Best naar van je om dit erbij te halen.
Ik lees ook nergens dat ex verslaafd is.
En hoewel je niet met mij in discussie wil omdat ik er niks van af weet, wil ik toch nog wat zeggen. Ik vind het totaal niet goed te praten om drugs te gebruiken in het bijzijn van kinderen. Min eerste reactie zou ook zijn om mijn kind daar weg te halen. Echter, het enige wat ik zeg is dat zulke gevoelens zich niet 1 op 1 vertalen naar de juridische realiteit. Als je niet kunt aantonen dat het kind schade ondervindt, is het lastig om af te dwingen dat de vader dochter niet meer ziet. Daar kun je van alles van vinden maar zo zit de wet in elkaar.
Als je zelf ook een verslaafde ouder hebt, weet ik zeker dat we niet in discussie hoeven gaan over het schadelijke effect van een verslaafde ouder op een kind. En wat kinderlijk naïef om er vanuit te gaan dat deze vader niet verslaafd is. Aangezien hij al 2x is betrapt door zijn eigen kind. Dat je dan niet direct begrijpt dat vader kennelijk een probleem heeft (een lijntje coke nodig hebben om de tijd met je kind door te komen) zegt mij genoeg. Dit wordt mijn laatste reactie in dit topic.

By the way: ik ken meerdere kinderen-van-verslaafde ouders. De vrienden van mijn vader gebruik(t)en namelijk ook. Een aantal hebben kinderen van mijn leeftijd, met wie ik ben opgegroeid. Nee hoor, niet in de goot gelukkig. De beste vrienden van mijn vader zijn architect, advocaat of komen gewoon uit een rijke familie. Wij als “kinderen van” zijn goed opgedroogd. Maar de meesten van ons zijn zeker niet zonder heftige kleerscheuren onze kindertijd/pubertijd doorgekomen. Niemand wist wat erachter zat, want onze ouders functioneerden zo op het eerste gezicht meer dan prima en we kwamen op het oog helemaal niets tekort.

Degenen die nu beweren er totaal geen last van (gehad) te hebben dat hun vaders gebruikten -onze vaders smokkelden zelfs drugs mee naar het vakantiehuisje in Frankrijk waar we gezamenlijk naartoe gingen en namen ons, de kinderen dus, ook rustig mee- zijn het gewoon totaal gewend en gebruiken nu zelf ook.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 17-10-2018 22:24
26.52% gewijzigd
Lotus90 schreef:
17-10-2018 21:55
Tuurlijk, als jij graag wil geloven dat hij afgelopen jaar 2x coke heeft gesnoven, toevallig waar zijn kind bij was, ga je gang. Slaap lekker alvast.
Mag ik jou even een dikke knuffel geven? Ik vind het echt vervelend voor je dat deze topic zoveel bij je losmaakt. Ik heb zelf geen ervaring met een verslaafde ouder, maar het lijkt me vreselijk moeilijk :hug:
Lotus90 schreef:
17-10-2018 22:01
Als je zelf ook een verslaafde ouder hebt, weet ik zeker dat we niet in discussie hoeven gaan over het schadelijke effect van een verslaafde ouder op een kind. En wat kinderlijk naïef om er vanuit te gaan dat deze vader niet verslaafd is. Aangezien hij al 2x is betrapt door zijn eigen kind. Dat je dan niet direct begrijpt dat vader kennelijk een probleem heeft (een lijntje coke nodig hebben om de tijd met je kind door te komen) zegt mij genoeg. Dit wordt mijn laatste reactie in dit topic.
Ja je hebt reeds duidelijk gemaakt dat ik geen recht van spreken heb, helemaal prima. Maar je aannames over mijn jeugd zijn echt laag bij de grond. Bedankt voor je analyses over mijn naïviteit en traagheid van begrip.
vivautrecht85 schreef:
17-10-2018 21:53
Onjuiste aanname. Heb al sinds mijn 16e geen contact meer met mijn moeder om die reden. Best naar van je om dit erbij te halen.
Ik lees ook nergens dat ex verslaafd is.
En hoewel je niet met mij in discussie wil omdat ik er niks van af weet, wil ik toch nog wat zeggen. Ik vind het totaal niet goed te praten om drugs te gebruiken in het bijzijn van kinderen. Min eerste reactie zou ook zijn om mijn kind daar weg te halen. Echter, het enige wat ik zeg is dat zulke gevoelens zich niet 1 op 1 vertalen naar de juridische realiteit. Als je niet kunt aantonen dat het kind schade ondervindt, is het lastig om af te dwingen dat de vader dochter niet meer ziet. Daar kun je van alles van vinden maar zo zit de wet in elkaar.
Voor jou ook een dikke knuffel, om dezelfde reden als bij Lotus :hug:
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 22:06
0.23% gewijzigd
Vanzai schreef:
17-10-2018 21:53
Bijna iedereen is een junk. En de mensen van de RvdK zijn niet gek.

Maar je mag best in je eigen blik op de wereld blijven geloven.
Wat fijn dat dat mag van jou.
*Labalade* schreef:
17-10-2018 22:04
Voor jou ook een dikke knuffel, om dezelfde reden als Lotus :hug:
Ah dat is lief.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-10-2018 22:05
Wat fijn dat dat mag van jou.
Ik kan van jou niet hetzelfde zeggen, helaas.

Het zou echt zo veel beter zijn voor alle kinderen wanneer alle ouders zouden beseffen dat datgene dat strafrechtelijk bewezen kan worden of haalbaar is voor de civiele rechter echt niet de enige zaken zijn die vreselijk schadelijk zijn voor kinderen.

Maar goed, dat vraagt om zelfreflectie en relativeringsvermogen. Dat is niet iedereen gegeven.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
17-10-2018 22:10
Ik kan van jou niet hetzelfde zeggen, helaas.

Het zou echt zo veel beter zijn voor alle kinderen wanneer alle ouders zouden beseffen dat datgene dat strafrechtelijk bewezen kan worden of haalbaar is voor de civiele rechter echt niet de enige zaken zijn die vreselijk schadelijk zijn voor kinderen.

Maar goed, dat vraagt om zelfreflectie en relativeringsvermogen. Dat is niet iedereen gegeven.
Waarvan akte dan maar he.
*Labalade* schreef:
17-10-2018 21:45
Ik hoop zo dat deze hele topic niet waar is.
Ik hoop zo dat deze moeder zich vanavond zat te vervelen en een trollverhaal heeft opgehangen. Dat het meisje lekker ligt te slapen en een fijne jeugd heeft. Of dat er helemaal geen klein meisje is. Dat TO überhaupt geen kinderen heeft. Of dat ze eigenlijk een verveelde puber met te weinig huiswerk is, en die eens even lekker komt rellen op Viva. Ik hoop zo dat TO dat straks schaterlachend zegt.... voor het kleine meisje hoop ik dat zo erg..
Hoezo hoop je dat dit topic niet echt is? Zodat je kan doen alsof het niet bestaat? Ja, het kan idd een trolltopic zijn, maar dan nog ze bestaan. Ouders die drugs gebruiken/verslaafd zijn. Want ja echt, ook verslaafde mensen krijgen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
17-10-2018 21:22
Wie precies heeft jullie 9-jarige (!) dochter in het hoofd geprent dat ze onder het bezigen van smoezen jou naar boven moet lokken voor de tweede (!) keer dat je ex naar verluid coke gebruikt, zonder dat jullie 9-jarige (!) dochter daar tussen de eerste en tweede keer (waarbij die tweede keer slechts een vermoeden zou zijn) cokegebruik met jou over heeft gesproken?

Ik heb een 9-jarige dochter en ik lees alleen maar gelul.
Ik zeg het niet vraag maar ik ben het zowaar een keer met je eens, Vanzai.
...
Abundance-of-Freedom schreef:
17-10-2018 22:15
Hoezo hoop je dat dit topic niet echt is? Zodat je kan doen alsof het niet bestaat? Ja, het kan idd een trolltopic zijn, maar dan nog ze bestaan. Ouders die drugs gebruiken/verslaafd zijn. Want ja echt, ook verslaafde mensen krijgen kinderen.
Dit topic daagt m.i. weinig positiefs bij voor (forummende?) kinderen met een verslaafde ouder. En voor dit specifieke meisje hoop ik inderdaad dat dit topic niet echt is.
Ik heb trouwens verder niet de illusie dat er geen andere kinderen zouden zijn met een verslaafde ouder. Maar ja, over hen gaat het hier niet he ;) (iets met niet alle leed van de wereld op je schouders kunnen dragen enzo).
vivautrecht85 schreef:
17-10-2018 22:04
Ja je hebt reeds duidelijk gemaakt dat ik geen recht van spreken heb, helemaal prima. Maar je aannames over mijn jeugd zijn echt laag bij de grond. Bedankt voor je analyses over mijn naïviteit en traagheid van begrip.
Je hebt wat mij betreft zeker wel recht van spreken. Ik kan er alleen met mijn hoofd niet bij dat dit zo lichtzinnig wordt opgenomen door velen. Dat komt omdat ik vanuit een totaal ander referentiekader naar dit soort dingen kijk.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
17-10-2018 22:27
Ik zeg het niet vraag maar ik ben het zowaar een keer met je eens, Vanzai.
Dat is dan €1,—
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
*Labalade* schreef:
17-10-2018 22:03
Mag ik jou even een dikke knuffel geven? Ik vind het echt vervelend voor je dat deze topic zoveel bij je losmaakt. Ik heb zelf geen ervaring met een verslaafde ouder, maar het lijkt me vreselijk moeilijk :hug:
Dankje, lief van je. Het is zeker niet leuk nee. Daarom gun ik het geen enkel ander kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven