Ex niet eens met beslissing

30-03-2020 22:46 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Heb eerder wel topics over deze situatie geopend waarin staat dat ik het uitgemaakt heb met mijn ex. 3 maanden geleden ongeveer. Reden heel kort dat ik niet meer wist of ik wel bij hem wilde zijn, constant twijfelde. Proberen achter te komen tijdens de relatie, maar dit lukte niet. Hij was het toen al niet eens met de beslissing, maar accepteerde het.
We zien elkaar sinds een tijdje weer, denk vanuit mijn kant ook vanuit eenzaamheid in deze tijd. Woon alleen, zie verder niemand meer echt en hij ook niet. Maar ook juist omdat ik me nog steeds zo veilig voel bij hem en het gezellig is. Wel vanaf het begin gezegd dat dit niet betekend dat we weer samen zijn en dit alleen moeten doen als het ons beide lukt zonder in de weg te staan. Mijn leven staat sowieso stil nu, dus voor mij was het niet echt problematisch. Voor hem wat meer, vandaar dat we het ook niet meer echt doen. Wat ik jammer vind, maar ik ook accepteer natuurlijk want ik heb het uitgemaakt.
Het onderwerp dat steeds naar voren kwam: hij die m’n beslissing niet begrijpt, nog steeds niet na heel veel uitleggen. Hij vindt dat we er samen aan moeten werken. Ik vind dat van mijn kant lastig. Ik zie hier topics van jongens die niet weten wat ze in de relatie aan moeten met hun vriendin omdat zij niet weten wat ze willen. Uiteindelijk leidt dat tot uitmaken vanuit zijn kant. Dat wilde ik voorkomen.
Ik zie in hem nu meer een hele goeie vriend (met benefits) dan hem echt als mijn levenspartner.. Tuurlijk twijfel ik soms, maar denk meer vanuit angst/eenzaamheid.
Alleen, ik wil zo graag dat hij mijn redenen begrijpt. Hij voelt zich erg aan de kant gezet en heeft het gevoel dat ik niet genoeg van hem hou.. Ik kan dit accepteren en doorgaan zonder dat hij me begrijpt. Maar ik wil zo graag wel dat gevoel van onbegrip bij hem wegnemen. Ik geef nog heel veel om hem.
Hebben jullie tips hoe ik dingen misschien duidelijker kan brengen?
Verbreek het contact en laat die arme jongen niet zo lijden.
En blokkeer hem overal.
Alle reacties Link kopieren
Voor een topic dat over Hem zou moeten gaan, zeg je verrekte vaak IK
Zijn leven draait niet om jou he?
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt hem nu voor even.
Bah.
We zien elkaar sinds een tijdje weer, denk vanuit mijn kant ook vanuit eenzaamheid in deze tijd

Zoek iemand anders voor contact tijdens de eenzaamheid, maar laat hem met rust en geef hem geen valse hoop
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt zeer egoistisch bezig
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het zo overkomt. Aanvulling daarop: hij wilde dit contact en had de behoefte mij nog te spreken/zien. Dit werd uiteindelijk wederzijds. Ik wilde geen ‘nee’ zeggen op zijn behoefte, dat leek mij oneerlijk. Dit heeft er dus wel toe geleid dat ik hem ook weer vaker wilde zien. Hij wist dat de intentie niet was dat we weer een relatie zouden beginnen. Uiteindelijk heb ik de beslissing voor hem gemaakt om dit te stoppen. Ik zag aan hem dat hij toch heel graag weer een relatie wilde en ik dat nu niet kon bieden. Door er veel op door te vragen (hij vindt zelf dingen zeggen lastiger) kwamen we erachter dat dit niet zo gaat.
Juist omdat ik nog wel om hem geef, wil ik dat gevoel van onbegrip/niet genoeg van hem houden bij hem wegnemen. Misschien hebben jullie gelijk en moet ik gewoon nu afstand volledig nemen en niet meer proberen dingen uit te leggen..
Muis12345 schreef:
30-03-2020 22:46
Ik zie in hem nu meer een hele goeie vriend (met benefits) dan hem echt als mijn levenspartner.

Hebben jullie tips hoe ik dingen misschien duidelijker kan brengen?
Je bent bevriend met hem.
Je sekst met hem.
Je geeft hem hoop op deze manier.

Je wil weten hoe je hem duidelijk moet maken dat hij je ex is...
Serieus?

Misschien kan je stoppen met de benefits.
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
30-03-2020 22:58
Ik snap dat het zo overkomt. Aanvulling daarop: hij wilde dit contact en had de behoefte mij nog te spreken/zien. Dit werd uiteindelijk wederzijds. Ik wilde geen ‘nee’ zeggen op zijn behoefte, dat leek mij oneerlijk. Dit heeft er dus wel toe geleid dat ik hem ook weer vaker wilde zien. Hij wist dat de intentie niet was dat we weer een relatie zouden beginnen. Uiteindelijk heb ik de beslissing voor hem gemaakt om dit te stoppen. Ik zag aan hem dat hij toch heel graag weer een relatie wilde en ik dat nu niet kon bieden. Door er veel op door te vragen (hij vindt zelf dingen zeggen lastiger) kwamen we erachter dat dit niet zo gaat.
Juist omdat ik nog wel om hem geef, wil ik dat gevoel van onbegrip/niet genoeg van hem houden bij hem wegnemen. Misschien hebben jullie gelijk en moet ik gewoon nu afstand volledig nemen en niet meer proberen dingen uit te leggen..
lekker he, dat hij je wil
je ego geniet zich suf
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
30-03-2020 22:56
We zien elkaar sinds een tijdje weer, denk vanuit mijn kant ook vanuit eenzaamheid in deze tijd

Zoek iemand anders voor contact tijdens de eenzaamheid, maar laat hem met rust en geef hem geen valse hoop
Valse hoop heb ik zeker niet gegeven, hij wist hoe ik erin stond. Wij hebben beide gekozen om elkaar op te zoeken in deze eenzaamheid, maar goed net hierboven uitgelegd. Of dat slim is geweest vanuit mijn kant, is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-03-2020 22:59
lekker he, dat hij je wil
je ego geniet zich suf
Nee, daar gaat het totaal niet om. Hij wilde in eerste instantie afspreken om dingen meer uit te spreken. Wanneer hij dat mij aangeeft, ga ik hier geen nee op zeggen. Ik vind het wel zo eerlijk naar hem toe om dingen beter uit te leggen als dat lukt. Wat dus nog niet gelukt is. Daarna ging het meer de gezellige kant op, wat snel afgekapt werd.

Maar jullie hebben zeker gelijk, mijn woorden kwamen wellicht niet overeen met mijn daden wat toch voor verwarring kan zorgen. Ik hoop alleen dat jullie een beetje uit mijn verhaal kunnen halen dat ik hem niet gebruikte voor de benefits en opbelde wanneer dat uitkwam. Hij is de enige die mij nog wel op andere vlakken begrijpt en ik hem, vandaar dat we in deze situatie wat meer naar elkaar toe trokken voor steun denk ik.
muis12345 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 23:07
19.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
30-03-2020 22:49
Verbreek het contact en laat die arme jongen niet zo lijden.
En blokkeer hem overal.
Hij geeft aan dat hij liever niet heeft dat ik dat doe. Als ik er behoefte aan heb, wel. Maar hij wilt graag nog de mogelijkheid houden om mij te spreken als daar de behoefte voor is vanuit hem. Ik hoef ook geen ‘contactverbod’. Maar moet ik dat toch doen uit ‘bescherming’ voor hem? Ik twijfel hoe om te gaan hiermee..
Alle reacties Link kopieren
Zelden een ego met een erectie gezien, maar het kan dus echt
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
30-03-2020 22:49
Verbreek het contact en laat die arme jongen niet zo lijden.
En blokkeer hem overal.
Dit ja. Je gaat nu alleen maar met hem om omdat je je anders eenzaam voelt terwijl het hem leed geeft.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Muis12345 post_id=31176867 time=1585602043 user_id=394226]
Valse hoop heb ik zeker niet gegeven, hij wist hoe ik erin stond. Wij hebben beide gekozen om elkaar op te zoeken in deze eenzaamheid, maar goed net hierboven uitgelegd. Of dat slim is geweest vanuit mijn kant, is een ander verhaal.
[/quo5te]

Je geeft hem zeker wel valse hoop. Puur jouw aanwezigheid bij hem zorgt er voor dat hij hoop krijgt.

Je bent echt heel egoïstisch bezig to.
Je probeert recht te praten wat krom is. Maar dat maakt het niet anders.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
30-03-2020 23:15
Je hebt gelijk. Dat zeg ik ook in mijn andere reactie. Ik heb duidelijk gezegd hoe ik er in sta, maar mijn gedrag liet misschien anders zien. Ik zie in dat dit dan misschien wel voor hoop zorgt..
Ik probeer niets goed te praten, ik leg alleen maar uit hoe het zit (vanuit mijn perspectief).
Muis12345 schreef:
30-03-2020 22:58
Ik snap dat het zo overkomt. Aanvulling daarop: hij wilde dit contact en had de behoefte mij nog te spreken/zien. Dit werd uiteindelijk wederzijds. Ik wilde geen ‘nee’ zeggen op zijn behoefte, dat leek mij oneerlijk.
Weet je wat oneerlijk is? Hem aan het lijntje houden.
Hij hoeft het niet eens te zijn met je beslissing. Als jij er een punt achter wil zetten dan mag dat. Maar heb dan wel de ballen om hem met rust te laten. Wat hem betreft was de relatie niet verbroken, dus natuurlijk had hij nog behoefte aan contact.
En nu gebruik je hem voor je eigen behoeftes, terwijl hij nog steeds hoopt dat het goedkomt.
Ik vind het niet netjes van je. Als je nog een beetje respect voor hem hebt, laat je hem met rust zodat hij de verbroken relatie kan verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik uit de reacties haal dat ik hem moet laten gaan en niet meer moet proberen hem de situatie/mijn beslissing te laten begrijpen en uit te leggen. Mijn gedrag afgelopen tijd heeft wss al voor teveel verwarring gezorgd. Dank allen, ook voor de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-03-2020 23:19
Weet je wat oneerlijk is? Hem aan het lijntje houden.
Hij hoeft het niet eens te zijn met je beslissing. Als jij er een punt achter wil zetten dan mag dat. Maar heb dan wel de ballen om hem met rust te laten. Wat hem betreft was de relatie niet verbroken, dus natuurlijk had hij nog behoefte aan contact.
En nu gebruik je hem voor je eigen behoeftes, terwijl hij nog steeds hoopt dat het goedkomt.
Ik vind het niet netjes van je. Als je nog een beetje respect voor hem hebt, laat je hem met rust zodat hij de verbroken relatie kan verwerken.
Ik merk aan mezelf dat ik het moeilijk vind dat hij het niet eens is met mijn beslissing. Voor mij persoonlijk is het niet hem gebruiken, maar ik snap dat dit zo overkomt en misschien ook naar hem toe. Dat is het laatste wat ik wil, dat hij dit zo ervaart. Ik zal hem met rust laten.
Hoe lastig ook, het beste is idd om hem volledig met rust te laten. Daar heeft hij veel meer aan dan deze verwarrende signalen richting hem.

Hij heeft jou niet nodig om de breuk te verwerken, dat moet hij zelf doen.
En als je echt om hem geeft, dan gun je hem dat ook.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
30-03-2020 23:34
Hoe lastig ook, het beste is idd om hem volledig met rust te laten. Daar heeft hij veel meer aan dan deze verwarrende signalen richting hem.

Hij heeft jou niet nodig om de breuk te verwerken, dat moet hij zelf doen.
En als je echt om hem geeft, dan gun je hem dat ook.
Dat klopt.. Wat ik nog wel lastig vind: Wat doe ik als hij aangeeft mij te willen spreken / behoefte heeft om mij te zien? Zo begon het contact na de break up dus eigenlijk weer.
Aan de ene kant wil ik voor hem klaarstaan wanneer hij dat nodig heeft, maar hem dus geen verwarrende signalen moet geven.
Denken jullie dat ik daar dan ook nee op moet zeggen? Dat vind ik wel lastig..
Jij hoeft niet meer voor hem klaar te staan. Steun kan hij krijgen van zijn vrienden als hij daar behoefte aan heeft.

Stuur hem desnoods nog 1 berichtje dat het beter is om het contact te verbreken. Als hij dan nog steeds contact zoekt, negeer hem of blokkeer hem.

Wie weet dat contact als vrienden ooit weer mogelijk is, als je dat zou willen maar nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon wreed.

Maar zeg eens eerlijk. Wil jij hem ook niet gewoon maar heb je bindingsangst ofzo?
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
30-03-2020 23:43
Jij hoeft niet meer voor hem klaar te staan. Steun kan hij krijgen van zijn vrienden als hij daar behoefte aan heeft.

Stuur hem desnoods nog 1 berichtje dat het beter is om het contact te verbreken. Als hij dan nog steeds contact zoekt, negeer hem of blokkeer hem.

Wie weet dat contact als vrienden ooit weer mogelijk is, als je dat zou willen maar nu niet.
Je hebt gelijk. Ik wil nog teveel voor hem
klaarstaan terwijl dat niet (meer) mijn plek is.. Ik moet even de moed verzamelen, maar dit wel gaan doen. Uit respect voor hem inderdaad ook.
Ik sta nog steeds achter mijn beslissing van uitmaken (met nog af en toe twijfels), maar het blijft zwaar dat ik daarmee 1 van de belangrijkste personen uit mijn leven voor nu kwijtraak. We moeten dit beide goed verwerken.
Dankjewel voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven