Ex niet eens met beslissing

30-03-2020 22:46 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Heb eerder wel topics over deze situatie geopend waarin staat dat ik het uitgemaakt heb met mijn ex. 3 maanden geleden ongeveer. Reden heel kort dat ik niet meer wist of ik wel bij hem wilde zijn, constant twijfelde. Proberen achter te komen tijdens de relatie, maar dit lukte niet. Hij was het toen al niet eens met de beslissing, maar accepteerde het.
We zien elkaar sinds een tijdje weer, denk vanuit mijn kant ook vanuit eenzaamheid in deze tijd. Woon alleen, zie verder niemand meer echt en hij ook niet. Maar ook juist omdat ik me nog steeds zo veilig voel bij hem en het gezellig is. Wel vanaf het begin gezegd dat dit niet betekend dat we weer samen zijn en dit alleen moeten doen als het ons beide lukt zonder in de weg te staan. Mijn leven staat sowieso stil nu, dus voor mij was het niet echt problematisch. Voor hem wat meer, vandaar dat we het ook niet meer echt doen. Wat ik jammer vind, maar ik ook accepteer natuurlijk want ik heb het uitgemaakt.
Het onderwerp dat steeds naar voren kwam: hij die m’n beslissing niet begrijpt, nog steeds niet na heel veel uitleggen. Hij vindt dat we er samen aan moeten werken. Ik vind dat van mijn kant lastig. Ik zie hier topics van jongens die niet weten wat ze in de relatie aan moeten met hun vriendin omdat zij niet weten wat ze willen. Uiteindelijk leidt dat tot uitmaken vanuit zijn kant. Dat wilde ik voorkomen.
Ik zie in hem nu meer een hele goeie vriend (met benefits) dan hem echt als mijn levenspartner.. Tuurlijk twijfel ik soms, maar denk meer vanuit angst/eenzaamheid.
Alleen, ik wil zo graag dat hij mijn redenen begrijpt. Hij voelt zich erg aan de kant gezet en heeft het gevoel dat ik niet genoeg van hem hou.. Ik kan dit accepteren en doorgaan zonder dat hij me begrijpt. Maar ik wil zo graag wel dat gevoel van onbegrip bij hem wegnemen. Ik geef nog heel veel om hem.
Hebben jullie tips hoe ik dingen misschien duidelijker kan brengen?
Alle reacties Link kopieren
ManInVrouwenWereld schreef:
30-03-2020 23:50
Dit is gewoon wreed.

Maar zeg eens eerlijk. Wil jij hem ook niet gewoon maar heb je bindingsangst ofzo?
Soms denk ik van wel en soms denk ik van niet. Mij leek het wreder om hem tijdens de relatie aan het lijntje te houden - al is dat erbuiten ook (niet opzettelijk) gebeurd. Ik merkte dat ik tijdens de relatie te vaak bezig was met ‘wat als...’ en ik keek naar anderen. Hem probeerde te veranderen. Destijds leek mij dat niet eerlijk.

Ik vind het lastig om een relatie aan te gaan met iemand waarvan ik het niet 100% weet en daar ook 100% voor kan gaan. Hij denkt dat dit wel kan en dat we er samen aan moeten werken. Maar hoe dat in praktijk gaat? Dat weet hij ook niet..

Het was ook mijn eerste relatie op mijn 26e, dus ik vond/vind het sowieso moeilijk om hiermee om te gaan. Ik pak het allemaal ook niet slim aan merk ik, daar probeer ik wat aan te doen. Wil graag het juiste doen, maar wat dat is en hoe, is voor mij soms ook een vraagteken.
muis12345 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 23:58
Reden: Aanvulling
15.25% gewijzigd
Graag gedaan! En het is logisch dat je je zo voelt. Ook al weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt, je gaat toch een beetje twijfelen, goede herinneringen die opeens weer naar boven komen.

En vooral in deze tijd. Ik heb het ook met een (foute) ex die ik in september overal heb geblokkeerd voor hele goede redenen. En nu komt hij soms weer in mijn hoofd en ben ik benieuwd hoe het met hem gaat. Maar ik doe er niks mee omdat ik weet dat t alleen maar komt door het hele coronavirus gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
30-03-2020 23:38
Dat klopt.. Wat ik nog wel lastig vind: Wat doe ik als hij aangeeft mij te willen spreken / behoefte heeft om mij te zien? Zo begon het contact na de break up dus eigenlijk weer.
Aan de ene kant wil ik voor hem klaarstaan wanneer hij dat nodig heeft, maar hem dus geen verwarrende signalen moet geven.
Denken jullie dat ik daar dan ook nee op moet zeggen? Dat vind ik wel lastig..
Steun krijg je van vrienden, niet van je ex.
Dat geldt voor hem net zo goed als voor jou. Jij moet werken aan een netwerk om je heen, hij moet werken aan zijn liefdesverdriet.

Jullie helpen elkaar op geen enkel vlak op dit moment.

Je gebruikt er heel veel woorden voor dat jij eenzaam bent en dat hij liefdesverdriet heeft. Doe daar ieder persoonlijk wat aan en gebruik elkaar niet. Dit leidt nergens toe, voor jullie allebei niet.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
31-03-2020 00:03
Graag gedaan! En het is logisch dat je je zo voelt. Ook al weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt, je gaat toch een beetje twijfelen, goede herinneringen die opeens weer naar boven komen.

En vooral in deze tijd. Ik heb het ook met een (foute) ex die ik in september overal heb geblokkeerd voor hele goede redenen. En nu komt hij soms weer in mijn hoofd en ben ik benieuwd hoe het met hem gaat. Maar ik doe er niks mee omdat ik weet dat t alleen maar komt door het hele coronavirus gebeuren.
Sterk van je dat je dat kan, lijkt mij ook lastig. Corona tijd maakt het allemaal net iets moeilijker lijkt het wel, maar mag geen excuus zijn voor hoe ik dingen aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
31-03-2020 00:07
Steun krijg je van vrienden, niet van je ex.
Dat geldt voor hem net zo goed als voor jou. Jij moet werken aan een netwerk om je heen, hij moet werken aan zijn liefdesverdriet.

Jullie helpen elkaar op geen enkel vlak op dit moment.

Je gebruikt er heel veel woorden voor dat jij eenzaam bent en dat hij liefdesverdriet heeft. Doe daar ieder persoonlijk wat aan en gebruik elkaar niet. Dit leidt nergens toe, voor jullie allebei niet.
Komt er inderdaad wel op neer ja. We moeten denk ik beide niet meer op elkaar bouwen. Het ging goed een paar weken. Maar het is er toch weer bij ingeslopen laatste tijd..
Muis12345 schreef:
31-03-2020 00:10
Sterk van je dat je dat kan, lijkt mij ook lastig. Corona tijd maakt het allemaal net iets moeilijker lijkt het wel, maar mag geen excuus zijn voor hoe ik dingen aanpak.
Dan is dit juist de ideale tijd om hoe je dingen aanpakt te veranderen.
je speelt met hem totdat je wat beters hebt.
Muis12345 schreef:
30-03-2020 23:00
Valse hoop heb ik zeker niet gegeven, hij wist hoe ik erin stond. Wij hebben beide gekozen om elkaar op te zoeken in deze eenzaamheid, maar goed net hierboven uitgelegd. Of dat slim is geweest vanuit mijn kant, is een ander verhaal.
natuurlijk geef je hem valse hoop, je gaat met hem naar bed. Wat je doet is in en in gemeen.
die jongen verdient een leuke vriendin en dat ben jij niet
Muis12345 schreef:
30-03-2020 23:52
Je hebt gelijk. Ik wil nog teveel voor hem
klaarstaan terwijl dat niet (meer) mijn plek is.. Ik moet even de moed verzamelen, maar dit wel gaan doen. Uit respect voor hem inderdaad ook.
Ik sta nog steeds achter mijn beslissing van uitmaken (met nog af en toe twijfels), maar het blijft zwaar dat ik daarmee 1 van de belangrijkste personen uit mijn leven voor nu kwijtraak. We moeten dit beide goed verwerken.
Dankjewel voor het meedenken!
je hebt jezelf een soort van moeder theresa rol toegedicht maar dit ben je natuurlijk niet. je gebruikt hem voor je eigen gewin en je wilt ons voorhouden dat je het deed om hem te helpen. daar trappen we niet in hoor
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
30-03-2020 23:18
Je hebt gelijk. Dat zeg ik ook in mijn andere reactie. Ik heb duidelijk gezegd hoe ik er in sta, maar mijn gedrag liet misschien anders zien.


Je gedrag en je woorden komen (helaas) heel goed overeen.
Zelden zo'n goed voorbeeld daarvan gezien.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
31-03-2020 00:59
Je gedrag en je woorden komen (helaas) heel goed overeen.
Zelden zo'n goed voorbeeld daarvan gezien.
Kun je dit toelichten? In mijn perspectief zijn mijn woorden naar hem toe: ik wil geen relatie nu en je geen hoop geven.
Daden: ik geef hoop.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
31-03-2020 00:30
je hebt jezelf een soort van moeder theresa rol toegedicht maar dit ben je natuurlijk niet. je gebruikt hem voor je eigen gewin en je wilt ons voorhouden dat je het deed om hem te helpen. daar trappen we niet in hoor
Ik wil jullie niets voorhouden en je hoeft nergens in te trappen. Ik vind mezelf alles behalve een moeder theresa, maar als jij dat wel zo ziet, prima natuurlijk.
Muis12345 schreef:
31-03-2020 01:07
Ik wil jullie niets voorhouden en je hoeft nergens in te trappen. Ik vind mezelf alles behalve een moeder theresa, maar als jij dat wel zo ziet, prima natuurlijk.
lezen. Ik zeg juist dat er geen enkele liefde uit je gedrag spreekt. je gebruikt hem. maar je speelt alsof je het deed voor hem
Muis12345 schreef:
31-03-2020 01:05
Kun je dit toelichten? In mijn perspectief zijn mijn woorden naar hem toe: ik wil geen relatie nu en je geen hoop geven.
Daden: ik geef hoop.
Ow shit hee vraag je serieus om toelichting?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
31-03-2020 02:27
Ow shit hee vraag je serieus om toelichting?
Ik snap dat mijn woorden en daden hier inderdaad kunnen overkomen. Als het daarover gaat, geen toelichting nodig.

Ik heb het meer over naar hoe dat naar hem toe overkomt. Welke woorden naar hem toe heb ik gebruikt dat overeenkomt met mijn daden?

Ik besefte mij namelijk na het lezen van de reacties etc. dat ik voor verwarring heb gezorgd bij hem/ons. Zei het een, maar mijn gedrag zei wat anders. Vind mezelf meer onduidelijk geweest. Dus vandaar dat ik de reactie niet helemaal snap.
muis12345 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 02:48
Reden: Aanvulling
24.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
31-03-2020 02:03
lezen. Ik zeg juist dat er geen enkele liefde uit je gedrag spreekt. je gebruikt hem. maar je speelt alsof je het deed voor hem
Genoeg liefde voor hem, maar ik begrijp dat dit niet zo lijkt uit dit topic. Mijzelf verder uitleggen heeft niet veel zin meer denk ik. Respecteer jouw visie hierop.
Muis12345 schreef:
30-03-2020 22:58
Ik snap dat het zo overkomt. Aanvulling daarop: hij wilde dit contact en had de behoefte mij nog te spreken/zien. Dit werd uiteindelijk wederzijds. Ik wilde geen ‘nee’ zeggen op zijn behoefte, dat leek mij oneerlijk. Dit heeft er dus wel toe geleid dat ik hem ook weer vaker wilde zien. Hij wist dat de intentie niet was dat we weer een relatie zouden beginnen. Uiteindelijk heb ik de beslissing voor hem gemaakt om dit te stoppen. Ik zag aan hem dat hij toch heel graag weer een relatie wilde en ik dat nu niet kon bieden. Door er veel op door te vragen (hij vindt zelf dingen zeggen lastiger) kwamen we erachter dat dit niet zo gaat.
Juist omdat ik nog wel om hem geef, wil ik dat gevoel van onbegrip/niet genoeg van hem houden bij hem wegnemen. Misschien hebben jullie gelijk en moet ik gewoon nu afstand volledig nemen en niet meer proberen dingen uit te leggen..
En deze situatie vind je wel eerlijk?
In je OP geef je je intenties goed bloot: hij is opvulling voor je. Gooi er dan geen sausje overheen van barmhartigheid, want als je echt om hem gaf, had je afstand genomen.

En hem dingen willen uitleggen is ook een slechte smoes; als hij het de eerste keer niet snapt, gaat hij het de tweede keer ook niet snappen. Sowieso is het voor degene die aan de kant gezet wordt zelden echt te begrijpen. Een antwoord geeft vaak 10 nieuwe vragen.
Op een gegeven moment rest diegene niets anders dan het accepteren. Een relatiebreuk is geen procedure waarin je een bezwaarschrift in kan dienen. Je kunt hem helpen met het accepteren door volledige afstand te nemen. Jouw behoeftes zoek je maar ergens anders en zijn behoeftes kun je toch niet bevredigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen om hem te gebruiken tegen eenzaamheid. Jullie willen niet hetzelfde en zo blijf je het toch aanwakkeren.

Zoek online contacten of ga iets aan vrijwilligers werk doen ipv je ex neuken die niet voor jou heen is en waar je medelijden mee hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Muis12345 schreef:
31-03-2020 01:05
Kun je dit toelichten? In mijn perspectief zijn mijn woorden naar hem toe: ik wil geen relatie nu en je geen hoop geven.
Daden: ik geef hoop.
Je woorden hier, waarmee je je waardeloze gedrag naar hem toe verklaart.
Alle reacties Link kopieren
Muis je weet heel goed waar je mee bezig bent en zo gaan vrienden die het goed met elkaar voor hebben niet met elkaar om. Je maakt missbruik van het feit dat hij jou nog leuk vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven