Ex van vriend beweert zwanger te zijn

07-08-2020 08:48 576 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens eerder geschreven over mijn date die een geliefde werd en zijn rugzakje.
Een nog niet helemaal verbroken relatie en een ex die nog moest verhuizen.

Ik begin nog maar net het idee te krijgen in rustiger vaarwater te zijn, iets leuks op te kunnen bouwen of het volgende drama dient zich weer aan. De ex van mijn vriend beweert zwanger van hem te zijn en wil haar zwangerschap niet afbreken.

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Zoveel schaamte, woede, ik voel mij alsof ik heb gefaald als vrouw. Vriend en ik hebben één keer een behoorlijk hobbel moeten nemen toen we elkaar een maand kenden, en na die ruzie (die ook over de ex ging) is hij blijkbaar met haar naar bed gegaan. Onveilig ook. Dus.
Hij heeft hier niets over verteld toen wij toch weer een poging waagden.
En nu dit.

Ik wil geen vriend die nog een kind met een ex krijgt. Zeker niet in deze omstandigheden. Er is geen veilige, stabiele situatie of omgeving om op te groeien. Ik kan dit kind niets bieden, het zal mij op de één of andere manier altijd herinneren aan wat mijn vriend dus doet op het moment dat ik er niet ben, of als er een ruzie is.
We kennen elkaar niet heel lang.
Er is eerder een moment geweest waarop ik er met hele goede redenen een punt achter wilde zetten en waarbij jullie -forummers- een enorme stok achter de deur zijn geweest.
Maar ik was eigenwijs, kreeg de roze bril niet af en nu ben ik hier beland.

Ik voel mij zo minderwaardig. Zo vernederd. Ik heb het toegelaten, heb iemand waar ik gegronde twijfels over heb gehad een kans gegeven en dit is de beloning.
Ik laat mij elke keer omlullen, gisteren is hij hier geweest, we hebben gepraat. We kunnen goed praten, maar mijn hart is gebroken.

Ik heb hulp nodig.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:33
:) dat zei mijn mannelijke beste vriend ook. Dat het niks met mij te maken heeft.
Nee maar ik zou hier toch mee stoppen, er zijn leukere mannen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:30
Geloof mij, ik breek mijn nek hierover.
Zijn woorden; ik was dronken, verdrietig en het ging op haar initiatief.
Hij liegt, neemt geen verantwoordelijkheid en verwacht van jou dat je dit maar begrijpt. Dit gaat niet beter worden.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:33
:) dat zei mijn mannelijke beste vriend ook. Dat het niks met mij te maken heeft.
Hij had in ieder geval een condoom om kunnen doen. Of echt verdrietig om je kunnen zijn en GEEN SEX MET ZIJN EX HEBBEN.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:05
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.
Dus daar geef jij jezelf de schuld van? Hij liegt al tegen jou vanaf dag 1. Denk dat jij moet gaan nadenken waarom jij jezelf dit aan doet. Wat is het dat je aan die lul de behanger blijft plakken?
Alle reacties Link kopieren
Ook het risico wat hij neemt. Even de leuter onveilig in de ex en een dag of 10 later weer in mij. Omdat ik niet wist wat hij had uitgevreten en hij het ook niet heeft verteld.
Nu, maanden later wel omdat het niet anders kan omdat je er straks niet meer onderuit kan.

Ik voel me ongelooflijk vernederd, naar beneden getrapt. Onterecht. Weet ik ook wel. Maar ik dacht dat ik de moeite waard was. Dit doet zoveel met mijn zelfbeeld en vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
07-08-2020 09:36
Dus daar geef jij jezelf de schuld van? Hij liegt al tegen jou vanaf dag 1. Denk dat jij moet gaan nadenken waarom jij jezelf dit aan doet. Wat is het dat je aan die lul de behanger blijft plakken?
Zoiets kwam ook ter sprake, als ik die dag niet gezegd had dat hij mij met rust had moeten laten was dit nooit gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:18
Ja. Gebrek aan eigenwaarde? Het idee dat er niks anders is? De belofte van zijn kant -voor de tweede keer- dat het echt allemaal fijn en mooi word? Dat ik geduld moet hebben en hem de tijd moet gunnen om zaken op orde te krijgen zodat hij mij kan geven wat ik verdien? Dat er ondanks dit alles echt een man met een hart van goud is die dit allemaal niet zo bedoeld?

(zijn woorden)
Wat laat jij je in de maling nemen zeg...echt ga eens wat om jezelf geven want dit wordt een groot naar tranendal.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:36
Ook het risico wat hij neemt. Even de leuter onveilig in de ex en een dag of 10 later weer in mij. Omdat ik niet wist wat hij had uitgevreten en hij het ook niet heeft verteld.
Nu, maanden later wel omdat het niet anders kan omdat je er straks niet meer onderuit kan.

Ik voel me ongelooflijk vernederd, naar beneden getrapt. Onterecht. Weet ik ook wel. Maar ik dacht dat ik de moeite waard was. Dit doet zoveel met mijn zelfbeeld en vertrouwen.
Het zou eerder iets met zijn zelfbeeld moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ze is zijn ex niet. Jij bent de moeite waard, maar het is aan jou om daar iets mee te doen. Hij houdt je aan het lijntje dus als het van hem moet komen zal je steeds dieper weg.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:37
Zoiets kwam ook ter sprake, als ik die dag niet gezegd had dat hij mij met rust had moeten laten was dit nooit gebeurd.
En waarom had je ook alweer gezegd dat hij je met rust moest laten?
Dit is gaslighten. Wat een naar gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem zijn eigen rotzooi opruimen, en ga verder. Hij liegt en draait, onbetrouwbaar dus, dit gaat niet beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-08-2020 09:39
En waarom had je ook alweer gezegd dat hij je met rust moest laten?
Dit is gaslighten. Wat een naar gedrag.
Mijn valkuil, denk ik. Te goedgelovig. Te dromerig beeld van de liefde. Ik ben 2 jaar alleen geweest in de overtuiging dat liefde niet voor mij bestemd was. :-)
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:24
Dat is ook wat ik voel. Ik gun hem tijd. Het voordeel van de twijfel. Ik heb keer op keer gehoord hoe zijn ex hem het leven zuur maakte en hoeveel er door haar kapot gemaakt was en dat hij niks meer van of met haar wilde. Dat alles geregeld zou worden zodat zij geen deel meer uitmaakte van zijn leven -zover dat kan, ze hebben al 2 kinderen- en dit is het resultaat. Dit is wat ik krijg.
Dit is wat jij jezelf gunt, echt lieverd je doet dit jezelf aan.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:27
Hij zegt dat het kan. Dat ze zou kunnen liegen om ons uit elkaar te drijven. Dat zij zo is, dat ze liever alles kapot maakt en alles verliest.
Zwanger of niet het feit dat hij het nodig vond zijn 'ex' te neuken is niet gelogen en dat lijkt me al genoeg om afscheid te nemen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:30
Geloof mij, ik breek mijn nek hierover.
Zijn woorden; ik was dronken, verdrietig en het ging op haar initiatief.
Als hij beweert nee te hebben gezegd moet hij aangifte gaan doen van verkrachting. Anders moet hij mans genoeg zijn verantwoording voor zijn gedrag te nemen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:37
Zoiets kwam ook ter sprake, als ik die dag niet gezegd had dat hij mij met rust had moeten laten was dit nooit gebeurd.
Alsof je heb er zelf in geschoven hebt. Koekkoek. :facepalm:
Nu even lullig maar je twijfelde al vanaf het begin heel terecht en nu heeft hij de beslissing voor je gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:37
Zoiets kwam ook ter sprake, als ik die dag niet gezegd had dat hij mij met rust had moeten laten was dit nooit gebeurd.
Hij heeft je al aardig in zijn macht zo te zien.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Geloof zijn daden, niet zijn woorden.

Zijn daden vertellen zijn ware aard. Zijn woorden vertellen een sprookje.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:27
Hij zegt dat het kan. Dat ze zou kunnen liegen om ons uit elkaar te drijven. Dat zij zo is, dat ze liever alles kapot maakt en alles verliest.
Voorlopig is hij met haar vreemdgegaan tijdens jullie relatie, dus zo’n monster vind hij haar dan ook weer niet.
En je hoeft het kind ook niks te bieden, het heeft twee ouders. Beter gaan ze samen aan hun relatie werken voor hun drie kinderen
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:40
Mijn valkuil, denk ik. Te goedgelovig. Te dromerig beeld van de liefde. Ik ben 2 jaar alleen geweest in de overtuiging dat liefde niet voor mij bestemd was. :-)
2 jaar is peanuts op een mensenleven. Ben jij echt veertiger???
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:36
Ook het risico wat hij neemt. Even de leuter onveilig in de ex en een dag of 10 later weer in mij. Omdat ik niet wist wat hij had uitgevreten en hij het ook niet heeft verteld.
Nu, maanden later wel omdat het niet anders kan omdat je er straks niet meer onderuit kan.

Ik voel me ongelooflijk vernederd, naar beneden getrapt. Onterecht. Weet ik ook wel. Maar ik dacht dat ik de moeite waard was. Dit doet zoveel met mijn zelfbeeld en vertrouwen.
Kijk even wie dit doen. Kom op. Deze mensen hebben een soort achterbuurt borderline chaos om zich heen. Daar pas jij terecht niet tussen.
Luister even naar wat lizzo, en dan naar 'jerome'.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:37
Zoiets kwam ook ter sprake, als ik die dag niet gezegd had dat hij mij met rust had moeten laten was dit nooit gebeurd.
pff, echt, dump die leugenaar.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
07-08-2020 09:42
2 jaar is peanuts op een mensenleven. Ben jij echt veertiger???
Ja, echt. Het is peanuts, maar mijn vorige relaties waren langdurig.
Ik moet wat langer de tijd nemen om iets moois met mijzelf op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:33
:) dat zei mijn mannelijke beste vriend ook. Dat het niks met mij te maken heeft.
Dan weet je wel wat hij doet als hij dronken, verdrietig is en een vrouw wil hem verleiden....maar hee het heeft dan niets met jou te maken dus is het oke.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:05
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.

Je zegt dat je gefaald hebt, maar jij geloofde in liefde en eerlijkheid. Dat is geen falen. Dat is balen. Wees niet zo hard voor jezelf :hug:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven