Ex van vriend beweert zwanger te zijn

07-08-2020 08:48 576 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens eerder geschreven over mijn date die een geliefde werd en zijn rugzakje.
Een nog niet helemaal verbroken relatie en een ex die nog moest verhuizen.

Ik begin nog maar net het idee te krijgen in rustiger vaarwater te zijn, iets leuks op te kunnen bouwen of het volgende drama dient zich weer aan. De ex van mijn vriend beweert zwanger van hem te zijn en wil haar zwangerschap niet afbreken.

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Zoveel schaamte, woede, ik voel mij alsof ik heb gefaald als vrouw. Vriend en ik hebben één keer een behoorlijk hobbel moeten nemen toen we elkaar een maand kenden, en na die ruzie (die ook over de ex ging) is hij blijkbaar met haar naar bed gegaan. Onveilig ook. Dus.
Hij heeft hier niets over verteld toen wij toch weer een poging waagden.
En nu dit.

Ik wil geen vriend die nog een kind met een ex krijgt. Zeker niet in deze omstandigheden. Er is geen veilige, stabiele situatie of omgeving om op te groeien. Ik kan dit kind niets bieden, het zal mij op de één of andere manier altijd herinneren aan wat mijn vriend dus doet op het moment dat ik er niet ben, of als er een ruzie is.
We kennen elkaar niet heel lang.
Er is eerder een moment geweest waarop ik er met hele goede redenen een punt achter wilde zetten en waarbij jullie -forummers- een enorme stok achter de deur zijn geweest.
Maar ik was eigenwijs, kreeg de roze bril niet af en nu ben ik hier beland.

Ik voel mij zo minderwaardig. Zo vernederd. Ik heb het toegelaten, heb iemand waar ik gegronde twijfels over heb gehad een kans gegeven en dit is de beloning.
Ik laat mij elke keer omlullen, gisteren is hij hier geweest, we hebben gepraat. We kunnen goed praten, maar mijn hart is gebroken.

Ik heb hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
:heart:
lolly-pop schreef:
07-08-2020 10:15
Je doet het helemaal zelf hoor. Je negeert ALLE alarmbellen, al vanaf dag één.
Amen to this. Ik lees je relaas vanaf het begin mee en deze man is je vanaf dag 1 al aan het bespelen. Aan jou wat je er nog verder mee wil. Maar drama blijft het, die zekerheid heb je iig.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 10:15
Ja. En beloftes maken die niet waar te maken zijn. In plaats van zaken op te lossen, maakt hij alles erger.
En jij besluit om hem kans op kans op kans op kans te geven, waardoor jij keer op keer op keer op keer teleurgesteld wordt als blijkt dat die kansen bij voorbaat al gedoemd zijn te mislukken en waardoor je kinderen nu met een moedeloze moeder zitten.

Leer voor de volgende keer:
Kijk naar iemands acties, luister niet alleen naar de mooie woorden. En trek bij alarmbel 1 al de stekker eruit.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zie jij ook vooral wat je wil zien, en heb je zijn gedrag in je vorige topic ook al gebagatelliseerd. Je schreef dat er problemen waren met de laatste loodjes van de scheiding en het ouderschapsplan. Maar zijn ex woonde daar dus nog, of verbleef er nog regelmatig en ze had nog hoop dat het goed kwam. Dat is wel even iets anders dan een "rugzak".

Nu blijkt dat hij het bed nog deelde met haar.

Waarom woont zijn waanzinnig nare ex nog bij hem? Waarom klust hij dagenlang voor haar? En waarom duikt hij nog de koffer in met haar als ze zo afschuwelijk is? Hij was er toch klaar mee? Er was toch niets meer? Waarom hoopt zij dan nog dat het goed komt?

Elders geef je ook nog aan dat deze man "loaded " is. Hij belooft jou de wereld, gooit er flink wat geld tegenaan en zegt van zichzelf dat hij "een hart van goud " heeft. Ondertussen trekt zijn eigen moeder haar handen ervan af.

Hoeveel alarmbellen wil je nog negeren?
hexopbezemsteel wijzigde dit bericht op 07-08-2020 10:38
18.57% gewijzigd
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 10:14
Mijn kinderen in de zin van dat zij nu ook met een moeder met ziel onder de arm opgezadeld zitten. Al kan ik goed glimlachen. :-)
Als jij het nog nodig hebt om een paar keer door deze ellende heen te gaan voordat je door hebt dat het niet anders wordt, dan is dat maar zo. Wel zou ik de grens trekken tov je kinderen. Stel ze niet voor dit soort types. De kids hebben ook maar 1 jeugd.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:28
We hadden woorden over het feit dat zijn ex om voor mij niet duidelijke redenen regelmatig bij hem in huis bleef slapen terwijl ze eigen woonruimte had. Ik heb hem in een gesprek gevraagd mij met rust te laten zodat ik kon nadenken. Ik ging dus nadenken en hij ging zijn ex neuken.

Hier zet je me overigens een beetje op het verkeerde been. Als ik je vorige topic lees was de relatie ook echt verbroken ipv on hold om even te denken. Niet dat het hem wel een leuke vent maakt, maar er is dan geen sprake van vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
Lol, dat je mannelijke beste vriend zegt dat die seks losstaat van jou, zeggen de meeste mannen tot de rollen een keer omgedraaid zijn en dan is de vrouw een slet en is het toch ineens heul errug.

(Okay, dat is nogal zuur van mij, maar ik kan zo slecht tegen dat soort uitspraken).

TO; ik weet niet of ik het juist interpreteer, maar probeert hij je nu ook nog wijs te maken dat als jij hem niet weggestuurd had, hij nooit met zijn ex in bed had kunnen belanden?

Run, run fast. Mensen die zo de boel verdraaien en het dan voor elkaar krijgen om de ander schuldig te maken aan hun eigen hufterigheid, moet je in hun gezicht uitlachen. Dat is geen liefde.

Wat een bullshit zeg. Grom.
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
07-08-2020 10:55
Hier zet je me overigens een beetje op het verkeerde been. Als ik je vorige topic lees was de relatie ook echt verbroken ipv on hold om even te denken. Niet dat het hem wel een leuke vent maakt, maar er is dan geen sprake van vreemdgaan.
Het maakt niet uit of het wel of niet onder de definitie van vreemdgaan valt.

De man zegt dat hij helemaal klaar is met zijn ex. Dat er echt niets meer is, nul. Dat was dus niet waar. Hij is hoe dan ook niet eerlijk. En niet over slechts één klein dingetje.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Rachmaninoff schreef:
07-08-2020 10:18
Ja, dat is waar. Maar mag je niet goedgelovig zijn?
Van mij wel. Meestal maak je dan dingen mee en wordt dat minder, soms niet en dat mag ook. Je bent zelf degene die eronder lijdt.

Ik vraag me ook af of het goedgelovigheid is, TO zei in haar eerdere topic ook al dat ze ermee moest stoppen dus volgens mij wist ze best hoe het zat
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
07-08-2020 10:59
Het maakt niet uit of het wel of niet onder de definitie van vreemdgaan valt.

De man zegt dat hij helemaal klaar is met zijn ex. Dat er echt niets meer is, nul. Dat was dus niet waar. Hij is hoe dan ook niet eerlijk. En niet over slechts één klein dingetje.
precies.
en hij wist ook donders goed dat het uitmaken door to alleen voor de vorm was.

maar hij kan mooi weer de schuld bij een ander leggen, die vent is uitgekookt.
wij slapen nooit.
Leg de lat wat hoger. Er zijn echt leukere mannen op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-08-2020 11:07
Van mij wel. Meestal maak je dan dingen mee en wordt dat minder, soms niet en dat mag ook. Je bent zelf degene die eronder lijdt.

Ik vraag me ook af of het goedgelovigheid is, TO zei in haar eerdere topic ook al dat ze ermee moest stoppen dus volgens mij wist ze best hoe het zat
Dat denk ik ook. Ze liet niet voor niets daar al bepaalde details weg.

Lieve TO, je verdient zoveel beter dan deze man.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
07-08-2020 10:18
Ja, dat is waar. Maar mag je niet goedgelovig zijn? Mag je niet dromerig zijn en geloven in de liefde? Moeten mooie eigenschappen wijken omdat klootzakken daar misbruik van maken?
Dromen mag, geloven in de liefde ook. Goedgelovig zijn tot de grens dat het jou schade kan toebrengen. Altijd je ogen openhouden en kijken naar wat iemand doet en niet naar wat hij zegt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zoals Maya Angelou zegt: When people show you who they are, believe them.
Murrmurr schreef:
07-08-2020 11:07
Van mij wel. Meestal maak je dan dingen mee en wordt dat minder, soms niet en dat mag ook. Je bent zelf degene die eronder lijdt.

Ik vraag me ook af of het goedgelovigheid is, TO zei in haar eerdere topic ook al dat ze ermee moest stoppen dus volgens mij wist ze best hoe het zat
Dat was maar een deel van wat ik zei hè?
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:05
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.
Hij is nooit uit haar bed geweest.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:05
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.
Ik ben tot hier gekomen.
Waarschijnlijk wist zij niet dat haar relatie over was, waardoor hij niet "weer" in haar bed is beland. Waarschijnlijk was het gewoon een normale sekspartij.
Mijn ex-vriend had zijn minnares op de mouw gespeld dat onze relatie zo goed als over was. Was mij niet bekend. Wel dat we een dip hadden, maar niet dat het bijna over was. Ik bedoel: we gingen een huis kopen... Ik verwacht dat deze situatie ook een beetje op gaat bij jullie....
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:18
Ja. Gebrek aan eigenwaarde? Het idee dat er niks anders is? De belofte van zijn kant -voor de tweede keer- dat het echt allemaal fijn en mooi word? Dat ik geduld moet hebben en hem de tijd moet gunnen om zaken op orde te krijgen zodat hij mij kan geven wat ik verdien? Dat er ondanks dit alles echt een man met een hart van goud is die dit allemaal niet zo bedoeld?

(zijn woorden)
Niet intrappen. Gewoon niet doen. Je weet zelf wel beter dan dit!!
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:24
Dat is ook wat ik voel. Ik gun hem tijd. Het voordeel van de twijfel. Ik heb keer op keer gehoord hoe zijn ex hem het leven zuur maakte en hoeveel er door haar kapot gemaakt was en dat hij niks meer van of met haar wilde. Dat alles geregeld zou worden zodat zij geen deel meer uitmaakte van zijn leven -zover dat kan, ze hebben al 2 kinderen- en dit is het resultaat. Dit is wat ik krijg.
Oh, jij staat zoooo in de schoenen van die minnares van mijn ex....
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:24
Dat is ook wat ik voel. Ik gun hem tijd. Het voordeel van de twijfel. Ik heb keer op keer gehoord hoe zijn ex hem het leven zuur maakte en hoeveel er door haar kapot gemaakt was en dat hij niks meer van of met haar wilde. Dat alles geregeld zou worden zodat zij geen deel meer uitmaakte van zijn leven -zover dat kan, ze hebben al 2 kinderen- en dit is het resultaat. Dit is wat ik krijg.
Je kan 2 dingen doen.
In je slachtofferrol blijven zitten of eruit stappen.
Ik heb er ook ingezeten en dit was de enige keuze. Leg je de verantwoordelijkheid bij hem of bij jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Nou, maar gauw kappen hiermee.
Duidelijker kan het niet.
Sterkte TO!
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:27
Hij zegt dat het kan. Dat ze zou kunnen liegen om ons uit elkaar te drijven. Dat zij zo is, dat ze liever alles kapot maakt en alles verliest.
Dan nog dook hij met haar het bed in terwijl jullie aan het daten waren.
Deze man liegt en draait en wil van 2 walletjes eten. Kennelijk lukt het niet om van ex los te komen, maar wil hij wel alvast iets nieuws voor de zekerheid. Zijn kostje is gekocht en jij koopt een kat in de zak.
Bespaar jezelf nog meer ellende..echt.
Ik lees nu een derde topic met gedoe over deze man. Dat zegt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-08-2020 11:58
Dan nog dook hij met haar het bed in terwijl jullie aan het daten waren.
Deze man liegt en draait en wil van 2 walletjes eten. Kennelijk lukt het niet om van ex los te komen, maar wil hij wel alvast iets nieuws voor de zekerheid. Zijn kostje is gekocht en jij koopt een kat in de zak.
Bespaar jezelf nog meer ellende..echt.
Ik lees nu een derde topic met gedoe over deze man. Dat zegt genoeg.
Neeej, niet deze man met een hart van goud die zijn nieuwe liefde heel gelukkig gaat maken. Allemaal de schuld van die hEx. Die heeft hem in zijn wanhoop verleid en nu liegt ze natuurlijk. Dat kind is vast van iemand anders.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Wat een l*l! Alles is volgens mij al gezegd. Heel veel sterkte vrouw! :hug:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ga eens een gesprek aan met die zogenaamde ex van hem. Ik denk dat je dan voorgoed genezen bent van deze charlatan. Ik heb ook zo'n ex gehad met meerdere ijzers in het vuur, waaronder ik. Pas toen hij zijn droomvrouw had gevonden liet hij alles en iedereen direct en resoluut vallen. Ze kúnnen het wel, voor die ene vrouw gaan. Maar ben jij die ene...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven