Ex verslaafd aan drugs

02-05-2021 12:50 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er dit weekend via een gezamenlijke vriend achter gekomen dat mijn ex in de corona periode een nieuwe hobby heeft opgedaan, namelijk coke.

Wij zijn 5 jaar geleden ruim 5 jaar samen geweest.
We zijn uit elkaar gegaan omdat ik niet meer kon leven met zijn eeuwige onzekerheden en jaloezie.

Hij is 10 jaar ouder als ik en inmiddels dik in de 40.

Gezamenlijke vriend heeft al een keer of 4 hem erop aangesproken dat hij hulp moet gaan zoeken, maar dit wil hij niet.
Hij heeft toen gezegd dan kies je voor de coke en ben je mij kwijt als vriend want ik ga dit niet faciliteren, waar hij groot gelijk in heeft.

Wat ik wil met dit topic? Ik merk dat het me pijn doet dat het kut met hem gaat. We hebben eigenlijk bijna geen contact op een felicitatie 1 keer per jaar na. Maar ik heb wel oprecht van hem gehouden en ik vind het klote dat het zo slecht met hem gaat, ook voor zijn ouders.

Ik weet ook wel dat ik hem niet kan helpen ofzo..

Moest even van me afschrijven denk ik..
Alle reacties Link kopieren
laat het lekker los joh
iedereen heeft het recht zijn leven te verkloten
Alle reacties Link kopieren
Kut.. voor hem.. Hoe hard ook, wees blij dat je er vanaf bent..
Nou ja.. dat dus..
Laat gaan. Niemand heeft er ook maar iets aan als jij je hier druk over maakt.
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda heeft niet vaak gelijk maar deze keer wel:-)
Ikhouvankaas schreef:
02-05-2021 12:50
We zijn uit elkaar gegaan omdat ik niet meer kon leven met zijn eeuwige onzekerheden en jaloezie.
En nu aan coke verslaafd. Ik denk vooral dat je een heel goede keuze hebt gemaakt om de relatie te beëindigen als ik dit lees.
Alle reacties Link kopieren
Hier van je afschrijven is in ieder geval beter dan je actief erin gaan mengen, daar komt alleen maar ellende van.
Ik begrijp best dat het je aangrijpt. Maar maak het niet te groot, je kunt niets voor hem betekenen. Hij zal het zelf aan moeten gaan pakken. Als hij dat überhaupt wil.
Ik zou geen contact zoeken en het proberen een beetje los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
02-05-2021 12:53
En nu aan coke verslaafd. Ik denk vooral dat je een heel goede keuze hebt gemaakt om de relatie te beëindigen als ik dit lees.
En dit natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zeker niet van plan om iets te doen hoor. Vind het gewoon knap dat hij me zelfs nu nog teleur kan stellen. Zeker omdat hij altijd heel erg fel tegen drugs was.. ik snap gewoon niet hoe hij zo lomp kan zijn.. en inderdaad ik moet het los laten, maar ben er toch wel van geschrokken..
Alle reacties Link kopieren
Het is niet voor niks een ex en ook nog iemand die uit je leven is verdwenen. Houden zo, anders laat je je erin meezuigen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
5 jaar geleden en 1x per jaar contact....waarom steek je je neus nog in zijn zaken?

Het is een gewoon een roddel, via via.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-05-2021 13:03
19.42% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jeetje, heel moeilijk! Als je van iemand hebt gehouden, hoop je natuurlijk het beste voor ze. Maar... hij is een volwassen man en (als het goed is) is hij in staat om zijn eigen keuzes te maken. Ook als dat ongezonde keuzes zijn. Misschien helpt het voor jezelf om tegen mensen te zeggen dat je liever niet meer over hem hoort hoe het gaat, zodat je eigenlijk niks over hem weet? Dan hoor je het ook niet als het slecht gaat. Uiteindelijk kun je er niets mee en is het ook niet meer aan jou om hem te helpen (tenzij hij misschien echt jou vraagt om hulp, maar dat is niet aan de orde geloof ik).
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een soortgelijke situatie. Ik kreeg via via een screenshot van een ex van mij toegestuurd die het afgelopen jaar van 70 kg naar 100+ kg is gegaan. (Met zijn lengte is dat obees.) Alhoewel wij geen contact meer hebben, heb ik hier echt wel een paar nachten slecht van geslapen. (Ten eerste omdat het duidelijk niet goed met hem gaat. Ten tweede omdat er achter zijn rug om foto's van hem worden rondgestuurd met de subtext "OMG wat is er met ... gebeurd!")

Wat mij hielp is mijzelf telkens de vraag stellen waar mijn loyaliteit ligt: bij hem of bij mij. Bij mij dus. En zo heb ik het uiteindelijk los kunnen laten.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Pff maak je niet zo druk hij is je ex en niet meer dan dat
Alle reacties Link kopieren
S7rin, bedankt hier heb ik inderdaad iets aan!

Ik had het inderdaad liever niet geweten. Ook een goede tip Loekie.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met roddelen over je ex, die nooit ziet of spreekt, en je hebt ook geen hoofdpijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij is alcoholist. Ik vind dat zo erg, zo jammer. Is een heel intelligente man. Zijn relatie is hierdoor kapotgegaan, hij heeft zijn baan verloren, het contact met zijn familie. Zo jammer om zo'n mooie, intelligente man zijn leven zo te zien leiden, maar het is zijn eigen keuze. Daar kan niemand iets aan veranderen. Hij vraagt ook geen hulp.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
02-05-2021 13:12
Een vriend van mij is alcoholist. Ik vind dat zo erg, zo jammer. Is een heel intelligente man. Zijn relatie is hierdoor kapotgegaan, hij heeft zijn baan verloren, het contact met zijn familie. Zo jammer om zo'n mooie, intelligente man zijn leven zo te zien leiden, maar het is zijn eigen keuze. Daar kan niemand iets aan veranderen. Hij vraagt ook geen hulp.

Ik denk niet dat iemand er voor kiest om verslaafd te raken aan drugs of alcohol. Het lijkt wel een keuze om verslaafd te blijven, maar ik denk dat er maar bijzonder weinig mensen zijn die het fijn vinden om verslaafd te zijn aan wat dan ook. Hulp zoeken is echter vaak net een brug te ver, juist omdat ze verslaafd zijn.
Gelukkig is hij een ex.

En heb je er geen kinderen mee. Tuurlijk gun je iemand het beste. Maar zijn leven en zijn zorgen.

Of je moet graag van drama houden en dit nu jouw probleem willen maken.
S7rin schreef:
02-05-2021 13:03
Ik had laatst een soortgelijke situatie. Ik kreeg via via een screenshot van een ex van mij toegestuurd die het afgelopen jaar van 70 kg naar 100+ kg is gegaan. (Met zijn lengte is dat obees.) Alhoewel wij geen contact meer hebben, heb ik hier echt wel een paar nachten slecht van geslapen. (Ten eerste omdat het duidelijk niet goed met hem gaat. Ten tweede omdat er achter zijn rug om foto's van hem worden rondgestuurd met de subtext "OMG wat is er met ... gebeurd!")

Wat mij hielp is mijzelf telkens de vraag stellen waar mijn loyaliteit ligt: bij hem of bij mij. Bij mij dus. En zo heb ik het uiteindelijk los kunnen laten.
Wat afschuwelijk dat mensen foto’s van hem rondsturen met de bedoeling even lekker te roddelen en te shamen. En het dan maar raar en onzin vinden dat dikke mensen vinden dat ze gediscrimineerd en belachelijk gemaakt worden.
S7rin schreef:
02-05-2021 13:03
Ik had laatst een soortgelijke situatie. Ik kreeg via via een screenshot van een ex van mij toegestuurd die het afgelopen jaar van 70 kg naar 100+ kg is gegaan. (Met zijn lengte is dat obees.) Alhoewel wij geen contact meer hebben, heb ik hier echt wel een paar nachten slecht van geslapen. (Ten eerste omdat het duidelijk niet goed met hem gaat. Ten tweede omdat er achter zijn rug om foto's van hem worden rondgestuurd met de subtext "OMG wat is er met ... gebeurd!")

Wat mij hielp is mijzelf telkens de vraag stellen waar mijn loyaliteit ligt: bij hem of bij mij. Bij mij dus. En zo heb ik het uiteindelijk los kunnen laten.
Echt wtf.
S7rin schreef:
02-05-2021 13:03
Ik had laatst een soortgelijke situatie. Ik kreeg via via een screenshot van een ex van mij toegestuurd die het afgelopen jaar van 70 kg naar 100+ kg is gegaan. (Met zijn lengte is dat obees.) Alhoewel wij geen contact meer hebben, heb ik hier echt wel een paar nachten slecht van geslapen. (Ten eerste omdat het duidelijk niet goed met hem gaat. Ten tweede omdat er achter zijn rug om foto's van hem worden rondgestuurd met de subtext "OMG wat is er met ... gebeurd!")

Wat mij hielp is mijzelf telkens de vraag stellen waar mijn loyaliteit ligt: bij hem of bij mij. Bij mij dus. En zo heb ik het uiteindelijk los kunnen laten.

Wat een walgelijk gedrag, dat rondsturen van foto's met commentaar.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
02-05-2021 14:04
Wat afschuwelijk dat mensen foto’s van hem rondsturen met de bedoeling even lekker te roddelen en te shamen. En het dan maar raar en onzin vinden dat dikke mensen vinden dat ze gediscrimineerd en belachelijk gemaakt worden.
ach, weet je welke vrienden je van de kerstkaartenlijst kan halen
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
02-05-2021 14:04
Wat afschuwelijk dat mensen foto’s van hem rondsturen met de bedoeling even lekker te roddelen en te shamen. En het dan maar raar en onzin vinden dat dikke mensen vinden dat ze gediscrimineerd en belachelijk gemaakt worden.

Als iemand zo vreselijk veranderd is, is dat toch 'nieuwswaardig'? Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat er dan een foto rondgaat. Dat gebeurt ook als iemand vreselijk is afgevallen, of plastische chirurgie in zijn of haar gezicht heeft laten doen, een nieuwe partner heeft of weet ik veel wat.

Wat dat met discriminatie te maken heeft ontgaat me even.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het los te laten, anders kost dit je bergen energie.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Ik heb zelf een tijdje met iemand gescharreld die ook nogal wat problemen bleek te hebben, waar diegene niet bepaald eerlijk over was.

Soms zie ik diegene nog en ik weet dat het nog steeds niet fantastisch gaat, maar ik heb echt mezelf hiervoor af moeten sluiten, omdat ik iemand ben die zich verantwoordelijk voor een ander voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven