Ex wil kind aan partner voorstellen

donderdag 20 februari 2020 om 22:38
Ik heb al eerder een topic geopend. Mijn ex en vader van onze zoon heeft tot een maand of vier, vijf geleden nog hier gewoond na het verbreken van onze relatie.
Nu woont hij op een kamer in de buurt en kwam tot voor kort hier 2 keer per week eten.
Omdat ik niet goed met hem door één deur kan -heeft meerdere redenen- is dit veranderd, zoon eet nu 2 keer per week bij zijn vader en dat is prima.
Sinds begin januari heeft ex een nieuwe relatie. Omdat hij zelf geen normale woonruimte heeft, wil hij onze zoon in de weekenden meenemen naar zijn nieuwe vriendin die 200 km verderop woont.
Ik weet dat hij gewoon een nieuwe relatie kan beginnen, hij is immers vrij te gaan en staan waar hij wil. Echter is er geen omgangsregeling vastgelegd omdat hij geen geschikte woonruimte heeft en betaald hij geen kinderalimentatie of bijdrage in bijvoorbeeld de opvang na school, 3 dagen in de week. Dit staat misschien wel los van wat mij werkelijk dwars zit.
Persoonlijk vind ik het heel erg snel gaan, ze daten sinds eind december, noemen het sinds januari dit jaar een relatie en nu willen ze een gezin gaan vormen met onze zoon en haar vier kinderen in de weekenden.
Ik kan mijn negatieve gevoel hierover niet bij mijn ex kwijt. Ik heb het maar te accepteren, hij zal ervoor zorgen dat onze zoon rustig een band opbouwt met zijn nieuwe vriendin en alles zal helemaal vanzelf gaan. Zijn letterlijk zijn woorden.
Daarnaast heb ik het gevoel dat hij onze communicatie met zijn nieuwe partner deelt en zij dus "meebeslist" in alles wat wij met elkaar afspreken. Ik merk dit omdat hij is begonnen met mij een borderliner en narcist te noemen, of zich af te vragen waarom ik zoveel issues heb met zijn nieuwe relatie en dat ik zo vreselijk moeilijk doe sinds zijn Grote Liefde in zijn leven is gekomen. Zij maakt nu deel uit van zijn leven en dus ook ons kind.
Eigenlijk boeit mij dat juist helemaal niet, maar ik maak mij druk over het welzijn van ons zoontje. Hij is pas vier jaar, zijn ouders zijn nog niet heel lang niet meer samenwonend, zijn vader heeft niet echt een thuis voor hem gecreëerd en beiden (ex en nieuwe partner) verwachten dat een jong kind zich wel naar hun nieuwe gezin schikt.
Er lijkt niemand te zijn die mijn gevoel deelt dat dit allemaal te snel gaat. Ook van de nieuwe partner van mijn ex vind ik het vreemd gedrag, temeer omdat ze zelf kinderen heeft. Waarom moet het zo snel? Waarom denken ze dat het allemaal wel vanzelf gaat? En wat als dat niet zo is? Wat als ons zoontje het niet leuk vindt, zich in hun ogen niet gedraagt of straks problemen krijgt? Wat dan?
Ik snap en realiseer mij dat mijn ex als vader rechten heeft en ik wil hem de omgang met zoon niet ontzeggen. Dat voorop gesteld gaat het welzijn van onze zoon wel boven de relatie en de roze wolk van mijn ex-partner.
Moet ik dit gewoon laten gaan omdat ik het toch niet tegen kan houden? Zo voelt het als het ware.
Nu woont hij op een kamer in de buurt en kwam tot voor kort hier 2 keer per week eten.
Omdat ik niet goed met hem door één deur kan -heeft meerdere redenen- is dit veranderd, zoon eet nu 2 keer per week bij zijn vader en dat is prima.
Sinds begin januari heeft ex een nieuwe relatie. Omdat hij zelf geen normale woonruimte heeft, wil hij onze zoon in de weekenden meenemen naar zijn nieuwe vriendin die 200 km verderop woont.
Ik weet dat hij gewoon een nieuwe relatie kan beginnen, hij is immers vrij te gaan en staan waar hij wil. Echter is er geen omgangsregeling vastgelegd omdat hij geen geschikte woonruimte heeft en betaald hij geen kinderalimentatie of bijdrage in bijvoorbeeld de opvang na school, 3 dagen in de week. Dit staat misschien wel los van wat mij werkelijk dwars zit.
Persoonlijk vind ik het heel erg snel gaan, ze daten sinds eind december, noemen het sinds januari dit jaar een relatie en nu willen ze een gezin gaan vormen met onze zoon en haar vier kinderen in de weekenden.
Ik kan mijn negatieve gevoel hierover niet bij mijn ex kwijt. Ik heb het maar te accepteren, hij zal ervoor zorgen dat onze zoon rustig een band opbouwt met zijn nieuwe vriendin en alles zal helemaal vanzelf gaan. Zijn letterlijk zijn woorden.
Daarnaast heb ik het gevoel dat hij onze communicatie met zijn nieuwe partner deelt en zij dus "meebeslist" in alles wat wij met elkaar afspreken. Ik merk dit omdat hij is begonnen met mij een borderliner en narcist te noemen, of zich af te vragen waarom ik zoveel issues heb met zijn nieuwe relatie en dat ik zo vreselijk moeilijk doe sinds zijn Grote Liefde in zijn leven is gekomen. Zij maakt nu deel uit van zijn leven en dus ook ons kind.
Eigenlijk boeit mij dat juist helemaal niet, maar ik maak mij druk over het welzijn van ons zoontje. Hij is pas vier jaar, zijn ouders zijn nog niet heel lang niet meer samenwonend, zijn vader heeft niet echt een thuis voor hem gecreëerd en beiden (ex en nieuwe partner) verwachten dat een jong kind zich wel naar hun nieuwe gezin schikt.
Er lijkt niemand te zijn die mijn gevoel deelt dat dit allemaal te snel gaat. Ook van de nieuwe partner van mijn ex vind ik het vreemd gedrag, temeer omdat ze zelf kinderen heeft. Waarom moet het zo snel? Waarom denken ze dat het allemaal wel vanzelf gaat? En wat als dat niet zo is? Wat als ons zoontje het niet leuk vindt, zich in hun ogen niet gedraagt of straks problemen krijgt? Wat dan?
Ik snap en realiseer mij dat mijn ex als vader rechten heeft en ik wil hem de omgang met zoon niet ontzeggen. Dat voorop gesteld gaat het welzijn van onze zoon wel boven de relatie en de roze wolk van mijn ex-partner.
Moet ik dit gewoon laten gaan omdat ik het toch niet tegen kan houden? Zo voelt het als het ware.

zaterdag 22 februari 2020 om 09:53
Volgens mijj waren de reacties helemaal niet; maak hem het leven zuur, dat is stemmingmakerij wat je nu doet. Volgens mij proberen mensen TO moed in te praten dat ze zich niet alles hoeft te laten welgevallen maar ook voor het welbevinden van haar kind op mag komen

zaterdag 22 februari 2020 om 10:19
Och och, gelukkig kan jij die valse exen hier lekker wreken met je stemmingmakerij.
zaterdag 22 februari 2020 om 10:45
Waar word er gezegd maak hem het leven zuur, die klootzak?
Er word alleen gezegd dat TO dingen moet gaan regelen.
Blijf in jezelf geloven !

zaterdag 22 februari 2020 om 12:16
citronella schreef: ↑22-02-2020 09:53Volgens mijj waren de reacties helemaal niet; maak hem het leven zuur, dat is stemmingmakerij wat je nu doet. Volgens mij proberen mensen TO moed in te praten dat ze zich niet alles hoeft te laten welgevallen maar ook voor het welbevinden van haar kind op mag komen
Juist.

zaterdag 22 februari 2020 om 12:30
Ik weet niet hoor, maar reacties als ‘eerst een omgangsregeling en daarna mag hij pas zijn kind zien’, ‘gewoon de telefoon niet meer opnemen’ en ‘vertrek met je kind elders heen’, terwijl hij gewoon net zoveel recht heeft om met zijn kind ergens heen te gaan, vind ik niet normaal.citronella schreef: ↑22-02-2020 09:53Volgens mijj waren de reacties helemaal niet; maak hem het leven zuur, dat is stemmingmakerij wat je nu doet. Volgens mij proberen mensen TO moed in te praten dat ze zich niet alles hoeft te laten welgevallen maar ook voor het welbevinden van haar kind op mag komen
Anderen wel. Prima.

zaterdag 22 februari 2020 om 12:38
DS1971 schreef: ↑22-02-2020 12:30Ik weet niet hoor, maar reacties als ‘eerst een omgangsregeling en daarna mag hij pas zijn kind zien’, ‘gewoon de telefoon niet meer opnemen’ en ‘vertrek met je kind elders heen’, terwijl hij gewoon net zoveel recht heeft om met zijn kind ergens heen te gaan, vind ik niet normaal.
Anderen wel. Prima.
Dat ligt nogal aan de context. TO was bang en een scène bij de voordeur moet je niet willen.

zaterdag 22 februari 2020 om 12:44
als ze alleen nog maar per mail zou communiceren is dat niet om het hem moeilijk te maken maar om zichzelf te beschermen tegen verbale agressie. En zo gek is het niet dat je graag een omgangsregeling wil voorje kind ipv een volslagen ondoordachte plan. Dat is het beschermen van je kind tegen een psychisch niet stabiele ouder die als hij zijn leven op de rit ging zetten en een huis en baan ging zoeken ipv een scharrel gewoon ook zijn kind zou kunnen zien.DS1971 schreef: ↑22-02-2020 12:30Ik weet niet hoor, maar reacties als ‘eerst een omgangsregeling en daarna mag hij pas zijn kind zien’, ‘gewoon de telefoon niet meer opnemen’ en ‘vertrek met je kind elders heen’, terwijl hij gewoon net zoveel recht heeft om met zijn kind ergens heen te gaan, vind ik niet normaal.
Anderen wel. Prima.
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 22-02-2020 13:20
20.10% gewijzigd
zaterdag 22 februari 2020 om 12:50
Anders lees je even goed. Het advies was om het zakelijk te regelen en te communiceren via mail ipv telefoon.DS1971 schreef: ↑22-02-2020 12:30Ik weet niet hoor, maar reacties als ‘eerst een omgangsregeling en daarna mag hij pas zijn kind zien’, ‘gewoon de telefoon niet meer opnemen’ en ‘vertrek met je kind elders heen’, terwijl hij gewoon net zoveel recht heeft om met zijn kind ergens heen te gaan, vind ik niet normaal.
Anderen wel. Prima.
Je hoeft je niet te laten uitschelden, ook niet door je ex.
En als je bang bent qua bedreigingen dat hij aggressief aan de deur staat, om dan zelf niet thuis te zijn.

zaterdag 22 februari 2020 om 13:02
DS1971 schreef: ↑22-02-2020 12:30Ik weet niet hoor, maar reacties als ‘eerst een omgangsregeling en daarna mag hij pas zijn kind zien’, ‘gewoon de telefoon niet meer opnemen’ en ‘vertrek met je kind elders heen’, terwijl hij gewoon net zoveel recht heeft om met zijn kind ergens heen te gaan, vind ik niet normaal.
Anderen wel. Prima.
Voordat je hier gaat lopen blaten misschien eens het topic lezen.
zaterdag 22 februari 2020 om 13:19
Amen.citronella schreef: ↑22-02-2020 12:44Volgens mij heeft hij het aan zichzelf te danken als ze de telefoon niet meer opneemt, ik zou het moeten terugzoeken maar ik meen me te herinneren dat hij haar de huid volschold. Dus als ze alleen nog maar per mail zou communiceren is dat niet om het hem moeilijk te maken maar om zichzelf te beschermen tegen verbale agressie. En zo gek is het niet dat je graag een omgangsregeling wil voorje kind ipv een volslagen ondoordachte plan als het meesleuren van een peuter in een relatie met een scharrel van een maand en een weekend doorbrengen 200 km verder op in haar huis met haar 4 kinderen. Dat is geen "hem het leven moeilijk maken". Dat is het beschermen van je kind tegen een psychisch niet stabiele ouder die als hij zijn leven op de rit ging zetten en een huis en baan ging zoeken ipv een scharrel gewoon ook zijn kind zou kunnen zien.

zaterdag 22 februari 2020 om 14:40
Die scene kun je prima voorkomen door niet dwars te gaan liggen voor die ene keer, maar wel vanaf dat moment afspraken te gaan maken.
En ook dat gaat to niet helpen als haar ex voet bij stuk houdt, want het staat haar ex natuurlijk helemaal vrij om zijn nieuwe vriendin voor te stellen.
Ze hebben beiden het gezag immers.

zaterdag 22 februari 2020 om 14:41
Nee, to is zelf net zo nalatig geweest als haar ex vwb de regeling. Ouderschapsplan noem je dat volgens mij trouwens.citronella schreef: ↑22-02-2020 12:44als ze alleen nog maar per mail zou communiceren is dat niet om het hem moeilijk te maken maar om zichzelf te beschermen tegen verbale agressie. En zo gek is het niet dat je graag een omgangsregeling wil voorje kind ipv een volslagen ondoordachte plan. Dat is het beschermen van je kind tegen een psychisch niet stabiele ouder die als hij zijn leven op de rit ging zetten en een huis en baan ging zoeken ipv een scharrel gewoon ook zijn kind zou kunnen zien.
Zo lang er niets is geregeld heeft zij niet in haar eentje te bepalen hoe en wat.

zaterdag 22 februari 2020 om 14:41
DS1971 schreef: ↑22-02-2020 14:40Die scene kun je prima voorkomen door niet dwars te gaan liggen voor die ene keer, maar wel vanaf dat moment afspraken te gaan maken.
En ook dat gaat to niet helpen als haar ex voet bij stuk houdt, want het staat haar ex natuurlijk helemaal vrij om zijn nieuwe vriendin voor te stellen.
Ze hebben beiden het gezag immers.
Inmiddels is het uit, dus TO heeft nu tijd genoeg om afspraken te maken.

zaterdag 22 februari 2020 om 14:43
Die ex heeft ook wel een reden om pissig te zijn als zijn kind van hem wordt weggehouden omdat to meent te kunnen bepalen hoe hij zijn tijd met hun kind doorbrengt.Positivevibes schreef: ↑22-02-2020 12:50Anders lees je even goed. Het advies was om het zakelijk te regelen en te communiceren via mail ipv telefoon.
En als je bang bent qua bedreigingen dat hij aggressief aan de deur staat, om dan zelf niet thuis te zijn.
Want daar begint de ellende. Beiden gedragen zich slecht.

zaterdag 22 februari 2020 om 15:25
Inderdaad. TO, kan niet in haar eentje bepalen of en hoe ex met kind om gaat, maar ex kan ook niet niet financieel bijdragen aan zijn eigen kind en vervolgens eisen zijn kind mee te nemen naar nieuwe scharrel, terwijl er geen afspraken over zijn.
Afspraken maken dus. Zo heb je iets om vanuit te gaan van beide kanten.

zaterdag 22 februari 2020 om 15:43
Er is geen plan dus als de afspraak wel door was gegaan had TO best kunnen zeggen “ Sorry ex, maar dit weekend kan kind helaas niet mee want we hebben elders afspraken.
Smoesjes en “ toevallig” net niet thuis zijn als ex kind komt halen is natuurlijk alleen een ad hoc oplossing, totdat er duidelijke afspraken zijn over zowel omgang als alimentatie. Vanaf dat moment heeft TO inderdaad weinig te bepalen over wat ex in “ zijn tijd” doet. Dus snel naar een advocaat.
Smoesjes en “ toevallig” net niet thuis zijn als ex kind komt halen is natuurlijk alleen een ad hoc oplossing, totdat er duidelijke afspraken zijn over zowel omgang als alimentatie. Vanaf dat moment heeft TO inderdaad weinig te bepalen over wat ex in “ zijn tijd” doet. Dus snel naar een advocaat.

zaterdag 22 februari 2020 om 15:58
Ik.lees er is geen omgangsregeling want ex heeft geen woonruimte waar hij zijn kind op kant vangen,is dat TO's schuld? Daarnaast heeft ze ex nog maandenlang gefaciliteerd in de omgang door hem 2x per week bij hun te laten eten. Het lijkt me dat se ruim voldoende heeft gedaan om zoon en vader met elkaar om te laten gaan.
Zet je gekleurde bril af als je leest
zaterdag 22 februari 2020 om 16:13
Een kind is geen pressiemiddel om te krijgen wat je hebben wilt!TijdvoorTaart schreef: ↑22-02-2020 15:25Inderdaad. TO, kan niet in haar eentje bepalen of en hoe ex met kind om gaat, maar ex kan ook niet niet financieel bijdragen aan zijn eigen kind en vervolgens eisen zijn kind mee te nemen naar nieuwe scharrel, terwijl er geen afspraken over zijn.
Je kunt niet zeggen: jij betaald geen alimentatie, dan zie je je kind niet!
Alimentatie is iets wat tussen hun speelt en geen reden om je kind zijn vader af te pakken.
zaterdag 22 februari 2020 om 16:14
Ik vraag me wel eens af hoe het kan dat zó veel mensen een relatie aangaan met iemand die niet bij hem/haar past én er ook nog kinderen mee verwekken. Neemt men niet genoeg tijd elkaar écht te leren kennen? Moet het allemaal te vlug van "date" naar "relatie" naar "gezin"? Zonder dat je elkaar eigenlijk goed kent? Zijn we überhaupt nog met het WIJ bezig in een relatie, of vooral met het IK? En zolang de behoeftes van het IK gevoed blijven, is het OK, maar zodra we iets van het IK moeten opgeven ten gunste van het WIJ, wordt het een probleem? Zeg het maar.
Feit is echter dat meer dan 40% van de geregistreerde relaties eindigen in een breuk. Bijna de helft dus. Best iets om bij stil te staan.
Ben ik ook altijd zo verbaasd hoe iemand binnen drie jaar tijd in de opinie van vrouwen kan veranderen van de liefste man op de wereld en iemand waar je kinderen mee wil, in de grootste narcistische kl''tzak die ooit het wereldrond heeft belopen. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dat alleen aan de mannen ligt. Maar de vrouwen klagen steen en been en doen het voorkomen alsof ze vreselijk onheus behandeld zijn en worden. Dat kan toch niet allemaal waar zijn?
Feit is echter dat meer dan 40% van de geregistreerde relaties eindigen in een breuk. Bijna de helft dus. Best iets om bij stil te staan.
Ben ik ook altijd zo verbaasd hoe iemand binnen drie jaar tijd in de opinie van vrouwen kan veranderen van de liefste man op de wereld en iemand waar je kinderen mee wil, in de grootste narcistische kl''tzak die ooit het wereldrond heeft belopen. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dat alleen aan de mannen ligt. Maar de vrouwen klagen steen en been en doen het voorkomen alsof ze vreselijk onheus behandeld zijn en worden. Dat kan toch niet allemaal waar zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 22 februari 2020 om 16:32
Dat kan dus al niet, want TO vindt dat de ouder (waar het kind op dat moment is) niet eenzijdig mag besluiten waar ze zich bevinden, en dat de andere ouder mee mag besluiten over die locatie.Positivevibes schreef: ↑22-02-2020 12:50Anders lees je even goed. Het advies was om het zakelijk te regelen en te communiceren via mail ipv telefoon.
zaterdag 22 februari 2020 om 16:36
Eh ja heel leuk allemaal om te gaan mierenneuken over woordkeus. Maar als je bedreigd wordt en je onveilig voelt zou het mij allemaal aan mn derriere kunnen roesten en eerst zorgen dat jij en kind veilig zijn.
Heel bijzonder dat dáár dan weer over heen gelezen wordt.
zaterdag 22 februari 2020 om 16:38
Andersom zijn ex vrouwen ineens allemaal bipolaire heksen die het kind weghoudt. Tja....pejeka schreef: ↑22-02-2020 16:14Ik vraag me wel eens af hoe het kan dat zó veel mensen een relatie aangaan met iemand die niet bij hem/haar past én er ook nog kinderen mee verwekken. Neemt men niet genoeg tijd elkaar écht te leren kennen? Moet het allemaal te vlug van "date" naar "relatie" naar "gezin"? Zonder dat je elkaar eigenlijk goed kent? Zijn we überhaupt nog met het WIJ bezig in een relatie, of vooral met het IK? En zolang de behoeftes van het IK gevoed blijven, is het OK, maar zodra we iets van het IK moeten opgeven ten gunste van het WIJ, wordt het een probleem? Zeg het maar.
En nee, ik ben zelf gelukkig getrouwd dus ik voel me niet aangesproken.
zaterdag 22 februari 2020 om 16:38
Onveilig hoe en waarom?Positivevibes schreef: ↑22-02-2020 16:36Eh ja heel leuk allemaal om te gaan mierenneuken over woordkeus. Maar als je bedreigd wordt en je onveilig voelt zou het mij allemaal aan mn derriere kunnen roesten en eerst zorgen dat jij en kind veilig zijn.
Heel bijzonder dat dáár dan weer over heen gelezen wordt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 22 februari 2020 om 16:51
Alimentatie betalen staat los van het gezag.TijdvoorTaart schreef: ↑22-02-2020 15:25Inderdaad. TO, kan niet in haar eentje bepalen of en hoe ex met kind om gaat, maar ex kan ook niet niet financieel bijdragen aan zijn eigen kind en vervolgens eisen zijn kind mee te nemen naar nieuwe scharrel, terwijl er geen afspraken over zijn.
Dat ze afspraken dienen te maken ben ik met je eens. Maar die afspraken gaan meer over zaken als wie wanneer en niet wie wanneer hoe.
Mijn ex en ik hebben ook verschillende visies. Ik bemoei mij niet met die van haar, hoe ongezond ze ook zijn en haar bemoeinis gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.