Ex wordt "dakloos"

22-02-2021 09:05 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex partner en vader van mijn jongste kampt al heel erg lang met een borderlinestoornis. Dit is tevens de reden dat wij niet meer samen zijn.
Nu heeft hij een paar maanden geleden -wederom- heel impulsief alle schepen achter zich verbrandt en is verhuisd naar een stad ongeveer 100 km van mijn woonplaats vandaan. We woonden eerst dichter bij elkaar om een goede omgang met kind te kunnen behouden.

Afijn, het nieuwe leven blijkt weer niet te zijn wat hij wil en het resultaat is dat hij nu dakloos is/wordt. Want hij woonde bij een nieuwe partner en die heeft er geen zin meer in. Wat ik ook wel begrijp. Ik heb er enige ervaring mee.

Nu word ik gebombardeerd met excuses en wil hij constant praten, maar ik weet ook wel welke kant hij de gesprekken probeert op te sturen; hij zoekt onderdak.
Maar ik wil hem dus onder geen beding in mijn huis. En natuurlijk vind ik dat heel vervelend, want het is wel de vader van mijn kind.

Ikzelf heb al een tijd een nieuwe relatie, ik heb mijn zaken op orde en ik heb er totaal geen trek in om deze ramp weer in mijn leven toe te laten.

Wat zouden jullie doen?
Blankepit schreef:
22-02-2021 11:03
Eh nee, hij komt alleen bij jou thuis om jullie kind te halen en te brengen. That's it. Sorry om het zo hard te stellen maar je ex met borderline komt er gewoon niet meer in, daar kleven gewoon teveel risico's aan.
Dus als hij geen vaste woon- of verblijfplaats heeft worden het dus middagjes in de buurt oid.
Dit.
Heeft hij ouders of broers/zussen? Hoe zijn zij betrokken bij hem?
Alle reacties Link kopieren
WeidseVelden schreef:
22-02-2021 12:15
Heeft hij ouders of broers/zussen? Hoe zijn zij betrokken bij hem?

Niet. Daar is geen contact mee.
Alle reacties Link kopieren
Hem nu heel duidelijk maken dat je hem absoluut niet nooit in huis gaat nemen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niets doen. Kan hij de kinderen bij zijn ouders zien? Waar hij slaapt is zijn probleem. Ik zou ook geen bezoek bij jou thuis afspreken. Het is aan hem om de gevolgen van zijn daden te ervaren en om er iets van te leren. Die kans zou ik hem zeker niet ontnemen. Laat je niet bespelen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-02-2021 12:40
51.04% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is zijn leven om te verneuken, maar ook zijn leven om op orde te krijgen.

Ik zou hem daar heel veel succes mee wensen en het daarbij laten.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 09:10
Ja, dat is ook een beetje mijn "ding" ik wil eigenlijk niet dat ons kind hier last van heeft. Dus tja, die omgangsregeling, de weekendjes logeren. Dat gaat ook niet zo makkelijk zonder huis. Dus dan zou dat hier kunnen, maar dan moet ik mijn eigen huis weer uit.
Niet je eigen fijne plek en veiligheid opgeven, omdat hij rare dingen doet. Dan maar alleen de zondagmiddag tot hij weer een huis heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks doen en de gemeente bellen voor advies voor begeleidde omgang.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-02-2021 16:07
Ik zou niks doen en de gemeente bellen voor advies voor begeleidde omgang.
Niet haar taak om te bellen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Neem hem niet in huis en geef aan dat hij geen reguliere omgang krijgt als er geen vaste verblijfplaats is voor hem en de kinderen. Dus geen slapen meer totdat hij weer een eigen plek heeft waar dat ook echt kan.

( Dus bij goede bekenden voor jullie/zijn ouders ofzo of een eigen woonruimte. Dus geen bank of kamertje bij een vage vriend of vreemden waar je dan 2 kinderen bij moet proppen).

Maak duidelijke afspraken per email of whatsapp met hem waarin dit duidelijk is en jij weet waar hij met die kinderen heen gaat voor een paar uurtjes.

Niet bij jullie thuis.


Verwijs hem naar het sociaalteam in zijn woonplaats als wel hulp wil regelen voor hem,
Of een veilige plek waar hij die paar uren omgang echt wil laten doorgaan. Wil hij dat niet laat hem maar naar de kinderrechter gaan om daar een oordeel te halen over omgang in deze situatie.

En ik zou heel duidelijk zijn naar hem.

Je zorgt voor omgang met de kinderen maar wel op een verantwoordelijke manier. Ja, hij heeft rechten. Maar ook plichten als ouder. En als hij ze kan zien onder bepaalde voorwaarden krijgt hij zijn recht. Meer hoef jij niet voor hem te doen.

Laat hem zijn eigen plichten mbt kinderen verder eerst na komen. Zelf.
Alle reacties Link kopieren
Thanks weer, iedereen.
Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik geen onderdak wil bieden (ik zeg bewust niet "kan" omdat ik het gewoon echt niet wil) en dat het belangrijk is dat hij duidelijk en eerlijk blijft in zijn verblijfplaats en hoe en waar voordat er weer weekenden worden gelogeerd. Dagje ophalen blijft -wat mij betreft- geen probleem.

Het is treurig dat het zo moet. Ik vind het echt jammer. Maar ik ben ook niet verbaasd. Ik ken deze man natuurlijk al 20 jaar en dan weet je wel hoe en wat.

Ik heb dit kind (kan ook gewoon zoon schrijven, natuurlijk) ook met hem gekregen met de wetenschap dat de kans groot zou zijn dat ik alleen voor de opvoeding en zorg en financiën zou staan, en dat is maar goed ook. Ik verwacht niet veel, en kindlief is gewoon een leuk, vrolijk en slim kereltje waar ik heel blij mee ben. En zijn zus ook, maar die is uit een andere relatie waar alles wel echt op rolletjes loopt en met een vader waar ik altijd op kan rekenen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
22-02-2021 16:18
Niet haar taak om te bellen
Niet haar taak maar de enige die nu in belang van het kind kan nadenken.
Nanouk schreef:
22-02-2021 17:29
Niet haar taak maar de enige die nu in belang van het kind kan nadenken.
Dat betekend niet dat zij moet bellen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 16:44
Thanks weer, iedereen.
Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik geen onderdak wil bieden (ik zeg bewust niet "kan" omdat ik het gewoon echt niet wil) en dat het belangrijk is dat hij duidelijk en eerlijk blijft in zijn verblijfplaats en hoe en waar voordat er weer weekenden worden gelogeerd. Dagje ophalen blijft -wat mij betreft- geen probleem.

Het is treurig dat het zo moet. Ik vind het echt jammer. Maar ik ben ook niet verbaasd. Ik ken deze man natuurlijk al 20 jaar en dan weet je wel hoe en wat.

Ik heb dit kind (kan ook gewoon zoon schrijven, natuurlijk) ook met hem gekregen met de wetenschap dat de kans groot zou zijn dat ik alleen voor de opvoeding en zorg en financiën zou staan, en dat is maar goed ook. Ik verwacht niet veel, en kindlief is gewoon een leuk, vrolijk en slim kereltje waar ik heel blij mee ben. En zijn zus ook, maar die is uit een andere relatie waar alles wel echt op rolletjes loopt en met een vader waar ik altijd op kan rekenen.

Goed dat je duidelijk bent geweest. En blijf dat ook. Het kan zomaar zo zijn dat hij het weer gaat proberen.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen wil wonen moet je niet iemand in huis nemen. Al heel snel is hij dan vergeten dat het een onverplicht aardig gebaar van je was en wordt hij boos als je hem weer weg wil hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 17:31
Dat betekend niet dat zij moet bellen.
Ze moet idd niks. Ik heef alleen aan wat ik zou doen. Maar de omgang zal toch door moeten gaan. Met zo'n persoon zou ik als moeder mijn kind niet zo de straat op sturen. Dan zou ik als mieder zorg dragen dat dit op een veilige manier onder begeleiding van een Professional kan plaats vinden. Beter dit voor zijn als tegen de tijd dat vader aan de deur staat weigeren het kind mee te geven en dan een probleem hebben.
Nanouk schreef:
22-02-2021 20:05
Ze moet idd niks. Ik heef alleen aan wat ik zou doen. Maar de omgang zal toch door moeten gaan. Met zo'n persoon zou ik als moeder mijn kind niet zo de straat op sturen. Dan zou ik als mieder zorg dragen dat dit op een veilige manier onder begeleiding van een Professional kan plaats vinden. Beter dit voor zijn als tegen de tijd dat vader aan de deur staat weigeren het kind mee te geven en dan een probleem hebben.

Dat ligt er maar aan. Soms mag je daar vanaf wijken.

Zoals ik al tikte eerder, vader heeft in meeste gevallen inderdaad omgangsrechten maar ook plichten. En als TO hem in dit geval wel omgang laat hebben maar niet laat slapen heeft zij gedaan wat ze moest doen als ouder.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 20:08
Dat ligt er maar aan. Soms mag je daar vanaf wijken.

Zoals ik al tikte eerder, vader heeft in meeste gevallen inderdaad omgangsrechten maar ook plichten. En als TO hem in dit geval wel omgang laat hebben maar niet laat slapen heeft zij gedaan wat ze moest doen als ouder.
Ik weet hoe het werkt. Maar dan nog zou ik mijn kind niet met vader mee laten gaan als hij geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Vader heeft geen woonruimte en geen geld en geen vrienden en familie waar hij heen kan. Dan kun je je kind wel meegeven om aan de eis te voldoen maar waarheen? Aangezien hij geen plek heeft waar hij heen kan en geen geld om iets te doen. En je nu ook nergen even bjnnen wat kan eten zouden ze doelloos rondlopen over straat. Ik zou hem mijn huis in ieder geval ook niet binnen laten voor de omgang.

Dan zit er maar 1 ding op. En dat is hulp inschakelen. Ik denk niet dat vader dat zal doen dan is het aan een moeder om ervoor te zorgen dat de omgang op een veilige manier door kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks doen.

Hij is volwassen, jullie zijn niet meer samen en dit is duidelijk niet de eerste keer.


Ik zou hem alleen vertellen dat kind niet op straat of bij een gure onbekende vriend gaat slapen.
Hij zoekt dus maar een oplossing voor zijn weekends of kind gaat alleen overdag mee.
(Hele weekends bij mij op de bank zou ik ook niet trekken. Hoogstens een keertje 1 zaterdag bij storm.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
22-02-2021 09:27
Aardig om te lezen hoe in andere topics bij een scheiding regelmatig wordt aangegeven dat de man zijn ex-vrouw moet ondersteunen, tot vrijwillige financiële bijdrage aan toe in het belang van het kind; maar dat hier de man er alleen voor staat.
Ik zie nergens dat ze getrouwd waren.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu de goede forummer voor me heb:
Je had ex toch een tijd gratis in bij de bezoekregeling, dus de bezoekregeling was bij jou incl hij met logeren? En je nieuwe partner heeft toch een ex met wie hij een kind verwacht ofzoiets?
En nu is dit weer een kwestie in je leven?

Ik denk dat je teveel op je neemt en op een veel eerder punt al je gevoel moet uitschakelen. Je gaat veel te veel mee in deze toestanden en dat houdt een risico voor jou en je kind(eren) in.
Dus nee natuurlijk laat je de man in zijn sop gaarkoken. Die zie je over een paar jaar wel weer, laat hem maar aanklooien. Of niet.
Not your circus, not your monkeys.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de meeste reacties. Niet in huis nemen, wat je al aangeeft niet te gaan doen. Maar zeker ook niet de omgang in jouw huis faciliteren.
Hij moet zorgen voor een veilige plek voor omgang, of via gemeente iets regelen.
Jij hoeft niks te doen, behalve duidelijk je grenzen en veiligheid / stabiliteit voor je kind bewaken. En zeker de verantwoordelijkheid niet op je schouders nemen.
Alle reacties Link kopieren
Jeugdhulp heeft soms plekken waar ouders onder toezicht (in wisselende gradaties hiervan) hun kinderen kunnen zien wanneer dit niet mogelijk is in de thuissituatie van de ouder in kwestie. Is dat misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Als je dit weer voor hem oplost, moedig je zijn gedrag alleen maar aan. Hij kan doen wat er in hem opkomt en een ander lost het wel op. Niet doen.

Zijn probleem. Geen huis? Dan kind alleen overdag mee. En niet bij jullie thuis.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
toulouse74 schreef:
23-02-2021 14:23
Eens met de meeste reacties. Niet in huis nemen, wat je al aangeeft niet te gaan doen. Maar zeker ook niet de omgang in jouw huis faciliteren.
Hij moet zorgen voor een veilige plek voor omgang, of via gemeente iets regelen.
Jij hoeft niks te doen, behalve duidelijk je grenzen en veiligheid / stabiliteit voor je kind bewaken. En zeker de verantwoordelijkheid niet op je schouders nemen.
Juist. Maar blijf wèl benadrukken dat het in het belang van jullie kind is dat hij zichzelf zo snel mogelijk weer op de rails krijgt. Dat bereikt hij niet door de verantwoordelijkheid bij anderen te leggen en zelf zorg te mijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven