Ex wordt "dakloos"

22-02-2021 09:05 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex partner en vader van mijn jongste kampt al heel erg lang met een borderlinestoornis. Dit is tevens de reden dat wij niet meer samen zijn.
Nu heeft hij een paar maanden geleden -wederom- heel impulsief alle schepen achter zich verbrandt en is verhuisd naar een stad ongeveer 100 km van mijn woonplaats vandaan. We woonden eerst dichter bij elkaar om een goede omgang met kind te kunnen behouden.

Afijn, het nieuwe leven blijkt weer niet te zijn wat hij wil en het resultaat is dat hij nu dakloos is/wordt. Want hij woonde bij een nieuwe partner en die heeft er geen zin meer in. Wat ik ook wel begrijp. Ik heb er enige ervaring mee.

Nu word ik gebombardeerd met excuses en wil hij constant praten, maar ik weet ook wel welke kant hij de gesprekken probeert op te sturen; hij zoekt onderdak.
Maar ik wil hem dus onder geen beding in mijn huis. En natuurlijk vind ik dat heel vervelend, want het is wel de vader van mijn kind.

Ikzelf heb al een tijd een nieuwe relatie, ik heb mijn zaken op orde en ik heb er totaal geen trek in om deze ramp weer in mijn leven toe te laten.

Wat zouden jullie doen?
Dit is de vader van je kind, daar gaat je kind onherroepelijk last van krijgen. Dat ga je niet voorkomen. Dus niet gaan oplossen dit. Logeren kan als hij een plek heeft, anders niet. Kut voor je kind, maar die zal toch moeten dealen met een vader die niet betrouwbaar is. Daar doe je niks aan
Surebaby schreef:
23-02-2021 14:11
Als ik nu de goede forummer voor me heb:
Je had ex toch een tijd gratis in bij de bezoekregeling, dus de bezoekregeling was bij jou incl hij met logeren? En je nieuwe partner heeft toch een ex met wie hij een kind verwacht ofzoiets?
En nu is dit weer een kwestie in je leven?

En dit is alleen van het laatste jaar. Dit is al jaren en jaren en jaren aan de gang onder verschillende nicks met verschillende partners. Kind heeft niet maar 1 ouder die niet heel stabiel is, maar twee.
Niets doen en ook het contact erover beperken tot de noodzaak. Jij kan hem niet helpen. Sterker nog, aangezien hij geen veilige verblijfplaats heeft (en geen inkomen?) ontvang je geen KA en kan kind niet naar hem toe, wat ertoe leidt dat jij kind fysiek en emotioneel extra opvangt om voor zijn gelapzwans te compenseren. Hij mag blij zijn dat jij dit nog wel kan bieden na -zo te lezen- hard knokken na eigen problemen in eigen leven.

Maak hem dit vriendelijk doch dringend duidelijk. Neem niet meer zomaar op, kader dit af: je mag me bellen als je een nieuw adres hebt na x tijdstip. Als hij met kind wil contacten: stuur een app. Reageer als jij tijd hebt. Ga niet in op gezuig. Biedt de ruimte zo min mogelijk. Lastig met een kind maar er is vast nog winst te behalen.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
25-02-2021 09:14
En dit is alleen van het laatste jaar. Dit is al jaren en jaren en jaren aan de gang onder verschillende nicks met verschillende partners. Kind heeft niet maar 1 ouder die niet heel stabiel is, maar twee.
Oh?

@ TO
Als je advies wil waar je echt iets aan hebt, is het handig als we hier een samenvatting krijgen van het hele verhaal. Vrijwel niemand loept en er zijn er maar weinig in staat om een nick-change te herkennen. De tips die je daardoor krijgt, zijn dus gebaseerd op de beperkte informatie die je in dit topic geeft. Da's misschien niet zo slim.
Jij krijgt ook je portie dramamannen wel zeg. Poeh. Eens met iedereen, niks doen. Volgens mij ben jij dringend toe aan wat rust en stabiliteit.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 12:33
Niet. Daar is geen contact mee.
Waarom heeft hij geen contact met ze? (Ouders..broers/zussen)
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik jouw leven samen met je kind voorop stellen. Je ex is volwassen genoeg voor zichzelf te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
25-02-2021 09:14
En dit is alleen van het laatste jaar. Dit is al jaren en jaren en jaren aan de gang onder verschillende nicks met verschillende partners. Kind heeft niet maar 1 ouder die niet heel stabiel is, maar twee.
Och God ja dit is waar ook. Nu je het zegt herken ik het.
Nou dan laat allemaal maar hoor, met onze goedbedoelde adviezen, want TO doet er toch niets mee.
Wel echt driedubbel sneu voor kind dat dit er nu weer bij komt.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
26-02-2021 16:37
Och God ja dit is waar ook. Nu je het zegt herken ik het.
Nou dan laat allemaal maar hoor, met onze goedbedoelde adviezen, want TO doet er toch niets mee.
Wel echt driedubbel sneu voor kind dat dit er nu weer bij komt.
En nu ben ik nieuwsgierig.
Wie is deze to dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik heel nieuwsgierig wie deze to is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
26-02-2021 16:53
En nu ben ik nieuwsgierig.
Wie is deze to dan?
De to met 2 kinderen uit 2 verschillende relaties waarvan 1 met een vader met gediagnosticeerde borderline.
En vorig jaar een nieuwe relatie waarvan na 2 maanden bleek dat de man in kwestie tijdens onze relatie zijn ex ook nog even bezwangerde.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
26-02-2021 16:59
De to met 2 kinderen uit 2 verschillende relaties waarvan 1 met een vader met gediagnosticeerde borderline.
En vorig jaar een nieuwe relatie waarvan na 2 maanden bleek dat de man in kwestie tijdens onze relatie zijn ex ook nog even bezwangerde.
Dit is wel kort door de bocht he.
Je huidige partner is een erg toxische man die duidelijk niemands welzijn voor ogen heeft behalve het zijne. Je was toen amper met hem samen en koos toch voor hem, in plaats van wat iedereen je hier adviseerde voor je kind te kiezen. Uit meerdere reacties en keuzes werd duidelijk dat jij - op dat moment in ieder geval - geen stabiele ouder kon zijn die keuzes maakte met haar kind in gedachten. Dat is waar mensen over vallen, niet over of jij hem ontrouw kan vergeven.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
26-02-2021 17:13
Dit is wel kort door de bocht he.
Je huidige partner is een erg toxische man die duidelijk niemands welzijn voor ogen heeft behalve het zijne. Je was toen amper met hem samen en koos toch voor hem, in plaats van wat iedereen je hier adviseerde voor je kind te kiezen. Dat is waar mensen over vallen, niet over of jij hem ontrouw kan vergeven.
Dat ik foute keuzes maak kwa relaties, is mij wel duidelijk. Daar pluk ik ook de vruchten van, zeg maar.
Maar ik ben wel een goede moeder.

Inmiddels is die relatie ook op een laag pitje en ik denk niet dat ik ermee door wil gaan. Eigenlijk had ik daar gelijk een punt achter moeten zetten en ja, ik had adviezen ter harte moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
26-02-2021 17:20
Dat ik foute keuzes maak kwa relaties, is mij wel duidelijk. Daar pluk ik ook de vruchten van, zeg maar.
Maar ik ben wel een goede moeder.

Inmiddels is die relatie ook op een laag pitje en ik denk niet dat ik ermee door wil gaan. Eigenlijk had ik daar gelijk een punt achter moeten zetten en ja, ik had adviezen ter harte moeten nemen.
En pas geleden was je nog helemaal in de gloria en liep alles op rolletjes

Verwarrend voor je kinderen zeg
Frankly my dear, I don"t give a damn
KataTonDemonaEaytoy schreef:
26-02-2021 17:20
Dat ik foute keuzes maak kwa relaties, is mij wel duidelijk. Daar pluk ik ook de vruchten van, zeg maar.
Maar ik ben wel een goede moeder.
Je kinderen plukken daar ook de vruchten van en die hebben er helemaal geen keuze in.
Weet je ook waarom je - ondanks allerlei alarmbellen en alle adviezen hier- toch ervoor koos om door te gaan?

Als je dat weet kun je er iets van leren en voorkomt het dat je het de volgende keer weer zo doet. Hopelijk herken je dan heel snel de signalen en kap je het meteen af. Dat bespaart je veel gedoe en stress.

Je krijgt elke keer dezelfde les totdat je hem geleerd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat je ook nu weer tegemoet wil komen aan een man die je helemaal niet in je leven zou moeten hebben?
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
26-02-2021 23:27
Weet je ook waarom je - ondanks allerlei alarmbellen en alle adviezen hier- toch ervoor koos om door te gaan?

Hij heeft veel geld en hij verwende haar enorm. De alarmbellen werden gedempt door het sprookje waar ze zo graag in wilde geloven.

Als je dat weet kun je er iets van leren en voorkomt het dat je het de volgende keer weer zo doet. Hopelijk herken je dan heel snel de signalen en kap je het meteen af. Dat bespaart je veel gedoe en stress.

Je krijgt elke keer dezelfde les totdat je hem geleerd hebt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
27-02-2021 06:50
Geld verzacht een hoop blijkbaar
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik denk eerder richting hoop dat het deze keer wel lukt, of gewoon graag een relatie willen met alle voordelen vandien. Steun, gezelschap en er niet helemaal alleen voor staan. Is dat niet waarom velen langer in een relatie blijven hangen dan goed is? Of er uberhaupt aan beginnen?

Zeker als je een best pittige situatie aan de hand hebt, kan een partner afleiding bieden, of even die vlucht uit je eigen rotsituatie. Zolang de balans positief uitslaat is dat prima, maar als het je meer kost en dus je situatie nog zwaarder maakt is dat alleen een last.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, de vader van kind ga ik niet meer helpen dan mijn ogen open houden voor woonruimte. En tot die tijd kan een middagje park of bos of wat dan ook prima. Ik haal hem zeker niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
27-02-2021 13:25
Geld verzacht een hoop blijkbaar
Nou, niet echt.
Gezwaai met Rolexen en auto’s wekte uiteindelijk eerder walging dan waardering op. Niks aan.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
26-02-2021 17:20
Dat ik foute keuzes maak kwa relaties, is mij wel duidelijk. Daar pluk ik ook de vruchten van, zeg maar.
Maar ik ben wel een goede moeder.

Inmiddels is die relatie ook op een laag pitje en ik denk niet dat ik ermee door wil gaan. Eigenlijk had ik daar gelijk een punt achter moeten zetten en ja, ik had adviezen ter harte moeten nemen.
Je bent vast een goede moeder, maar dit staat niet los van elkaar. Het gedrag van de vader en jouw keuzes qua relaties zijn het schadelijke voorbeeld voor je kind. Dat maakt je niet meteen een slechte moeder maar op dit vlak verpruts je het behoorlijk voor je kind
Alle reacties Link kopieren
To dus jij houd jezelf voor de gek.
Je zegt eerst dat je in een stabiele relatie zit en alles op de rit hebt en vervolgens zeg je dat de relatie op een laag pitje staat en je niet weet of je het door wilt zetten.

Je klinkt niet als een vrouw die weet wat ze wil en voor zichzelf kan kiezen.
Ik denk eerder dat je ontzettend kwetsbaar bent en hulp nodig hebt om in te gaan zien waarom je bepaalde keuzes maakt.
Werk aan je zelf en hou mannen gewoon buiten de deur totdat je goede keuzes durft te maken.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven