Excuses niet aanvaard

09-04-2021 10:05 69 berichten
Dag viva forummers,

Help mij aub, want ik loop vast in iets.
Ik ben een tijd samen geweest met iemand, maar relatie werkte niet.
We zijn verder gegaan als vrienden zover mogelijk..hebben regelmatig app contact en spreken soms af.
Voor een tijd terug ben ik erachter gekomen dat hij ten tijde van "ons" er andere praktijken op na hield.
Puzzelstukjes vallen nu wel ineen.
Ik ben niet boos hierover want relatie werkte niet voor niets, maar ik heb hem er wel mee geconfronteerd.
Hij is nu boos op mij, want ik moet mij nergens mee bemoeien.
Ik bemoei mij nergens mee, ik heb hem er alleen naar gevraagd hoe dat zat.
Is dat nou zo raar?
Hij werd nog bozer en raakte gepikeerd, daardoor haalde ik er externe zaken bij die wel waar zijn, maar op dat moment niet van toepassing was..nee niet handig.
Hij wil nu ineens even rust in de omgang.
Ik heb hem na 2 weken mijn excuses aangeboden voor datgene wat ik niet had hoeven aan te kaarten.
Maar na 10 dagen nog geen reactie.

Waar ik in vast loop is dat ik niet begrijp dat we het hier niet normaal over kunnen hebben, en als iemand zijn/haar excuses aanbied hier geen reactie op wordt gegeven.

Ja loslaten, dat weet ik, maar zijn mijn verwachtingen hierin dan teveel gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een vriendschap met iemand die je al heeft besodemieterd?
Alle reacties Link kopieren
Nogal omgekeerde wereld dit.
Lekker laten gaan en blij worden van je eigenwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Dit is vanaf nu ook niet meer 'een vriend'.
Lekker laten gaan. Dit is alleen nog maar ingewikkeld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je hier nog een vriendschap mee? Dit is toch trekken aan een dood paard?

Ja, je verwachtingen zijn te veel gevraagd. Het is uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat als je vrienden bent met je ex en je hebt aanwijzingen dat hij je tijdens de relatie belazerd heeft, je dat wil weten omdat de vriendschap daardoor wellicht in een ander licht komt te staan. Als ik het zo lees denk ik ook niet dat de radiostilte komt doordat hij je excuses niet accepteert, maar gewoon omdat hij geen zin heeft om op zijn fouten gewezen te worden. Ik zou het idee dat hier nog een vriendschap in zit loslaten. Vrienden zijn met een ex lukt naar mijn idee alleen als het echt ontspannen kan en er geen oud zeer meer is - en dat is bij jullie niet het geval.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Biedt jezelf eens excuses aan, dat je deze man nou nog niet losgelaten hebt
Hij is bewezen geen goede vriend. Flikker hem je leven uit.
En aanvaard je eigen excuses :)
Het is je ex en geen leuk persoon. Gewoon contact stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je reageert lijkt het erop dat er voor jou nog meer gevoel in zit dan vriendschap. Afstand zou ook voor jou beter zijn zodat je het los kan laten.

Ik heb een ex die nog vriendschap wil, maar het is een ex omdat hij geen leuk persoon voor mij bleek. Ik heb dus ook geen behoefte aan vriendschap. Waarom wil jij dat wel met iemand die duidelijk niet goed met je omgaat?
Alle reacties Link kopieren
"Waar ik in vast loop is dat ik niet begrijp dat we het hier niet normaal over kunnen hebben, en als iemand zijn/haar excuses aanbied hier geen reactie op wordt gegeven."

Een gesprek is een tenniswedstrijd. Je kunt het alleen spelen als beide partijen het willen.
Hij wil dit gesprek niet.
En jij wilt niet accepteren of begrijpen dat hij het niet wil.
Ik wel, ik begrijp uitstekend dat hij dit gesprek niet wil.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij is boos omdat je hem hebt betrapt op iets waarvan hij dacht dat hij ermee weggekomen was. Geen excuses aanbieden dus, maar extra kwaad worden omdat hij je heeft lopen beflikkeren. Nu negeert ie je omdat hij weet dat jij wel terug komt krabbelen.

Vriendschap is over, als ik jou was geweest. Als het niet om het besodemieteren an sich was, dan wel over dat ie na een confrontatie ineens de kouwe kikker uithangt.

Toevoeging: ik proef uit je op dat je een beetje het stoere wijf uit wil hangen door te zeggen dat je niet boos bent. Dat hoeft niet he, je hoeft niemand iets te bewijzen.
Ja, je verwacht te veel en je hebt er zelf ook niets aan. Dus inderdaad; laat het los en laat hem achter. Richt je op nieuwe dingen. En beter dat je helemaal geen contact meer hebt. Zijn eventuele excuses kan hij ook in z’n reet steken.

Mocht je het willen kunnen plaatsen, misschien wil hij niet geconfronteerd worden met dingen waarvan hij zelf ook wel weet dat hij fout zat. Jij herinnert hem daaraan. Evengoed gewoon een klootzak.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 09-04-2021 10:43
13.77% gewijzigd
Daley71 schreef:
09-04-2021 10:16
Nogal omgekeerde wereld dit.
Lekker laten gaan en blij worden van werken aan je eigenwaarde.
Dank jullie wel..
Dit is denk ik net wat ik nodig heb, even dat zetje van loslaten.
Ik denk niet dat er meer gevoelens zijn.
Waarom dan wel deze vriendschap?
Omdat we het wel leuk hadden, of meer gezellig, en omdat ik wel om hem geef.

Ik denk het ergste van alles dat hij gelogen heeft over het eea, niet wat hij destijds gedaan heeft.
Dat hij dit gesprek niet wil is natuurlijk om de confrontatie te vermijden.
Daar sta ik juist anders in, ik ga confrontaties wel aan, om iets uit de weg te ruimen, en daar zijn we schijnbaar verschillend in.

Ja contact stoppen is het beste, rationeel weet ik dat.
Suusje666 schreef:
09-04-2021 10:41
Hij is boos omdat je hem hebt betrapt op iets waarvan hij dacht dat hij ermee weggekomen was. Geen excuses aanbieden dus, maar extra kwaad worden omdat hij je heeft lopen beflikkeren. Nu negeert ie je omdat hij weet dat jij wel terug komt krabbelen.

Vriendschap is over, als ik jou was geweest. Als het niet om het besodemieteren an sich was, dan wel over dat ie na een confrontatie ineens de kouwe kikker uithangt.

Toevoeging: ik proef uit je op dat je een beetje het stoere wijf uit wil hangen door te zeggen dat je niet boos bent. Dat hoeft niet he, je hoeft niemand iets te bewijzen.

je hebt het wel goed eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, en snap niet waarom je je excuses aan hebt geboden. Ik denk dat dit alleen maar toont hoe belangrijk jullie vriendschap werkelijk voor hem is: niet.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
09-04-2021 10:47
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, en snap niet waarom je je excuses aan hebt geboden. Ik denk dat dit alleen maar toont hoe belangrijk jullie vriendschap werkelijk voor hem is: niet.
Dat snap ik ook niet echt. Maar hij heeft het nu wel goed voor elkaar: aandacht afgeleid van wat hij heeft geflikt, TO kruipt door het stof en hij zit op zijn troontje de beledigde prins uit te hangen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
wat voor praktijken hield hij erop na dan? en hoe ben jij hierachter gekomen en hoe geconfronteerd dat hij zo boos is?? niet dat ik het goed wil maken, maar even benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Je bent belazerd tijdens je relatie en komt daar achter als de relatie een vriendschap is geworden. “Vriend” (die eerlijkheid dus al niet hoog op zijn lijstje van eigenschappen heeft staan) wordt boos op jou en jij biedt je excuus aan? Ben je wel helemaal lekker? Het wordt tijd om je vriendschappen te herzien en in een nieuwe relatie gelijkwaardiger te zijn.
Hij was dus al niet zo leuk als je dacht, en nu blijkt hij nóg minder leuk.
Ik zou het loslaten en snel verder gaan met mijn leven.
Dan maar geen vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees is hij vreemd gegaan of heeft hij op een andere manier je vertrouwen beschaamd door iets te doen wat jij volgens jouw normen en waarden niet oke vindt.

Waarom wil jij bevriend blijven met een man die zulke andere normen en waarden heeft dan jij zelf?

En als je hem als zijn partner niet mocht aanspreken op vreemd gaan. Waarom verwacht je dan wel dat jij dat als "gewone" vriendin wel mag doen?

De man wil gewoon zijn gang kunnen gaan zonder dat hij ergens op aangesproken wordt.

Er is wat mis met je eigenwaarde als je koste wat kost wil blijven omgaan met deze man.

Wat dat betreft mag je blij zijn dat hij je excuses niet heeft aanvaard. Dit heeft voorkomen dat jij als een hondje achter hem aan blijft lopen. Hem steeds jouw grenzen over laat gaan en als hij dan vervolgens sorry zegt is alles weer goed.

Doet de man toch nog iets goed. Hij is duidelijk naar jou. Dit is wie en hoe ik ben. Kan jij daar niet mee dealen dan ga ik niet met je om.
Voltooid schreef:
09-04-2021 10:49
wat voor praktijken hield hij erop na dan? en hoe ben jij hierachter gekomen en hoe geconfronteerd dat hij zo boos is?? niet dat ik het goed wil maken, maar even benieuwd...
Met andere dames heel druk bezig.
Hij heeft gelogen over waar hij was en wat hij deed, terwijl hij dus bij een ander in bed lag.
En jullie hebben zo gelijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Tompouce0 schreef:
09-04-2021 11:07
Met andere dames heel druk bezig.
Hij heeft gelogen over waar hij was en wat hij deed, terwijl hij dus bij een ander in bed lag.
Concludeer dan dat het een flapdrol is, neem je excuses terug, zeg tegen hem dat je 'm een bedrieglijke flapdrol vindt en beeindig de vriendschap.

Sorry, dat mag ik niet voor je bepalen natuurlijk, maar het schemert door in je tekst dat je moeite hebt met voor jezelf (willen) opkomen hierin. Je hoeft geen ruzie te gaan staan maken hoor, maar maak jezelf absoluut niet wijs dat je er nu geen emotie meer bij mag voelen omdat het in het verleden ligt en jullie al uit elkaar zijn. Dat mag namelijk zeker wel.

Ik durf er gif op in te nemen dat hij boos is omdat je hem met terugwerkende kracht hebt betrapt. Vooropgesteld dat ik daar gelijk in heb: dat zegt dus iets over zijn karakter. Houd dat in je achterhoofd.
suusje666 wijzigde dit bericht op 09-04-2021 11:21
13.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom bied je je excuses aan? Echt, waarom? Blokkeren, onmiddellijk. Wat een nare man zeg.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven