Familie

09-12-2018 00:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een meid van 18 jaar woon nog thuis en heb gescheiden ouders. Ik woon bij mijn moeder en stiefvader, maar ga geregeld naar mijn vader, stiefmoeder en halfzusje (15).

Ik heb een eerdere topic geopend over het feit dat ik weg moest uit mijn kamer voor een inloop kast en nu slaap in een kamer wat ook mijn vaders kantoor is.

Nu is het volgende voorgevallen. Mijn zusje (Amber) doet mij heel erg na, eerst vond ik dit niet zo erg , ik ging ervan uit dat ze mij zag als een voorbeeld en zag het als een compliment. Het is de laatste 2 jaar echter wat lersoonlijker geworden (zelfde haarkleur, zelfde schoenen, zelfde jas). Ik heb hier dan ook meerdere malen iets van gezegd omdat het echt vervelend begint te worden.

Nu heeft ze een paar dagen geleden exact dezelfde platenspeler gekocht en ben ik tegen haar uitgevallen. (Dit gebeurde op whatsapp aangezien wij niet in hetzelfde huis wonen).

Zij heeft dit vervolgens tegen onze vader verteld die mij boos appte, met het verhaal dat hij mij grof vond en of ik mij niet op iemand anders kon afreageren. Ik voelde mij hierdoor ongehoord en gefrustreerd omdat hij meteen “kant koos” zonder überhaupt naar mijn kant van het verhaal te luisteren en mij gelijk aan te vallen zonder te weten wat er gaande is.
Hij ontkent kant te hebben gekozen (waar ik het niet mee eens ben).

Ik heb dus wat oprekropte frustratie die omhoog is gekomen door dit voorval tegenover zowel mijn zusje als mijn vader.
Ik vind dat zij voorgetrokken word.
Enkele voorbeelden: de kamer (eerder genoemd), ik kreeg 250 euro bijdragen voor mijn rijbewijs en zij voor een telefoon omdat het anders niet eerlijk was(?), zij kreeg een cadeau bon van 70 euro voor haar verhaaardag ik 1 paar sokken (want dat is eerlijk?).
Ook blijft het feit bestaan dat ik het heek vervelend is dat zij mij zo erg nadoet.

Gaaf julie mening en advies over de situatie en hoe dit aan te pakken.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Praten met je vader
Ga gewoon niet meer naar je vader.
Accepteer dat het gaat zoals het gaat.
Ga in gesprek met je vader.

Doe in iig niet zo kinderachtig tegen je zusje, zij kan er niets aan doen dat de situatie is zoals ie is.
Alle reacties Link kopieren
Je zusje kijkt tegen je op, is dat erg?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook irritant vinden en snap je heel goed, maar dit is denk een tijdelijk iets van je zusje. Als ze wat ouder is zal ze dat allemaal niet meer willen denk ik.
Wat je vader betreft.. ik zou met hem in gesprek gaan en proberen rustig te vertellen wat je voelt en hoe het overkomt. Misschien valt er bij een rustig gesprek wel een kwartje en verandert hij in de toekomst.
Hoe heb jij er last van dat ze dezelfde platenspeler koopt?
Alle reacties Link kopieren
Niet meer naar je vader en halfzusje gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ga met je vader een goed gesprek aan en met je zusje een keer iets leuks doen.

Zij heeft het ook moeilijk, misschien is dit haar manier om met de situatie om te gaan en ziet ze jou als voorbeeld. Dat jij dit niet leuk vind, begrijp ik wel, maar het is een fase, het gaat wel weer over.

En wordt het voor jou misschien tijd om op je zelf te gaan wonen en een eigen leven op te bouwen ?
Alle reacties Link kopieren
Je zusje ziet jou als voorbeeld, de grote zus waar ze tegenop kijkt. Beetje kinderachtig om daar zo moeilijk over te doen. Ik zou het als een compliment opvatten. Over een paar jaar is dit over en maakt ze haar eigen keuzes.

Je vader vind ik een ander geval. Die zou juist wat meer rekening met jouw gevoelens moeten houden.
Je bent net als je zusje een dochter van hem wil graag hetzelfde behandeld worden. Heel dom van je vader, om zonder eerst jouw kant van het verhaal te horen, gelijk boos te reageren.
Ook het verschil in cadeaus vind ik niet kunnen. Natuurlijk hoeft het niet op de euro nauwkeurig te zijn, maar een paar sokken of 70 euro dat slaat nergens op.

Voor wat betreft de inloopkast.
Hoe vaak slaap jij bij je vader?
Is er vooraf overleg met jou geweest of werd je ineens geconfronteerd met het niet meerhebben van een eigen kamer?
Is dat elke week of zo af en toe een nachtje.
Is het zo af en toe, dan begrijp ik wel dat ze niet een kamer voor je vrij houden. Ze zorgen wel voor een slaapplek, maar geen eigen kamer.
Slaap je daar met grote regelmaat, misschien meerdere nachten per keer. In dat geval vind ik het,op zijn minst lomp dat ze je kamer opofferen voor een inloopkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jij van je moeder en je stiefvader ook iets hebt gekregen voor je verjaardag, en dat dat geen paar sokken was. Wil niet zeggen dat ik een paar sokken een leuk cadeau vind van een vader, want dat vind ik niet. Maar je kan het niet een op een vergelijken met je halfzusje, omdat jij nog een andere ouder hebt van wie je iets krijgt. En je weet ook niet wie wat betaalt, wie weet betaalt je stiefmoeder de cadeaubon wel (bijna) helemaal alleen.

Over het imiteren door je halfzus zou ik echt geen probleem maken, daar ben je in mijn ogen te oud voor. Op welke manier heb jij er last van als zij dezelfde platenspeler (bestaat dat nog?) koopt?
Over de kamer: je zegt dat je bij je moeder en stiefvader woont. Je verblijft dus (veel) minder vaak bij je vader en stiefmoeder. Hoe vaak slaap je daar? Want ik kan mij wel voorstellen dat ze geen kamer gaan vrijhouden voor een of twee nachtjes per twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Niet boos zijn op je zusje. Wat maakt het uit dat ze je graag kopieert.

Je vader is echter degene die jullie ongelijk behandelt. Je wordt door hem behandeld als bezoek, wat mij erg pijnlijk lijkt. Dat is waarom jij boos wordt op je zusje om zoiets onnozels als kopieergedrag, door zijn ongelijke behandeling. Hij is de oorzaak. Ga er dus niet meer slapen. Jouw thuis is bij je moeder en stiefvader.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
09-12-2018 02:26
Ga met je vader een goed gesprek aan en met je zusje een keer iets leuks doen.

Zij heeft het ook moeilijk, misschien is dit haar manier om met de situatie om te gaan en ziet ze jou als voorbeeld. Dat jij dit niet leuk vind, begrijp ik wel, maar het is een fase, het gaat wel weer over.

En wordt het voor jou misschien tijd om op je zelf te gaan wonen en een eigen leven op te bouwen ?
Ik zou heel graag oo mezelf gaan wonen maar ik zit nog op de middelbare school en heb een bijbaantje waarvan ik dat bij lange na niet kan betalen, dat is dus geen optie.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
09-12-2018 08:44
Ik neem aan dat jij van je moeder en je stiefvader ook iets hebt gekregen voor je verjaardag, en dat dat geen paar sokken was. Wil niet zeggen dat ik een paar sokken een leuk cadeau vind van een vader, want dat vind ik niet. Maar je kan het niet een op een vergelijken met je halfzusje, omdat jij nog een andere ouder hebt van wie je iets krijgt. En je weet ook niet wie wat betaalt, wie weet betaalt je stiefmoeder de cadeaubon wel (bijna) helemaal alleen.

Over het imiteren door je halfzus zou ik echt geen probleem maken, daar ben je in mijn ogen te oud voor. Op welke manier heb jij er last van als zij dezelfde platenspeler (bestaat dat nog?) koopt?
Over de kamer: je zegt dat je bij je moeder en stiefvader woont. Je verblijft dus (veel) minder vaak bij je vader en stiefmoeder. Hoe vaak slaap je daar? Want ik kan mij wel voorstellen dat ze geen kamer gaan vrijhouden voor een of twee nachtjes per twee weken.
Ik vjnd het niet zozeer een probleem dat ze tegen me opkijkt maar ik heb het gevoel dat ik niks meer voor mij alleen heb, die platenspeler op zich is niet het ding maar de combinatie van alles wat ze nadoet zoals precies hetzelfde kapsel nemen en haar haar dezelfde kleur verveven, dezelfde kleren kopen etc etc is gewoon erg frustrerend. Ze is inmiddels als 15 dus dacht dat die fase wel een beetje voorbij zou zijn maar het wordt eigenlijk alleen maar erger.

Qua cadeau weet ik dat ze (mijn vader en stiefmoeder) de kosten altijd delen en vind ik het een erg O eerlijke verdeling.

Bij mijn vader slaap ik om het weekend twee nachten en in de vakanties minimaal de helft. Het is niet met mij overlegt ik werd uit mijn kamer gestuurd voor een inloopkast. Mijn zusje kreeg een hele verbouwde zelf ingerichte zolder en ik haar oude slaapkamer/het nieuwe kantoor. Ik snap dat zij iets meer haar eigen plek krijgt omdat ze daar fulltime woont. Maar ik krijg een beetje het gevoel dat ik in een hokje wordt geduwd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je daar nog naar toe?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
09-12-2018 01:28
Niet meer naar je vader en halfzusje gaan.
Wauw, volwassen advies!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel voor wat betreft de kamer. Heb je al eens tegen je vader gezegd dat je je hier rot door voelt?
Als je 18 bent, waarom ga je dan nog om het weekend daarheen? Ik zou eens per week daar gaan eten ofzo.
Je vind het lullig dat zij een zolder krijgt en jij “het kantoor” moet delen maar je bent er 4 nachten per maand. Dat is gewoon een beetje zonde van de ruimte. Bij kleine kinderen kun je dat niet doen. Maar je bent 18. Hoelang moeten ze een kamer voor jou bezet houden?
Dat je zusje je na doet is misschien irritant. Maar verbieden kun je het niet. Laat haar lekker.
Alle reacties Link kopieren
De enigste waar je gelijk in hebt is de verjaardagskado

Zij (70) jij een paar sokken
Dat is best lullig idd

Dat ze je kopieert tja vervelend maar dat waait wel over

Dat geld voor rijbewijs wat zij voor een telefoon kreeg is redelijk

Tegen de tijd dat zij voor een rijbewijs kan gaan ben jij 21 en heb je eigen inkomen of ga je dan ook moeilijk doen ?

Wat betreft de kamer, tja jij bent er 4 dagen per maand

In elk geval.niet de ruzie voor waard allemaal

Met je vader praten over het feit van verjaardagskado is de enigste
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Stiefmoeder geeft misschien meer geld uit aan eigen dochter dan aan stief. Misschien heeft je vader wel niets aan haar verjaardag gegeven. Alleen moeder. Jij kreeg denk ook nog wat van je eigen moeder?
Ik geef stiefkinderen en eigen kinderen 25. Maar stiefkinderen krijgen van hun eigen moeder niets. De mijne van hun eigen vader wel. Dus die krijgen dan iets van 50 euro en stief van 25.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven