Feestjes waar coke wordt gebruikt

07-12-2018 03:43 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel jij je daar op je gemak?

Waarom wel/niet?

Of misschien valt het jou helemaal niet op of anderen drugs op hebben, of interesseert het je niet?

Uiteraard heb ik hier zelf wel een mening over :) maar ik hoor liever eerst even jullie (onbeinvloede) reacties

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
07-12-2018 16:03
Je had zin in een herhaling van zetten? Voor de efficiency: lees maar even terug
Dus ik moet eerst 7 pagina's lezen voordat ik commentaar mag geven want stél dat ik iets schrijf wat een ander ook heeft geschreven :facepalm: Doe ff normaal zeg. Enne, wat is van zetten?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-12-2018 16:00
Dan moeten die mensen ook geen goedkope kleding meer kopen, kindertjes en sweatshops, geen vlees en dierproducten gebruiken, geen creme's, make up en doucheproducten gebruiken.
Eigenlijk komt dat alles voort uit crimineel of geweld.
Sluit je soms je ogen voor de onpeilbare golf van ellende die drugs met zich meebrengt? De oppermachtige drugskartels die in sommige Zuid Amerikaanse landen zowat de dienst uitmaken, de slachtingen die al decennia voortduren, de gevangenissen die uitpuilen vanwege drugsgerelateerde delicten, de witwaspraktijken die ook de gewone economie raakt, de bedreigingen, intimidaties, aanslagen met vuurwapens, de gigantische kosten en gevaren voor de samenleving, de gebruikers die zichzelf in no time te gronde richten, de enorme verslavende werking, de enorme aantrekkingskracht van snel grof geld verdienen etc. etc. etc.. Ellende in het kwadraat.
JollyRider schreef:
07-12-2018 15:27
Smartphones :proud:

Sorry, kon het niet laten, maar zeldzame metalen uit de Congo-regio zorgen voor vrij onfrisse praktijken
Ik zal niet ontkennen dat de mineralen uit Congo voor ellende zorgen. Proficiat :)
Omdat ik een telefoon heb mag ik niet meer zeuren over drugsmoorden in Amsterdam, moet kunnen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
07-12-2018 16:21
Sluit je soms je ogen voor de onpeilbare golf van ellende die drugs met zich meebrengt? De oppermachtige drugskartels die in sommige Zuid Amerikaanse landen zowat de dienst uitmaken, de slachtingen die al decennia voortduren, de gevangenissen die uitpuilen vanwege drugsgerelateerde delicten, de witwaspraktijken die ook de gewone economie raakt, de bedreigingen, intimidaties, aanslagen met vuurwapens, de gigantische kosten en gevaren voor de samenleving, de gebruikers die zichzelf in no time te gronde richten, de enorme verslavende werking, de enorme aantrekkingskracht van snel grof geld verdienen etc. etc. etc.. Ellende in het kwadraat.
Allereerst: ik ben het hier volledig mee eens dat het ellende met zich meebrengt. Maar ook in Nederland worden drugs gemaakt, het zijn niet alleen de kartels in het buitenland. Wilde ik even zeggen..
fotoroid schreef:
07-12-2018 16:28
Allereerst: ik ben het hier volledig mee eens dat het ellende met zich meebrengt. Maar ook in Nederland worden drugs gemaakt, het zijn niet alleen de kartels in het buitenland. Wilde ik even zeggen..
OOooh gelukkig! Koop lokaal! ;)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 16:38
OOooh gelukkig! Koop lokaal! ;)
:HA: :applause:
Raresnijboon schreef:
07-12-2018 11:02
Voor de ervaringsdeskundigen: Hoe is eigenlijk de kater na coke- / drugsgebruik?
Ik hoorde eens van een kennis dat ze de dag na XTC te hebben gebruikt zich ontzettend melancholisch en down voelde. Alsof het brein alle euforische stofjes in een keer opgebruikt heeft ofzo. Is dat na elk drugsgebruik zo?
De kater is na elke soort drugs anders..
Coke ben je moe en koppijn
Xtc dan heb je de bekende dinsdagdip 8-) die dag is gewoon kut en calculeer je in net zoals een kater, droge bek en koppijn van teveel alcohol.
Collision schreef:
07-12-2018 14:36
Ik ga regelmatig naar feesten waar veel gebruikt wordt (doe er zelf eens in de zoveel tijd ook aan mee), voor het grootste deel XTC en dat zijn echt de beste 'niet nuchtere' feestgangers waar je je tussen kunt bevinden. Inderdaad altijd een fijne sfeer, iedereen is lief tegen elkaar en zorgt voor elkaar. Met 4fmp-gebruikers precies hetzelfde, lijkt enigszins op XTC. Coke/speed gebruikers heb ik ook nooit last van, die doen meestal gewoon hun eigen ding, alleen zijn iets opgefokter dan normaal. LSD/truffel/2cb/ketamine- gebruikers zijn al helemaal leuk om te bekijken, die zitten compleet in hun eigen wereld, zitten meestal ergens in een hoekje te genieten en zijn amper met anderen bezig. Aan mensen die teveel alcohol op hebben, dáár stoor ik me nou echt aan. Altijd luidruchtig, overdreven en dom gedrag, soms ook nog agressief en handtastelijk.. Bah. (En precies dat is dan weer sociaal geaccepteerd, alcohol is juist echt een harddrug! Maargoed, dat is dan weer een hele andere discussie)
+1
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
07-12-2018 06:44
Ik kom nooit op dat soort feestjes gelukkig, ik heb een bloedhekel aan drugs.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik een tijdje als geheelonthouder door het leven ga, valt het me pas op hoe de sfeer op feestjes plots kan 'omslaan' zodra mensen onder invloed beginnen te raken. Vooral alcohol is een grote boosdoener wat dat betreft natuurlijk, maar het aanschouwen van dronken mensen ben ik inmiddels gewend.

Dat vreemde jagerige gedrag van mensen met coke op viel me vorig weekend pas echt op. Rare vibe. Ik voelde me echt een buitenstander, een observant.

Maar goed, het ene feestje is het andere niet. Het ligt natuurlijk niet enkel aan wat er -al dan niet - gebruikt wordt.

Toch voel ik me in nuchtere staat vaak ongemakkelijk in een groep mensen die duidelijk wat op hebben.

Zal vast wel wennen
Alle reacties Link kopieren
Lekker toevallig, de nieuwe video op het Drugslab youtube kanaal van vandaag gaat over cocaïne, dus voor iedereen die (stiekem) toch nieuwsgierig is: https://www.youtube.com/watch?v=qKBPgzDEWRg
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
07-12-2018 21:01
Sinds ik een tijdje als geheelonthouder door het leven ga, valt het me pas op hoe de sfeer op feestjes plots kan 'omslaan' zodra mensen onder invloed beginnen te raken. Vooral alcohol is een grote boosdoener wat dat betreft natuurlijk, maar het aanschouwen van dronken mensen ben ik inmiddels gewend.

Dat vreemde jagerige gedrag van mensen met coke op viel me vorig weekend pas echt op. Rare vibe. Ik voelde me echt een buitenstander, een observant.

Maar goed, het ene feestje is het andere niet. Het ligt natuurlijk niet enkel aan wat er -al dan niet - gebruikt wordt.

Toch voel ik me in nuchtere staat vaak ongemakkelijk in een groep mensen die duidelijk wat op hebben.

Zal vast wel wennen
Jagerig van Coke? Dat herken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
07-12-2018 16:28
Allereerst: ik ben het hier volledig mee eens dat het ellende met zich meebrengt. Maar ook in Nederland worden drugs gemaakt, het zijn niet alleen de kartels in het buitenland. Wilde ik even zeggen..
Het topic gaat over coke en dat groeit hier niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
beetjegek schreef:
08-12-2018 12:56
Jagerig van Coke? Dat herken ik niet.
Ze bedoeld misschien onrustig/opgejaagd?

Ik gebruikte vroeger ook, viel me toen al op. Sfeer op een feestje met coke gebruikers vind ik opvallend veranderen. Veel over zichzelf praten, weinig oog voor de ander, onrust, extreme blijheid. Aan het eind van de avond stille en terug getrokken gezichten. Soms wat kribbig.

Vind coke en drank echt niks bij mensen. Alhoewel drank met stip op 1 staat overigens. Dronken of aangeschoten mensen, vreselijk. Drank mag van mij echt verboden worden. De controle die je kan verliezen met alcohol op, is er met vrijwel geen andere drug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind drugs voor sneuneuzen.
Geen coke-feestjes voor mij.
Of zwaardere drugs.

Ik kom alleen op feestjes waar het zwaarste spul alcohol of een zeldzame joint is.
Of koffie en cola, want cafeïne is ook een drug.


Als je zelf clean bent aan jou dus de keuze om dergelijke drugs-feesten gewoon te mijden.
Meegemaakt, en compleet niet boeiend bevonden. Was een klein gezelschap, werd niet geheimzinnig over gedaan, werd ook niet opgedrongen. In eerste instantie wel aangeboden, zoals je iemand een drankje aan zou bieden zeg maar, maar toen ik vriendelijk bedankte was het ook goed.

Denk dat in dit geval wederzijdse acceptatie, en daar gewoon kalm onder blijven, de truc was. Was verder overigens een heel ontspannen samenzijn. In mijn opinie niet veel anders dan een avondje met een paar stoners.
Ervaar meer last/overlast van bezopen mensen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2018 08:02
Waarom zoek je goedkeuring voor jouw levenstijl?

Ik heb alleen al een hekel aan coke vanwege de gewone mensen in Zuid en Midden Amerika die met geweld en moord gedwongen worden tot criminaliteit zodat een stel westerlingen zich even euforisch en superieur kunnen voelen terwijl de kloof tussen arm en rijk en corruptie zich steeds verder uitbreid in dat deel van de wereld.

Maar goed wanneer jij dat een feest vindt dan moet je het vooral doen.
Eens. Denk even na over de criminaliteit die je sponsort als je zogenaamd stoer coke gebruikt.
En nog niet te spreken over het drugsafval wat illegaal geloosd wordt in Nederland door drugs wat in NL gemaakt wordt. Lekker voor het milieu.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-12-2018 16:17
Dus ik moet eerst 7 pagina's lezen voordat ik commentaar mag geven want stél dat ik iets schrijf wat een ander ook heeft geschreven :facepalm: Doe ff normaal zeg. Enne, wat is van zetten?
Je moet niks. Ik evenmin. En werk wat aan je vocabulaire als je het niet kan volgen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 16:27
Ik zal niet ontkennen dat de mineralen uit Congo voor ellende zorgen. Proficiat :)
Omdat ik een telefoon heb mag ik niet meer zeuren over drugsmoorden in Amsterdam, moet kunnen, toch?
Dat is nogal een onterecht en onnozel verwijt mijn kant op, zoals je had kunnen lezen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
07-12-2018 15:04
Hoewel alcohol inderdaad vergif is met een nogal onaangenaam effect op menselijk gedrag, heb ik sterk de indruk dat het in dit topic vooral dient als goedpraterij van drugsgebruik.


Abosluut. Alleen mensen die zelf niet vies zijn van drugs melden als hardste dat alcohol veel erger is.
Alcohol ís natuurlijk ook erg, je kan er flink verslaafd aan raken en echt dronken mensen zijn zelden leuk. Maar om nou te doen alsof drugs beter zijn...

In de dansscene is het inderdaad heel gexellig en leuk om mensen aan de xtc etc te zien áls je zelf ook gebruikt hebt. Als nuchter persoon is iemand met xtc op echt net zo op een andere planeet als iemand die stomdronken is. Al dat “oooooh ik hou zo veel van jou, dat weet je toch hè?” en “ooooh wat is het mooi, gaaf, waaaauaaauw”. Is echt net zo debiel hoor, als je zelf niets op hebt.

En ik heb me nog nooit ongemakkelijk gevoeld op een etentje of verjaardagsborrel omdat mensen 1 of 2 of 3 wijntjes op hadden. De mensen die in de partyscene aan de drugs zaten die konden het echter niet laten om ook bij die gelegenheden éven de neus te poederen. En dat merk je direct hoor. Als leek waarschijnlijk niet maar iedereen die er ‘verstand’ van heeft herkent het zelfzuchtige geblaat van een poederneusje op afstand. Erg ongemakkelijk.
Ikigai schreef:
07-12-2018 12:39
Ik bedoel meer dat een lijntje niet per se een lijntje is en je vervolgens totaal loco gaat, zoals sommigen lijken te denken. Je kunt dit doseren. Ghb helemaal, dat wordt afgemeten per ml. Ook met een pil kun je voorzichtig omgaan, je kunt eerst laten testen hoeveel mdma erin zit, vervolgens kun je eerst eens een kwart/halfje nemen, een paar uur wachten en afhankelijk van de effecten besluiten om meer te nemen of het zo te houden.


Ik had het niet over ‘helemaal loco’. Ik heb het over dat cokerbruikers heel typisch gedrag vertonen, en dat is na 1 lijntje al herkenbaar. Dat is dus níet te doseren. Idem voor xtc en ghb. Een nuchter persoon die weet waar ie naar kijkt herkent het onmiddelijk, ook al heeft iemand maar een halfje op.
Terwijl ik het niet herken als iemand 1 wijntje op heeft.

Denken dat je op een borrel o gemerkt een lijntje kan doen op de wc en dat niemand dat dan doorheeft is echt een illusie (één die gebruikers graag geloven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven