Foute foute man, maar ik blijf teruggaan.

09-06-2023 15:35 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al bijna drie jaar ben ik samen met een man die mij manipuleert, controleert, liegt, bedriegt, gebruikt (geld: 12.000 euro 'geleend'), vernederd af en aan mij negeert om mij te straffen en dan toch weer terugkomt.

Komt er op neer dat ik verslaafd ben aan de highs en lows met deze man. Het is een enorme toxisiche relatie waarin ik ook absoluut niet meer trots ben op mijn eigen gedrag. Hij tergt en tergt en tergt totdat ik (soms publiekelijk) ontplof en tegen hem schreeuw en ik heb hem zelfs al wel eens stompen gegeven op zijn lichaam. Ik schaam me kapot. En dan wijst hij ook naar mij, kijk eens hoe gek jij bent, je hebt pillen nodig, je moet naar een gekkenhuis, je bent niet normaal etc. etc. Dit met een enorme grijns op zijn gezicht, hij lijkt er echt plezier in te hebben als hij mij zover krijgt dat ik helemaal mijn geduld verlies.

Op dit moment sta ik weer geblokkeerd. Sinds twee weken. Hij was boos omdat ik mijn telefoon niet opnam op een bepaalde tijd dat ik thuis hoor te zijn. We wonen apart (gelukkig) Voor de blokkade kreeg ik allemaal beschuldigingen op de app: 'hoer', je gaat vreemd, vies wijf etc etc. Ik was wel thuis maar ik was vergeten om mijn telefoon van silent af te halen.

Hoe dan ook, mijn volle verstand wil gewoon NIET meer! Ik heb hem volgens 'de regels' ook overal geblokkeerd. Maar ik weet ook dat als hij wil, hij mij gewoon kan vinden, en dan is er iets in mij dat dan toch weer zo blij is dat hij contact opneemt.

Iemand tips om hier uit te raken? Heeft iemand dit ook meegemaakt. Hoe lang duurt het dat dit gevoel ophoudt, dat je ondanks de ellende blij bent met een broodkruimel die je toegeworpen krijgt. Hoe lang duurt het dat ondanks alles ik ophoud met hopen dat hij weer contact opneemt. Het is zo dubbel, want anderzijds wil ik het niet. Gekmakend is dit!

Ik zit overigens ook met enorm schuldgevoel omdat ik in de dynamiek van deze relatie ook fout (schreeuwen en slaan) ben gaan gedragen als reactie op zijn gedrag, gecontroleer, en gemanipuleer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw keuze om bij die man te blijven, hoeveel mensen hier ook zeggen dat het dom/stom/gevaarlijk/triest etc is.

Misschien kun je psychologische hulp zoeken als je weer eens denkt dat je het écht niet meer wil.
himalaya wijzigde dit bericht op 09-06-2023 15:42
1.43% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Volhouden!

Dag voor dag, minuut voor minuut.

Maak een briefje waarom je dit doet en hang dat op plekken in je huis. Zet je telefoon desnoods tijdelijk uit.

Praat erover met zoveel mogelijk mensen, zodat ze je kunnen ondersteunen.

Je kunt het!
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren Quote
De vraag stellen is hem beantwoorden, jij bent echt de enige die weet wat je nodig hebt om voorgoed van hem af te komen.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je therapie?

Zo nee, ga in therapie.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent verslaafd aan de spanning. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je hier wel eens hulp voor gezocht? Zo nee waarom niet?

Wil je echt anders en jezelf en de situatie veranderen of wil je vooral leeglopen hier? Je frustratie delen zodat je net als de na rare interacties met je vriend van je onrust af bent?

Er is CoDA
Er is SLAA

Beide groepen met lotgenoten die ongezonde patronen in gedrag herkennen én actief met herstel en gezonde verhoudingen bezig zijn.

Je klinkt nog een beetje alsof je de ramptoerist van je eigen situatie bent. Dat is echt een heel andere houding dan bereid zijn om dat doodenge, oncomfortabele en raar genoeg saaie proces aan te gaan van stoppen met het toxische, verslaafde gedrag. Om echt kalmere, gezondere interacties en keuzes aan te gaan/te nemen.

Ik kan je van harte aanraden om je in te lezen, je te informeren over hoe het in zijn werk gaat, dynamiek in toxische relaties. En de hulp te zoeken die je nodig hebt. Je zult het zelf moeten doen, maar je bent zeker niet alleen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volledig blijven blokkeren en mentale hulp zoeken (POH huisarts als eerste stap) om weerbaarder te worden als hij toch weer contact weet te zoeken.
Dat laatste ook met het oog op toekomstige relaties. Dat je je niet meer laat slopen en leert dat je meer waard bent
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het enige wat werkt is 'no contact'

Dus hem niet meer de-blokkeren, niet meer opzoeken, niet meer bellen, niet meer te woord staan, niet meer appen, etc..

Hoe langer er geen contact meer is, hoe minder het verlangen naar hem zal worden.

Zodra er weer contact is, ben je weer terug bij af.
Alle reacties Link kopieren Quote
En meer energie steken in andere mensen; ga weer nieuwe vriendschappen aan, zoek een nieuwe hobby, ga sporten. Kortom zoek afleiding.

En je meer inlezen over narcisme / toxische relaties
Alle reacties Link kopieren Quote
Je weet dat het nooit gaat werken. En dat je er uiteindelijk mee moet stoppen. Hoe eerder je dat proces start hoe eerder het achter de rug is.
Waarom bij iemand terug willen die jou een hoer noemt? Die jou zo kwaad of gefrustreerd maakt dat je fysiek gaat worden.
Kijk naar jezelf, en wees eerlijk naar jezelf. De schaamte en schuldgevoel maken ook dat je terug gaat naar hem. Je hoeft je niet schuldig te voelen en je te schamen, alleen als je nu weer terug gaat naar die man.
In plaats van bezig te zijn met waarom je niet met hem moet zijn, zou ik me eens gaan verdiepen in waarom je wel bij hem wil zijn. Daar ligt de sleutel.

Kennelijk voorziet het in een behoefte. Een behoefte die je misschien liever onder het tapijt veegt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
In elk geval wat mensen in je omgeving op de hoogte stellen, dat maakt de drempel om terug te gaan ook hoger. Ik zou ook een nieuw nummer nemen en zijn nummer verwijderen. Desnoods ook die accounts op social media opheffen en een nieuw account nemen, ander e-mailadres, et cetera. Dan nog weet hij je wel te vinden, maar hoe meer moeite hij moet doen, hoe minder impulsief dat hopelijk gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet zijn nummer verwijderen, want dan kan hij alsnog appjes sturen.
Wel zijn nummer blokkeren, of idd een ander nummer nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet zelf kan, zoek psychologische hulp. Dat is dan blijkbaar de enige manier.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je schrijft dat je verslaafd bent aan de highs en lows met deze man.
Behandel het dan ook als een verslaving en zorg dat je serieus werk maakt van keihard afkicken. Al dan niet met hulp, als je het alleen niet kunt.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
hanke321 schreef:
09-06-2023 15:48
Heb je hier wel eens hulp voor gezocht? Zo nee waarom niet?

Wil je echt anders en jezelf en de situatie veranderen of wil je vooral leeglopen hier? Je frustratie delen zodat je net als de na rare interacties met je vriend van je onrust af bent?

Er is CoDA
Er is SLAA

Beide groepen met lotgenoten die ongezonde patronen in gedrag herkennen én actief met herstel en gezonde verhoudingen bezig zijn.

Je klinkt nog een beetje alsof je de ramptoerist van je eigen situatie bent. Dat is echt een heel andere houding dan bereid zijn om dat doodenge, oncomfortabele en raar genoeg saaie proces aan te gaan van stoppen met het toxische, verslaafde gedrag. Om echt kalmere, gezondere interacties en keuzes aan te gaan/te nemen.

Ik kan je van harte aanraden om je in te lezen, je te informeren over hoe het in zijn werk gaat, dynamiek in toxische relaties. En de hulp te zoeken die je nodig hebt. Je zult het zelf moeten doen, maar je bent zeker niet alleen.
Steengoede post, dit.

Vooral de ‘ramptoerist van je eigen situatie’-opmerking. Je speelt een rol in een duizelingwekkende film, de adrenaline giert door je bloedbaan. Het is heel moeilijk om daarvan af te kicken, zo moeilijk dat je alle vernederingen en sadistische spelletjes verkiest boven de saaiheid van het zwarte gat, want dat zwarte gat komt zodra je het contact (eerst typte ik per ongeluk ‘contract’, en dat is eigenlijk een beter woord) voorgoed verbreekt.

Ik denk dat je moet uitzoeken of je geestelijk bereid bent (en sterk genoeg) om de adrenalinekicks te missen; om niet langer in die film mee te spelen en permanent op scherp te staan. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je verslaafd aan drama?
Ga werken aan je zelfwaarde.
Er zijn veel leukere mannen op deze aardbol.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat geld. Kom op, zeg.
Geen cent meer aan die man geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, je weet het prima uit te leggen en ook prima wat je te doen staat. Waarom maak je daar geen werk van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wachten op de dag dat je wel sterk genoeg bent om deze eikel uit je leven te gooien. En hopen dat die dag snel komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je leven staat al jaren ' on hold' . Langzaamaan ben je van iedereen geïsoleerd en wacht je ... Tja , waarop wacht je. Eigenwaarde heb je niet meer ,is afgepakt.Correctie.. die heb je je af laten pakken.
Ik herken het...heb mij ook slaafs gedragen in ongelijkwaardige en giftige relatie. Haalden het slechtste in elkaar naar boven.
Wat mij heeft geholpen?
Al het contact verbreken. Overal blokkeren. Geen opening meer geven binnen te komen. En leef je eigen leven. Daag jezelf uit andere mensen te ontmoeten , je hobby weer op te pakken...maak niet uit maar ga niet wachten, kom weer tot leven. Reset jezelf!

Ik ben gelukkiger dan ooit. Poosje single geweest en mijn leven weer op de rit gezet. Nu al jaren in een superfijne relatie.
Go girl ,vandaag is de dag!!
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren Quote
Enige manier is hem overal blokkeren en er niet meer af halen en zelf hulp gaan zoeken om deze patronen te doorbreken, goede nieuws is je hebt al inzicht dat niet verder kan nu met de juiste hulp hiermee aan het werk gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent verslaafd en dus ziek.
Zoek hulp!
Sterkte.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven