Friends with benefits - twijfels

10-08-2018 12:06 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_372862 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 16:44
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2018 23:21
Je hebt het gezellig samen en lekkere seks. Count your blessings.
Behalve als de een het aanhoudt in de hoop op meer, is dat (meestal) gegarandeerde mislukking op de (iets) langere termijn en de ander dan ook nog eens aankondigt (of niet eens) dat hij/zij verliefd is geworden op een derde persoon en daarmee een relatie aangaat.
wij slapen nooit.
Anoniempje180923 schreef:
10-08-2018 20:29
Zij was veel meer onafhankelijk en hij had het gevoel dat hij op de tweede plaats kwam.
.
Waarom denk je dat hij aangeeft geen zin te hebben in jonge kinderen? Ziet hij ze als concurrentie voor jouw aandacht en heeft hij geen zin om te delen? Jullie lijken me geen goede combinatie want je kinderen zijn er nu eenmaal.

Heeft hij zelf kinderen? Heeft hij iets gezegd over waarom zijn huwelijk is mislukt?
Jij klinkt/bent verliefd; hij is dit niet en zal dit ook nooit worden. Hij vindt je alleen maar goed genoeg voor de seks. Kortom: dit is en zal nooit een match worden. Jullie willen niet hetzelfde.
Het komt op mij ook absoluut niet over als bindingsangst van hem; hij is gewoon berekend. Weet precies wat jij wilt horen zodat hij makkelijk en gratis seks krijgt.
Anoniempje180923 schreef:
10-08-2018 20:22
Tja, dat is dan de andere kant van de tweestrijd in mijn hoofd. Na date 5 had hij wel zijn twijfels laten weten dat het volgens hem niet kon verder gaan naar een relatie, zonder dat ik er eigenlijk naar vroeg of zo. Ik wou toen eigenlijk gewoon verder daten en kijken hoe het verder liep. Toen heb ik 2 weken niets gehoord van hem en kreeg ik ineens een berichtje of we als vrienden nog eens konden afspreken. Maar het begrip vrienden zonder meer is niet lang blijven duren... Ik heb wel nog steeds het gevoel dat hij er geen relatie in ziet, toch nu niet. Hij is daar wel eerlijk in. Langs een kant zou ik dus ook gewoon heel graag nog verder daten en rustig kijken hoe het verder evolueert in welke richting dan ook. Alleen die schrik natuurlijk om er gekwetst uit te komen. Ik vraag me toch af als mannen zeggen dat ze je leuk vinden, graag bij je zijn en er duidelijk fysieke aantrekking is of ze enkel uit zijn op een leuke tijd, of ook nog openstaan om te kijken hoe het verder evolueert. Als dat zo is, wil ik dat zeker alle mogelijke tijd geven.
TO, doe jezelf een lol en maak het niet groter in je hoofd dan het is.
Na een paar dates heeft hij gemerkt dat hij je niet leuk genoeg vindt. Leuk om vrienden mee te zijn, maar voorderest niets. Dat zegt hij zelfs.
Hoe kom je er dan toch op om verder te willen daten met hem? Om te kijken wat het kan worden?
Nee TO, hij wil niet. Hij wil geen relatie met je, dus nee, hij wil dan ook niet daten om te kijken of er iets meer inzit.
Je hebt hoopt en dat is begrijpelijk, maar hij is vrij duidelijk geweest. Hij ziet het niet zitten met je.
Stop maar met dat contact, want jij ziet het heel anders dan hij.
En straks ga je gekwetst worden, want ongetwijfeld voelt deze man zich vrij om met anderen te daten.
Ik denk zelfs dat de buurvrouw nog een rol in zijn leven speelt waar jij niets over zou willen weten.
Hij heeft je eerlijk gezegd dat een relatie er niet in zit.
Blijf er dan ook niet op hopen.
Orangetree schreef:
10-08-2018 13:58
Wat een kul. Klinkt gewoon als wil wel neuken maar houdt die optie open tot hij iemand tegenkomt met wie het wel oo meer vlakken klikt
Niks kul. Mooi boek.

We moeten echt af van dat idee dat alleen mannen willen neuken en vrouwen niet.

TO krijgt gratis seks met een man die zij leuk vindt. Dat is al prachtig.
MarkSD schreef:
12-08-2018 08:37
Niks kul. Mooi boek.

We moeten echt af van dat idee dat alleen mannen willen neuken en vrouwen niet.

TO krijgt gratis seks met een man die zij leuk vindt. Dat is al prachtig.
Je hebt gelijk. Maar veel personen kunnen dat niet (toch meestal vrouwen), omdat er een band onstaat die iemand niet kwijt wilt, je krijgt gevoelens en wilt diegene graag in je leven houden. Als dat andersom niet zo is, het is leuk zolang het er is maar is het voorbij dan is het ook goed, dan werkt het niet.
Dan wordt het lastig en ook pijnlijk voor een van de twee in plaats van alleen maar leuk.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_372862 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 16:47
99.42% gewijzigd
Hij vind een half uur reistijd te lang om een relatie met je te beginnen maar hij wil wel een half uur rijden voor een wip?
Anoniempje180923 schreef:
12-08-2018 09:31
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb hem nu een aantal dagen niet gehoord (wist ik ook want hij werkt in het weekend in de horeca) en heb het wat laten bezinken. Alhoewel ik het altijd heel leuk vond bij hem en er ook echt van genoot merk ik toch dat het wringt bij mij om het enkel als friends met benefits te houden. Ik wil meer en bij hem zal dat wss niet komen. Ik ga hem dat dan ook laten weten als ik hem nog eens hoor. Ik ga er heel waarschijnlijk met momenten spijt van krijgen, want ik genoot er ook van, maar ik wil ook niet meer het vervelende gevoel dat ik nu heb achteraf. Langs een kant wil ik hem nog zien als puur vrienden (zonder de benefits dan), want het is ook altijd wel gezellig zonder de seks. Zo hadden we dat ook eerst gezegd nadat ik hem de eerste keer een tijdje niet had gezien, maar ik vraag me af of dat wel kan werken. Wss ga ik hem zo niet uit mijn hoofd krijgen en ik ken mezelf, als hij voor mijn neus gaat staan ga ik mijn verstand weer verliezen en hem niet kunnen weerstaan.

Wat dat betreft is hij er ook niet echt onduidelijk over: hij wil wel friends+benefits en geen relatie en ook niet gewoon vrienden zijn. En als je naar jezelf kijkt dan ben ze er zelf eigenlijk ook niet onduidelijk over; je bent na al dit daten en de seks nog niet eens echt verliefd; dat lijkt mij een vrij sterke indicatie dat ook jij zelf hem niet als duurzame langetermijnpartner ziet maar wel geniet van zijn aanwezigheid en fysieke aantrekkingskracht.

Dus twijfel niet over jullie relaties-status : friends+benefits.

Uit niets blijkt dat jullie gewone vrienden kunnen/willen zijn en uit niets blijkt dat de relatie zich zal ontwikkelen tot meer dan friend+benefits. Dus met die status zal je 't moeten doen. En als je jezelf daarmee meer mee in de weg zit dan dat je er plezier aan hebt zou ik er mee stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
12-08-2018 10:52
Hij vind een half uur reistijd te lang om een relatie met je te beginnen maar hij wil wel een half uur rijden voor een wip?
Ik had er zonder problemen meer dan 2 uur rijden voor over, en wel om een relatie te beginnen..

Dus, omdat ik hem al een tijdje niet voorbij heb zien komen:

TO, in het kanaal ermee. !

(mosterd, dat had je al besloten. )
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst iets gelezen van Tim veninga ofzo en die legde uit dat dat fwb zo'n vreselijke deal is voor vrouwen, en volgens mij klopt dat enorm!
Mannen krijgen minder makkelijk seks dus liegen ze over wat ze willen, vrouwen denken nou als we seks hebben gaat ie zich wel hechten en dat is niet zo, ze willen gewoon seks, en als je iemand anders ontmoet dan wordt ie niet zo blij maar dat is geen jaloezie zoals die vrouw hoopt hij wil de seks niet kwijt en 9 van de tien keer blijft de vrouw met liefdesverdriet zitten omdat ze hoopt op meer maar ja hij wil gewoon seks.
Als ie je wel leuk vond had je het gelijk gemerkt.
MissMaran schreef:
12-08-2018 15:36
Ik heb laatst iets gelezen van Tim veninga ofzo en die legde uit dat dat fwb zo'n vreselijke deal is voor vrouwen, en volgens mij klopt dat enorm!
Mannen krijgen minder makkelijk seks dus liegen ze over wat ze willen, vrouwen denken nou als we seks hebben gaat ie zich wel hechten en dat is niet zo, ze willen gewoon seks, en als je iemand anders ontmoet dan wordt ie niet zo blij maar dat is geen jaloezie zoals die vrouw hoopt hij wil de seks niet kwijt en 9 van de tien keer blijft de vrouw met liefdesverdriet zitten omdat ze hoopt op meer maar ja hij wil gewoon seks.
Als ie je wel leuk vond had je het gelijk gemerkt.

Ik denk niet dat 'iets gelezen van die of die of zo' nou een heel betrouwbare bron is. Maar los daarvan is deze stelling vooral enorme lulkoek. Al helemaal in dit voorbeeld/topic (waarin hij gewoon vrij duidelijk is over z'n intenties). Er zijn zowel vrouwen als mannen die FWB een uitstekende deal vinden. Jij hebt het niet over FWB, jij hebt het over elkaar besodemieteren en dat is altijd een slechte deal. Dan kan je net zo stellen dat vrouwen al die mannen aan het lijntje houden omdat vrouwen nou eenmaal graag zich wentelen in de aandacht. Dat is net zulke onzin.

Als je het principe afmeet aan een slecht voorbeeld kan je elk principe om zeep helpen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje180923 schreef:
12-08-2018 09:31
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb hem nu een aantal dagen niet gehoord (wist ik ook want hij werkt in het weekend in de horeca) en heb het wat laten bezinken. Alhoewel ik het altijd heel leuk vond bij hem en er ook echt van genoot merk ik toch dat het wringt bij mij om het enkel als friends met benefits te houden. Ik wil meer en bij hem zal dat wss niet komen. Ik ga hem dat dan ook laten weten als ik hem nog eens hoor. Ik ga er heel waarschijnlijk met momenten spijt van krijgen, want ik genoot er ook van, maar ik wil ook niet meer het vervelende gevoel dat ik nu heb achteraf. Langs een kant wil ik hem nog zien als puur vrienden (zonder de benefits dan), want het is ook altijd wel gezellig zonder de seks. Zo hadden we dat ook eerst gezegd nadat ik hem de eerste keer een tijdje niet had gezien, maar ik vraag me af of dat wel kan werken. Wss ga ik hem zo niet uit mijn hoofd krijgen en ik ken mezelf, als hij voor mijn neus gaat staan ga ik mijn verstand weer verliezen en hem niet kunnen weerstaan.
Ik denk dat je hier heel helder voor ogen hebt hoe het zit.
Ik zou het hem zo ook ongeveer zo uitleggen en zeggen dat je daar niet naar op zoek bent.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
12-08-2018 08:37
Niks kul. Mooi boek.

We moeten echt af van dat idee dat alleen mannen willen neuken en vrouwen niet.

TO krijgt gratis seks met een man die zij leuk vindt. Dat is al prachtig.
To zit zat in een trein die nergens heen rijdt.
Hoe leuk kan dat zijn?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
12-08-2018 21:29
To zit zat in een trein die nergens heen rijdt.
Hoe leuk kan dat zijn?
Genieten van de reis in plaats van alleen maar aan de eindbestemming te denken?
Alle reacties Link kopieren
Je weet eigenlijk al dat jij je hart gaat breken of je energie gaat verspillen aan een man waar het nooit meer mee zal worden. Dan moet je het gewoon niet doen, FWB is alleen leuk als je beide weet en accepteert dat het nooit een relatie gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
12-08-2018 22:35
Genieten van de reis in plaats van alleen maar aan de eindbestemming te denken?

Genieten van de reis die gelijk opgaat, zonder eindbestemming is iets anders dan een doodlopende weg. Behoorlijk verschil. Enig voordeel van een doodlopende weg is dat je daar dan eerder op je eindbestemming bent. Ik zou kiezen voor een eerdere afslag in dit geval.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen verwachtingen hebt kun je ook kiezen om van het moment te genieten.
Ik denk dat daten zo moeilijk is geworden momenteel omdat (vooral vrouwen) men er gelijk een stempel op wil zetten. Ga elkaar eerst eens leren kennen, ongedwongen. En als je je gaat hechten door seks, zo lang mogelijk wachten met tussen de lakens belanden.
Delila- schreef:
13-08-2018 09:54
Als je geen verwachtingen hebt kun je ook kiezen om van het moment te genieten.
Ik denk dat daten zo moeilijk is geworden momenteel omdat (vooral vrouwen) men er gelijk een stempel op wil zetten. Ga elkaar eerst eens leren kennen, ongedwongen. En als je je gaat hechten door seks, zo lang mogelijk wachten met tussen de lakens belanden.
Heeft geen nut aangezien de man bij voorbaat al geen relatie wil met TO, terwijl zij dat op termijn wel zou willen met hem mits tegen die tijd blijkt dat ze elkaar leuk genoeg vinden die relatie aan te gaan. TO wil geen friends with benefits, de man wel. F.w.b. gaat niet werken m.i. als een van de twee eigenlijk een exclusieve relatie wil.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
10-08-2018 20:32
[...]
Mede daarom heb ik ook een open relatie. :proud:
Mijn opmerking was absoluut niet rot bedoeld, meer een weergave van mijn eigen gevoel en een constatering m.b.t. hoe ingewikkeld relaties de afgelopen jaren zijn geworden, niet alleen op basis van dit soort berichten maar ook in mijn eigen vriendenkring en omgeving.

Zoals ik er nu insta zou ik (als mijn huidige fijne relatie ooit over zou gaan, het leven biedt tenslotte geen garanties) nooooooit meer aan een vaste relatie beginnen, dan vind ik het mooi geweest.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2018 00:51
Reden: '
13.65% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
10-08-2018 23:16
Steeds maar die gespeelde verbazing over het relatie leed van tegenwoordig en dan tussen neus en lippen nog even laten weten dat jij al onder de pannen bent.. dat is pas onsympathiek.
En onwaar: alsof er vroeger ( toen we elkaar nog tegenkwamen in de dorpsdisco) nooit iemand bedrogen, aan het lijntje gehouden of genegeerd werd.
Het is geen gespeelde arrogantie, verbazing of wat dan ook, ik ben onder de pannen ja, maar ik weet ook dat het leven geen enkele garantie biedt op welk vlak dan ook.

Ik vind het hele leven (dus ook relaties en dingen die heden ten dage op mensen afkomen) vele malen ingewikkelder dan pakweg 25 jaar geleden. Op bijna alle levensgebieden zijn alle ontwikkelingen zo bizar snel gegaan wat best goed is en terecht echter, e.e.a. heeft soms ook een ingewikkelde uitwerking en dat benoemde ik in het kader van het topic samen met het feit dat ik er blij om ben dat ik dit niet niet meer hoef, ik ben bv ook blij dat ik een vast contract heb (ook eigen keuze om lang bij zelfde werkgever te blijven) en ik zou niet weten waarom ik dit niet zou mogen zeggen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Even los van deze specifieke man: je bent net een jaar gescheiden. Waarom wil je per se een nieuwe relatie? Relaties brengen ook complicaties mee, zeker als je kinderen hebt en een ex. En gedoe hebben jij en de kinderen vast genoeg gehad met een nog zo verse scheiding.

Denk er eens over na of het voor jou een optie is om je in te stellen op een leuk gezin vormen met je kinderen, in ieder geval de komende jaren. In zo’n leven kan een leuke fwb juist een hele fijne toevoeging zijn. Geen verplichtingen, geen gedoe, wel gezelligheid en fijne seks.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje180923 schreef:
10-08-2018 12:35
Het is eerder een lat-relatie dat hij niet ziet zitten. Hij wil geen relatie op lange termijn waarin je elkaar maar een aantal keer per week kan zien. Hij heeft dit in het verleden al geprobeerd en dat werkte niet voor hem. Ik heb het gevoel dat hij ergens wel met hetzelfde zit als ik. Er zijn gevoelens, maar nog niet smoorverliefd. Alhoewel ik wel voel dat ik verder sta op dat gebied. Afstand en zo en elkaar niet elke dag kunnen zien, zie ik minder als een probleem om het verder te proberen. Ook gaf hij aan dat door contact te houden dat hij zich ook niet openstelt voor iemand anders, dus er zijn wel gevoelens. Hij is ook altijd heel eerlijk geweest tegen mij, en heel respectvol.
Maar toch twijfels ik er mee zou kappen zodat ik niet gekwetst wordt of mij toch ervoor openstel en in eerste instantie genieten van wat er nu is en kijken of het toch op termijn meer kan worden. Hij werkt nu als een soort magneet voor mij, maar dat maakt mij mss blind?
Dat maakt jou stekenblind! Hij is not that into you en heeft dat ook eerlijk gezegd. Je bent op het moment goed genoeg of af en toe mee te sexen als hij geil genoeg is omdat half uur naar jou te rijden.

Jij maakt er in je hoofd een hoop poeha van die er niet is. Hij gaat je hart breken, kei en kei hard en je hebt dat dan zelf toegelaten.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_372862 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 16:48
99.56% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven