Frustratie puntje vriend

15-01-2021 03:44 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Ik en mijn vriend hebben nu zo’n 9 maanden een relatie. We vinden elkaar erg leuk en zien elkaar bijna elke dag. Nu is er iets waar ik al een tijdje tegenaan loop. Wij wonen beide nog thuis ( ik ben 20) en hebben dus te maken met bepaalde regels. Mijn ouders hebben mij altijd erg vrij gelaten en zeker nu ik een bepaalde leeftijd bereikt heb zijn er vrijwel geen regels meer voor mij en ga ik mijn eigen gangetje (natuurlijk wel rekening houdend met de rest van het huis). De ouders van mijn vriend staan hier iets anders in. Zo willen zij dat hij doordeweeks voor 12 uur ‘s avonds thuis is en mogen wij dan ook niet bij elkaar slapen. Dit frustreert mij persoonlijk best wel. Ik heb dit al een aantal keer aangekaart bij hem maar hij schijnt steeds uit te stellen die met zijn ouders te bespreken wat mij erg stoort. Soms voelt het hierdoor alsof ik in een vrij kinderlijke relatie zit. Begrijp mij niet verkeerd verder ben ik echt dol op hem maar in mijn ogen moet dit echt veranderen. Ben ik hierin heel onredelijk of zeg ik iets normaals. Zo ja, wat kan ik doen om dit te veranderen?
Ik zelf kan natuurlijk hier niet mee naar zijn ouders gaan aangezien dat dit niet aan mij is. Ik hoor graag jullie meningen en tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het persoonlijk helemaal niet zo raar wat de ouders van jouw vriend verwachten. Het is een andere thuissituatie dan zoals jij gewend bent, niet meer dan dat. Nu lijkt het net of zijn ouders het minder goed doen dan jouw ouders, en jij plaatst je vriend nu wel heel erg in de midden. Het is zijn thuis, vergeet dat niet! De ouders van jouw vriend zullen hun redenen hebben waarom zij deze regel hebben, en zolang hij thuis woont heb je dit te accepteren en respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook normaal dat zijn ouders de regels bepalen in hun huis en helemaal dat zij geen zin hebben in logees doordeweeks. Volgt je vriend nog een opleiding, die zijn ouders betalen? Als de regels bijzonder onredelijk of betuttelend zouden zijn, had je vriend een reden om ze aan te kaarten, maar dat lees ik hier niet. Als je vriend het er niet mee eens is, wordt het tijd om op eigen benen te staan, maar zo te lezen heeft je vriend er helemaal geen probleem mee. Tsja, dan houdt het een beetje op hè?
Alle reacties Link kopieren
Zo lang het niet jullie eigen huis is, dan respecteer je de regels van een ander. In dit geval van zijn ouders. Waarom zou je dat willen aankaarten? Uiteindelijk heeft iedereen zo zijn eigen regels, nomen en waarden. Is dat leuk? Nee zeker niet altijd maar dan is het tijd om op eigen benen te staan.
Alle reacties Link kopieren
Doe wat aan je frustratie.

Val je vriend hier niet meer mee lastig en accepteer hun huisregels. Zeker als het de rest van je leven je schoonouders zijn. Je zet anders een lekkere toon bij ze.

Hun huis. Hun regels. Ik lees hier ook geen abnormale regels. Misschien vergeet je dat het hun huis is, zou jij zin hebben om (je weet niet wanneer) door de weeks met een gast (vriendin van) in jou eigen huis te zitten? Die mensen hebben ook hun leven, werk ect. Stop met je abnormale eisen.
Als je veel meer bij elkaar wil zijn, gaan jullie samen in je eigen huis zitten :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hun huis,hun regels!
Daar kun jij niets aan veranderen, wees bij dat jullie wel in het weekend bij elkaar kunnen zijn.
Overigens denk ik dat deze regel heel gebruikelijk is hoor😉
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad hun huis, hun regels.
Ik vind het ook helemaal geen absurde regel trouwens. Ga je vriend er idd niet mee lastig lopen vallen of vragen of hij dit met zijn ouders wil bespreken.
Als jullie je eigen regels willen ga je maar op jezelf wonen.
Je bent inderdaad onredelijk, en het is helemaal niet iets wat moet veranderen.
En een kinderlijke relatie? Ik vind dat jij je juist kinderlijk gedraagt wat dit betreft.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij door de week niet daar mag slapen en dat hij om 12u binnen moet zijn, snap ik: het is voor hen als ouders heel storend als hij midden in de nacht thuiskomt of als er een vreemd iemand in huis is terwijl zij moeten werken.

Maar dat hij ook niet bij jou mag slapen vind ik wel wat betuttelend. Daar hebben ze geen last van en nu hij ruim volwassen is ook geen zeggenschap meer over.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn jouw regels belangrijker of beter dan die van zijn ouders? En wil je vriend zelf ook met zijn ouders praten hierover of moet hij dat van jou? Als mensen dingen uitstellen is dat over het algemeen omdat ze er tegenop zien of het zelf eigenlijk niet zien zitten om het te doen.

Ik ging op mijn 18e uit huis. Als ik echter op mijn 20e nog thuis had gewoond, zouden mijn ouders vast vergelijkbare regels gehad hebben. Ik weet vrij zeker dat mijn moeder ook niet zo'n zin had gehad in de hele week logés over de vloer.
Het enige dat ik iets minder begrijp, is dat hij ook niet bij jou zou mogen logeren.
lariba wijzigde dit bericht op 15-01-2021 05:33
21.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niets, jij bepaalt niet hoe het bij een ander thuis gaat.
Indien je wil leven naar je eigen regels, dan moet je op jezelf gaan wonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb dit al een aantal keer aangekaart bij hem maar hij schijnt steeds uit te stellen die met zijn ouders te bespreken wat mij erg stoort.

Misschien omdat hij weet dat dat geen zin heeft? En dat zijn ouders zo streng zijn daar kan hij toch niks aan doen.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 05:57
Reden: Projectie..
15.93% gewijzigd
Jij bent onredelijk.
Ik was 20 en ik moest om 10 uur thuis zijn. Mocht vriend 1x per maand zien. Ben gauw t huis uitgegaan.

De regels van je schoonouders lijken mij meer dan redelijk.
Alle reacties Link kopieren
Aha! Je wil daar de boel even overnemen en de schoonouders in hun huis jouw regels opleggen? Nice
Jillian76 schreef:
15-01-2021 04:08
Ik vind het persoonlijk helemaal niet zo raar wat de ouders van jouw vriend verwachten. Het is een andere thuissituatie dan zoals jij gewend bent, niet meer dan dat. Nu lijkt het net of zijn ouders het minder goed doen dan jouw ouders, en jij plaatst je vriend nu wel heel erg in de midden. Het is zijn thuis, vergeet dat niet! De ouders van jouw vriend zullen hun redenen hebben waarom zij deze regel hebben, en zolang hij thuis woont heb je dit te accepteren en respecteren.
Dit.
Sorry TO maar je zeurt...
Zolang je thuis woont heb je te maken met regels van je ouders en die van zijn ouders zijn anders dan die van jou en dat heb je te respecteren, punt.
Inderdaad, doe iets aan je frustratie ipv te verwachten dat iedereen zich maar even aan jouw wensen aanpast.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn ouders echt aardig soepel, terwijl ze redelijk dezelfde regels hadden als jouw schoonouders. Doordeweeks werd er niet bij elkaar geslapen. Aan beide kanten werd gezegd: we zijn geen hotel.

En ik snap ook best dat je wil dat iedereen op een bepaalde tijd binnen is. Ik kan zelf niet goed slapen als nog niet iedereen thuis is.

Ben je al van plan om een eigen woning te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Winterkamperen is erg in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
15-01-2021 07:05
Winterkamperen is erg in.
:rofl:
Warden je dat je vriend zou bereiken met een gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Geen gekke regels, ik zou dat ook zo doen als ik kinderen van die leeftijd had.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
15-01-2021 05:23
Dat jij door de week niet daar mag slapen en dat hij om 12u binnen moet zijn, snap ik: het is voor hen als ouders heel storend als hij midden in de nacht thuiskomt of als er een vreemd iemand in huis is terwijl zij moeten werken.

Maar dat hij ook niet bij jou mag slapen vind ik wel wat betuttelend. Daar hebben ze geen last van en nu hij ruim volwassen is ook geen zeggenschap meer over.
Dit inderdaad. Mag hij dus ook niet een hele nacht bij jou slapen?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
15-01-2021 07:08
Warden je dat je vriend zou bereiken met een gesprek?
TO, loopt het risico dat de verhoudingen nog minder gezellig worden, wanneer ze hiermee door gaat,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
15-01-2021 05:54
Misschien omdat hij weet dat dat geen zin heeft? En dat zijn ouders zo streng zijn daar kan hij toch niks aan doen.
Ik vind het niet per se streng. Dat komt omdat ik het niet zie (maar daar kan ik me in vergissen!) als het opvoeden van hun zoon maar als het stellen van grenzen aan de hoeveelheid onrust in huis. Zeker nu in de lockdown nu je toch al zo op elkaars lip zit zou ik ook niet iedere keer een extra volwassene in huis willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh mai, 20 jaar en voor 24:00 uur thuis?! Wat was het vroeger toch makkelijk toen je op je 18de het huis uit kon.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nou daar mag best een gesprek tegenaan gegooid worden hoor. Ik vind het ook heel vroeg en niet meer van deze tijd dat je niet samen mag slapen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mag je nooit samen slapen of alleen doordeweeks niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven