Fysieke aantrekkingskracht ontbreekt

08-08-2020 00:41 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
7 jaar geleden had ik kort een vriendje. Zelfs toen we geen ‘relatie’ meer hadden, waren we nog steeds goed bevriend, praatten we nog met elkaar,.. We kregen allebei een nieuwe relatie maar waren nog steeds vrienden, omdat we samen bepaalde dingen hebben meegemaakt, en hij echt een speciale plek in mijn hart heeft en dat ook altijd zal hebben. Het feit dat we ooit verliefd op elkaar waren geweest hadden we achter ons gelaten en onze vriendschap was beter dan ooit.

Sinds ongeveer 1,5 jaar zijn we allebei weer single en een half jaar geleden gingen we (een beetje voor de grap) op date. Het was zo fijn, zo gezellig en voelde echt goed. We kunnen goed met elkaar praten en ik voel me goed bij hem. Hij is zo lief dat ik al gelukkig word als ik even met hem praat. We komen op heel veel vlakken overeen: hoe we over bepaalde dingen denken, hobby’s, interesses, waarden en normen. Hij heeft echt een geweldige humor en veel mooie eigenschappen die er voor zorgen dat ik me echt weer aangetrokken voel tot hem.

Ik durf zelfs te zeggen dat ik van hem hou, maar er is één ‘probleem’ waar ik wel mee struggle. Ik voel me fysiek niet aangetrokken tot hem. Als ik hem zie, heb ik ook geen vlinders ofzo. Zijn uiterlijk spreekt me niet echt aan en hij is ook niet het type man (qua uiterlijk) waar ik op val. Dit zit me zo dwars want ik wil echt iets opbouwen met hem, maar vind het moeilijk om bv in een relatie te stappen als ik me niet fysiek aangetrokken voel. Aan de andere kant wil ik het echt een kans geven, omdat we zo’n speciale band hebben en altijd elkaar hebben gehad, ook in moeilijke tijden. Wat er ook gebeurde we kwamen altijd weer bij elkaar terecht. Ik weet dat het allemaal erg klinkt maar ik heb het er echt moeilijk mee en weet even niet wat ik er mee moet. Zou het na een tijd vanzelf wel komen die echte verliefdheid of hoe moet ik hier mee omgaan? Ik kijk meestal wel naar innerlijk en uiterlijk komt ook niet op de eerste plaats bij mij, maar ik vind persoonlijk wel dat de aantrekkingskracht er moet zijn.. tips of ervaringen zouden heel fijn zijn! Dankjewel.
Dat wordt niets, je moet het er wel opkunnen. Anders krijg je een broer/zus relatie.
Alle reacties Link kopieren
Een speciale band zonder fysieke aantrekkingskracht heet in mijn woordenboek vriendschap.

Tja echt, er moeten toch echt wat vlinders zijn imo aan het begin van een relatie.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Krijg je spijt van. Als aantrekkingskracht er nu niet is, komt dit ook niet in de toekomst. Ik geloof niet in; het moet groeien, bla bla bla.
Is gewoon vriendschap ook voldoende voor jullie beiden? Zonder fysieke aantrekkingskracht zou het voor mijzelf niet werken. Ik zou bang zijn dat ik op den duur gevoelens krijg voor andere mannen. Dat gun je hem en jezelf ook niet denk ik.

Zelf ben ik vrienden met mijn ex, waarmee ik aan het einde van onze relatie een broer-zus relatie had. Ik ben heel dankbaar dat hij op een andere manier nog in mijn leven is en we zien elkaar nog regelmatig. Ik krijg vaak de vraag of ik dit niet lastig vind, of mijn huidige partner, maar dit is absoluut niet het geval. Ben er vanaf dag 1 ook open over geweest.
Alle reacties Link kopieren
Maar meestal, wanneer die fysieke aantrekkingskracht er niet is, dan groeit dat wel naarmate de vriendschap dieper wordt. Dan zie je hem anders, of het is ondergeschikt, maar kennelijk is dat bij jou nooit gebeurd? Ik ben ook bang dat je vooral graag wilt dat dit werkt.
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
08-08-2020 00:55
Maar meestal, wanneer die fysieke aantrekkingskracht er niet is, dan groeit dat wel naarmate de vriendschap dieper wordt. Dan zie je hem anders, of het is ondergeschikt, maar kennelijk is dat bij jou nooit gebeurd? Ik ben ook bang dat je vooral graag wilt dat dit werkt.
Dat denk/hoop ik dus ook, dat het nog groeit. En je hebt ook gelijk dat ik wil dat het werkt, daarvan ben ik me bewust. Maar de aantrekkingskracht is er wel geweest, maar het is lang geleden. Toen we weer vrienden zijn geworden is het eigenlijk weg gegaan en sindsdien is het (nog) niet meer terug gekomen
Maar hebben jullie nu seks of nog niet?
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
08-08-2020 00:47
Een speciale band zonder fysieke aantrekkingskracht heet in mijn woordenboek vriendschap.

Tja echt, er moeten toch echt wat vlinders zijn imo aan het begin van een relatie.
Ik gebruik hetzelfde woordenboek.

Een relatie bouw je op verschillende pijlers en naast vriendschap, is fysieke aantrekkingskracht daar één van. Een hele belangrijke.

Wat wel leuk is maar niet vereist zijn andere dingen. Als je ooit wilt gaan samenwonen, is het handig als je hetzelfde denkt over het niveau van schoon en opgeruimd en de inrichtingsstijl. Helemaal gezellig als je hetzelfde eten lekker vindt, geen extreem ochtend- en avondmens bij elkaar stopt enzo.

Sommige verschillen zijn overkomelijk, maar gebrek aan fysieke aantrekkingskracht: niet.
mermedina wijzigde dit bericht op 08-08-2020 07:35
0.06% gewijzigd
Waarom zou je een relatie met hem willen in plaats van een vriendschap? Wat is er de meerwaarde van?

Daarnaast weet je nu wat je aan hem hebt als vriend, als partner moet je dat nog maar zien. Daarbij, mocht het dan niet werken heeft dat mogelijk gevolgen voor de vriendschap. Als je nou verliefd op hem had geweest was dat het risico waarschijnlijk wel waard, maar nu toch niet?
MariaDeJong schreef:
08-08-2020 05:43
Maar hebben jullie nu seks of nog niet?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zijn jullie überhaupt intiem? Knuffels/zoenen?

Als dat al wel zo is geef ik het weinig kans.
Mocht dat niet zo zijn, zou het kunnen helpen die gevoelens wel te ontwikkelen. Mits het op dat vlak goed klikt.
Zeker omdat je aangeeft die fysieke aantrekkingskracht wel ooit gehad te hebben. Misschien moet hij even uit de friendzone komen.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus eigenlijk een soort keuzestress. Je wil iets, hebt daar een vaag beeld van, ziet iets voorbijkomen, maar het is een netnietje. Maar je vraagt je wel af of je op een betere zal wachten of maar moet grijpen wat voorhanden is, eventueel tot je iets beters vindt, waarna je het netnietje bij de andere netnietjes kan opbergen in de kast. Omdat je per se wil hebben wat er in je hoofd zit en misschien dat wat je zoekt wel nooit zal tegenkomen neem je dat netnietje dan toch maar. Je hebt er in ieder geval dan toch een.

Gebeurt mij voortdurend. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
littleprincess- schreef:
08-08-2020 01:01
Dat denk/hoop ik dus ook, dat het nog groeit. En je hebt ook gelijk dat ik wil dat het werkt, daarvan ben ik me bewust. Maar de aantrekkingskracht is er wel geweest, maar het is lang geleden. Toen we weer vrienden zijn geworden is het eigenlijk weg gegaan en sindsdien is het (nog) niet meer terug gekomen
Je zegt dat hij je type niet is. Waarom is het je type niet? Wat vind je niet aantrekkelijk aan hem? Gewoon nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
08-08-2020 05:43
Maar hebben jullie nu seks of nog niet?
Ja.. dat wel.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-08-2020 07:43
Het is dus eigenlijk een soort keuzestress. Je wil iets, hebt daar een vaag beeld van, ziet iets voorbijkomen, maar het is een netnietje. Maar je vraagt je wel af of je op een betere zal wachten of maar moet grijpen wat voorhanden is, eventueel tot je iets beters vindt, waarna je het netnietje bij de andere netnietjes kan opbergen in de kast. Omdat je per se wil hebben wat er in je hoofd zit en misschien dat wat je zoekt wel nooit zal tegenkomen neem je dat netnietje dan toch maar. Je hebt er in ieder geval dan toch een.

Gebeurt mij voortdurend. ;-)
Keuzestress wel een beetje ja. Maar ik zie hem zeker niet als een netnietje. Ik wil echt wel meer met hem, omdat ik ook gewoon weet hoe goed het gaat tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet doen. Ik heb ook ooit zo'n vriendin gehad. Klikte heel goed, lief en gezellig, we dachten over veel hetzelfde, en in het begin zelfs een paar keer intiem geweest, maar daar bleef het bij. Ik voelde de aantrekking niet.
Tot haar teleurstelling heb ik de stekker eruit getrokken.

In jouw geval: niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ooit gaat de fysieke aantrekkingskracht weer over (of zwakt af).

Wat blijft er dan over? Juist: de positieve eigenschappen die je opnoemt.

Voor de langere termijn kon dit wel eens heel goed werken. Maar je moet nu ook niet vies van elkaar zijn, natuurlijk...
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Alle reacties Link kopieren
Tja ik zou bijv. geen seks kunnen hebben met iemand die ik niet ergens toch een beetje fysiek aantrekkelijk vind, dus wie weet zit er toch iets? of maakt dat voor jou
niks uit? Wat blokkeert je? Ben je bang je vriendschap te verspillen? Wees vooral wel eerlijk naar jezelf en uiteraard tegenover vriend, hij heeft misschien hele andere verwachtingen, zo niet geniet van het moment en wat jullie samen delen dan zie je wel hoe het loopt en of er wat uit rolt
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
08-08-2020 08:18
Je zegt dat hij je type niet is. Waarom is het je type niet? Wat vind je niet aantrekkelijk aan hem? Gewoon nieuwsgierig.
Ik val meer op donkere types: donker haar, donkere ogen.. Maar ja als ik naar mijn ex kijk: die had dat ook niet 😂 Maar hij dus ook niet. Daarnaast is hij in de afgelopen paar jaar heel erg bijgekomen en let hij minder op zijn uiterlijk. Zweet ook altijd terwijl ik een goede geur ook wel belangrijk vind.. Vind mezelf zo gemeen klinken nu want ik ben ook helemaal niet perfect maar vind het wel belangrijk dat ik er goed bij loop..
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-08-2020 07:43
Het is dus eigenlijk een soort keuzestress. Je wil iets, hebt daar een vaag beeld van, ziet iets voorbijkomen, maar het is een netnietje. Maar je vraagt je wel af of je op een betere zal wachten of maar moet grijpen wat voorhanden is, eventueel tot je iets beters vindt, waarna je het netnietje bij de andere netnietjes kan opbergen in de kast. Omdat je per se wil hebben wat er in je hoofd zit en misschien dat wat je zoekt wel nooit zal tegenkomen neem je dat netnietje dan toch maar. Je hebt er in ieder geval dan toch een.

Gebeurt mij voortdurend. ;-)

Retrostar wat een prachtige beschrijving en heerlijk woord netnietje, een klein woord wat zoveel uitdrukt, prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook een beetje in t begin mijn vriend is een heel ander type en ik zag her fysiek niet zo voor me. We zeiden ook allebei dat t vriendschap was. Echter binnen 2-3 weken lagen we uren te zoenen en uiteindelijk belanden we in bed. Nu zes jaar later nog steeds een goed seksleven samen en ik voel me wel degelijk tot hem aangetrokken. Moest in t begin gewoon aan overgeven. Stop met twijfelen en ga er voor de honderd procent voor en kijk hoe t verder gaat of kap het nu af als je dat niet kunt
where ever you go, go with your heart
littleprincess- schreef:
08-08-2020 08:27
Ik val meer op donkere types: donker haar, donkere ogen.. Maar ja als ik naar mijn ex kijk: die had dat ook niet 😂 Maar hij dus ook niet. Daarnaast is hij in de afgelopen paar jaar heel erg bijgekomen en let hij minder op zijn uiterlijk. Zweet ook altijd terwijl ik een goede geur ook wel belangrijk vind.. Vind mezelf zo gemeen klinken nu want ik ben ook helemaal niet perfect maar vind het wel belangrijk dat ik er goed bij loop..
Dit klinkt niet goed, kan me gewoon niet voorstellen dat ik zo over mijn partner denk.
Al komt hij 10kilo aan, hij is voor mij de leukste omdat zijn karakter echt zo ontzettend bij mij past :heart:
Ben dan ook jaren vrijgezel geweest en heb nog niet eerder zo'n goede match getroffen. Zijn uiterlijk is ook niet wat normaal bij me past, alleen is hij door zijn karakter ongelooflijk sexy en aantrekkelijk voor me.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dit ooit ook zo graag. Korte versie: we hebben zelfs samengewoond, maar het ging niet. Ik voelde me voortdurend aangetrokken tot anderen, wilde eigenlijk niet meer met hem knuffelen of zoenen (brrrr) en hij voelde zich erg afgewezen.

Met mijn man gaat het qua aantrekkingskracht op en neer (soms is het meer dan op andere momenten), maar er is zeker wel een soort basis dat we elkaar na tien jaar en twee kinderen echt nog steeds meer-dan-vriendschap-leuk vinden.
hoe is de seks ?
Alle reacties Link kopieren
littleprincess- schreef:
08-08-2020 08:22
Keuzestress wel een beetje ja. Maar ik zie hem zeker niet als een netnietje. Ik wil echt wel meer met hem, omdat ik ook gewoon weet hoe goed het gaat tussen ons.
En dan ben je een paar jaar verder en word je boem bats hardstikke verliefd op een ander. En praat je dat voor jezelf goed want ach, de sex was al jaren mwah, je vindt je partner leuk maak je voelt je meer broer zus, alles is een sleur etc. En met degene waar je verliefd op bent lijkt alles leuker, beter en spannender.

En wie is dan degene die aan het kortste eind trekt? Juist, je partner, want die heeft geen keuze he.... jij wel.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven