Ga ik er goed mee om?

18-02-2010 21:39 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
.
.
In de hulpverlening zeggen ze vaak dat echte zelfmoordenaars hun daad meestal niet aankondigen. Zij die dat wel doen, doen dat vaak als een "schreeuw om hulp" of om te manipuleren. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er nog nooit iemand zelfmoord heeft gepleegd nadat er mee gedreigd was, maar dat is wel eerder de uitzondering dan de regel. Zij die het echt van plan zijn, nemen namelijk liever niet het risico dat iemand ze tegen houdt. Ik hoop dat dit enigzins een geruststelling voor je kan zijn,

Welterusten.
.
.
Succes, meid! En veel sterkte....

En wat betreft het standpunt van je ouders....ik hoop met je dat ze het ook écht volhouden!
.
Hebben jouw ouders al echt met hem gepraat dat het niet verder kan zo. Begrijp dat ze hem niet uit huis willen zetten maar ze kunnen wel een ultimatum stellen.

Je zegt dat er grenzen aangegeven zijn maar dat dat niet werkt. Maar hoe lang hebben jullie dat geprobeerd? Een grens stellen is voor altijd en niet voor eventjes. Als de regels steeds veranderen dan kan je broer daar weer op inspelen. Meester manipulators zijn verslaafden.

Jouw ouders voedden zijn verslaving en moeten harder optreden, is mijn conclusie.
.
.
Geen hulp bij instanties zoeken?

Dus dan wil je je broertje op straat hebben ipv een kliniek?

Waarom moet het uit de hand lopen tot grenzen zijn bereikt, terwijl je ook eerder aan de bel kan trekken..

Het is absoluut goed dat je afstand hebt genomen, want hij zuigt je leeg tot jij op bent en hij lekker zijn drugs kan gebruiken.

zo is hij immrs al flinke tijd bezig ook bij je ouders.

Dus dan kom ik er weer op terug, waarom tot aan de grenzen (die continu worden overschreden) en niet voor de grenzen ingrijpen?????

iig zijn jullie erg sterk, je ouders en jijzelf..
.
.
.
.
.
.
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven