Ga ik te snel? Nieuwe vriendin met kind

24-03-2020 11:20 156 berichten
Goedemorgen!

Een maand geleden leerde ik (41) op een verjaardag van een oud-studiegenoot een dame kennen. Zij heeft toen via de jarige mijn nummer gevraagd en we begonnen meteen te appen en later ook videobellen. Vrij snel ben ik naar haar toe gegaan. Zij woont samen met haar dochter en diens vader is nooit in beeld geweest. Omdat ze dus 100% zorg heeft over haar kind, was de date bij haar thuis. Dochter van 5 ontmoet en heb me voorgesteld als een vriend. Blijven slapen en volgende dag vanuit daar naar werk gegaan. Haar dochter was superenthousiast en vroeg wanneer ik weer kwam. Niks aan de hand dus.

Die week een paar keer daar geweest, dingen met haar en dochter ondernomen. Steeds blijven slapen en met onderbrekingen daar geweest. Het voelt goed, contact met dochter gaat ook goed. Nou ben ik er al een week bijna onafgebroken omdat ik niet kan werken. In pendelen geen zin in verband met corona.

De reacties zijn heel wisselend.Gek genoeg lijken mijn mannelijke vrienden vooral blij voor me (ik was 8 jaar vrijgezel) maar enkele vrouwen in mijn vriendenkring vinden het te snel gaan voor het kind. WE houden een vinger aan de pols maar de dochter lijkt het juist erg leuk vinden en de moeder vindt het prima.

Wat vinden jullie?
Ik snap dat jij misschien niet beter weet, of heb je wel kinderen? Die vrouw zou wel beter moeten weten.
zimi schreef:
24-03-2020 11:47
Want hij is zijn huis kwijt?

Idd, hij kan toch prima terug naar z'n eigen huis.

No way dat ik als alleenstaande moeder m'n jongens zou voorstellen aan nieuwe vlam voordat de relatie lange tijd stabiel is
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-03-2020 11:48
nu na een paar weken is het nog leuk maar als het na een half jaar uit gaat is het kind de klos.
Ik snap ook niet dat je zo’n onverantwoordelijke vrouw aantrekkelijk kan vinden
Waarom nu altijd meteen van het negatieve uitgaan. Het zou toch ook eens een keer goed kunnen gaan? Ja, het is snel, eigenlijk te snel, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze onverantwoordelijk zijn.
YagaBaba schreef:
24-03-2020 11:49
Ja, jullie gaan nogal snel. Of het te snel is hangt af van hoe het verder loopt, en dat kan je alleen achteraf beoordelen.

Als jullie samen blijven, en kind is en blijft er blij mee, dan is er niets aan de hand.

Problemen krijg je als het niet blijkt te werken, en dat meisje weer afscheid moet nemen van jou. Als er in huis een onhoudbare situatie ontstaat, etc.

Binnen nog geen maand kan je nog niet zeker weten of je samen verder gaat. Je loopt dus een risico om dat meisje te beschadigen. Wellicht had je dat voorkomen als je even had gewacht. Maar ja, daar is het nu toch te laat voor.

Ik hoop dus dat het goed blijft gaan.
Het is toch ook nog een optie om nu weer huiswaarts te gaan, dit in kindertaal aan dochter uit te leggen en contact te houden via skype ofzo?
Ja dan moet je nog 1 x met het OV maar je bent pas echt de lul als het helemaal escaleert.
Lillybit schreef:
24-03-2020 11:51
Ik snap dat jij misschien niet beter weet, of heb je wel kinderen? Die vrouw zou wel beter moeten weten.
Nee, geen kinderen en ook geen kinderwens. Met dit meisje kan ik het onverwachts goed vinden.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
24-03-2020 11:43
Je kent haar pas een maand. Kans is super groot dat jullie straks alsnog niet voldoende blijken te matchen voor een langdurige relatie. Dan heb je een meisje van 5 die zich heeft gehecht en jou en weer iemand moet gaan missen.

Natuurlijk is dochter enthousiast die denkt ooh leuk nu heb ik ook een papa net als mijn vriendjes en vriendinnetjes.
Dit !
Ik denk dat je vrouwelijke vrienden wel blij voor je zijn en het je gunnen maar verder denken en aan het meisje denken.

Normaal gesproken ga je eerst een tijd daten en als je zeker weet samen verder te willen pas de kinderen voorstellen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gedaan toen mijn kind vijf was.
Ben inmiddels 18 jaar getrouwd met die man die er halsoverkop bij kwam.
Nooit spijt van gehad.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
dat dochter van vijf het leuk vind zegt helemaal niks... iets leuks is niet perse gezond
ze vind waarschijnlijk ook de hele dag snoep eten leuk maar dat doe je ook niet toch?

heel dom van jullie om zo erg met jezelf bezig te zijn maar ik hoop toch voor iedereen dat het een 'nog lang en gelukkig verhaal wordt'
Lorem Ipsum
Gie1978 schreef:
24-03-2020 11:54
Nee, geen kinderen en ook geen kinderwens. Met dit meisje kan ik het onverwachts goed vinden.

Toch benieuwd hoeveel temper tantrums ze al gehad heeft, dan.

Dat je niet afknapt op je vriendin om dit soort gedrag.... Dat vind ik nog het meest bizar.

Arm kind.
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:52
Waarom nu altijd meteen van het negatieve uitgaan. Het zou toch ook eens een keer goed kunnen gaan? Ja, het is snel, eigenlijk te snel, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze onverantwoordelijk zijn.
Na een maand weet je dat niet. Zit je gewoon te trollen of snap je dat niet? Kind iedere keer opnieuw aan een nieuwe liefde laten wennen na korte tijd, want ooit zal het toch een keer goed gaan?
feow schreef:
24-03-2020 11:54
Ik heb hetzelfde gedaan toen mijn kind vijf was.
Ben inmiddels 18 jaar getrouwd met die man die er halsoverkop bij kwam.
Nooit spijt van gehad.
Zonder meteen afbreuk te willen doen aan dit individuele succesverhaal denk ik wel dat dit een uitzondering is.
feow schreef:
24-03-2020 11:54
Ik heb hetzelfde gedaan toen mijn kind vijf was.
Ben inmiddels 18 jaar getrouwd met die man die er halsoverkop bij kwam.
Nooit spijt van gehad.

Dat jij van een klif sprong en het toevallig overleefde, wil niet zeggen dat iedereen dan maar van een klif moet afspringen, of wel?

Maar waarschijnlijk ga jij niet jezelf afvallen en praat je dit al 18 jaar goed voor jezelf. Dus dan is het moeilijk om nog rationeel te kijken naar dingen.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
24-03-2020 11:54
Ik heb hetzelfde gedaan toen mijn kind vijf was.
Ben inmiddels 18 jaar getrouwd met die man die er halsoverkop bij kwam.
Nooit spijt van gehad.
Je zou mijn vrouw kunnen zijn! Ware het niet dat de kinderen van mijn vrouw destijds 5 en 8 waren. En ik nu 12 jaar getrouwd ben met de vrouw die al (praktisch) met me samenwoonde voor ze was gescheiden. Allebei nooit spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
duw het kind anders met haar fietsje de snelweg op, zou ook zomaar goed kunnen gaan :roll: positief denken hoor!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
24-03-2020 11:58
Zonder meteen afbreuk te willen doen aan dit individuele succesverhaal denk ik wel dat dit een uitzondering is.
Klopt, tuurlijk is het een uitzondering. Ik ben er zelf ook 1. En misschien TO ook wel...
Alle reacties Link kopieren
Met hoeveel meningen wil je precies rekening gaan houden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gie1978 schreef:
24-03-2020 11:54
Nee, geen kinderen en ook geen kinderwens. Met dit meisje kan ik het onverwachts goed vinden.

Misschien nu wel, maar dat gaat echt een keer anders zijn, en dan?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
24-03-2020 11:42
Ja is daar verschil tussen? Omdat meisjes wat gevoeliger zijn en zich sneller hechten ofzo? Oprechte vraag.
Ik dacht hetzelfde, waarom is het voor een meisje anders dan een jongen??
viva-amber schreef:
24-03-2020 12:04
Met hoeveel meningen wil je precies rekening gaan houden?
Het is niet dat ik het iedereen naar de zin wil maken want dat kan gewoonweg niet. Het is meer dat ik zo schrik van de feller reacties dat ik afvraag of ik mss een denkfout maak.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
24-03-2020 11:58
Dat jij van een klif sprong en het toevallig overleefde, wil niet zeggen dat iedereen dan maar van een klif moet afspringen, of wel?

Maar waarschijnlijk ga jij niet jezelf afvallen en praat je dit al 18 jaar goed voor jezelf. Dus dan is het moeilijk om nog rationeel te kijken naar dingen.
Nee hoor, ik denk er gewoon anders over dan jullie. Dat kan hoor.
Ik vind het reuze meevallen met groots en dramatisch risico. En het valt me ook op dat van de beschreven moeder direct een soort seriesnol gemaakt wordt die van de ene partner naar de andere hopt en het kind daar in meeneemt.

In de tijd dat ik mijn kind voorstelde aan partners (er is er ook eentje geweest waar het inderdaad na een jaar stukliep) had datzelfde kind leerkrachten waar het meer tijd mee doorbracht en waar ze zich meer aan hechtte. Dat is mijn rationele gedachte erover. En die hoeft verder niemand te delen hoor, maar deze gedachte is wel gebaseerd op mijn eigen ervaringen als kind. Dat een nieuwe partner niet zo’n groot ding is zolang diegene geen pogingen doet om nieuwe ouder te worden. En dat de meesten echt leuke (soms tijdelijke) aanvullingen in ons gezin waren. Zo stond en zo sta ik er in.

Ik hoef verder niets goed te praten trouwens. Mijn kind is volwassen. Daar kan ik mee praten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
nerdopviva schreef:
24-03-2020 11:36
Ik vind het ook te snel. De kans dat de relatie toch niet werkt is groot en dan moet het kind weer afscheid van je nemen. En juist als het goed klikt, is dat extra pijnlijk.
Juist.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
24-03-2020 11:42
Ja is daar verschil tussen? Omdat meisjes wat gevoeliger zijn en zich sneller hechten ofzo? Oprechte vraag.
Goede vraag. Het is deels een gevoel van mijzelf merk ik, nu ik erover nadenk.
Mijn moeder was ook erg gemakkelijk wat mannen introduceren betrof. En daar heb ik een behoorlijk klap van gekregen. Hechtingsgewijs.

Daarbij ben ik gewoon niet zo happig op een vreemde man plompverloren introduceren bij een meisje. Bekrompen? Ja vast. Ongefundeerd? Ook. Nogmaals ... een gevoel.

En waarom al die haast. Als het echt een leuke vent is, is hij het over een jaar ook nog. En dan ken je hem veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er moeite mee dat TO zegt dat het wel goed zit omdat dat kleine meisje hem mag, maar hij heeft in de eerste plaats een relatie met de moeder.
Ik zou het zo nooit hebben aangepakt maar goed TO of het goed zit? Alleen de tijd zal het leren.

Je vindt het kind leuk, je hebt geen zin om te reizen, het is makkelijk en verder lees ik nergens dat deze vrouw het voor jou is.
viva-amber wijzigde dit bericht op 24-03-2020 12:23
21.03% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
24-03-2020 11:57
Toch benieuwd hoeveel temper tantrums ze al gehad heeft, dan.
ik gok nog nul, want er is een vreemde bij
Wat maakt het uit wat iedereen hier vindt?
En wat ga je met de antwoorden meningen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven