Ga ik te snel? Nieuwe vriendin met kind

24-03-2020 11:20 156 berichten
Goedemorgen!

Een maand geleden leerde ik (41) op een verjaardag van een oud-studiegenoot een dame kennen. Zij heeft toen via de jarige mijn nummer gevraagd en we begonnen meteen te appen en later ook videobellen. Vrij snel ben ik naar haar toe gegaan. Zij woont samen met haar dochter en diens vader is nooit in beeld geweest. Omdat ze dus 100% zorg heeft over haar kind, was de date bij haar thuis. Dochter van 5 ontmoet en heb me voorgesteld als een vriend. Blijven slapen en volgende dag vanuit daar naar werk gegaan. Haar dochter was superenthousiast en vroeg wanneer ik weer kwam. Niks aan de hand dus.

Die week een paar keer daar geweest, dingen met haar en dochter ondernomen. Steeds blijven slapen en met onderbrekingen daar geweest. Het voelt goed, contact met dochter gaat ook goed. Nou ben ik er al een week bijna onafgebroken omdat ik niet kan werken. In pendelen geen zin in verband met corona.

De reacties zijn heel wisselend.Gek genoeg lijken mijn mannelijke vrienden vooral blij voor me (ik was 8 jaar vrijgezel) maar enkele vrouwen in mijn vriendenkring vinden het te snel gaan voor het kind. WE houden een vinger aan de pols maar de dochter lijkt het juist erg leuk vinden en de moeder vindt het prima.

Wat vinden jullie?
Deze vraag op het vivaforum stellen, daar moet ik dan wel om lachen.

Voor kinderen is het niet goed als hun ouder steeds weer een nieuwe relatie heeft. Daarbij maakt het niet eens zoveel uit of ze 5 zijn, of 25 en al uit huis. Daarom is het beter om in den beginne de kinderen erbuiten te laten.

Maar goed, dat is nu achteraf gelul. Mijn tip voor jullie situatie zou dan ook zijn: zorg er nu maar voor dat jullie over >20 jaar nog bij elkaar zijn.

(En echt: dit soort vragen hier niet stellen, schieten velen hier echt van in de stress)
DS1971 schreef:
25-03-2020 08:56
Deze vraag op het vivaforum stellen, daar moet ik dan wel om lachen.

Voor kinderen is het niet goed als hun ouder steeds weer een nieuwe relatie heeft. Daarbij maakt het niet eens zoveel uit of ze 5 zijn, of 25 en al uit huis. Daarom is het beter om in den beginne de kinderen erbuiten te laten.

Maar goed, dat is nu achteraf gelul. Mijn tip voor jullie situatie zou dan ook zijn: zorg er nu maar voor dat jullie over >20 jaar nog bij elkaar zijn.

(En echt: dit soort vragen hier niet stellen, schieten velen hier echt van in de stress)
Nou, dit lijkt me wel een enorm verschil hoor!
vivautrecht85 schreef:
25-03-2020 09:24
Nou, dit lijkt me wel een enorm verschil hoor!
Dat zou mijn eerste gedachte ook zijn, maar kennelijk ligt dat wat anders.

Scheelt ook heel erg per persoon.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-03-2020 09:58
Dat zou mijn eerste gedachte ook zijn, maar kennelijk ligt dat wat anders.

Scheelt ook heel erg per persoon.
als een kind 25 is, en al lang en breed uit huis, kan pa of ma de liever lover veel beter apart houden van de kinderen
lilalinda schreef:
25-03-2020 10:09
als een kind 25 is, en al lang en breed uit huis, kan pa of ma de liever lover veel beter apart houden van de kinderen
Ja, dat wel natuurlijk. Het gaat meer om wat het effect is voor het kind.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-03-2020 10:31
Ja, dat wel natuurlijk. Het gaat meer om wat het effect is voor het kind.
ik denk dat er een duidelijk verschil is, als je mama (/papa) je je leven laat delen met een nieuwe partner
Als je nog erg afhankelijk bent van die ouder, wankelt je leven

als je op kamers woont, trek je je wenkbrauw op

Maar is er onderzoek naar de effecten van nieuwe-partner-op-25-ers???
lilalinda schreef:
25-03-2020 10:34
ik denk dat er een duidelijk verschil is, als je mama (/papa) je je leven laat delen met een nieuwe partner
Als je nog erg afhankelijk bent van die ouder, wankelt je leven

als je op kamers woont, trek je je wenkbrauw op

Maar is er onderzoek naar de effecten van nieuwe-partner-op-25-ers???
Vast niet zo specifiek.

Sowieso vind ik dat met je gezond verstand gebruiken je het verst komt. Ieder kind en/of situatie is anders.

Het lijkt mij evident dat hier nooit echt stil is gestaan bij de invloed op haar dochter, wat een slechte zaak is, maar goed, laten we dan maar hopen dat het goed afloopt. Wat dat kan gelukkig ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
24-03-2020 15:05
Het kind ziet ''s morgens toch mama en de vriend in hetzelfde bed liggen?

En kinderen zien echt het verschil wel tussen een nieuwe partner er een leraar/kdv of wat dan ook
Hij is geïntroduceerd als ‘een vriend’ dus ik ga er vanuit dat die kleine meid niet meekrijgt dat ze in 1 bed slapen.

Nogmaals, geïntroduceerd als vriend.
Nogmaals, dat zegt niets over het feit dat een kind zich kan gaan hechten.
ManInVrouwenWereld schreef:
25-03-2020 21:17
Hij is geïntroduceerd als ‘een vriend’ dus ik ga er vanuit dat die kleine meid niet meekrijgt dat ze in 1 bed slapen.

Nogmaals, geïntroduceerd als vriend.
Nogmaals, dat zegt niets over het feit dat een kind zich kan gaan hechten.
Nee een meisje van 5 is gek als er geen logeerkamer is een deze man al weken non-stop aanwezig is.
Alle reacties Link kopieren
Emotioneel verwaarlozing van het kind. Voor hetzelfde geld ben jij overigens gewoon een pedofiel, weet zij veel. Ze laat een vreemde man in haar huis slapen en verschaft zomaar toegang tot haar kind.

Koek koek! Dan spoor je echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 18:14
Vrouw laat dit evengoed toe, dus het is niet alleen de schuld van opstarter.

Zij organiseert de eerste date bij haar thuis met kind in de slaapkamer, zij laat hem bij haar slapen, zij gaat ermee akkoord dat hij zo'n beetje bij haar intrekt, ...

Ik lees nergens dat hij zich echt opdringt.
Wel dat ze allebei véél te hard van stapel lopen.

Zoiets doe je op je 25ste zonder kinderen.
Niet op je 40ste met een kind in de buurt.

Dat is waar, die vrouw laat het toe. Dat is al een teken dat het niet ok is wat ze doen. En dat zou juist hij moeten zien, en afstand nemen.
Maar in plaats daarvan wurmt hij zich in het leven van dat arme kind en vergeten ze totaal even dat zij aanwezig is.
Natuurlijk vind ze het nu “gezellig” want ze ondernemen van alles en het is leuk. Maar een kind van 5 is niet gek.
Perkele schreef:
25-03-2020 23:53
Emotioneel verwaarlozing van het kind. Voor hetzelfde geld ben jij overigens gewoon een pedofiel, weet zij veel. Ze laat een vreemde man in haar huis slapen en verschaft zomaar toegang tot haar kind.

Koek koek! Dan spoor je echt niet.
Welja, de pedokaart.

Over niet sporen gesproken!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-03-2020 06:23
Welja, de pedokaart.

Over niet sporen gesproken!
Nou, ze heeft wel een punt. Niet dat ik wil suggereren dat to een pedo is, echt geenszins! Maar het punt is wel dat de betreffende dame to nauwelijks kent. En desondanks toch in huis neemt. Gezellig.
Ik snap het punt wel, hoor. Jij niet?
DS1971 schreef:
26-03-2020 06:23
Welja, de pedokaart.

Over niet sporen gesproken!
Pedo is wel een uitzonderlijke mogelijkheid maar sowieso loopt een kind meer dan 30% meer kans op (seksuele) mishandeling als er een vreemde man in huis woont. Moeder weet niets over de man met wie ze net het bed in duikt.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
24-03-2020 11:40
Dochter (zeker een meisje!) is veel belangrijker.
Euh, ik vind mijn zoon het belangrijkst. Die is trouwens veel gevoeliger dan mijn stiefdochters.

En ja, wij hebben geruime tijd gewacht vooraleer we langzaamaan onze kinderen erbij betrokken.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou persoonlijk afknappen als ik zou zien dat ik zo snel geïntroduceerd zou worden in het leven van een date met een kind die ik nauwelijks ken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind het geen goed idee en ik vraag me af of moeder dat steeds doet als ze een leuke date tegenkomt of dat dit de eerste keer is. Ik vind dat jullie geen rekening houden met de behoeften van het kind aan veiligheid en stabiliteit. Zulke grote veranderingen prop je niet even in een paar weken. Niet oké.
Iemand opstarter nog gezien?

Of is hij het huwelijks-aanzoek aan 't voorbereiden?
Jufjoke schreef:
26-03-2020 16:50
Nou, ze heeft wel een punt. Niet dat ik wil suggereren dat to een pedo is, echt geenszins! Maar het punt is wel dat de betreffende dame to nauwelijks kent. En desondanks toch in huis neemt. Gezellig.
Ik snap het punt wel, hoor. Jij niet?
Nee, ik niet. De meeste gevallen van misbruik gebeurt juist door bekenden waar we al rotsvast vertrouwen in hebben. Plus: nergens lees ik dat ze haar kind alleen liet met die man.

Ik vind het echt een gestoorde suggestie.
Sophiever schreef:
26-03-2020 16:54
Pedo is wel een uitzonderlijke mogelijkheid maar sowieso loopt een kind meer dan 30% meer kans op (seksuele) mishandeling als er een vreemde man in huis woont. Moeder weet niets over de man met wie ze net het bed in duikt.
Ook voor jou: statistisch gezien is de persoon die je al heel lang kent gevaarlijker.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
26-03-2020 18:14
Ik zou persoonlijk afknappen als ik zou zien dat ik zo snel geïntroduceerd zou worden in het leven van een date met een kind die ik nauwelijks ken.
dat was wat ik dus eigenlijk bedoelde te zeggen met een omweg :lol:
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-03-2020 20:16
Nee, ik niet. De meeste gevallen van misbruik gebeurt juist door bekenden waar we al rotsvast vertrouwen in hebben. Plus: nergens lees ik dat ze haar kind alleen liet met die man.
De vriendin van to beschouwt hem kennelijk als een bekende waar ze rotsvast vertrouwen in heeft.
En als ze praktisch samen wonen is het natuurlijk een kwestie van tijd voor to wel met kind alleen is.

De suggestie is waarschijnlijk wel vergezocht, en was ook niet van mij, maar vriendin geeft wel blijk van een schrikbarende naïviteit.
jufjoke wijzigde dit bericht op 26-03-2020 22:09
Reden: Aanvulling
13.11% gewijzigd
DS1971 schreef:
26-03-2020 20:20
Ook voor jou: statistisch gezien is de persoon die je al heel lang kent gevaarlijker.
Gevaarlijker voor wat? Blijkbaar heb jij heel andere cijfers in gedachten dan ik.
Jufjoke schreef:
26-03-2020 22:08

De suggestie is waarschijnlijk wel vergezocht, en was ook niet van mij, maar vriendin geeft wel blijk van een schrikbarende naïviteit.
Dat weet je niet he. Dezelfde geld is to een vriendelijke softie die echt niet verder komt qua slechtheid dan dat hij vreemden ipv u met je aanspreekt.
DS1971 schreef:
26-03-2020 20:20
Ook voor jou: statistisch gezien is de persoon die je al heel lang kent gevaarlijker.
Wie zegt dat een nieuwe vriend zich niet eerst heel erg geliefd maakt en dan pas toeslaat? Zo gaat het meestal.Dus dan zou ik het voor willen zijn en iemand niet zo snel toelaten ZODAT hij/zij zich eerst kan bewijzen en ik kan aanvoelen of het een viezerik is. Zelfs dan kan je nog bedrogen uitkomen. Wat ik wil zeggen elke pedo is niet ineens een goed bekende van jaren...nee daar gaat grooming aan vooraf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven