Ga ik te snel? Nieuwe vriendin met kind

24-03-2020 11:20 156 berichten
Goedemorgen!

Een maand geleden leerde ik (41) op een verjaardag van een oud-studiegenoot een dame kennen. Zij heeft toen via de jarige mijn nummer gevraagd en we begonnen meteen te appen en later ook videobellen. Vrij snel ben ik naar haar toe gegaan. Zij woont samen met haar dochter en diens vader is nooit in beeld geweest. Omdat ze dus 100% zorg heeft over haar kind, was de date bij haar thuis. Dochter van 5 ontmoet en heb me voorgesteld als een vriend. Blijven slapen en volgende dag vanuit daar naar werk gegaan. Haar dochter was superenthousiast en vroeg wanneer ik weer kwam. Niks aan de hand dus.

Die week een paar keer daar geweest, dingen met haar en dochter ondernomen. Steeds blijven slapen en met onderbrekingen daar geweest. Het voelt goed, contact met dochter gaat ook goed. Nou ben ik er al een week bijna onafgebroken omdat ik niet kan werken. In pendelen geen zin in verband met corona.

De reacties zijn heel wisselend.Gek genoeg lijken mijn mannelijke vrienden vooral blij voor me (ik was 8 jaar vrijgezel) maar enkele vrouwen in mijn vriendenkring vinden het te snel gaan voor het kind. WE houden een vinger aan de pols maar de dochter lijkt het juist erg leuk vinden en de moeder vindt het prima.

Wat vinden jullie?
Jufjoke schreef:
26-03-2020 22:08
De vriendin van to beschouwt hem kennelijk als een bekende waar ze rotsvast vertrouwen in heeft.
En als ze praktisch samen wonen is het natuurlijk een kwestie van tijd voor to wel met kind alleen is.

De suggestie is waarschijnlijk wel vergezocht, en was ook niet van mij, maar vriendin geeft wel blijk van een schrikbarende naïviteit.
Dit ook.
DS1971 schreef:
26-03-2020 20:16
Nee, ik niet. De meeste gevallen van misbruik gebeurt juist door bekenden waar we al rotsvast vertrouwen in hebben. Plus: nergens lees ik dat ze haar kind alleen liet met die man.

Ik vind het echt een gestoorde suggestie.
In sommige gevallen is het wel eens de stiefvader...die is in eerste instantie ook geen bekende...
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
27-03-2020 00:59
Wie zegt dat een nieuwe vriend zich niet eerst heel erg geliefd maakt en dan pas toeslaat? Zo gaat het meestal.Dus dan zou ik het voor willen zijn en iemand niet zo snel toelaten ZODAT hij/zij zich eerst kan bewijzen en ik kan aanvoelen of het een viezerik is. Zelfs dan kan je nog bedrogen uitkomen. Wat ik wil zeggen elke pedo is niet ineens een goed bekende van jaren...nee daar gaat grooming aan vooraf.
Joanjett schreef:
27-03-2020 01:03
In sommige gevallen is het wel eens de stiefvader...die is in eerste instantie ook geen bekende...

In sommige gevallen is het zelfs papa/mama/familie/etc zelf.
Perkele schreef:
25-03-2020 23:53
Emotioneel verwaarlozing van het kind. Voor hetzelfde geld ben jij overigens gewoon een pedofiel, weet zij veel. Ze laat een vreemde man in haar huis slapen en verschaft zomaar toegang tot haar kind.

Koek koek! Dan spoor je echt niet.
Wie is er nou koekkoek?
Jufjoke schreef:
26-03-2020 16:50
Nou, ze heeft wel een punt. Niet dat ik wil suggereren dat to een pedo is, echt geenszins! Maar het punt is wel dat de betreffende dame to nauwelijks kent. En desondanks toch in huis neemt. Gezellig.
Ik snap het punt wel, hoor. Jij niet?
Ik snap het punt, maar begrijp er niets van.
Ik vind het wel allemaal veel te snel, maar dat staat los van een onzinnige pedo discussie
Sophiever schreef:
27-03-2020 00:39
Dat weet je niet he. Dezelfde geld is to een vriendelijke softie die echt niet verder komt qua slechtheid dan dat hij vreemden ipv u met je aanspreekt.
Ja. Laten we even alle scenario's gaan aannemen
Ik zou ook nooit meer met de tram reizen. Je weet nooit zeker of er een tramschutter aanwezig is
Ik gun iedereen zijn aluhoedje, maar echt, hier de pedokaart trekken, dan wordt het tijd voor de psychiater.

Met name voor jezelf.
DS1971 schreef:
27-03-2020 08:00
Ik gun iedereen zijn aluhoedje, maar echt, hier de pedokaart trekken, dan wordt het tijd voor de psychiater.

Met name voor jezelf.
Zijn wat?

Ow. Gegoogled en gevonden :-D
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-03-2020 06:23
Welja, de pedokaart.

Over niet sporen gesproken!
Dit staat geheel los van TO. Als vrouw laat je een vreemde man in je huis slapen en verschaf je toegang tot je kind. Dan spoor je gewoon niet, klaar.

Niet alleen is het emotioneel niet goed voor het kind, je hebt ook geen idee wat iemand je kind fysiek aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
27-03-2020 08:00
Ik gun iedereen zijn aluhoedje, maar echt, hier de pedokaart trekken, dan wordt het tijd voor de psychiater.

Met name voor jezelf.
Ik ben helaas wel ervaringdeskundige. Zo gek is mijn opmerking niet :).

En wie weet brengt die vrouw wel elke maand een nieuwe man mee naar huis. Gewoon niet goed voor een kind dit. Onverantwoordelijk.
Ik vind dat je zelf ook een verantwoordelijkheid hebt als volwassene om zo'n kind te beschermen daarin. Ook als het niet je eigen kind is, dan trek je aan de bel als iemand je gelijk aan zijn/haar kind voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
TO is al 3 dagen afwezig hier?
we kletsen in het luchtledige
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-03-2020 12:40
TO is al 3 dagen afwezig hier?
we kletsen in het luchtledige
Hij zal druk zijn met zijn nieuwe gezin :lol:
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Perkele schreef:
27-03-2020 12:34
Ik ben helaas wel ervaringdeskundige. Zo gek is mijn opmerking niet :).

En wie weet brengt die vrouw wel elke maand een nieuwe man mee naar huis. Gewoon niet goed voor een kind dit. Onverantwoordelijk.
Ik vind dat je zelf ook een verantwoordelijkheid hebt als volwassene om zo'n kind te beschermen daarin. Ook als het niet je eigen kind is, dan trek je aan de bel als iemand je gelijk aan zijn/haar kind voorstelt.
We zijn het er denk ik allemaal wel over eens dat dit niet de juiste manier is, maar daar hoeven we geen extremen bij te betrekken. Leidt alleen maar af van de boodschap.
Perkele schreef:
27-03-2020 12:34
Ik ben helaas wel ervaringdeskundige. Zo gek is mijn opmerking niet :).

En wie weet brengt die vrouw wel elke maand een nieuwe man mee naar huis. Gewoon niet goed voor een kind dit. Onverantwoordelijk.
Ik vind dat je zelf ook een verantwoordelijkheid hebt als volwassene om zo'n kind te beschermen daarin. Ook als het niet je eigen kind is, dan trek je aan de bel als iemand je gelijk aan zijn/haar kind voorstelt.
Het vervelende is, dat je er pas achterkomt als het te laat is. Ook als je iemand al jaren kent en het echt niet verwacht kan het iemand zijn die je kind misbruikt. Dat staat niet op iemands voorhoofd.

Wij kenden Benno L al jaren. Hij heeft onze beide kinderen zwemles gegeven en er is nooit iets gebeurd. Maar dat zegt helemaal niets want hij heeft toch heel veel kinderen wel degelijk misbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:45
. Maar dat ze nu bij elkaar zitten, is eigenlijk vanwege Corona, dus een beetje overmacht. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
Hoezo overmacht? Hij heeft gewoon een eigen huis hoor, maar geen zin in pendelen.
Dat is een keuze!
Hij had er dan ook gewoon voor kunnen kiezen thuis te blijven en dagelijks even te facetimen.
Even een update: ik ben na een maand weer teruggegaan naar mijn eigen huis. Het liep toch niet helemaal lekker en de meeste van jullie hadden ook gewoon gelijk. Bedankt voor de adviezen.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
24-03-2020 11:40
Ja, maar daar heb je nu niks meer aan.
yep dit.
Gie1978 schreef:
24-07-2020 14:50
Even een update: ik ben na een maand weer teruggegaan naar mijn eigen huis. Het liep toch niet helemaal lekker en de meeste van jullie hadden ook gewoon gelijk. Bedankt voor de adviezen.
En het kind is dus inderdaad de dupe van jullie onverantwoordelijkheid.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 24-07-2020 14:58
3.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gie1978 schreef:
24-07-2020 14:50
Even een update: ik ben na een maand weer teruggegaan naar mijn eigen huis. Het liep toch niet helemaal lekker en de meeste van jullie hadden ook gewoon gelijk. Bedankt voor de adviezen.
Nou ja hopelijk heb je er van geleerd voor een eventuele volgende keer.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
(sorry voor mijn inactiviteit, wat inlogprobleempjes)
Alle reacties Link kopieren
Gie1978 schreef:
24-07-2020 14:50
Even een update: ik ben na een maand weer teruggegaan naar mijn eigen huis. Het liep toch niet helemaal lekker en de meeste van jullie hadden ook gewoon gelijk. Bedankt voor de adviezen.
oh.oke. Lekker handig.
guppekop schreef:
24-07-2020 15:12
oh.oke. Lekker handig.
Ja, een mens maakt fouten maar het gaat er ook om hoe je het herstelt toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat lees ik dit soort verhalen toch vaak. Wat fout ook van die vrouw om jou meteen maar op date te laten komen terwijl haar kind thuis is. Ik zou de eerste tijd mijn kind er niet bij betrekken.
Rosabella1 schreef:
24-07-2020 14:58
Nou ja hopelijk heb je er van geleerd voor een eventuele volgende keer.
Ik hoop dat de moeder ervan heeft geleerd. Het is haar dochter die bescherming nodig heeft.
Gie1978 schreef:
24-07-2020 15:15
Ja, een mens maakt fouten maar het gaat er ook om hoe je het herstelt toch?
Hoe heb je het hersteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven