Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Ga ik te ver met mijn verliefde gevoelens?

23-09-2019 21:16 207 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste lezers,

Sinds juli van dit jaar ben ik enorm verliefd geworden op een vriend die ik dagelijks spreek via whatsapp en bellen en hem wekelijks ook zie. Ik heb zelf autisme dus het is voor mij al moeilijk om vriendschappen aan te gaan en bij deze jongen gaat het toch ver omdat ik verliefd ben op hem. We spreken vaak af in het weekend als hij en ik niet hoeven te werken. Hij weet dat ik verliefd op hem ben. Hij geeft aan dat er wel een mogelijkheid kan zijn dat hij ook verliefd op mij wordt. Hij zegt in ieder geval geen nee en wilt het aanzien. Voor zover gaat zit het dus oké.

Nu komt het probleem: Hij zegt wel dat hij ben bijna niemand dagelijks praat en intresse toont. Nou gaat het contact etc wel prima allemaal. Maar hij heeft mij verteld dat hij veel berichten op instagram krijgt van andere jongens. Hij geeft daar wel aan dat hij geen intresse besteed aan die mensen behalve alleen om te chatten. Hij zegt dat hij een fetisj heeft en wel actief aan het kijken is naar iemand die ook dezelfde fetisj hebben om te ontdekken. Hij gaf aan het met mij ook te willen doen, wat ik overigens prima heb gevonden. Maar hij gaf aan het ook met andere te willen proberen. Ik weet niet wat ik hiervan van moet vinden. We appen dagelijks, hij zegt dat ik speciaal ben in het contact, maar verliefd is hij niet zegt hij eerlijk.

Ondertussen zit hij wel op instagram en geeft hij zijn nummer aan mensen die hem wel aanspreken voor die fetisj. Ik merk dat ik tegenwoordig vaker de alcohol pak, omdat ik bang ben dat de verliefdheid eenzijdig is. Soms zijn de gedachtes zo erg dat ik zelfs een wijnfles mee naar mijn werk neem. En vooral als hij mij verteld hoe lijk hij het had met een fetisj date van hem. Ik kan er niet tegen, maar kan het hem niet verbieden omdat we geen relatie hebben. Dus dan pak ik vaak de alcohol om het maar weg te drukken.

Wat zouden jullie in deze situatie doen of hebben jullie tips voor mij?
1) Neem geen wijn mee naar je werk!!!
2) Drink niet omdat je wilt vluchten.
3) He is just not that into you.
4) Die verliefdheid ebt vanzelf weg als je er geen energie/ aandacht in steekt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Hij geeft aan dat er een mogelijkheid is dat hij ook verliefd wordt. Dit lijkt mij om je aan het lijntje te houden. Ondertussen blijft de verliefdheid eenzijdig wat je warrig maakt. Wees eerlijk naar jezelf. Hij is niet verliefd op je. Stop ermee want je helpt jezelf zo naar de klote. Je moet er toch niet aandenken dat ze je op je werk betrappen en dat je dan je baan kwijt bent omdat je verliefd bent en dit niet wederzijds is? Stop met die jongen en stop met drinken en ga voor een wederzijdse liefde
Ik had al zo'n vermoeden dat stoppen inderdaad beter zou zijn voor mijn gezondheid. Vreemd genoeg wilde ik hem nog niet opgeven, met de veronderstelling dat ik juist door moest vechten om hem verliefd te maken en we samen dan een gelukkige leven zouden lijden. Maar dat was dus alleen maar fantasie zo in mijn hoofd heb ik het idee. Als het mij lukt om hem te bannen uit mijn leven, zal ik ook zeker geen behoefte meer hebben aan alcohol.
Lieve to... alsjeblieft... stop met deze man... je komt niet heel stabiel over (kan ook door je autisme komen) en je bent nu nog niet verslaafd maar drinken om gevoelens weg te drinken is de trigger voor verslaving...
Het maakt niet uit hoe veel je drinkt maar als je alleen voor dr gezelligheid drinkt wordt je niet verslaafd zodra je drinkt om gevoelens weg te drinken wordt het een glijdende schaal en echt je hèbt zo een verslaving te pakken. Geestelijk ben je al verslaafd want je hebt het nodig om je gevoel te verdoven...

Echt to... Ik weet hoe fijn t is om je gevoelens weg te stoppen met middelen maar doe het niet... een alcohol verslaving is echt niet iets waar je mee moet spotten... t is echt gewoon verschrikkelijk om van af te komen.
eric1993 schreef:
23-09-2019 23:22
Ik had al zo'n vermoeden dat stoppen inderdaad beter zou zijn voor mijn gezondheid. Vreemd genoeg wilde ik hem nog niet opgeven, met de veronderstelling dat ik juist door moest vechten om hem verliefd te maken en we samen dan een gelukkige leven zouden lijden. Maar dat was dus alleen maar fantasie zo in mijn hoofd heb ik het idee. Als het mij lukt om hem te bannen uit mijn leven, zal ik ook zeker geen behoefte meer hebben aan alcohol.
Je hebt al jaren een alcoholprobleem.
Wat voor fetisj is dat dan? En deel jij die behoefte ook met hem of trekt het jouw helemaal niet? is het wel iets waar je hem in kan voorzien, of gaat hij dat altijd buiten jullie relatie om zoeken? Want dan kun je de keuze maken, of je laat hem altijd "vreemd" gaan buiten jullie relatie om, of je doet mee.
Boarn schreef:
24-09-2019 01:00
Wat voor fetisj is dat dan? En deel jij die behoefte ook met hem of trekt het jouw helemaal niet? is het wel iets waar je hem in kan voorzien, of gaat hij dat altijd buiten jullie relatie om zoeken? Want dan kun je de keuze maken, of je laat hem altijd "vreemd" gaan buiten jullie relatie om, of je doet mee.
Heb je de OP wel gelezen? Er is geen relatie. De scharrel van TS heeft duidelijk aangegeven niet verliefd te zijn en met anderen te willen afspreken.
TS kan daar niet mee omgaan en vlucht in drank. Ik snap daarom de keuze waarover je in je laatste zin spreekt niet. Mijns inziens is er alleen de keuze voor TS om genoegen te nemen met de kruimels die deze man hem geeft of gewoon te stoppen met het contact. Bij de eerste optie is in ieder geval evident dat TS het gewoonweg niet aankan dus mij lijkt het gene lastige keuze.

Ik snap niet helemaal waarom het soort fetisj en of TS daar in kan voorzien relevant is.
Alle contact met die man verbreken. De liefde komt nl. alleen van jouw kant.
Verder hulp zoeken voor je alcoholprobleem, want als je alcohol meeneemt naar je werk, heb je altijd een alcoholprobleem. Evenals wanneer je maar steeds blijft drinken om je gevoel weg te drukken. Bovendien had je vorig jaar ook al een probleem met alcohol. En mocht je er nog steeds over denken om opleiding machinist te gaan volgen: doe dit niet! Het leven van je toekomstige passagiers ligt in jouw handen. Dan is drank voor of mee naar werk, dus echt uitgesloten!
tijdschriftenverslindster wijzigde dit bericht op 24-09-2019 07:04
8.91% gewijzigd
eric1993 schreef:
23-09-2019 22:52
Dat klopt. Maar nu ik de reacties zo allemaal lees, weet ik niet of het uberhaupt verstandig is om nog af te spreken.

Net zoals donderdag: We zitten, kijken film en nadat de film afgelopen is. Verteld hij doodleuk dat hij afgelopen week 5 dates had op fetisj gebasseerd. Dus zonder de echte seks, omdat hij met mij serieus bezig is. Hij probeert alleen de fetisj wat te ontdekken met mensen. Hij zegt wel eerlijk dat hij geen seks heeft gehad met al zn dates. Dat is dan wel weer heel lief. Maar toch krijg ik het niet over mijn maag. En die avond als hij weg is, lijkt het alsof mijn klein wereldje instort en begint dus het drinken van die avond 2 flessen wijn. Ik weet dat het fout is, dat het verslavend is. Ik heb mijn god geen idee wat hij precies wilt, dat is volgens mij de issue.
Als hij een vaste relatie met je had gewild dan had je die nu wel gehad. Hij wil wat losse contacten en daar ben jij er 1 van. Hij is daar ook eerlijk over. Het is aan jou om e.a. te accepteren of er een punt achter te zetten. Je drank gebruik is vooral een teken dat je te weinig liefde hebt voor jezelf. Zelf-liefde is ook belangrijk. SVP ga in behandeling een leer adequaat omgaan met problemen.

TO hebt een complexe psychische aandoening. Stel jezelf weer onderbehandeling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In dit geval is het echt handig even te loepen voor je reageert.

TO heeft een probleem en het valt nog maar te bezien wat er klopt van dit verhaal.
"I don't know about an inner child, but I dó have an inner idiot who surfaces every now and then."
Waarop baseer je dat TO’s verhaal niet zou kunnen kloppen Wicked Witch?

Stop met dit contact TO. Je hebt genoeg te verstouwen. Deze man is niet goed voor jou.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Argentovivo schreef:
24-09-2019 08:42

Stop met dit contact TO. Je hebt genoeg te verstouwen. Deze man is niet goed voor jou.
Het fijne is dat deze man het excuus is om lekker te drinken.
Argentovivo schreef:
24-09-2019 08:42

Zoals ik al zei, even loepen.
"I don't know about an inner child, but I dó have an inner idiot who surfaces every now and then."
the_Wicked_Witch schreef:
24-09-2019 09:04
Zoals ik al zei, even loepen.

Dat had ik uiteraard al gedaan. Nogmaals: waar baseer je op dat het mogelijk niet waar is? Ik haal dat namelijk nergens uit. Wel lees ik dat TO het moeilijk heeft, met een aantal psychische aandoeningen kampt en hier om advies vraagt.
Argentovivo schreef:
24-09-2019 16:55
Dat had ik uiteraard al gedaan. Nogmaals: waar baseer je op dat het mogelijk niet waar is? Ik haal dat namelijk nergens uit. Wel lees ik dat TO het moeilijk heeft, met een aantal psychische aandoeningen kampt en hier om advies vraagt.

Ik zeg niet dat het niet klopt, wat ik bedoel is dat TO naar mijn idee geen reële kijk op de wereld/relaties heeft. Dit is de tweede keer dat hij een "relatie" heeft die heel vreemd over komt.
De vraag is of dat werkelijk zo is of dat dat zich alleen in zijn hoofd afspeelt.
the_Wicked_Witch schreef:
24-09-2019 16:58
Ik zeg niet dat het niet klopt, wat ik bedoel is dat TO naar mijn idee geen reële kijk op de wereld/relaties heeft. Dit is de tweede keer dat hij een "relatie" heeft die heel vreemd over komt.
De vraag is of dat werkelijk zo is of dat dat zich alleen in zijn hoofd afspeelt.
Wat bedoelt u met deze tekst? Dat ik een psychose heb ? Nou, ik ben bij veel hulpverleners geweest en die hebben daar nooit over gesproken, dus het lijkt mij sterk. Wat er wel is, is autisme. Oppervlakkige vrienden kan ik mee omgaan. Maar zodra het een beste vriend of vriendin wordt en of een relatie, gaat het bij mij niet goed. Ik weet nog niet precies wat er dan zo misgaat, maar het kan ook zo zijn dat ik steeds de verkeerde mensen tref of kwetsbaar ben waardoor slechte mensen mij meer aandacht geven. Nogmaals, ik probeer gewoon met mensen om te gaan, ik weet alleen niet hoe en wie nou goed en wie nou slecht is.
eric1993 schreef:
24-09-2019 17:22
Wat bedoelt u met deze tekst? Dat ik een psychose heb ? Nou, ik ben bij veel hulpverleners geweest en die hebben daar nooit over gesproken, dus het lijkt mij sterk. Wat er wel is, is autisme. Oppervlakkige vrienden kan ik mee omgaan. Maar zodra het een beste vriend of vriendin wordt en of een relatie, gaat het bij mij niet goed. Ik weet nog niet precies wat er dan zo misgaat, maar het kan ook zo zijn dat ik steeds de verkeerde mensen tref of kwetsbaar ben waardoor slechte mensen mij meer aandacht geven. Nogmaals, ik probeer gewoon met mensen om te gaan, ik weet alleen niet hoe en wie nou goed en wie nou slecht is.
En alcoholisme
Suðri schreef:
24-09-2019 08:44
Het fijne is dat deze man het excuus is om lekker te drinken.
Als ik echt zo verslaafd zou zijn, dan zou ik gewoon drinken en echt geen excuses verzinnen. Dus deze reactie is niet correct.
eric1993 schreef:
24-09-2019 17:33
Als ik echt zo verslaafd zou zijn, dan zou ik gewoon drinken en echt geen excuses verzinnen. Dus deze reactie is niet correct.
Je hebt het hier al jaren over je overmatig alcoholgebruik.
eric1993 schreef:
24-09-2019 17:22

Ik bedoel precies wat ik schrijf. Jij bent volgens mij niet in staat om relaties goed te beoordelen.
[quote=the_Wicked_Witch post_id=30420071 time=1569337102 user_id=361866

[/quote]

Ik begrijp niet dat je die vraag uit eerdere posts en topics van TO destilleert, maar OK. Terug naar het onderwerp.

Eric, wat een nare situatie. Het lijkt erop of je nog steeds mensen aantrekt die eigenlijk niet goed voor je zijn.
Kun je niet met je behandelaar bespreken hoe je dit kunt leren herkennen en hoe je op dat vlak het beste je grenzen kunt leren bewaken? Het lijkt mij dat als je daar handvaten voor krijgt, je steviger komt te staan en het je niet steeds weer overkomt.

Ik zou dit contact in elk geval verbreken. Die jongen wil andere dingen dan jij, hij wil zich niet binden aan één contact en is daar ook eerlijk over. Als dat bij jou zoveel stress oproept, neem jezelf dan in bescherming en neem afstand. Ook dat is een manier van goed voor jezelf zorgen en niks mis mee!
Misschien kan je dan met hulp van je behandelaar leren onderscheiden wanneer iets goed voor je is of niet?

Veel sterkte

:hug:
Wat is die fetisj dan?
eric1993 schreef:
23-09-2019 21:55
Tuurlijk vind ik het niet normaal om een fles wijn mee te nemen naar mijn werk. En mijn baas weet er ook niet van. Zonder die wijn fles kan ik mijn werk niet goed doen, en ben ik snel afgeleid of maak ik veel fouten. En ik snap de zorgen van mensen, ik maak mij ook zorgen, vooral omdat ik hier niet aan uitkom. Alleen de manier hoe de zorgen worden geuit vond ik wat minder, het komt echt extreem over zeg maar.
Jij vindt het niet extreem als je een fles wijn nodig hebt om je werk te kunnen doen? Je moet drinken om te kunnen functioneren? Serieus?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
24-09-2019 18:25
Jij vindt het niet extreem als je een fles wijn nodig hebt om je werk te kunnen doen? Je moet drinken om te kunnen functioneren? Serieus?
Zo normaal joh.
Suðri schreef:
24-09-2019 18:39
Zo normaal joh.
Ik neem er altijd een stuk of drie mee.
Life is short. Eat dessert first.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven