Ga ik te ver met mijn verliefde gevoelens?

23-09-2019 21:16 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Sinds juli van dit jaar ben ik enorm verliefd geworden op een vriend die ik dagelijks spreek via whatsapp en bellen en hem wekelijks ook zie. Ik heb zelf autisme dus het is voor mij al moeilijk om vriendschappen aan te gaan en bij deze jongen gaat het toch ver omdat ik verliefd ben op hem. We spreken vaak af in het weekend als hij en ik niet hoeven te werken. Hij weet dat ik verliefd op hem ben. Hij geeft aan dat er wel een mogelijkheid kan zijn dat hij ook verliefd op mij wordt. Hij zegt in ieder geval geen nee en wilt het aanzien. Voor zover gaat zit het dus oké.

Nu komt het probleem: Hij zegt wel dat hij ben bijna niemand dagelijks praat en intresse toont. Nou gaat het contact etc wel prima allemaal. Maar hij heeft mij verteld dat hij veel berichten op instagram krijgt van andere jongens. Hij geeft daar wel aan dat hij geen intresse besteed aan die mensen behalve alleen om te chatten. Hij zegt dat hij een fetisj heeft en wel actief aan het kijken is naar iemand die ook dezelfde fetisj hebben om te ontdekken. Hij gaf aan het met mij ook te willen doen, wat ik overigens prima heb gevonden. Maar hij gaf aan het ook met andere te willen proberen. Ik weet niet wat ik hiervan van moet vinden. We appen dagelijks, hij zegt dat ik speciaal ben in het contact, maar verliefd is hij niet zegt hij eerlijk.

Ondertussen zit hij wel op instagram en geeft hij zijn nummer aan mensen die hem wel aanspreken voor die fetisj. Ik merk dat ik tegenwoordig vaker de alcohol pak, omdat ik bang ben dat de verliefdheid eenzijdig is. Soms zijn de gedachtes zo erg dat ik zelfs een wijnfles mee naar mijn werk neem. En vooral als hij mij verteld hoe lijk hij het had met een fetisj date van hem. Ik kan er niet tegen, maar kan het hem niet verbieden omdat we geen relatie hebben. Dus dan pak ik vaak de alcohol om het maar weg te drukken.

Wat zouden jullie in deze situatie doen of hebben jullie tips voor mij?
eric1993 schreef:
11-10-2019 23:22
Hmm, maar is het wel slim om dat zo te doen? Want stel dat hij misschien niet durf te appen, of het gewoon eng vindt... dan wordt het contact verbroken omdat ik dan denk dat hij geen interesse heeft.

Maar denken jullie dat het dan geen vriendschap gaat worden?
Hij zegt duidelijk dat hij geen interesse in jou als vriend heeft.
Hij zegt wat minder duidelijk dat je moet stoppen met appen (laten we het heel rustig aan doen).

Zo te lezen kan hij prima aangeven wat hij wel en niet wil.

Geen idee of het een vriendschap wordt, maar zo ziet het er niet uit. Sowieso duurt een vriendschap opbouwen maanden.
Alle reacties Link kopieren
eric1993 schreef:
11-10-2019 23:23
Ik ben met mijn behandelaar bezig om mij in te schrijven voor zo’n cafe, dus dat komt nog!
Goed idee! Probeer om je niet te veel op 1 persoon te fixeren. Het kan leuk soms om wat meerdere mensen oppervlakkig te leren kennen en je kunt er een beetje oefenen met contact en conversatie.

Wanneer het een x niet klikt dan betekent het niet dat je iets fout hebt gedaan. Sommige mensen matchen niet mbt karakter of energie en daar kun je niets aan doen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 12-10-2019 07:39
27.29% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waren zijn ouders in Portugal op vakantie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-10-2019 23:26
Hij zegt duidelijk dat hij geen interesse in jou als vriend heeft.
Hij zegt wat minder duidelijk dat je moet stoppen met appen (laten we het heel rustig aan doen).

Zo te lezen kan hij prima aangeven wat hij wel en niet wil.

Geen idee of het een vriendschap wordt, maar zo ziet het er niet uit. Sowieso duurt een vriendschap opbouwen maanden.
Als hij geen interesse heeft. Waarom geeft hij dan zijn nummer aan een onbekende van een cursus waar hij in zit? Dat zou toch heel raar zijn als iemand mij mijn nummer zou vragen terwijl ik geen enkele band voel met die persoon?

Als hij echt geen vriendschap wilt, dan is dat jammer. Maar de manier hoe hij reageert is heel paradoxaal te noemen. Want ik zou mijn nummer nooit aan iemand geven waar er geen band mee heb.

Goed idee! Probeer om je niet te veel op 1 persoon te fixeren. Het kan leuk soms om wat meerdere mensen oppervlakkig te leren kennen en je kunt er een beetje oefenen met contact en conversatie.

Wanneer het een x niet klikt dan betekent het niet dat je iets fout hebt gedaan. Sommige mensen matchen niet mbt karakter of energie en daar kun je niets aan doen.

Daar ben ik zeker ook mee bezig! Oppervlakkige contacten gaan mij makkelijker af dan een vriendschap. Maar denkt u ook dat het niks gaat worden met Tom?

Waren zijn ouders in Portugal op vakantie?

Nee zijn ouders zijn in Italie op vakantie en komen morgen terug zei hij.
eric1993 schreef:
12-10-2019 17:42
Als hij geen interesse heeft. Waarom geeft hij dan zijn nummer aan een onbekende van een cursus waar hij in zit? Dat zou toch heel raar zijn als iemand mij mijn nummer zou vragen terwijl ik geen enkele band voel met die persoon?

Als hij echt geen vriendschap wilt, dan is dat jammer. Maar de manier hoe hij reageert is heel paradoxaal te noemen. Want ik zou mijn nummer nooit aan iemand geven waar er geen band mee heb.

Het is niet paradoxaal. Je nummer aan iemand geven is vrij gangbaar, gebruikelijk en normaal. Daar hoef je geen bedoeling of band of weet ik veel voor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of jullie vrienden worden. Hij geeft aan geen bijzonder klik te hebben. Waarom zou het zo erg zijn wanneer er niets uitkomt? Wanneer je nog steeds mogelijkheden hebt om anderen te ontmoeten. Er zijn zat mensen die mijn nummer hebben met wie ik geen bijzonder band heb. Collega's voor noodgevallen, de kattenoppas (ok die is wel aardig, ...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Even een update, ik was gisteren weer bij de cursus aanwezig.

Hij vroeg weer of ik mee wilde rijden en daar ben ik op ingegaan. In de auto hebben we wat gepraat. Hij gaf aan dat hij het fijn vond om na de cursus na te praten!

Hij gaf aan dat hij geen vriendschap voelde, maar hij kon het voor in de toekomst ook niet uitsluiten. Hij vertelde dat hij dit met iedereen had, dat hij geen band voelde met personen en dat is ook één van de redenen dat hij in therapie zit.

Verder zei hij dat ik wel kon appen, en hij zich niet zo snel irriteerde aan mensen. "Als jij het nodig hebt gewoon blijven appen, ik vind het zelf ook wel prettig, anders zou ik echt niet appen met je."

Ik denk dat het verstandig is voor mij om sowieso niet zo snel van stapel te lopen en gewoon aan te kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee. Wat hij jou heeft verteld vind ik wel heel eerlijk van hem. Jullie hebben een goed gesprek gevoerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kijk, dat is lekker helder.
En inderdaad afwegen waar je wel en niet over appt.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
16-10-2019 17:51
Kijk, dat is lekker helder.
En inderdaad afwegen waar je wel en niet over appt.
Waarover zou ik bijvoorbeeld niet kunnen appen? Ik weet niet waar die grens ligt...
eric1993 schreef:
16-10-2019 18:50
Waarover zou ik bijvoorbeeld niet kunnen appen? Ik weet niet waar die grens ligt...
Bijvoorbeeld niet alles wat in je opkomt. Bijvoorbeeld wel iets wat voor een relatief vreemde ook interessant is.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
16-10-2019 18:53
Bijvoorbeeld niet alles wat in je opkomt. Bijvoorbeeld wel iets wat voor een relatief vreemde ook interessant is.
Ik vraag meestal hoe zijn weekend geweest is en/of wat hij in het weekend gaat doen. Ik wil hem ook wel is spreken over gaming. Want ik begreep een keer dat hij een game speelde wat ik ook speel, dus misschien kunnen we daarmee ook iets doen, mekaar toevoegen ofzo.

Maar ik merk dat ik wel goed moet oppassen. Want de drang om "te plakken" aan hem is groot. Ik moet steeds mijn verstand erbij houden en niet helemaal in mijn gevoelens ingaan.
eric1993 schreef:
16-10-2019 21:25
Ik vraag meestal hoe zijn weekend geweest is en/of wat hij in het weekend gaat doen. Ik wil hem ook wel is spreken over gaming. Want ik begreep een keer dat hij een game speelde wat ik ook speel, dus misschien kunnen we daarmee ook iets doen, mekaar toevoegen ofzo.

Maar ik merk dat ik wel goed moet oppassen. Want de drang om "te plakken" aan hem is groot. Ik moet steeds mijn verstand erbij houden en niet helemaal in mijn gevoelens ingaan.
Volgende week is de grootste gameconventie in NL e/o Europa. Misschien een leuk aanknopingspunt. Misschien ook met jezelf afspreken dat je maar 2x per week een gesprek mag starten en stopt als hij niet iets terug vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste idee van Suori vind ik ook een goeie Eric!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Zie ook dit topic Eric
psyche/veel-problemen-op-sociaal-vlak
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ik heb veel aan die topic, goeie tips staan ertussen!

Vandaag heb ik Tom niet gezien bij de cursus. Hij is er volgende week weer.

Nou wil ik graag iets vertellen over een vriend van 2 jaar geleden die mij financieel heeft misbruikt. Link naar de topic: gezondheid/een-goede-of-een-slechte-vri ... es/4044269

Ik heb na het gedoe met hem mezelf afgesloten en geprobeerd niet meer aan hem te denken. Ik heb nog wel veel dingen die ik van hem had, parfum, sneakers bewaard op mijn zolder in een dubbel verpakte doos. Ik heb er verder ook niet aangezeten.

Nou komt het probleem... Ik kan hem onlangs alles niet vergeten. Ik kijk af en toe naar zijn foto's, vooral naar de foto's met ons samen. Ik ruik vaak aan zijn parfum. Ik volg hem op instagram met een ander account. Ik heb hem met mijn eigen instagram account gevolgd, maar hij blokkeerde mij daarop. Dus nu kijk ik af en toe via de fake instagram.

Het doet mij veel pijn om hem te zien, vooral als hij live op instagram gaat. Hij lacht, is vrolijk, is samen met vrienden om hem heen met een glas wijn in zijn hand te genieten. En dan zie ik ook de meubels die IK van het geld van mijn ouders had gekocht voor hem. Ongelofelijk hoe pijn sommige dingen kunnen doen bij iemand. Blijkbaar is het hem wel makkelijk gegaan om mij te vergeten...

Hebben jullie ideeen/advies wat ik hiermee kan doen? Het voelt als een wond wat maar niet geneest hoegraag ik het ook forceer. Ik kan iedereen die ik heb gekend en waarbij het contact is verbroken, achter mij laten. Maar deze persoon helaas dus niet.
eric1993 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 22:42
4.92% gewijzigd
Delete NU je fake Instagram profiel en beloof jezelf nooit meer te kijken. Je bent jezelf bewust pijn aan het doen. Gooi morgen die spullen weg en beloof jezelf om elke keer als je in de verleiding komt hem op te zoeken, iets te doen waar je je goed bij voelt.
En besef dat je Tom gebruikt om een leegte op te vullen die al die exen ook hadden moeten opvullen en weer open gelaten hebben, maar die leegte zat al in jou.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
22-10-2019 22:43
En besef dat je Tom gebruikt om een leegte op te vullen die al die exen ook hadden moeten opvullen en weer open gelaten hebben, maar die leegte zat al in jou.
En dat is nou iets wat ik absoluut NIET bij Tom wil hebben. Ik wil een gezond vriendschap met hem opbouwen. Daarom ben ik er voorzichtig mee. Maar ik kan niet ontdekken dat de verleiding er wel is om hem in de plaats van die oude vriend te zetten. Ik weet alleen nu wel dat dat niet goed is en doe mijn best om het niet te laten gebeuren.

Die leegte, hoe kan ik die vullen? ( ik ga dit ook zeker met mijn behandelaar bespreken )
Gooi al zijn spullen weg, blokkeer hem op facebook, verwijder zijn nummer en laat dat ook zo.
eric1993 schreef:
22-10-2019 22:45
En dat is nou iets wat ik absoluut NIET bij Tom wil hebben. Ik wil een gezond vriendschap met hem opbouwen. Daarom ben ik er voorzichtig mee. Maar ik kan niet ontdekken dat de verleiding er wel is om hem in de plaats van die oude vriend te zetten. Ik weet alleen nu wel dat dat niet goed is en doe mijn best om het niet te laten gebeuren.

Die leegte, hoe kan ik die vullen? ( ik ga dit ook zeker met mijn behandelaar bespreken )
Ik snap het en ik herken het een beetje. Hij was vandaag niet op de cursus en je krijgt een terugval mbt die oude vriend. Oplossing is niet heel makkelijk maar ligt volgens mij in meer op jezelf focussen, waar word jij gelukkig van? Maak desnoods een lijst en spreek met jezelf af dat je tijd gaat investeren in die dingen. Maak mooie plannen, ga sparen voor een reis of zo.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 22:46
Gooi al zijn spullen weg, blokkeer hem op facebook, verwijder zijn nummer en laat dat ook zo.
Ik heb hem sowieso ook op facebook geblokkeerd. Zijn nummer heb ik ook niet meer. Alleen dus wel via een fake account op instagram naar zijn profiel gloeren. Dat gaat de laatste tijd niet zo prettig, omdat hij vaak live gaat. En dat gelach en blijheid op de meubels die door mij zijn betaald begint het hele kwestie mij nog meer te irriteren. Ik ga de fake account verwijderen. Maar wat iemand ook zei, ik heb een leegte in mij wat ik probeer te vullen.
eric1993 schreef:
22-10-2019 22:50
Ik heb hem sowieso ook op facebook geblokkeerd. Zijn nummer heb ik ook niet meer. Alleen dus wel via een fake account op instagram naar zijn profiel gloeren. Dat gaat de laatste tijd niet zo prettig, omdat hij vaak live gaat. En dat gelach en blijheid op de meubels die door mij zijn betaald begint het hele kwestie mij nog meer te irriteren. Ik ga de fake account verwijderen. Maar wat iemand ook zei, ik heb een leegte in mij wat ik probeer te vullen.
En gooi zijn pullen weg.
Account nu verwijderen, kost je 30 econden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ook dat het goed is die klojo niet meer te volgen. Het is erg menselijk, maar doet telkens opnieuw pijn. Dus weg met dat nepaccount en hem volgen. Natuurlijk doet keer op keer pijn die meubels te zien. Bespaar jezelf dat. Bedenk telkens als je toch weer de neiging krijgt ernaar te kijken, dat die klojo het en jou niet waard is. Hup, weg ermee.
Het is ook menselijk een leegte te willen vullen met iets nieuws. Ookal was die meubelfiguur nog zo'n klojo, je mist er ook iets aan. ik vind het heel goed dat je Tom niet wil zien als een vervanging. Dat is hij ook niet. Hij is iets anders, iets nieuws.
Praat erover met je behandelaar en probeer verstandig te blijven naar Tom toe, zoals je al probeert: niet te hard van stapel lopen, enz.

Heb je ook nog andere contacten kunnen leggen buiten Tom om?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Heb het instagram account verwijderd. Gisteren was het laatste druppel voor mij. Iedere keer denk ik mijn leven weer op de rit te hebben en dan zie ik weer dingen op zijn insta dat ik toch weer ga drinken. Jammer.

Ik denk dat ook dat het goed is die klojo niet meer te volgen. Het is erg menselijk, maar doet telkens opnieuw pijn. Dus weg met dat nepaccount en hem volgen. Natuurlijk doet keer op keer pijn die meubels te zien. Bespaar jezelf dat. Bedenk telkens als je toch weer de neiging krijgt ernaar te kijken, dat die klojo het en jou niet waard is. Hup, weg ermee.
Het is ook menselijk een leegte te willen vullen met iets nieuws. Ookal was die meubelfiguur nog zo'n klojo, je mist er ook iets aan. ik vind het heel goed dat je Tom niet wil zien als een vervanging. Dat is hij ook niet. Hij is iets anders, iets nieuws.
Praat erover met je behandelaar en probeer verstandig te blijven naar Tom toe, zoals je al probeert: niet te hard van stapel lopen, enz.

Heb je ook nog andere contacten kunnen leggen buiten Tom om?

Ja, maar niet iedereen heeft last van die leegte. Hoe kan het dat andere wel daarmee om kunnen gaan en ik steeds iemand nodig heb om het te vullen?

Heb ook contact met andere mensen uit de groep, gisteren nog een lang praatje gemaakt met iemand van de groep. Alleen het voelt niet zo veilig als met Tom. Geen idee, waarom. Misschien omdat er toch geen klik is met de andere?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven