Ga jij naar een feest als je partner niet welkom is?

17-06-2024 15:18 549 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En dan heb ik het dus niet over een bedrijfsfeest waar alleen werknemers uitgenodigd zijn of een vriendinnenborrel.

Een familielid zeer dichtbij viert binnenkort een feest en heeft aangegeven dat mijn partner niet welkom is. Ik kan er heus een beetje begrip voor opbrengen aangezien mijn lief nogal een eikenhouten persoonlijkheid heeft en wat onhandig uit de hoek kan komen maar dat zijn nou niet bepaald halsmisdaden te noemen naar mijn idee.

Gelukkig is het stof in mijn familie weer gedaald, ik heb er tactvol op gereageerd, mijn lief is niet boos en we hebben er geen familiedrama mee ontketend goddank. Echter heb ik wel besloten niet naar het feest te gaan. In die zin wil ik eigenlijk wel vierkant achter mijn vriend staan.

Wat zou jij doen?

Ga jij naar een feest waar jouw partner niet welkom is?

Totaal aantal stemmen: 334

Ja (7%)
Nee (53%)
Dat ligt aan het eikenhout (40%)
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelijk heb je. Ik zou ook niet gaan om zo'n onzinreden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt eraan wat er is voorgevallen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe eikenhouten persoonlijkheid het ook moge zijn, het is wel jouw partner.

Ik vind het slecht gastheerschap om dit zo expliciet te benoemen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit wordt denk ik het meest eenduidige topic ooit. Tuurlijk ga je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als specifiek mijn partner niet welkom is, ga ik ook niet. Als het een feest is waarbij alle partners niet zijn uitgenodigd, dan is het een ander verhaal. Laatst feestje van oma. Kleinkinderen en partners waren wel uitgenodigd, achterkleinkinderen niet. Oma dik in de 90 en het werd haar anders teveel. Als ze had besloten dat alleen de kleinkinderen waren uitgenodigd en niet de partners, had ik dit ook begrepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
OlleGrieze schreef:
17-06-2024 15:21
Dit wordt denk ik het meest eenduidige topic ooit. Tuurlijk ga je niet.
ik denk dat het wel meevalt. Ik heb gestemd dat het van het eikenhout afhangt.
Dus van de reden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet gaan, maar als dit vaker zou gebeuren, zou ik ook het gesprek met partner aangaan hierover.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word weleens voor een Girls-only feestje uitgenodigd. Daar is geen enkele man welkom. Dan ga ik wel.
Maar een feestje voor iedereen en mijn lief mag niet komen? Nee, daar bedank ik voor.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou geen zin meer in dat feest hebben, zelfs al zou ik begrip hebben voor de beslissing.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
17-06-2024 15:21
Ligt eraan wat er is voorgevallen.
Eigenlijk is er niet echt iets voorgevallen. Een soort gek grappig bedoelde opmerking die er wat lomp uitkwam omdat hij zich (naar mijn idee dan) niet altijd even goed een houding weet te geven in gezelschap.

En bij de partner van familielid compleet verkeerd geschoten is. (zonder dat we dit wisten overigens, dit komt er nu uit, nu het feest georganiseerd wordt)
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Yakuzakiko schreef:
17-06-2024 15:26
Ik zou geen zin meer in dat feest hebben, zelfs al zou ik begrip hebben voor de beslissing.
Eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
liane77 schreef:
17-06-2024 15:24
Als specifiek mijn partner niet welkom is, ga ik ook niet. Als het een feest is waarbij alle partners niet zijn uitgenodigd, dan is het een ander verhaal. Laatst feestje van oma. Kleinkinderen en partners waren wel uitgenodigd, achterkleinkinderen niet. Oma dik in de 90 en het werd haar anders teveel. Als ze had besloten dat alleen de kleinkinderen waren uitgenodigd en niet de partners, had ik dit ook begrepen.
Dit.
Ik heb wel eens een bruiloft gehad waar partners van hockeyteam of neven/nichten niet uitgenodigd waren, snap ik soms best als dat weer 15 extra mensen zijn die je misschien niet allemaal even goed kent.
Als het specifiek die van mij is dan niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Och, ik vind het alleen maar goed dat mensen op hun feest mensen uitnodigen die ze leuk vinden. Altijd maar die partner erbij cadeau. Je hoeft toch niet iedere partner leuk te vinden en iemand altijd als Siamese tweeling uit te nodigen?

Ik zou het zelf niet durven om specifiek te vermelden dat iemand niet welkom is, maar eigenlijk vind ik het bewonderenswaardig. Daarbij lijkt me dat dit soort dingen vaak wederzijds is. Eikenhouten partner zal misschien allang blij zijn niet mee te hoeven.

Wij hebben overigens genoeg feesten en bijeenkomsten binnen de vriendenkring waar het helemaal niet de bedoeling is dat partner automatisch meekomt. In de familie is dat wat minder gebruikelijk, aan de uitnodig-kant, maar genoeg partners die niet meekomen naar veel dingen wegens geen zin of wat dan ook.
september wijzigde dit bericht op 17-06-2024 15:31
2.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
17-06-2024 15:26
Ik zou niet gaan, maar als dit vaker zou gebeuren, zou ik ook het gesprek met partner aangaan hierover.
Mijn partner kent dit trekje van zichzelf en vindt het zelf ook best jammer dat hij hier maar slecht handen en voeten aan krijgt (zijn woorden). In die zin heeft hij eigenlijk het mildst gereageerd van allemaal.

Wij geven binnenkort zelf ook een feest, partner heeft direct gezegd dat familielid en partner welkom zijn en wij niet uitsluiten.
Hij verdient geen standbeeld maar ik vind zijn houding wel heel mooi.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh. In dat geval zou ik ook solidair thuis blijven.

Dat hadden de gekwetsten ook even uit kunnen spreken en kijken of het echt zo vreselijk bedoeld was.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
17-06-2024 15:29
Och, ik vind het alleen maar goed dat mensen op hun feest mensen uitnodigen die ze leuk vinden. Je hoeft toch niet iedere partner leuk te vinden en iemand altijd als Siamese tweeling uit te nodigen?
Je moeder wel uitnodigen maar je vader niet?
Als je dit vindt kunnen vind ik dit waarlijk bewonderenswaardig.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud zijn die familieleden (en hoe dichtbij) die jouw partner er niet bij willen hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Japiekrekel schreef:
17-06-2024 15:33
Hoe oud zijn die familieleden (en hoe dichtbij) die jouw partner er niet bij willen hebben?
Ruim volwassen en zeer dichtbij.
Dichterbij kan bijna niet.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
17-06-2024 15:29
Mijn partner kent dit trekje van zichzelf en vindt het zelf ook best jammer dat hij hier maar slecht handen en voeten aan krijgt (zijn woorden). In die zin heeft hij eigenlijk het mildst gereageerd van allemaal.

Wij geven binnenkort zelf ook een feest, partner heeft direct gezegd dat familielid en partner welkom zijn en wij niet uitsluiten.
Hij verdient geen standbeeld maar ik vind zijn houding wel heel mooi.
Ik vind het wel een beetje verdrietig klinken, is het niet uit te praten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
17-06-2024 15:27
Eigenlijk is er niet echt iets voorgevallen. Een soort gek grappig bedoelde opmerking die er wat lomp uitkwam omdat hij zich (naar mijn idee dan) niet altijd even goed een houding weet te geven in gezelschap.

En bij de partner van familielid compleet verkeerd geschoten is. (zonder dat we dit wisten overigens, dit komt er nu uit, nu het feest georganiseerd wordt)
O dan zou de keuze om thuis te blijven helemaal snel zijn gemaakt. Kinderachtig gedoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
17-06-2024 15:31
Je moeder wel uitnodigen maar je vader niet?
Als je dit vindt kunnen vind ik dit waarlijk bewonderenswaardig.
Bij vaders en moeders ligt het wat anders.

Ik dacht meer aan familie als ooms en tantes en neven en nichten. Gaat het hier om je kind?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man zou gekwetst zijn bij zo'n soort afwijzing. Ik zou niet anders kunnen of willen dan vierkant achter hem staan en zelf ook niet gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar zou ik ook geen zin in hebben. Maar is het zo erg geweest dat het niet uitgesproken kon worden?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
17-06-2024 15:31
Je moeder wel uitnodigen maar je vader niet?
Als je dit vindt kunnen vind ik dit waarlijk bewonderenswaardig.
ja hoor, als die vader zich hufterig heeft gedragen zeker wel.
Ik zeg niet dat dat in jullie geval zo gebeurd is, maar ik kan me best situaties voorstellen waarbij ik dit vind kunnen.

Je hoeft als (schoon)kind toch niet alles te accepteren van je vader?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven