Geen contact vriendin

06-04-2021 14:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb een nogal vreemde situatie met een vriendin die ik graag met jullie zou willen delen. Ik heb al jarenlang een groep vriendinnen van 4 meiden waarmee we eens in de zoveel tijd afspreken. Een paar jaar geleden zijn we er achter gekomen dat vriendin a over verschillende (vreemde) dingen loog: bijvoorbeeld over studie, rijbewijs en geld. Wij, vriendinnen b, c en d hebben haar hier toentertijd mee geconfronteerd. Ze heeft toen haar leugens toegegeven en uitgelegd waar dit gedrag vandaan kwam. Daarna ook een tijdje intensief in therapie geweest waarna ze zich weer stukken beter voelde! We waren erg blij dat het weer goed ging met vriendin a en toonden alle begrip voor haar situatie. Dit is nu ongeveer 1-2 jaar geleden.

We zitten met z'n allen in een Whatsapp groep, waarbij vriendin a altijd al degene was die het minste zei. Ze is geen actieve apper. Alle begrip daarvoor, het is immers slechts Whatsapp. Echter heeft vriendin a nu al ruim 2 maanden niets meer gezegd. Ook op aparte berichten 1 op 1, of telefoontjes reageert ze niet. Bij afspraken is ze er niet bij. We hebben haar vriend een bericht gestuurd met de vraag of er iets aan de hand is, maar die zei dat het juist heel goed met haar gaat.

Wij zijn niet gek: blijkbaar wilt ze geen vrienden meer met ons zijn. Prima, aan een dood paard kun je niet trekken. Wij vinden alleen de manier waarop compleet bizar. Hebben jullie tips om hier mee om te gaan? Enig idee waar dit vandaan komt, wat een reden kan zijn om een jarenlange vriendschap zo 'koud' te verbreken?
Misschien schaamte.
Alle reacties Link kopieren
Mee omgaan? Hoeft toch niet? Als dat is wat ze wil: laten gaan.
Zij doet blijkbaar wat zij vindt dat het beste is voor haarzelf.
Alle reacties Link kopieren
ze is gewoon klaar met jullie accepteer het en ga door met je leven
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden dit , wij confronteerden haar dat....

Zo'n blok van 3 dames die vinden dat ik mij aan moet passen aan de mores van de groep tegenover mij zou mij ook zo bedreigend overkomen dat ik liever gewoon nergens meer op reageer in de hoop dat ik met rust zal worden gelaten.

Ze staat al niet stevig in haar schoenen, lijkt de minst geslaagde van jullie 4 te zijn en dan gaan jullie ook nog over haar oordelen en als een blok haar benaderen.

Stop daarmee. Het is niet leuk.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het toch gewoon zo laten? Misschien gaat ze nog reageren, misschien niet. Allebei is okee toch?
Alle reacties Link kopieren
Je weet zeker dat ze nog in goede gezondheid is?
Is er wel ergens anders een teken van leven van haar (FB/Insta)?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou nog even zo laten en anders haar uit de appgroep verwijderen. Of een nieuwe beginnen zonder haar. En daar verder kletsen.

Blijkbaar wil ze niets meer met jullie, naar maar duidelijk. Ik zou misschien nog een apart belletje of berichtje sturen. Maar als daar dan ook weer geen reactie op komt, helaas.
Stuur haar in overleg met de 2 anderen een laatste bericht, waarin je zegt dat jullie haar radio stilte opvatten als een manier om het contact te verbreken. En als jullie dat niet goed hebben begrepen of ze dat dan wil laten weten. En dat jullie bij geen reactie zullen aannemen dat je het goed hebt.
Als je dan nog steeds geen antwoord krijgt weet je genoeg en hoef je er verder geen energie meer in te steken.
Stuurt ze wel iets terug dan kun je daarmee verder.

Maar bij geen antwoord zou ik dan ook niet meer gaan vissen naar de reden waarom ze het zo doet.
calvijn1 schreef:
06-04-2021 14:18
Je weet zeker dat ze nog in goede gezondheid is?
Is er wel ergens anders een teken van leven van haar (FB/Insta)?

Haar vriend zegt blijkbaar dat het goed met haar gaat. Daar mag je dan vanuit gaan, tenzij vriend een engerd is natuurlijk. Kennen jullie hem ook persoonlijk TO?
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
06-04-2021 14:26
Haar vriend zegt blijkbaar dat het goed met haar gaat. Daar mag je dan vanuit gaan, tenzij vriend een engerd is natuurlijk. Kennen jullie hem ook persoonlijk TO?
Ja zeker, is een hele goede gast! Dus daar hoeven we ons niet druk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Lobidabasi14 schreef:
06-04-2021 14:27
Ja zeker, is een hele goede gast! Dus daar hoeven we ons niet druk om te maken.
Kan hij jullie dan niet vertellen waarom ze geen contact opneemt?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zo, al een hoop reacties in korte tijd. Dankjulliewel :)

Eens inderdaad dat we er niets mee 'hoeven'. We hebben het te accepteren en dat is ook verder prima. Waar vooral het knelpunt zit is dat de vriendschap zo koud wordt verbroken, zeker nadat er veel steun is geweest in een moeilijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Enig idee waar dit vandaan komt, wat een reden kan zijn om een jarenlange vriendschap zo 'koud' te verbreken?
Tsja misschien vond ze jullie confronteren niet zo tof.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Lobidabasi14 schreef:
06-04-2021 14:35
Zo, al een hoop reacties in korte tijd. Dankjulliewel :)

Eens inderdaad dat we er niets mee 'hoeven'. We hebben het te accepteren en dat is ook verder prima. Waar vooral het knelpunt zit is dat de vriendschap zo koud wordt verbroken, zeker nadat er veel steun is geweest in een moeilijke tijd.
Missen jullie haar of is het eerder “ rete irritant en onbevredigend en ondankbaar “ ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-04-2021 14:37
Missen jullie haar of is het eerder “ rete irritant en onbevredigend en ondankbaar “ ?
Goede vraag :)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Lobidabasi14 schreef:
06-04-2021 14:35
Zo, al een hoop reacties in korte tijd. Dankjulliewel :)

Eens inderdaad dat we er niets mee 'hoeven'. We hebben het te accepteren en dat is ook verder prima. Waar vooral het knelpunt zit is dat de vriendschap zo koud wordt verbroken, zeker nadat er veel steun is geweest in een moeilijke tijd.
Maar jullie hebben best lullig tegen haar gedaan, en pas door haar therapie kwam ze erachter, dat dit niet oke is. Dus kiest zo voor niet meer met jullie omgaan

Wat jij zegt. mbt dat ze loog. Tja, daar kun je haar ook niet mee confronteren he? En nog wel met zijn drieën tegen 1. Je kunt iemand ook in haar waarde laten, en het gewoon niet benoemen. En dan moet ze ook nog aan jullie verantwoording afleggen waarom ze dat deed. Het is allemaal nogal vernederend. Ik was voor minder uit deze heksenkring gestapt.
lilalinda wijzigde dit bericht op 06-04-2021 14:40
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-04-2021 14:32
Kan hij jullie dan niet vertellen waarom ze geen contact opneemt?
Hij zegt dat ze het druk heeft, maar dat gaat imo na 2 maanden radio silence niet meer op. Daarnaast willen we hem er ook niet te veel in betrekken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-04-2021 14:38
Maar jullie hebben best lullig tegen haar gedaan, en pas door haar therapie kwam ze erachter, dat dit niet oke is. Dus kiest zo voor niet meer met jullie omgaan

Wat jij zegt. mbt dat ze loog. Tja, daar kun je haar ook mee confronteren he? En nog wel met zijn drieën tegen 1. Je kunt iemand ook in haar waarde laten, en het gewoon niet benoemen. En dan moet ze ook nog aan jullie verantwoording afleggen waarom ze dat deed. Het is allemaal nogal vernederend. Ik was voor minder uit deze heksenkring gestapt.
+1
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-04-2021 14:38
Maar jullie hebben best lullig tegen haar gedaan, en pas door haar therapie kwam ze erachter, dat dit niet oke is. Dus kiest zo voor niet meer met jullie omgaan

Wat jij zegt. mbt dat ze loog. Tja, daar kun je haar ook mee confronteren he? En nog wel met zijn drieën tegen 1. Je kunt iemand ook in haar waarde laten, en het gewoon niet benoemen. En dan moet ze ook nog aan jullie verantwoording afleggen waarom ze dat deed. Het is allemaal nogal vernederend. Ik was voor minder uit deze heksenkring gestapt.
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het is gegaan. Het was meer een gesprek of alles wel goed ging, omdat het nogal vreemde dingen waren om over te liegen. En ook erg grote dingen. We maakten ons zorgen. En het ging inderdaad niet goed, en ze is ook heel blij dat wij dat gesprek toentertijd zijn aangegaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon haar uit de app halen.
Alle reacties Link kopieren
Wordt
Ze
Erg
Gemist
?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lobidabasi14 schreef:
06-04-2021 14:41
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het is gegaan. Het was meer een gesprek of alles wel goed ging, omdat het nogal vreemde dingen waren om over te liegen. En ook erg grote dingen. We maakten ons zorgen. En het ging inderdaad niet goed, en ze is ook heel blij dat wij dat gesprek toentertijd zijn aangegaan.
Ik denk dat dan eerder dan jouw woordkeuze ligt.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
06-04-2021 14:21
Stuur haar in overleg met de 2 anderen een laatste bericht, waarin je zegt dat jullie haar radio stilte opvatten als een manier om het contact te verbreken. En als jullie dat niet goed hebben begrepen of ze dat dan wil laten weten. En dat jullie bij geen reactie zullen aannemen dat je het goed hebt.
Als je dan nog steeds geen antwoord krijgt weet je genoeg en hoef je er verder geen energie meer in te steken.
Stuurt ze wel iets terug dan kun je daarmee verder.

Maar bij geen antwoord zou ik dan ook niet meer gaan vissen naar de reden waarom ze het zo doet.
eens, goede raad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-04-2021 14:37
Missen jullie haar of is het eerder “ rete irritant en onbevredigend en ondankbaar “ ?
Eerder 'gewoon vaag' ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven