Geen contact vriendin

06-04-2021 14:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb een nogal vreemde situatie met een vriendin die ik graag met jullie zou willen delen. Ik heb al jarenlang een groep vriendinnen van 4 meiden waarmee we eens in de zoveel tijd afspreken. Een paar jaar geleden zijn we er achter gekomen dat vriendin a over verschillende (vreemde) dingen loog: bijvoorbeeld over studie, rijbewijs en geld. Wij, vriendinnen b, c en d hebben haar hier toentertijd mee geconfronteerd. Ze heeft toen haar leugens toegegeven en uitgelegd waar dit gedrag vandaan kwam. Daarna ook een tijdje intensief in therapie geweest waarna ze zich weer stukken beter voelde! We waren erg blij dat het weer goed ging met vriendin a en toonden alle begrip voor haar situatie. Dit is nu ongeveer 1-2 jaar geleden.

We zitten met z'n allen in een Whatsapp groep, waarbij vriendin a altijd al degene was die het minste zei. Ze is geen actieve apper. Alle begrip daarvoor, het is immers slechts Whatsapp. Echter heeft vriendin a nu al ruim 2 maanden niets meer gezegd. Ook op aparte berichten 1 op 1, of telefoontjes reageert ze niet. Bij afspraken is ze er niet bij. We hebben haar vriend een bericht gestuurd met de vraag of er iets aan de hand is, maar die zei dat het juist heel goed met haar gaat.

Wij zijn niet gek: blijkbaar wilt ze geen vrienden meer met ons zijn. Prima, aan een dood paard kun je niet trekken. Wij vinden alleen de manier waarop compleet bizar. Hebben jullie tips om hier mee om te gaan? Enig idee waar dit vandaan komt, wat een reden kan zijn om een jarenlange vriendschap zo 'koud' te verbreken?
Alle reacties Link kopieren
Lobidabasi14 schreef:
06-04-2021 15:09
Als ik vanuit mijzelf mag spreken, natuurlijk geef ik om haar. Maar hoe erg mis je iemand die je al minimaal spreekt en ziet? Ik heb wel meer vriendinnen die ik weinig spreek, en zodra ik ze zie is het heel gezellig. Ik mis ze dan niet in de tussentijd. Dat soort vriendschappen heb je nou eenmaal, niets mis mee imo.
Zulke vriendinnen heb ik ook, maar als ze twee maanden nergens op zouden reageren en ik daar de conclusie uit moest trekken dat ze dus geen vrienden meer met me wilden zijn, zou ik echt heel, heel erg verdrietig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze zich schaamt en deze periode achter zich wil laten. Jullie kennen haar diepste geheim. Dat maakt haar kwetsbaar.
Wat verwacht je dan? Dat ze opeens appt: ik stop ermee. ?
Nee, dat gaat toch niet zo? Meestal laat je zoiets doodbloeden, dat lijkt misschien minder pijnlijk, mocht je elkaar weer eens tegen komen.
Bovendien, stel je zegt: we zijn geen vrienden meer.
Kom je haar tegen op een feestje, wat doe je dan? Geen vrienden, dus?
Vijganden? Kennissen? Onbekenden?
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven