Aanstaande maandag 11 november wordt er gepland onderhoud uitgevoerd aan het forum. Hierdoor is het forum op maandagochtend enkele uren onbereikbaar.

Geen goed idee..

02-11-2024 18:54 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze dochter gaat scheiden en heeft het plan opgevat om een omgangsregeling te maken met haar (ex) man dat hun 11 jarige dochter elke dag haar moeder (even) ziet.
Mijn man en ik vinden dit geen goed idee.
Reden; te veel onrust voor alle betrokkenen.

Onze dochter wil eigenlijk een week op, week af patroon maar wil haar dochter ook terwille zijn.

Wat is hierin wijsheid?
je er niet mee bemoeien, je dochter is ruimschoots volwassen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Huh ik snap het niet? Jullie dochter is niet de moeder van het 11-jarige kind? Of staat het er ongelukkig? Ik zou me hier idd niet mee bemoeien. Dit moet jullie dochter met ex regelen.
Als ik het goed begrijp heeft het kind hier naar gevraagd? Is helemaal niet duidelijk.
Tijd zal raad geven. Bij ons is de regeling zeker 3x veranderd op vraag van kind.
attraverso wijzigde dit bericht op 02-11-2024 18:59
9.68% gewijzigd
eventueel als het ter sprake komt vragen of hoe ze bepaalde dingen zelf ziet en daar goede argumenten in ter sprake brengen, maar verder is het niet aan jullie.
Er is geen sprake van mishandeling op welke manier dan ook.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het is wijsheid om je er niet mee te bemoeien.
Wijsheid? Het aan je dochter overlaten.

Laat het gezin wennen aan het feit dat ze gaan scheiden en dochter van 11 elke week haar moeder of vader moet missen. Ze gaan daar zelf, en op hun manier, een draai in vinden.
Kunnen jullie zoveel van vinden maar jullie zijn jullie en zij zijn zij.
Als ik je loep, lees ik alleen maar (zeur) topics over je stief/schoon/kinderen.
Gewoon opa en oma zijn voor jullie kleindochter en je dochter de steun geven die ze nodig heeft in de periode. Dat lijkt me weidsheid.

Het lijkt me vreselijk als door een kuttijd gaat en ook nog eens je ouders tegen je hebt.
Bbubbels schreef:
02-11-2024 18:58
Huh ik snap het niet? Jullie dochter is niet de moeder van het 11-jarige kind? Of staat het er ongelukkig? Ik zou me hier idd niet mee bemoeien. Dit moet jullie dochter met ex regelen.
Er staat toch hun dochter
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Mousse28 schreef:
02-11-2024 19:04
Als ik je loep, lees ik alleen maar (zeur) topics over je stief/schoon/kinderen.
Ik zie geen berichten?

Edit: Oh nu wel.

Hoe dan ook niet mee bemoeien, het zijn je zaken niet.
Niet mee bemoeien.

Zo'n omgangsregeling en uit elkaar gaan is voor de betrokkenen al moeilijk genoeg, Als alle opa's en oma's zich er mee gaan bemoeien wordt het alleen maar ingewikkelder.
Je hebt er vrij weinig van te vinden in deze situatie. Nou ja, er iets van vinden kan altijd maar ik zou het maar voor jezelf houden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Het kan best een tussenfase zijn om te wennen. Hoe dan ook: hun scheiding en hun manier om er mee om te gaan.
Ga je hier in dit topic wel reageren of blijft het, net als in je andere topics, enkel bij de openingspost?

Ontopic: bemoei je niet met hun beslissingen, wel duidelijk, in je andere topics, dat het niet gewaardeerd wordt.
Murgatroyd schreef:
02-11-2024 19:05
Er staat toch hun dochter
Ja maar de zin erna gaat over dat dochter haar moeder elke dag ziet. Anyways, ik snapte m nier helemaal

Edit; ik denk dat ik het nu snap. Moeder wil eigenlijk week op week af maar lijkt nu akkoord te gaan met elke dag even contact?

Blijft iets waar je je als grootouders denk ik buiten moet houden.
Waarom denk jij sowieso dat je hier iets over kan zeggen? Woont ze bij jullie? Staat ze onder toezicht? Heeft ze een beperking?
Of... is TO de stiefmama en is het de bedoeling dat de 11jarige de moeder van stiefdochter v TO (=bio-oma) dagelijks ziet?
lila-linda wijzigde dit bericht op 02-11-2024 20:07
0.82% gewijzigd
Lila-Linda schreef:
02-11-2024 19:56
Of... is TO de stiefmama en is het de bedoeling dat de 11jarige de modder van stiefdochter v TO (=bio-oma) dagelijks ziet?
Nee. Dochter gaat scheiden, wil week op week af, maar de 11-jarige wil elke dag haar moeder eveen zien.
Niet mee bemoeien. Na een paar weken zijn de exen over en weer spuugzat van elkaar en is dochter al meer aan de situatie gewend, en dan kunnen ze weer anders besluiten.
Waar bemoei je je mee? Dat kind wordt gedwongen in 2 huizen te wonen en elke week de andere ouder te missen.

Laat haar lekker met haar ouders afspreken wat ze willen.

Uiteindelijk raakt ze vast gewend en gaat ze gewoon met vriendinnen afspreken ipv naar haar andere ouder.

Blegh dat je er überhaupt over nadenkt om hier wat van te vinden. Die mensen hebben al genoeg aan hun hoofd zonder jouw mening.
Bemoei je er niet mee.
Misschien heeft dochter TO om raad gevraagd.

Mij lijkt het ook geen goed plan, maar wat weet ik nou helemaal.
Of je probeert gewoon je dochter en kleindochter te steunen in een moeilijke tijd.
Godsamme zeg.
De stem van de 11-jarige lijkt me sowieso zwaarder wegen dan die van oma. Ze merken vanzelf wel of het werkt. Ik kan me voorstellen dat een kind het moeilijk vindt om haar moeder (of vader) een hele week te moeten missen. En zo’n regeling zit toch niet in beton gegoten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven