Geen kinderen op Bruiloft

14-01-2018 12:34 958 berichten
Hallo allemaal,

Wij trouwen in juni en wij hebben besloten dat wij geen kinderen erbij willen.

Reden hiervoor is dat wij 2 neefjes hebben ( bijna 2 en net geboren) en vrienden met 2 kindjes van dezelfde leeftijd. Kindjes van deze leeftijd snappen nog niet dat ze even stil moeten zijn wat ook logisch is. En buiten dat vinden wij het vervelend voor de kinderen want voor de kinderen is er simpelweg niks. Vrienden begrijpen dot gelukkig heel goed maar mijn schoonfamilie niet. Die gedragen zich alsof het heel raar is dat er een bruiloft wordt gegeven zonder kinderen.

Er zijn al heel wat drama's voorgevallen met hun waarbij ze heel veel dingen verpest hebben voor ons. Mijn vriend ging met hun zijn pak uitkiezen en uitgerekend op die dag gaan ze daar een discussie over aan met hem. Erg jammer.
Ze zijn tegen ons tekeer gegaan, hebben ons gechanteerd en gemanipuleerd etc. ..
Nou was ik laatst even op visite bij mijn schoonzus en ben er zelf over begonnen om hun een uitleg te geven waarom wij het niet willen.....in de hoop dat dat misschien wat begrip op zou kunnen leveren. Dit heeft dus averechts gewerkt, want ik stuurde haar een paar dagen daarna een ap je of ik de baby nog even mocht komen kijken. In het kort ben ik daar niet welkom om wat ik heb gezegd over de bruiloft en het feit dat er dus geen kinderen mogen komen.....Dus met andere woorden zolang haar kinderen niet welkom zijn op de bruiloft ben ik daar ook niet welkom....Ik vindt het zelf een beetje kinderachtig en mijn vriend is het ook spuugzat met ze.

Als dit al die tijd gewoon op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel gekeken naar een andere oplossing....Zelf na dat ze mijn vriend gechanteerd hadden heb ik nog gezegd: laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij...Maar zelfs daar wordt geen genoegen mee genomen....Op een gegeven moment hebben wij gezegd het houdt voor ons nu ook op. Dit is onze dag en het gaat zoals wij dat willen, en niet alleen maar zoals een ander het wil...moet ook bij gezegd worden dat wij al in Veel dingen toegegeven hebben aan schoonfamilie bv van mensen die wij er eigenlijk niet bij wilde hebben die nu toch maar komen etc....het houdt ergens op.

Ik kan ook wel gaan praten met mijn schoonzus maar het Hoe en waarom wil ze toch niet horen......

Ik vindt dit een hele lastige situatie om mee om te gaan!
Vrienden van ons leek het prima dat neefjes en nichtjes aanwezig waren tijdens de ceremonie.

Maar de halve ceremonie draaide uiteindelijk om de acties van de kinderen en het ergerde de bruid duidelijk.

Dus als je het echt niet wil, gewoon niet doen. Maar het lijkt mij heel lastig als je familie zo munipulatuef is.
Meer problemen zijn er niet met je schoonfamilie? :popcorn:
Bruiloften zonder kinderen worden door sommigen als beledigend ervaren, los nog van het feit dat men een hele dag en avond oppas vaak lastig te regelen vindt als familieleden waar je dan op zou rekenen ook naar diezelfde bruiloft gaan. Je buurmeisje van 15 past niet van 10:00 tot 02:00u op, dus iemand moet thuisblijven.

Maar goed, dat is een keuze. De één vindt een bruiloft het ultieme familiefeest, de ander vindt het juist iets voor volwassenen.

Overigens, hoewel de ene familie er aan de oppervlakte geen problemen mee lijkt te hebben, hou er rekening mee dat het een mogelijkheid is dat zij gewoon niet zo van confrontatie houden, of beleefder zijn. Ik heb ook in mijn omgeving gehoord dat dit mensen jaren later alsnog wordt nagedragen.

Ik heb hele verschillende bruiloften met en zonder kinderen meegemaakt, met wisselend succes. Persoonlijk vind ik het ook niet schattig als kinderen door dingen heen praten of rennen, maar anderen vinden dat vaak erg koddig, en het breekt de eventuele spanning een beetje. Ik zie liever kinderen die zich wat beter gedragen, of ouders die zich hierin wat actiever opstellen.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 12:59
20.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap overigens het "als mijn kinderen niet welkom zijn, kom ik ook niet" argument echt niet en vind het ook best overtrokken.

Neem je dan ook echt óveral je partner mee naar toe? Of je kinderen ook overal mee naartoe, te pas en te onpas?

Ik snap wel dat een bruiloft voor jou niet compleet voelt zonder de aanwezigheid van je kinderen erbij, maar voor anderen voelt dat anders. Is dat zo moeilijk om voor 1 dag in te leven in de ander en aan de wensen van die ander tegemoet te komen?

Wellicht hebben die anderen ook weleens geen zin om naar de kinderverjaardag van jouw kind te komen, of naar de eindmusical, etc. etc. Het lijkt me dat je soms dingen doet voor een ander omdat je de ander er erg blij mee maakt, ook al zou je het zelf anders gedaan hebben. En het is maar 1 dag. Geen week.
Alle reacties Link kopieren
TO, in je bericht hier kom je zelf vrij stellig en een beetje provocatief over. Ik weet niet hoe dit allemaal is gelopen tussen jullie, maar het lijkt me dat zo'n houding niet echt helpt en dat de andere partij dan ook snel in de verdediging schiet. Dat is jammer want dan is een compromis niet meer echt binnen handbereik.
Alle reacties Link kopieren
Geeft de schoonzus borstvoeding?
Here I am - now what are your other two wishes...
Marana, ja daar hebben wij ook over nagedacht, daarom kwamen wij ook met het compromis dat ze er dan bij de kerkdienst wel bij mochten zijn en op het feest, en eventueel s middags was ook geen probleem geweest, maar mijn schoonfamilie wil dat allemaal niet eens overwegen of horen.....het is of alles of niets, want het enige wat hun willen horen is dat die kinderen er de hele dag gewoon bij mogen zijn, en daar zitten wij dus even niet op te wachten...

En het feit dat het familie is vindt ik persoonlijk onzin: gelijke monniken gelijke kappen en ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik bij de een wel kinderen zou laten komen en bij de ander niet, in mijn ogen kan je dat echt niet maken.
Alle reacties Link kopieren
De enige plek waar kinderen kunnen storen met hun gedrag is in de kerk en bij de gemeente. Daar vindt namelijk het ceremonieel plaats. Op het feest zelf kunnen ze niet storen, in al die herrie van kletsende mensen en de muziek.

Wat ik zou doen is van de schoonfamilie verwachten dat ze de kinderen niet mee zouden nemen naar de huwelijksceremonies, TENZIJ ze direct de zaal of kerk verlaten met hun kind wanneer dat stoort.
Want ook kinderen moeten leren dat de wereld niet altijd om hen dient te draaien.

Het feest zelf is het probleem van de ouders. Dat is jouw pakkie aan niet. Daar hoeven jullie je niet druk om te maken toch?
Het is jullie keuze en dat is prima. Niet iedereen kan het met elkaar eens zijn en die consequentie zal je ook zelf moeten dragen.

Zelf snap ik nooit zo goed waarom door mensen zonder kinderen kinderen zo geweerd worden. Als het alleen om kinderen van vrienden zou gaan dan kan ik me er enigszins nog iets bij voorstellen maar in dit geval gaat het om familie.
Ikzelf zou ook niet blij zijn als mijn kinderen niet welkom zijn op de bruiloft van mijn broer. Mijn eerste ingeving zal dan ook Zijn, dan kom ik zelf ook niet. Los van het feit dat ik niet eens zou weten waar ik ze moet laten. Hier slapen ze nl alleen bij familie die ook op de bruiloft aanwezig zullen zijn.

Ik denk dat mocht je zelf kinderen krijgen je hier heel anders naar zal gaan kijken in de toekomst.
Iren12 schreef:
14-01-2018 12:51
Marana, ja daar hebben wij ook over nagedacht, daarom kwamen wij ook met het compromis dat ze er dan bij de kerkdienst wel bij mochten zijn en op het feest, en eventueel s middags was ook geen probleem geweest, maar mijn schoonfamilie wil dat allemaal niet eens overwegen of horen.....het is of alles of niets, want het enige wat hun willen horen is dat die kinderen er de hele dag gewoon bij mogen zijn, en daar zitten wij dus even niet op te wachten...

En het feit dat het familie is vindt ik persoonlijk onzin: gelijke monniken gelijke kappen en ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik bij de een wel kinderen zou laten komen en bij de ander niet, in mijn ogen kan je dat echt niet maken.
Maar afgezien van wat zij willen.

Jullie willen er geen kids bij, dus als zij beslissen er dan ook niet bij te zijn, dan is dat toch ook geen probleem?

Ik snap daarom niet helemaal het punt...
Kinderen die als irritant worden ervaren zijn meestal zo door onoplettende ouders. Wij hebben ze altijd 4 weken 4 maanden 4 jaar of nu 14 overal mee naar toe gesleept: hotels, chique restaurants whatever. Maar altijd achter in je hoofd: ONZE kinderen ONZE geneugten OF irritaties. Net als je huisdieren, daar moet je ook nooit iemand mee belasten. Jij wil ze niet je oud tante met haar in dr mond als ze op de bank springen. Dus simpel: TO wil geen kinderen opt feest, net als mn nicht destijds...wij zijn gegaan nd receptie en savonds feest overgeslagen. Lekker nd Efteling getogen en nooit mn nicht iets verweten. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad jullie keuze..maar geloof mij vd kids heb je nul last.
Tenminste de kids van mijn familie en zijn familie en de vrienden die er waren waren allemaal superfeestelijk :-D
Alle reacties Link kopieren
De titel vond ik wrl mooi trouwens, als ouderwetse bejaarde. Eindelijk weer eens mensen fie eerst trouwen en daarna pas kindjes gaan maken.

Maar helaas :|
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je kunt prima kinderen van vrienden weren en toch neefjes en nichtjes laten komen. Lijkt mij heel normaal.

Ik vind het nogal harteloos ofzo. Ik hoef ook niet overal kinderen bij, maar mijn neefjes en nichtjes horen er op zo'n dag wel heel erg bij. En ik verwacht dan dat 'de koude kant' even naar buiten gaat met neefje of nichtje als die het erg bont maakt. Dat kun je ook prima van tevoren even aangeven.

Ik denk dat je een knieval zult moeten doen bij je schoonfamilie om dit recht te breien. Of je daar zin in hebt moet je zelf weten. Voor de komende jarenlange onderlinge verhoudingen lijkt het me goed.
Natuurlijk is dit lastig. En ik ben van het kaliber......doe iets zoals jij/jullie dat graag willen. En laat andersmans mening voor wat die is.

In dit specifieke geval moet ik bekennen vind ik de situatie ietwat anders.
Het gaat om 2 kindjes, sorry....4 kindjes lees ik. Het is dus geen meute of horde kinderen die kunnen zorgen voor onrust.

Vrienden vinden jullie insteek prima en conformeren zich. Familie vind dit blijkbaar not done.
Kunnen jullie het bespreekbaar maken dat de kinderen gedeeltelijk aanwezig zijn? Wel op feest en niet bij Gemeentelijke huwelijk en bij kerkelijke huwelijk? En dat jullie zorgen voor een uurtje opvang?

Misschien brengt dat de gemoederen tot bedaren.

Overigens had in dit geval je partner wellicht het gesprek moeten aangaan met schoonzus. Hij is wel nog welkom begrijp ik uit je verhaal? De boodschapper is nu de sjaak merk ik, dat gebeurd dus heel vaak.
Alle reacties Link kopieren
"Gemanipuleerd en gechanteerd".

Fijne familie.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Zelf een babysitter inhuren voor tijdens de dienst kost hooguit een paar tientjes. Desnoods huur je haar ook in tijdens het feest, zodat de ouders ook even af en toe ontspannen kunnen kletsen in plaats van de hele tijd gestrest op hun kroost te moeten letten. Doe het gewoon; dan heb je een mooie oplossing waar iedereen tevreden mee kan zijn en voorkom je een steeds hoog oplopender familieruzie.
Op een bruiloft hield de ambtenaar van de burgerlijke stand een uitgebreide toespraak. Met zorg voorbereid op basis van haar gesprek met het bruidspaar. Van die toespraak heb ik weinig gehoord omdat een baby en een dreumes constant zaten te blèren. Achteraf hoorde ik van een ouder echtpaar, dat helemaal aan de andere kant van de ruimte zat, dat ze het zo jammer vonden dat ze niets hadden kunnen verstaan.

Ik snap die ouders niet. Als je kind zo luidruchtig is, loop dan even met je kindje naar de hal toe.

Er zijn genoeg ouders die wèl rekening houden met de andere gasten.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-01-2018 12:52


Zelf snap ik nooit zo goed waarom door mensen zonder kinderen kinderen zo geweerd worden. Als het alleen om kinderen van vrienden zou gaan dan kan ik me er enigszins nog iets bij voorstellen maar in dit geval gaat het om familie.
Ikzelf zou ook niet blij zijn als mijn kinderen niet welkom zijn op de bruiloft van mijn broer. Mijn eerste ingeving zal dan ook Zijn, dan kom ik zelf ook niet. Los van het feit dat ik niet eens zou weten waar ik ze moet laten. Hier slapen ze nl alleen bij familie die ook op de bruiloft aanwezig zullen zijn.

Ik denk dat mocht je zelf kinderen krijgen je hier heel anders naar zal gaan kijken in de toekomst.
Ik snap het wel. Het ligt aan de manier waarom mensen hun kinderen tegenwoordig opvoeden. Alle aandacht moet altijd maar uitgaan naar die kinderen. Niet alleen de aandacht van de ouders zelf, maar ook van de andere aanwezigen. Kinderen wordt ook niet geleerd om zich even te beheersen, en ouders zijn ook egoïsten in hun verliefdheid op hun kids.
Natuurlijk zijn niet alle ouders zo, maar wel veel. En als je het iedere keer zo treft, dan ben je daar mooi klaar mee.

Jouw laatste regel "Ik denk dat mocht je zelf kinderen krijgen je hier heel anders naar zal gaan kijken in de toekomst." hoop ik dat ze juist hierin niet veranderen, maar er aan terug zullen denken hoe ze het zelf hebben ervaren als andere ouders zo in hun kinderen op gingen dat de rest van de wereld daarin mee moest.
Timetraveler schreef:
14-01-2018 12:49
Ik snap overigens het "als mijn kinderen niet welkom zijn, kom ik ook niet" argument echt niet en vind het ook best overtrokken.
Jij snapt dat niet en anderen snappen jou misschien niet.

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik sleep mijn kids niet overal mee naar toe, vind het ook niet nodig. Ik weet niet wat ik zou doen in dit geval. Ik zou iig geen oppas zoeken en dus een van ons (mijn man of ik) zouden dan gaan.

Maar in mijn ogen is een bruiloft een feestelijke dag die je met de mensen waarvan je houdt wil delen (Daar ligt het hem waarschijnlijk, volgens mij vind TO schoonfamilie niet zo leuk). En daar horen dus ook mijn man en kids bij.
Tess1981 schreef:
14-01-2018 12:52
Het is jullie keuze en dat is prima. Niet iedereen kan het met elkaar eens zijn en die consequentie zal je ook zelf moeten dragen.

Zelf snap ik nooit zo goed waarom door mensen zonder kinderen kinderen zo geweerd worden. Als het alleen om kinderen van vrienden zou gaan dan kan ik me er enigszins nog iets bij voorstellen maar in dit geval gaat het om familie.
Ikzelf zou ook niet blij zijn als mijn kinderen niet welkom zijn op de bruiloft van mijn broer. Mijn eerste ingeving zal dan ook Zijn, dan kom ik zelf ook niet. Los van het feit dat ik niet eens zou weten waar ik ze moet laten. Hier slapen ze nl alleen bij familie die ook op de bruiloft aanwezig zullen zijn.

Ik denk dat mocht je zelf kinderen krijgen je hier heel anders naar zal gaan kijken in de toekomst.
Dit denk ik ook, maar dat is toekomstmuziek.
yasmijn schreef:
14-01-2018 12:55
"Gemanipuleerd en gechanteerd".

Fijne familie.
Dit is slechts 1 kant van het verhaal. Ik weet zeker dat het verhaal een hele andere wending zou krijgen wanneer we de andere kant zouden horen.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn bruiloft waren kinderen wel uitgenodigd. We hadden een kinderboek ingericht met een doetafel, springkussen en suikerspin... Ik had drie buurmeisjes van 17 en 18 jaar oud gevraagd voor een bijdrage om vooral tijdens de ceremonie op de kleintjes te letten. Zo was het heel gezellig, geen last van kinderen gehad, integendeel brachten deze juist een vrolijke noot. Een natuurlijke ongedwongen sfeer. Zie hierbij meisjes in het gras die tijdens de ceremonie van madeliefjes bloemenkransjes aan het maken waren.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
14-01-2018 12:54


Ik vind het nogal harteloos ofzo. Ik hoef ook niet overal kinderen bij, maar mijn neefjes en nichtjes horen er op zo'n dag wel heel erg bij. En ik verwacht dan dat 'de koude kant' even naar buiten gaat met neefje of nichtje als die het erg bont maakt. Dat kun je ook prima van tevoren even aangeven.

Ik denk dat je een knieval zult moeten doen bij je schoonfamilie om dit recht te breien. Of je daar zin in hebt moet je zelf weten. Voor de komende jarenlange onderlinge verhoudingen lijkt het me goed.
En wat als de koude kant dat niet doet? Dan verpesten die kinderen de ceremonie. En die krijgt geen herkansing.

Een knieval ging ik echt niet doen.
Troeteltje schreef:
14-01-2018 12:55


In dit specifieke geval moet ik bekennen vind ik de situatie ietwat anders.
Het gaat om 2 kindjes, sorry....4 kindjes lees ik. Het is dus geen meute of horde kinderen die kunnen zorgen voor onrust..
Dat weet je niet. Dat hangt af van de kindertjes icm de opvoeding.
iones wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:03
18.84% gewijzigd
Bij bruiloften van vrienden gaan wij ook kindloos.

Maar als mijn broer of zus zou trouwen zou ik het toch anders vinden...

Worden er familiefoto's gemaakt want "iedereen is er bij", eh nee mijn kinderen niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven