Geen kinderen op Bruiloft

14-01-2018 12:34 958 berichten
Hallo allemaal,

Wij trouwen in juni en wij hebben besloten dat wij geen kinderen erbij willen.

Reden hiervoor is dat wij 2 neefjes hebben ( bijna 2 en net geboren) en vrienden met 2 kindjes van dezelfde leeftijd. Kindjes van deze leeftijd snappen nog niet dat ze even stil moeten zijn wat ook logisch is. En buiten dat vinden wij het vervelend voor de kinderen want voor de kinderen is er simpelweg niks. Vrienden begrijpen dot gelukkig heel goed maar mijn schoonfamilie niet. Die gedragen zich alsof het heel raar is dat er een bruiloft wordt gegeven zonder kinderen.

Er zijn al heel wat drama's voorgevallen met hun waarbij ze heel veel dingen verpest hebben voor ons. Mijn vriend ging met hun zijn pak uitkiezen en uitgerekend op die dag gaan ze daar een discussie over aan met hem. Erg jammer.
Ze zijn tegen ons tekeer gegaan, hebben ons gechanteerd en gemanipuleerd etc. ..
Nou was ik laatst even op visite bij mijn schoonzus en ben er zelf over begonnen om hun een uitleg te geven waarom wij het niet willen.....in de hoop dat dat misschien wat begrip op zou kunnen leveren. Dit heeft dus averechts gewerkt, want ik stuurde haar een paar dagen daarna een ap je of ik de baby nog even mocht komen kijken. In het kort ben ik daar niet welkom om wat ik heb gezegd over de bruiloft en het feit dat er dus geen kinderen mogen komen.....Dus met andere woorden zolang haar kinderen niet welkom zijn op de bruiloft ben ik daar ook niet welkom....Ik vindt het zelf een beetje kinderachtig en mijn vriend is het ook spuugzat met ze.

Als dit al die tijd gewoon op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel gekeken naar een andere oplossing....Zelf na dat ze mijn vriend gechanteerd hadden heb ik nog gezegd: laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij...Maar zelfs daar wordt geen genoegen mee genomen....Op een gegeven moment hebben wij gezegd het houdt voor ons nu ook op. Dit is onze dag en het gaat zoals wij dat willen, en niet alleen maar zoals een ander het wil...moet ook bij gezegd worden dat wij al in Veel dingen toegegeven hebben aan schoonfamilie bv van mensen die wij er eigenlijk niet bij wilde hebben die nu toch maar komen etc....het houdt ergens op.

Ik kan ook wel gaan praten met mijn schoonzus maar het Hoe en waarom wil ze toch niet horen......

Ik vindt dit een hele lastige situatie om mee om te gaan!
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
19-01-2018 10:58
Hoe en wat er gezegd is weten we niet precies, we horen alleen de kant van TO.

Wat we wel al meerdere pagina's lezen is dat TO zich er niet neer bij kan leggen als er door schoonfamilie gekozen wordt om dan niet te komen, want als ze niet komen zijn ze egoïstisch. Dat vind ik pas manipulatie. Schoonfamilie heeft net zoveel recht om te zeggen dat ze niet komen als de kinderen niet welkom zijn, net zoals TO het recht heeft om te zeggen zeggen dat ze haar dag/ceremonie/avondfeest (wisselt per uur) zonder kinderen wil laten plaatsvinden.

En die opmerking over een navelstreng complex vind ik persoonlijk niet zo chic. Dat jij je baby van 6 maanden bij de eerste de beste achterlaat wil niet zeggen dat schoonzus dat ook maar moet doen.
Die schoonzus heeft volgens mij maanden de tijd om een oppas te vinden, dus van de eerste de beste is sowieso al geen sprake. Ze wil het gewoon niet, hetzij omdat ze een machtsstrijd aan het spelen is met TO, hetzij omdat het er zo eentje is die denkt dat het kind aan haar vast zit. In het eerste geval is het een naar mens, in het tweede een mutserig mens met navelstreng-complex. In het eerste geval is ze zelf niet zo chic, en in het tweede denk ik er persoonlijk niet over om de opmerking terug te nemen.
lotus77 schreef:
19-01-2018 12:59
Die schoonzus heeft volgens mij maanden de tijd om een oppas te vinden, dus van de eerste de beste is sowieso al geen sprake. Ze wil het gewoon niet, hetzij omdat ze een machtsstrijd aan het spelen is met TO, hetzij omdat het er zo eentje is die denkt dat het kind aan haar vast zit. In het eerste geval is het een naar mens, in het tweede een mutserig mens met navelstreng-complex. In het eerste geval is ze zelf niet zo chic, en in het tweede denk ik er persoonlijk niet over om de opmerking terug te nemen.
Inderdaad, ze wil niet zonder baby op de bruiloft komen. En waarom weten we niet, dus jouw redenen hierboven met veroordeling van die beperkte opties aan redenen raken kant noch wal.

Aan het eind van de dag zit TO zonder schoonfamilie op haar bruiloft als ze geen rekening houdt met dik gedrukte.
En ze is het nu zelf aan het saboteren door zich vast te bijten in haar mening over het niet willen komen zonder baby. Lekker constructief (not)
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
19-01-2018 12:21
Er zal helaas gekozen moeten worden. Willen wij onze visie over de trouwerij bijstellen om iedereen aanwezig te laten zijn, of houden we vast aan onze visie en accepteren we dat mensen dan de uitnodiging kunnen afslaan.

Meer smaken zijn er niet. Kies wat voor jullie het allerbelangrijkste is en kijk vanuit daar wat de situatie gaat zijn. Hoe eerder je dit helder hebt hoe meer je aan de uitkomst kunt wennen en verdriet eventueel kunt loslaten.
Dit. En in dit soort situaties is het vaak het handigst om degene die de bloedband heeft het woord te laten doen. In jouw geval je vriend.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
19-01-2018 13:11
Inderdaad, ze wil niet zonder baby op de bruiloft komen. En waarom weten we niet, dus jouw redenen hierboven met veroordeling van die beperkte opties aan redenen raken kant noch wal.
Mwoh, we hebben daar echt wel meer een vermoeden van zo gezien het verhaal van TO. Als er bijzondere omstandigheden (medische zaken, dieetvoeding) waren waarom dat niet kon, dan had TO dat echt wel vermeld in plaats van dat ze allemaal details geeft over de situatie en dan dit ineens niet. Statistisch gezien zijn niet veel mensen zo onredelijk en gehaaid. Een verhaal van één kant is altijd wat gekleurd, maar om dan te roepen dat je geen mening mag hebben omdat je het maar van één kant hoort zou betekenen dat je hier niks meer mag vinden van de topics.
Aan het eind van de dag zit TO zonder schoonfamilie op haar bruiloft als ze geen rekening houdt met dik gedrukte.
En ze is het nu zelf aan het saboteren door zich vast te bijten in haar mening over het niet willen komen zonder baby. Lekker constructief (not)
Nou zo lees ik het dus niet. Ze heeft al op een aantal eerdere belangrijke punten toegegeven en houdt nu haar poot stijf na wéér drama over haar eigen inrichting van haar eigen bruiloftsfeest. Of het op de korte termijn in het kader van de bruiloft constructief is is twijfelachtig, maar op de lange termijn voorkomt dit misschien dat ze de komende 50 jaar aan elke nuk van de familie Dwingeland toe moet geven.
Alle reacties Link kopieren
Christiana schreef:
18-01-2018 21:58
Kinderen zijn afhankelijke wezens, maar geen verlengstuk van hun ouders.
Ze zijn afhankelijk en niet autonoom nee. Maar dat wil toch niet zeggen dat je ze overal mee naar toe moet kunnen leuren?
LiveLoveLaugh2 schreef:
19-01-2018 10:58
Hoe en wat er gezegd is weten we niet precies, we horen alleen de kant van TO.

Wat we wel al meerdere pagina's lezen is dat TO zich er niet neer bij kan leggen als er door schoonfamilie gekozen wordt om dan niet te komen, want als ze niet komen zijn ze egoïstisch. Dat vind ik pas manipulatie. Schoonfamilie heeft net zoveel recht om te zeggen dat ze niet komen als de kinderen niet welkom zijn, net zoals TO het recht heeft om te zeggen zeggen dat ze haar dag/ceremonie/avondfeest (wisselt per uur) zonder kinderen wil laten plaatsvinden.

En die opmerking over een navelstreng complex vind ik persoonlijk niet zo chic. Dat jij je baby van 6 maanden bij de eerste de beste achterlaat wil niet zeggen dat schoonzus dat ook maar moet doen.
Ik denk dat het de TO haar reet zal roesten als die schoonouders wel of niet komen. Het is belangrijk voor haar aanstaande echtgenoot, het gaat namelijk om zijn familie. Maar de schoonfamilie kan zich nooit eens ergens bij neerleggen wanneer het anders gaat dan zij in gedachten hadden. Ik begrijp niet dat jij tot die rare conclusie komt. Kun je wel lezen? Er zit namelijk een heel verhaal aan vast waar je uit kunt halen dat de schoonfamilie de credits heeft verbruikt bij de ts. En dan is het niet zo raar zoals ze reageert.

En ik vind de navelstrengcopmlex wel een heel geschikte uitdrukking die opgaat bij veel moeders. Misschien is het gedrag van die moeders dan wel niet zo chic.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-01-2018 17:33
Ze zijn afhankelijk en niet autonoom nee. Maar dat wil toch niet zeggen dat je ze overal mee naar toe moet kunnen leuren?

Ik denk dat het de TO haar reet zal roesten als die schoonouders wel of niet komen. Het is belangrijk voor haar aanstaande echtgenoot, het gaat namelijk om zijn familie. Maar de schoonfamilie kan zich nooit eens ergens bij neerleggen wanneer het anders gaat dan zij in gedachten hadden. Ik begrijp niet dat jij tot die rare conclusie komt. Kun je wel lezen? Er zit namelijk een heel verhaal aan vast waar je uit kunt halen dat de schoonfamilie de credits heeft verbruikt bij de ts. En dan is het niet zo raar zoals ze reageert.

En ik vind de navelstrengcopmlex wel een heel geschikte uitdrukking die opgaat bij veel moeders. Misschien is het gedrag van die moeders dan wel niet zo chic.
+1
Wow, het wordt steeds respectvoller hier. Er is zelfs al een nieuw syndroom voor moeders bedacht. Is de DSM-5 al op de hoogte?

De vergelijking met werk raakt natuurlijk kant noch wal. Werk is dagelijkse kost, waar duurzame oplossingen voor zijn, afgestemd op je werktijden en die van je partner. Bruiloften zijn eenmalige evenementen op onmogelijke tijden in onmogelijke oorden. En ze zijn meestal ook niet afgelopen als het kdv sluit. En wanneer je met vriendinnen gaat pimpelen, dan heb je meestal een partner thuis. Bovendien doe je dat op een datum, tijd en locatie die je zelf bepaalt. in tegenstelling tot een bruiloft waarvan datum, tijd en locatie voor je worden bepaald. Appels en peren dus.

Waarom is het zo moeilijk om te bedenken dat sommige ouders gewoon niet zoveel zin hebben om voor zoiets matig belangrijks als een bruiloft zich in allerlei bochten te wringen omdat hun kind niet welkom is.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
17-01-2018 14:43
Pas je dat ook toe op je werk?
Tuurlijk. Slimme opmerking zeg.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
19-01-2018 21:07
Wow, het wordt steeds respectvoller hier. Er is zelfs al een nieuw syndroom voor moeders bedacht. Is de DSM-5 al op de hoogte?

Waarom is het zo moeilijk om te bedenken dat sommige ouders gewoon niet zoveel zin hebben om voor zoiets matig belangrijks als een bruiloft zich in allerlei bochten te wringen omdat hun kind niet welkom is.
Omdat ze niet naar Oprah hebben gekeken.

Its not about the wedding, its about the marriage.
if we all light up, we can scare away the dark...
Je verwacht het omgekeerde he. Dat mensen die het absolute middelpunt van hun eigen universum bruiloft zijn, relatief vaak Oprah keken.
Wat ik dan zo grappig vind, is het totale gebrek aan besef: wat jouw mooiste dag moet zijn, is voor iemand ander een sociale verplichting.

Wees gerust, als de uitnodiging vraagt om alleen het echtpaar Jagersma, regel ik gewoon oppas voor mijn gebroed. Maar je bruiloft is een moetje voor me. Ik heb er echt geen zin in. Je zult het niet aan me merken, maar ik zit liever onder een fleecekleed op de bank.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
19-01-2018 21:27
Je verwacht het omgekeerde he. Dat mensen die het absolute middelpunt van hun eigen universum bruiloft zijn, relatief vaak Oprah keken.
:lol:
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-01-2018 21:28
Wat ik dan zo grappig vind, is het totale gebrek aan besef: wat jouw mooiste dag moet zijn, is voor iemand ander een sociale verplichting.

Wees gerust, als de uitnodiging vraagt om alleen het echtpaar Jagersma, regel ik gewoon oppas voor mijn gebroed. Maar je bruiloft is een moetje voor me. Ik heb er echt geen zin in. Je zult het niet aan me merken, maar ik zit liever onder een fleecekleed op de bank.
Ik heb geen hekel aan bruiloften, kan best leuk zijn. Als het maar niet een te strak ingerichte sprookjebruiloft met hoofdletter S moet zijn met verplichte kleur ensembles voor de gasten en onwelkome kinderen. Dan vind ik er geen zak aan.
if we all light up, we can scare away the dark...
vrouwjagersma schreef:
19-01-2018 21:28
Wat ik dan zo grappig vind, is het totale gebrek aan besef: wat jouw mooiste dag moet zijn, is voor iemand ander een sociale verplichting.

Wees gerust, als de uitnodiging vraagt om alleen het echtpaar Jagersma, regel ik gewoon oppas voor mijn gebroed. Maar je bruiloft is een moetje voor me. Ik heb er echt geen zin in. Je zult het niet aan me merken, maar ik zit liever onder een fleecekleed op de bank.
Oh, ik regel ook oppas in zo'n geval. Maar wat ik persoonlijk doe, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik in het algemeen vind dat je als genodigd ouderpaar zou moeten kunnen zeggen, ik respecteer jullie kinderverbod, respecteren jullie dan mijn besluit om niet te op te draven. En welke reden daar dan aan ten grondslag ligt (geen oppas, geen zin om oppas te regelen, principiele kwestie of de nieuwe ziekte navelstrengsyndroom) zou er geen moer toe moeten doen.
tatlitatli schreef:
19-01-2018 21:39
Ik heb geen hekel aan bruiloften, kan best leuk zijn. Als het maar niet een te strak ingerichte sprookjebruiloft met hoofdletter S moet zijn met verplichte kleur ensembles voor de gasten en onwelkome kinderen. Dan vind ik er geen zak aan.
De bruiloften die ik leuk vond (ik ben niet altijd een mensenhatende mopperkont) waren altijd van bruidsparen die uitstraalden dat ze er vooral heel veel zin in hadden met elkaar getrouwd te zijn. Goede zin krijg je daarvan. Grote, georganiseerde, nerveuze bruiloften met kleureisen aan je kleding en ingewikkelde eisen van het bruidspaar maken me nerveus.
made@kate schreef:
19-01-2018 21:39
Oh, ik regel ook oppas in zo'n geval. Maar wat ik persoonlijk doe, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik in het algemeen vind dat je als genodigd ouderpaar zou moeten kunnen zeggen, ik respecteer jullie kinderverbod, respecteren jullie dan mijn besluit om niet te op te draven. En welke reden daar dan aan ten grondslag ligt (geen oppas, geen zin om oppas te regelen, principiele kwestie of de nieuwe ziekte navelstrengsyndroom) zou er geen moer toe moeten doen.
Ook eens.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-01-2018 17:33
Ze zijn afhankelijk en niet autonoom nee. Maar dat wil toch niet zeggen dat je ze overal mee naar toe moet kunnen leuren?
al meerdere keren op gereageerd :wtf:
Ik denk dat het de TO haar reet zal roesten als die schoonouders wel of niet komen. Het is belangrijk voor haar aanstaande echtgenoot, het gaat namelijk om zijn familie. Maar de schoonfamilie kan zich nooit eens ergens bij neerleggen wanneer het anders gaat dan zij in gedachten hadden. Ik begrijp niet dat jij tot die rare conclusie komt. Kun je wel lezen? Er zit namelijk een heel verhaal aan vast waar je uit kunt halen dat de schoonfamilie de credits heeft verbruikt bij de ts. En dan is het niet zo raar zoals ze reageert.
is de kant het verhaal van t.o. en als zij het niet belangrijk vind dat schoonfamilie niet komt is dat prima. Of dat voor haar a.s. echtgenoot leuk is.. En speelt er op de achtergrond mee dat kinderen krijgen er voor t.o. waarschijnlijk niet inzit mee? En weet haar schoonfamilie dat?
En ik vind de navelstrengcopmlex wel een heel geschikte uitdrukking die opgaat bij veel moeders. Misschien is het gedrag van die moeders dan wel niet zo chic.
Dit laatste meestal een opmerking die zelf geen kinderen heeft of krampachtig blijft doen dat het hebben van kinderen niets verandert in je leven

Wat de keuze van t.o. ook is, is prima het heeft alleen consequenties. Met kinderen en complete schoonfamilie. Of zonder kinderen en zonder schoonfamilie. En die keuze kan ze alleen zelf maken.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-01-2018 21:44
De bruiloften die ik leuk vond (ik ben niet altijd een mensenhatende mopperkont) waren altijd van bruidsparen die uitstraalden dat ze er vooral heel veel zin in hadden met elkaar getrouwd te zijn. Goede zin krijg je daarvan. Grote, georganiseerde, nerveuze bruiloften met kleureisen aan je kleding en ingewikkelde eisen van het bruidspaar maken me nerveus.
Vanzelfsprekend passen alle bruiloften zonder kinderen dan maar meteen in deze categorie. Want geen kinderen erbij, veel mensen uitnodigen, beetje organisatie, kleur eisen etc. maken het natuurlijk een vreselijk verplicht nummertje voor iedereen.

Oh nee, to wilde alleen liever geen brullend kind met een loeder van een schoonzus die weigert dan even de de ruimte te verlaten. Hoe durft ze he.
Alle reacties Link kopieren
Het is de keus van de ouders om niet te komen als kinderen niet welkom zijn, ik denk dat TO dat helemaal prima vindt. Maar schoonzus is pas tevreden als alles naar haar zin is geregeld. Ze komt en ze neemt haar kinderen mee en als die een huilbui krijgen tijdens de plechtigheid is dat jammer de bammer voor het bruidspaar want zij blijft zitten. Zij vindt dat geen probleem dus moet iedereen dat maar geen probleem vinden, punt. Elke andere oplossing is per definitie niet acceptabel.

Ik snap werkelijk niet dat er dan toch nog mensen zijn die het voor deze dame opnemen, wat je verder dan ook vindt van het wel of niet meenemen van kinderen naar een bruiloft. Het gaat bij schoonzus niet om de kinderen want dan had ze gewoon afgezegd met de mededeling dat ze geen oppas kon regelen, het gaat er bij schoonzus om hoever ze kan komen om haar wil op te leggen.
Jeegirl schreef:
19-01-2018 22:28
Vanzelfsprekend passen alle bruiloften zonder kinderen dan maar meteen in deze categorie. Want geen kinderen erbij, veel mensen uitnodigen, beetje organisatie, kleur eisen etc. maken het natuurlijk een vreselijk verplicht nummertje voor iedereen.

Oh nee, to wilde alleen liever geen brullend kind met een loeder van een schoonzus die weigert dan even de de ruimte te verlaten. Hoe durft ze he.
Ja, want dat is ook precies wat ik zeg.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-01-2018 22:37
Ja, want dat is ook precies wat ik zeg.
:HA:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat een koude manier van denken heb je TO. Wanneer je even eisend in je relatie staat wens ik je veel sterkte. Ik zou ervoor bedanken.
Jeegirl schreef:
19-01-2018 22:28
Vanzelfsprekend passen alle bruiloften zonder kinderen dan maar meteen in deze categorie. Want geen kinderen erbij, veel mensen uitnodigen, beetje organisatie, kleur eisen etc. maken het natuurlijk een vreselijk verplicht nummertje voor iedereen.

Oh nee, to wilde alleen liever geen brullend kind met een loeder van een schoonzus die weigert dan even de de ruimte te verlaten. Hoe durft ze he.
Om eerlijk te zijn, ja. Hoe dikker de brief met voorschriften, regels, ge- en verboden van de cm hoe meer ik een bruiloft als een verplicht nummer zie. Een kinderverbod helpt dus inderdaad niet bij het verhogen van de voorpret.

En als schoonzus echt zo'n loeder is, dan wil je haar sowieso liever kwijt dan rijk op je bruiloft neem ik aan. Waarom wil je zo'n kreng er in godsnaam per se bij hebben. Precies. Zaalvulling.
Alle reacties Link kopieren
Christiana schreef:
19-01-2018 21:48
Dit laatste meestal een opmerking die zelf geen kinderen heeft of krampachtig blijft doen dat het hebben van kinderen niets verandert in je leven.
...
Meestal, maar nu niet :proud:
Heb er drie en weet als single moeder als geen ander dat je hele leven anders is met kinderen anders zat ik nu niet met wallen tot op mijn middel op dit forum te typen na een meer dan volledige werkweek met gesleep van en naar school, de BSO, sportclubs, speelafspraken en noem maar op. De laatste bruiloft hebben we overigens collectief moeten verzaken omdat we allemaal aan de race waren. En zelfs ik met mijn beperkte sociale skills had daar een oppas voor kunnen (willen...) regelen.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
19-01-2018 21:07
Wow, het wordt steeds respectvoller hier. Er is zelfs al een nieuw syndroom voor moeders bedacht. Is de DSM-5 al op de hoogte?

De vergelijking met werk raakt natuurlijk kant noch wal. Werk is dagelijkse kost, waar duurzame oplossingen voor zijn, afgestemd op je werktijden en die van je partner. Bruiloften zijn eenmalige evenementen op onmogelijke tijden in onmogelijke oorden. En ze zijn meestal ook niet afgelopen als het kdv sluit. En wanneer je met vriendinnen gaat pimpelen, dan heb je meestal een partner thuis. Bovendien doe je dat op een datum, tijd en locatie die je zelf bepaalt. in tegenstelling tot een bruiloft waarvan datum, tijd en locatie voor je worden bepaald. Appels en peren dus.

Waarom is het zo moeilijk om te bedenken dat sommige ouders gewoon niet zoveel zin hebben om voor zoiets matig belangrijks als een bruiloft zich in allerlei bochten te wringen omdat hun kind niet welkom is.
Nou nee, want de meeste mensen die aangeven dat ze niet naar een bruiloft zouden gaan als hun kind niet welkom was, geven daarvoor helemaal geen praktische redenen, maar stellen heel principieel dat hun kind ‘erbij hoort’. Gek genoeg kunnen ze dat principe dan weer prima loslaten voor hun werk - of voor een avondje pimpelen met vriendinnen, nu je daar toch over begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven