Geen kinderen op Bruiloft

14-01-2018 12:34 958 berichten
Hallo allemaal,

Wij trouwen in juni en wij hebben besloten dat wij geen kinderen erbij willen.

Reden hiervoor is dat wij 2 neefjes hebben ( bijna 2 en net geboren) en vrienden met 2 kindjes van dezelfde leeftijd. Kindjes van deze leeftijd snappen nog niet dat ze even stil moeten zijn wat ook logisch is. En buiten dat vinden wij het vervelend voor de kinderen want voor de kinderen is er simpelweg niks. Vrienden begrijpen dot gelukkig heel goed maar mijn schoonfamilie niet. Die gedragen zich alsof het heel raar is dat er een bruiloft wordt gegeven zonder kinderen.

Er zijn al heel wat drama's voorgevallen met hun waarbij ze heel veel dingen verpest hebben voor ons. Mijn vriend ging met hun zijn pak uitkiezen en uitgerekend op die dag gaan ze daar een discussie over aan met hem. Erg jammer.
Ze zijn tegen ons tekeer gegaan, hebben ons gechanteerd en gemanipuleerd etc. ..
Nou was ik laatst even op visite bij mijn schoonzus en ben er zelf over begonnen om hun een uitleg te geven waarom wij het niet willen.....in de hoop dat dat misschien wat begrip op zou kunnen leveren. Dit heeft dus averechts gewerkt, want ik stuurde haar een paar dagen daarna een ap je of ik de baby nog even mocht komen kijken. In het kort ben ik daar niet welkom om wat ik heb gezegd over de bruiloft en het feit dat er dus geen kinderen mogen komen.....Dus met andere woorden zolang haar kinderen niet welkom zijn op de bruiloft ben ik daar ook niet welkom....Ik vindt het zelf een beetje kinderachtig en mijn vriend is het ook spuugzat met ze.

Als dit al die tijd gewoon op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel gekeken naar een andere oplossing....Zelf na dat ze mijn vriend gechanteerd hadden heb ik nog gezegd: laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij...Maar zelfs daar wordt geen genoegen mee genomen....Op een gegeven moment hebben wij gezegd het houdt voor ons nu ook op. Dit is onze dag en het gaat zoals wij dat willen, en niet alleen maar zoals een ander het wil...moet ook bij gezegd worden dat wij al in Veel dingen toegegeven hebben aan schoonfamilie bv van mensen die wij er eigenlijk niet bij wilde hebben die nu toch maar komen etc....het houdt ergens op.

Ik kan ook wel gaan praten met mijn schoonzus maar het Hoe en waarom wil ze toch niet horen......

Ik vindt dit een hele lastige situatie om mee om te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 13:27
Een oppas regelen is not done....Mijn schoonzus wil de kinderen niet aan iemand geven behalve mijne schoonmoeder.....Dus dat is al uitgesloten.....

Het maakt niet uit met hoeveel compromissies wij komen want ze willen het niet horen....Dat is het hele probleem....kennelijk kunnen bepaalde mensen niet goed lezen want dat ze erbij zijn op het feest heb ik geen moeite mee....Maar ik weet dat die.kinderen best heel.luidruchtig zijn en tijdens onze ceremonie hebben we daar dus even geen zin in.

Buiten dat staat er ook duidelijk in mijn topic dat wij al in heel veel dingen toegegeven hebben.....Waar houdt het dan op?
Tsja ik begrijp dat het lastig is, maar begrijp schoonzus ook wel. Onze oppas bestaat ook uit ouders en schoonmoeder. Als je schoonzus nog nooit andere oppas heeft gebruikt dan haar ouders snap ik dat ze dat voor een bruiloft ook niet zomaar even wil regelen. Sommige kinderen zijn namelijk heel eenkennig. Had mijn dochter bij het kdv kunnen brengen (als dat qua tijden kon) of bij ouders. Vriendinnen hadden best willen oppassen, maar dan had ik een schreeuwend en huilend kind gehad, omdat ze die niet goed genoeg kende. Nu met een vierjarige heb ik meer opties.

Dus als ik schoonzus was en tot nu toe alleen schoonmoeder had opgepast was het bij mij ook geweest: ok dan komt alleen de broer/zus van de bruidegom en blijft de koude kant thuis met de kinderen. Maar goed, weet niet of zij meer opties heeft.
Alle reacties Link kopieren
zijn zus elke keer wegloopt met de kinderen en zij dus niks van de ceremonie mee krijgt.....

Dat zou voor mij de hemel op aarde zijn, niets is erger dan ceremonies :lol:
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
14-01-2018 13:46
zijn zus elke keer wegloopt met de kinderen en zij dus niks van de ceremonie mee krijgt.....

Dat zou voor mij de hemel op aarde zijn, niets is erger dan ceremonies :lol:

Nou idd. Net of een ander die ceremonie wat boeit.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-01-2018 13:46
zijn zus elke keer wegloopt met de kinderen en zij dus niks van de ceremonie mee krijgt.....

Dat zou voor mij de hemel op aarde zijn, niets is erger dan ceremonies :lol:
Herkenbaar. Daarnaast mag je toch aannemen dat zwager even wegloopt. Tenminste ik zou dat zo doen. Als zus trouwt verwacht ik dat man de kinderen onder controle houdt en als schoonzus trouwt andersom.
Passen ouders van zwager nooit op? Anders die uitnodigen voor ceremonie met de vraag of kids dan bij hun kunnen zitten en zij weg willen lopen bij teveel herrie
Alle reacties Link kopieren
Jullie zullen prioriteiten moeten stellen.
Rust tijdens de ceremonie
Dat zus continu aanwezig is. Dat zijn jullie prioriteiten, die van jullie samen. Zus wil koter er persé bij.
Dingen gaan niet altijd perfect. Zo is het leven en je kunt niet altijd alles hebben.

Laat kind er dan bij maar vraag schoonzus weg te gaan met het kind indien het zich niet gedraagt. Dan mist ze een deel. Jammer dan. Nogmaals. Je kunt niet altijd alles hebben, je zult prioriteiten moeten stellen maar ook concessies moeten doen. En dit zul je eerst met je vriend moeten bespreken. Hij wil immers zijn familie er toch bij of niet?

Met een beetje geluk gedraagt koter zich en krijgt ieder precies z'n zin.
Alle reacties Link kopieren
PinkUnicorn schreef:
14-01-2018 13:08
Ergens las ik ook dat men niet begrijpt dat mensen met kinderen het niet begrijpen dat een dergelijke vieringen ook heus zonder de kinderen kan. Zelf geen kinderen zeker? Ga dan es terug in de tijd als jezelf als 6 jarige en zegt je moeder: Vanavond komt het buurmeisje, want jij mag niet mee naar het feest van tantetje. En nee dat hoeft je moeder niet stil te houden, want de zondag erop wordt er over dat zelfde feestje bij Opa en Oma vol lof gesproken. Fijn hè? Haha, onbegrijpelijk zulke opmerkingen mensen. Ooit was iedereen dat kind. Enfin, TO gewoon doen. Trek je er niks van aan...ik zou als ouder er zelf een mouw aan spelden ;-)
Huh? Wat een dubbele boodschap????
Ik ben 50 maar herinner me nog heel goed het nare gevoel dat ik als 11-jarige had toen ik niet mee mocht naar de bruiloft van mijn oom. Mijn zussen mochten wel mee want de 'grens' was gelegd bij 12 jaar. Ik mocht die avond wel alleen, zonder oppas thuis blijven overigens :facepalm:
oudblond wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:53
0.05% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 13:27
Een oppas regelen is not done....Mijn schoonzus wil de kinderen niet aan iemand geven behalve mijne schoonmoeder.....Dus dat is al uitgesloten.....

Het maakt niet uit met hoeveel compromissies wij komen want ze willen het niet horen....Dat is het hele probleem....kennelijk kunnen bepaalde mensen niet goed lezen want dat ze erbij zijn op het feest heb ik geen moeite mee....Maar ik weet dat die.kinderen best heel.luidruchtig zijn en tijdens onze ceremonie hebben we daar dus even geen zin in.

Buiten dat staat er ook duidelijk in mijn topic dat wij al in heel veel dingen toegegeven hebben.....Waar houdt het dan op?
Alleen eventjes maar toch?

" laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-01-2018 13:46
zijn zus elke keer wegloopt met de kinderen en zij dus niks van de ceremonie mee krijgt.....

Dat zou voor mij de hemel op aarde zijn, niets is erger dan ceremonies :lol:
Juist. Je zou er haast een kind voor lenen.
Het probleem is dat wij daar dus niet op kunnen rekenen dat dat zo zal gebeuren. Want hier hebben wij het heus wel over gehad met hun. Maar zij zegt van de kinderen horen erbij en als ze luidruchtig worden of gaan huilen dat moeten jullie maar voor lief nemen....
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
14-01-2018 13:48
Nou idd. Net of een ander die ceremonie wat boeit.
Het begint pas te boeien als de bar opengaat.
yasmijn wijzigde dit bericht op 14-01-2018 13:57
0.59% gewijzigd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
c_est_moi schreef:
14-01-2018 12:42
Vind het een beetje overtrokken om je kinderen zo nodig mee te moeten willen nemen. Word er altijd wat moe van, dwangmatig gedoe.
Als mijn kinderen niet mogen komen dan kom ik niet...... sommige dingen zijn voor volwassenen, je neemt je kleine kinderen ook niet mee naar een theater.
Helemaal eens! Heb zelf ook kinderen en als men had gezegd dat ze niet welkom zijn, had ik dat helemaal gesnapt. Sterker nog, met die jonge leeftijd, had ik ze misschien überhaupt niet meegenomen. Dus nee, je keuze en wens zijn niet "gek".

Neemt niet weg dat mensen natuurlijk zelf mogen besluiten of ze op je uitnodiging (om zonder kids te komen) in willen gaan.
Dus eigenlijk is de hamvraag; wil je ze er bij of niet? Zo ja, zal je denk ik toch iets aan kids moeten doen. Bijv. Opvang regelen die de kids tijdens ceremonie meeneemt of afspraken met ouders maken....

Bedenk trouwens ook; mensen vinden van alles wat. Dus vraag is in hoeverre je daar rekening mee wil houden. Mijn tip ook; vertel vooraf zo weinig mogelijk ;)
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
14-01-2018 13:54
Juist. Je zou er haast een kind voor lenen.
:rofl:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Iren12 schreef:
14-01-2018 13:54
Het probleem is dat wij daar dus niet op kunnen rekenen dat dat zo zal gebeuren. Want hier hebben wij het heus wel over gehad met hun. Maar zij zegt van de kinderen horen erbij en als ze luidruchtig worden of gaan huilen dat moeten jullie maar voor lief nemen....

Sorry hoor maar wat is dat ongeloofwaardig.
Timetraveler schreef:
14-01-2018 12:39
Ik zou het echt loslaten.

Ik snap echt niet dat mensen verbolgen zijn wanneer hun kinderen 1 dag in het leven van de ander niet welkom zijn. 1 dag maar, waarin een echtpaar graag die dag zelf vorm wil kunnen geven zoals zij dat zelf willen. Zo moeilijk is het toch niet om je voor te stellen dat anderen daar op hun dag niet op zitten te wachten? Dat betekent helemaal niet dat je dan niet dol op die kinderen bent, of dat je een hekel hebt aan kinderen ofzo. Waarschijnlijk zullen zij andersom weer meedoen met Sinterklaas, langskomen op kinderverjaardagen, een cadeautje toestoppen bij een goed rapport etc.

Ik kan me dan weer niet voorstellen dat ik op een dag als mijn trouwdag mijn neefje en nichtje er niet bij zou hebben.
Zo kunnen we ons allemaal wel eens iets niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 13:54
Het probleem is dat wij daar dus niet op kunnen rekenen dat dat zo zal gebeuren. Want hier hebben wij het heus wel over gehad met hun. Maar zij zegt van de kinderen horen erbij en als ze luidruchtig worden of gaan huilen dat moeten jullie maar voor lief nemen....
Dan is het toch duidelijk dat je dat niet wilt? Voet bij stuk houden (en gevolgen van evt niet komen dan maar accepteren). Als het goed is trouw je maar 1x.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik snap het op zich wel.. Ik zou me ook niet echt welkom voelen als mijn kinderen niet welkom zijn op de bruiloft van mijn broer.

Ik snap sowieso niet dat alles 'perfect' stilletjes moet zijn tijdens een ceremonie. Bij ons was er ook een 2 jarige (van vrienden) bij, en ja die maakte geluid. Heb ik me eraan gestoord? Nee. Hij was belangrijk voor ons, dus hij hoorde er gewoon bij. Iemand kan ook een mega hoestbui krijgen. Dat is dan ook storend toch?

Maar goed, jullie keuze :) Net als dat het de keuze van je schoonzus is dat jij daar niet meer welkom bent. Deal with it...
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-01-2018 13:54
Het begint pas te boeien als de bar opengaat.
:thumbsup:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik kende iemand die hetzelfde probleem had, de kinderen van zijn schoonfamilie waren erg klein en druk, en in zijn eigen familie was het bovendien gebruikelijk om de hele familie inclusief ooms en tantes uit te nodigen. Terwijl ze gewoon wilden trouwen met volwassenen en mensen die ze leuk vinden.

Toen hebben ze besloten om niet te trouwen, maar om een geregistreerd partnerschap te doen. Hier waren nog geen regels en verwachtingen over in de familie, dus kon ie zijn eigen regels verzinnen. Dit betekende trouwens ook dat er een aantal pubers niet mochten komen. Ach ach, wat zielig, tut tut. (Komen ze wel overheen hoor :-))
En dat is wat ik al die tijd uit probeer te leggen, wij zijn best bereid om concessies te doen en om een passende oplossing te vinden, maar de andere kant wil gewoon helemaal niks en dat maakt het zo lastig.

We hebben heel veel dingen overwogen en proberen teen bespreken, maar hun willen het allemaal niet horen,het enige wat hun willen horen is dat hun kinderen erbij mogen zijn ongeacht hoe ongelukkig wij daar van zullen worden.

Dat het hun pijn doet dat de kinderen niet mogen komen kan ik wel begrijpen, maar wat hun allemaal doen en zeggen en ons vervolgens keer op keer op ons trappen met de uitspraken die ze hebben gedaan dat interesseert hun kennelijk niet. Dus dit gaat niet om gelijk halen maar meer de vraag van moeten wij het er voor over hebben om niet de dag van ons leven te hebben om hun tevreden te stellen of niet
Alle reacties Link kopieren
Welke gebruiken gangbaar zijn binnen jouw schoonfamilie weet ik niet. Jij wel (via aanstaande man). Dan kun je daar kort of lang over doorgaan maar als jij een soort van radicale breuk maakt, dan kun je niet verwachten dat mensen dat èn zomaar accepteren èn er ook nog begrip voor hebben.

Je ziet in dit topic al zoveel verschillende invalshoeken. Maar dat is niet jouw schoonfamilie. Concreet heb je dus niets aan steunbetuigingen of gelijke zielen. Ik ben het dus eens met de forummers die de vraag stellen: wat is het jou waard? Waar liggen de prioriteiten? Jouw dag volgens jouw wensen of toch alle familie?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
globetrotter80 schreef:
14-01-2018 13:57
Dan is het toch duidelijk dat je dat niet wilt? Voet bij stuk houden (en gevolgen van evt niet komen dan maar accepteren). Als het goed is trouw je maar 1x.
Nou, niet altijd he? Ik heb het 2 keer gedaan. Ik zit niet te wachten op de 3e keer maar je weet maar nooit, 3 keer is scheepsrecht :proud:

Bij mijn beide huwelijken waren kinderen van familie en vrienden van harte welkom, je wilt toch iedereen erbij hebben die je liefhebt en daar horen voor mij de kinderen ook bij. Ontzettend raar dat je dan je foto's hebt zonder die kinderen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
14-01-2018 13:54
Juist. Je zou er haast een kind voor lenen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
het enige wat hun willen horen is dat hun kinderen erbij mogen zijn ongeacht hoe ongelukkig wij daar van zullen worden.

OMG wat een treurnis!
Als eerste stel ik therapie voor.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me eigenlijk er wel bij voorstellen dat je schoonfamilie gaat zeggen, dat ze helemaal niet komen... dat is ook een consequentie.

Ik begrijp het ‘spastische’ gedoe eigenlijk niet zo. Je kunt toch afspraken maken? Maar nu heb je eigenlijk de deur op voorhand dicht gegooid en is je schoonzus hier zo boos over dat ze alle handreikingen die je nu doet, niet meer aan wil nemen.
@ Scratte: jij kan dat ongeloofwaardig vinden maar dat is dus Hoe mijn schoonfamilie werkelijk is! Want dat is letterlijk wat wij te horen kregen toen wij dat met hun wilde bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven