Geen kinderen op Bruiloft

14-01-2018 12:34 958 berichten
Hallo allemaal,

Wij trouwen in juni en wij hebben besloten dat wij geen kinderen erbij willen.

Reden hiervoor is dat wij 2 neefjes hebben ( bijna 2 en net geboren) en vrienden met 2 kindjes van dezelfde leeftijd. Kindjes van deze leeftijd snappen nog niet dat ze even stil moeten zijn wat ook logisch is. En buiten dat vinden wij het vervelend voor de kinderen want voor de kinderen is er simpelweg niks. Vrienden begrijpen dot gelukkig heel goed maar mijn schoonfamilie niet. Die gedragen zich alsof het heel raar is dat er een bruiloft wordt gegeven zonder kinderen.

Er zijn al heel wat drama's voorgevallen met hun waarbij ze heel veel dingen verpest hebben voor ons. Mijn vriend ging met hun zijn pak uitkiezen en uitgerekend op die dag gaan ze daar een discussie over aan met hem. Erg jammer.
Ze zijn tegen ons tekeer gegaan, hebben ons gechanteerd en gemanipuleerd etc. ..
Nou was ik laatst even op visite bij mijn schoonzus en ben er zelf over begonnen om hun een uitleg te geven waarom wij het niet willen.....in de hoop dat dat misschien wat begrip op zou kunnen leveren. Dit heeft dus averechts gewerkt, want ik stuurde haar een paar dagen daarna een ap je of ik de baby nog even mocht komen kijken. In het kort ben ik daar niet welkom om wat ik heb gezegd over de bruiloft en het feit dat er dus geen kinderen mogen komen.....Dus met andere woorden zolang haar kinderen niet welkom zijn op de bruiloft ben ik daar ook niet welkom....Ik vindt het zelf een beetje kinderachtig en mijn vriend is het ook spuugzat met ze.

Als dit al die tijd gewoon op een normale manier besproken was geweest dan hadden wij heus wel gekeken naar een andere oplossing....Zelf na dat ze mijn vriend gechanteerd hadden heb ik nog gezegd: laat die kinderen anders even naar de kerkdienst komen en ff op het feest, dan zijn ze er alsnog even bij...Maar zelfs daar wordt geen genoegen mee genomen....Op een gegeven moment hebben wij gezegd het houdt voor ons nu ook op. Dit is onze dag en het gaat zoals wij dat willen, en niet alleen maar zoals een ander het wil...moet ook bij gezegd worden dat wij al in Veel dingen toegegeven hebben aan schoonfamilie bv van mensen die wij er eigenlijk niet bij wilde hebben die nu toch maar komen etc....het houdt ergens op.

Ik kan ook wel gaan praten met mijn schoonzus maar het Hoe en waarom wil ze toch niet horen......

Ik vindt dit een hele lastige situatie om mee om te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.

Dus ik vindt het erg jammer dat er op dit forum mensen zijn die er zo sarcastisch op reageren en het min of meer belachelijk maken, ieder.mag zijn mening geven maar ik zou het op prijs stellen als dit wel op een volwassen manier gebeurd
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit soort (schoon)ouders herkennen. Ik ben gezegend met zowel ouders als schoonouders van dat kaliber. Mijn ouders willen per se 1e kerstdag vieren, want gelovig. Schoonmoeder wil ook per se 1e kerstdag, want dat is altijd al zo geweest. Bij het voorstel om een keertje 2e kerstdag te nemen was de reactie: nou, dan hoeft het allemaal niet meer. Lekker dan.

Dus ik begrijp het helemaal, knap lastig dit soort mensen. Ik trouw zelf daarom ook niet, want het komt er op neer dat je hun droomhuwelijk hebt en niet dat van jezelf. (Inderdaad, ik zou ook als niet-praktiserend gelovige voor de kerk moeten trouwen.)

Misschien helpt het als je bedenkt dat jij het ziet als jouw feest, maar zij het zien als een familiefeest. Ook zij hebben er naar uit gekeken, jarenlang over gedroomd, dus ook zij zitten vol (perfectionistische) ideeen over hoe zo’n dag eruit moet zien. Maar mijn ervaring met dit soort mensen is dan ook nog eens dat als je je best hebt gedaan om alles naar hun zin te maken, dat ze dan nog jarenlang lopen te zeiken over een stom detail.

Dus ja, ook jij mag grenzen stellen en nee, je hoeft niet altijd naar hun pijpen te dansen. Ik zou proberen ergens in het midden te landen, kijken waar voor jou echt de grens ligt. En je poot stijf houden. Dan komen ze maar niet! (Maar ze komen toch wel, nemen hun verlies en blijven daar dan nog jaren over mokken.) Ik denk niet dat je hier nog zonder kleerscheuren uitkomt, maar soit. Kweek een dikke huid!
luistervink wijzigde dit bericht op 14-01-2018 14:41
0.09% gewijzigd
Beste TO, Je hebt je tot zoveel laten overhalen waar je totaal niet achterstaat dat je nu volkomen de regie kwijt bent en door op dit punt op je strepen te gaan staan de touwtjes weer terug hoopt te krijgen.
Kan je de boel niet afblazen en lekker in Vegas trouwen.
ShamRock schreef:
14-01-2018 12:50
Geeft de schoonzus borstvoeding?

Ja goede vraag, want dan kan ze niet echt aanwezig zijn die dag.
yasmijn schreef:
14-01-2018 14:38
Heel bizar, wie gaat er nou voor de kerk trouwen als je niet gelovig bent? O_O
Huichelachtig.
Dit! Wat raar moeilijk doen over de kinderen en wel voor de kerk trouwen.
En begrijp me goed hoor je mag het fijn zelf weten het is jouw feestje maar ik zou andere keuzes maken zeg maar.
Luistervink schreef:
14-01-2018 14:40
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit soort (schoon)ouders herkennen. Ik ben gezegend met zowel ouders als schoonouders van dat kaliber. Mijn ouders willen per se 1e kerstdag vieren, want gelovig. Schoonmoeder wil ook per se 1e kerstdag, want dat is altijd al zo geweest. Bij het voorstel om een keertje 2e kerstdag te nemen was de reactie: nou, dan hoeft het allemaal niet meer. Lekker dan.

Dus ik begrijp het helemaal, knap lastig dit soort mensen. Ik trouw zelf daarom ook niet, want het komt er op neer dat je hun droomhuwelijk hebt en niet dat van jezelf. (Inderdaad, ik zou ook als niet-praktiserend gelovige voor de kerk moeten trouwen.)

Misschien helpt het als je bedenkt dat jij het ziet als jouw feest, maar zij het zien als een familiefeest. Ook zij hebben er naar uit gekeken, jarenlang over gedroomd, dus ook zij zitten vol (perfectionistische) ideeen over hoe zo’n dag eruit moet zien. Maar mijn ervaring met dit soort mensen is dan ook nog eens dat als je je best hebt gedaan om alles naar hun zin te maken, dat ze dan nog jarenlang lopen te zeiken over een stom detail.

Dus ja, ook jij mag grenzen stellen en nee, je hoeft niet altijd naar hun pijpen te dansen. Ik zou proberen ergens in het midden te landen, kijken waar voor jou echt de grens ligt. En je poot stijf houden. Dan komen ze maar niet! (Maar ze komen toch wel, nemen hun verlies en blijven daar dan nog jaren over mokken.) Ik denk niet dat je hier nog zonder kleerscheuren uitkomt, maar soit. Kweek een dikke huid!

Het trouwen in de kerk als je niet in god gelooft is dan misschien een nuttigere streep om op te gaan staan. Dan 4 kinderen die bij de familie horen te willen weren.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-01-2018 14:38
Heel bizar, wie gaat er nou voor de kerk trouwen als je niet gelovig bent? O_O
Huichelachtig.
Oh wacht....kerk? Familie kon op z'n kop gaan staan maar dat bepaal ik toch echt zelf.
Dan doen ze maar een weesgegroetje of zo, is dat ook weer opgelost.

Luistervink schreef:
14-01-2018 14:40
Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit soort (schoon)ouders herkennen. Ik ben gezegend met zowel ouders als schoonouders van dat kaliber. Mijn ouders willen per se 1e kerstdag vieren, want gelovig. Schoonmoeder wil ook per se 1e kerstdag, want dat is altijd al zo geweest. Bij het voorstel om een keertje 2e kerstdag te nemen was de reactie: nou, dan hoeft het allemaal niet meer. Lekker dan.

Dus ik begrijp het helemaal, knap lastig dit soort mensen. Ik trouw zelf daarom ook niet, want het komt er op neer dat je hun droomhuwelijk hebt en niet dat van jezelf. (Inderdaad, ik zou ook als niet-praktiserend gelovige voor de kerk moeten trouwen.)

Misschien helpt het als je bedenkt dat jij het ziet als jouw feest, maar zij het zien als een familiefeest. Ook zij hebben er naar uit gekeken, jarenlang over gedroomd, dus ook zij zitten vol (perfectionistische) ideeen over hoe zo’n dag eruit moet zien. Maar mijn ervaring met dit soort mensen is dan ook nog eens dat als je je best hebt gedaan om alles naar hun zin te maken, dat ze dan nog jarenlang lopen te zeiken over een stom detail.

Dus ja, ook jij mag grenzen stellen en nee, je hoeft niet altijd naar hun pijpen te dansen. Ik zou proberen ergens in het midden te landen, kijken waar voor jou echt de grens ligt. En je poot stijf houden. Dan komen ze maar niet! (Maar ze komen toch wel, nemen hun verlies en blijven daar dan nog jaren over mokken.) Ik denk niet dat je hier nog zonder kleerscheuren uitkomt, maar soit. Kweek een dikke huid!
Los van dat dit echt complete gekte is, vraag ik me ook af in hoeverre het to's probleem moet zijn dat (schoon)familie allerlei ideeën heeft over hoe haar trouwdag eruit moet zien. Laat die mensen een hobby zoeken..
Tja jullie dag, jullie wensen.
Jullie gaan trouwen, en deze dag draait om jullie. Niet om de rest van de familie.
Ik zou het jammer vinden als ik dochtertje niet mee zou mogen nemen, maar snappen doe ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
14-01-2018 14:40
Beste TO, Je hebt je tot zoveel laten overhalen waar je totaal niet achterstaat dat je nu volkomen de regie kwijt bent en door op dit punt op je strepen te gaan staan de touwtjes weer terug hoopt te krijgen.
Kan je de boel niet afblazen en lekker in Vegas trouwen.
En dan kun je ook nog een optreden van Barry Manilow meenemen! :flirting:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Lillybit schreef:
14-01-2018 14:36
Bizar dat je je laat overhalen om voor de kerk te trouwen als je niet gelovig bent.

Inderdaad. Dat is zo schijnheilig he!
En je dan druk maken om een paar kinderen. Man, man!
Iren12 schreef:
14-01-2018 14:20
Volgens mij kunnen sommige mensen echt niet lezen.....

Het gaat niet alleen om het feit dat wij er geen kinderen bij willen maar dat er al heel veel concessies zijn gedaan naar hun.

Wij hoefden niet zo perse voor de kerk te trouwen, schoonfamilie begon te stuiteren....prima nu doen we dat ook.

Er waren een aantal mensen die wij niet zo nodig uit wilde nodigen...schoonfamilie begon te stuiteren dus nou ja...Doe ze er maar bij dan... en zo zijn er nog wel een aantal dingen voorgevallen waarin wij best toegegeven hebben aan hun.

Dus het gaat niet alleen om dit ene voorval en dat zien sommige mensen hier niet.

En ja ik vindt het persoonlijk terecht dat die dag om ons moet draaien...Wij hebben er lang voor gespaard en naar uit gekeken en dan is het wel.heel vervelend als er dan een hele hoop heisa wordt gemaakt om dit. En zeker omdat dit niet het eerste is. Buiten dat is het ook niet zo dat mijn schoonfamilie mee betaald ofzo...Als dat wel het geval was...Ja dan is dat wel een ander verhaal.

Dus ik vindt het erg jammer dat er op dit forum mensen zijn die er zo sarcastisch op reageren en het min of meer belachelijk maken, ieder.mag zijn mening geven maar ik zou het op prijs stellen als dit wel op een volwassen manier gebeurd
Waarom heb je ze al zoveel laten bepalen? Het komt op mij over dat je nu je punt wil maken en dat is een verkeerde reden om je neefjes/nichtjes niet op deze dag aanwezig te laten zijn. Door inbreng van schoonfamilie komen er dus al meer mensen die je zelf niet zou uitnodigen. Deze mensen staan dus boven je neefjes/nichtjes die nu uit een soort protest al niet meer welkom zijn. Ik vind dat je echt heel moeilijk doet en voor een groot probleem in de familie zorgt. Ik ben wel benieuwd wat jouw as man ervan zegt.
yasmijn schreef:
14-01-2018 14:49
En dan kun je ook nog een optreden van Barry Manilow meenemen! :flirting:
Onnie? :P
Het is voor die mensen ook verwarrend natuurlijk. Eerst mogen zij voor jullie bepalen wie je uitnodigt en dat je tegen je zin in de kerk gaat trouwen, en dan ga je ineens over twee kinderen met je hakken in het zand. Dat je eerder te toegeeflijk bent geweest is niet meer terug te draaien, dus dan zou ik nu om de lieve vrede de gifbeker maar helemaal leegdrinken en die twee kinderen ook uitnodigen. Het zijn er ook maar twee he, het is geen hele kleuterklas.
Lady*Voldemort schreef:
14-01-2018 14:51
Het is voor die mensen ook verwarrend natuurlijk. Eerst mogen zij voor jullie bepalen wie je uitnodigt en dat je tegen je zin in de kerk gaat trouwen, en dan ga je ineens over twee kinderen met je hakken in het zand. Dat je eerder te toegeeflijk bent geweest is niet meer terug te draaien, dus dan zou ik nu om de lieve vrede de gifbeker maar helemaal leegdrinken en die twee kinderen ook uitnodigen. Het zijn er ook maar twee he, het is geen hele kleuterklas.

Goed gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-01-2018 14:51
Het is voor die mensen ook verwarrend natuurlijk. Eerst mogen zij voor jullie bepalen wie je uitnodigt en dat je tegen je zin in de kerk gaat trouwen, en dan ga je ineens over twee kinderen met je hakken in het zand. Dat je eerder te toegeeflijk bent geweest is niet meer terug te draaien, dus dan zou ik nu om de lieve vrede de gifbeker maar helemaal leegdrinken en die twee kinderen ook uitnodigen. Het zijn er ook maar twee he, het is geen hele kleuterklas.
Zou ik ook doen. Het zou me dat gezeik echt allemaal niet waard zijn.

yasmijn schreef:
14-01-2018 14:38
Heel bizar, wie gaat er nou voor de kerk trouwen als je niet gelovig bent? O_O
Huichelachtig.
Nou idd. Schijnheilig gedoe zeg. En als er kinderen komen zeker ook even dopen "omdat de fam dat wil/omdat het heurt".

Ik had hier meer drukte om gemaakt dan om een paar kinderen op de bruiloft.
Je gaat toch niet trouwen voor een geloof waar je niks mee hebt en niet achter staat??
Koekkoel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
14-01-2018 14:48
Los van dat dit echt complete gekte is, vraag ik me ook af in hoeverre het to's probleem moet zijn dat (schoon)familie allerlei ideeën heeft over hoe haar trouwdag eruit moet zien. Laat die mensen een hobby zoeken..
Mijn keuze zou inderdaad ook zijn om ze in hun sop gaar te laten koken. Ik weet uit ervaring dat je aanpassen alleen er voor zorgt dat ze helemaal over je heen walsen en je niks meer te zeggen hebt over je eigen leven.

Maar mochten ze enigzins voor rede vatbaar zijn en ze nog willen lijmen is het misschien wel handig om het van hun kant te bekijken. Wat meer begrip voor hun teleurstelling kan soms ook leiden tot meer toegeeflijkheid en minder weerstand.
Serieus TO, Als het enigzins kan dan zou ik het afblazen. Het is totaal niet meer jullie ding.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-01-2018 14:51
Het is voor die mensen ook verwarrend natuurlijk. Eerst mogen zij voor jullie bepalen wie je uitnodigt en dat je tegen je zin in de kerk gaat trouwen, en dan ga je ineens over twee kinderen met je hakken in het zand. Dat je eerder te toegeeflijk bent geweest is niet meer terug te draaien, dus dan zou ik nu om de lieve vrede de gifbeker maar helemaal leegdrinken en die twee kinderen ook uitnodigen. Het zijn er ook maar twee he, het is geen hele kleuterklas.
Dit :worship:
Here I am - now what are your other two wishes...
De reden dat wij wel voor de kerk trouwen is dat mijn as man en ik het besproken hebben en hij er wel waarde aan hecht....Dus ik doe dit voor hem en niet voor hun.

Mijn as staat er precies hetzelfde in als ik.
Even nog een klein info detail

Wat zowel ik als min as niet kunnen plaatsen is dat zijn band.met zijn familie ook niet goed is. We zien en horen ze nooit, behalve op verjaardagen en gelegenheden. Zoals mijn as het zo mooi zegt: het zal me verbazen als ze überhaupt nog weten waar we wonen.

Maar omdat de band zo moeilijk is probeerde wij naar hun een paar toegiften te doen in de hoop dat dat de band.misschien wat zou verbeteren misschien naïef maar oké.

En ook over details vertellen....we hoopten dat Door wat met hun te delen dat er ook weer wat verbetert zou worden. Maar ja het heeft dus alleen maar averechts gewerkt helaas.

Maar mijn as staat er net zo in als ik. Het houdt een keer op. Wij hebben concessies willen doen, hun willen niks nou prima dan is het klaar.

Maar ik.zie wel.dat hij het moeilijk vindt en hij heeft er verdriet van dat het op deze manier moet
Alle reacties Link kopieren
To, wat zijn nou eigenlijk die consequenties waar schoonfamilie het over heeft?

Je as?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
14-01-2018 14:51
Onnie? :P
O jee. En jij bent? :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Lucifermiauww schreef:
14-01-2018 15:04
Je as?
Aanstaande denk ik.

Ik snap het trouwens niet meer TO. Eerst zeg je dat je voor de kerk gaat trouwen omdat de schoonfamilie ging stuiteren, want voor jullie hoefde het niet zo. En dan ineens ga je voor de kerk trouwen omdat je as daar waarde aan hecht. Wat is het nou?
yasmijn schreef:
14-01-2018 15:06
O jee. En jij bent? :proud:
Jewa :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven