geen kinderen

12-07-2019 18:36 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
heehee ,

ik hoef al sinds ik jong ben als vrouw zijnde geen kinderen. ik ben er niet geschikt voor om moeder te worden, ik heb er geen behoefte aan en ik zie mijn toekomst niet met een kind erbij. ik heb een vriend die er hetzelfde over denkt.

alleen als mensen me dit vragen en ik gewoon zeg ‘nee ik wil geen kinderen’ , lijkt het alsof ik een schande ben voor de wereld. ik krijg vaak hele preken over waarom ik een kind MOET nemen. is het raar dat ik geen kinderen wil? ik dacht dat tegenwoordig normaal was als je geen kinderen wilde, maar het lijkt alsof je dan meteen een vreselijk voorbeeld bent voor ‘de vrouw’.
Ik snap mensen nooit die anderen proberen te overtuigen om wel aan kinderen te beginnen. Waarom zouden ze dat willen? Proberen ze je te overtuigen tot het kinderdom of zo?

En ik heb ze zelf wel. Maar ik snap ook dat niet iedereen ze wil. En dat die heus niet van mening veranderen als ik ze zeg dat ze er wel aan moeten beginnen.

Dus, irritant voor jou TO, dat iedereen zo zeurt.
Kun je er geen bingokaart van maken? Als ze dan toch argumenten gaan geven.

- maar je krijgt er zo veel voor terug
- wie gaat er dan voor je zorgen als je oud bent
- wacht maar tot je 35 bent, dan spreek ik je nog wel een keer
- ...
Als je de 40 bent gepasseerd houdt het gedram vanzelf op. :)
ik denk dat de meeste, net als jij 17/18- jarigen, die dan al roepen dat ze graag een kind willen, vreemder aangekeken worden.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 07:02
5.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leven en laten leven, eigen keus, helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bewust kinderloos en ook mij wordt het veel te vaak gevraagd waarom ik geen kinderen wil/heb. En precies als jij heb ik dezelfde argumenten, ik zie mezelf geen moeder zijn. Meestal als men over kinderen begin en hoe leuk ze wel zijn en wat voor verrijking ze zijn zeg ik gewoon heel droog dat ik daar mn hond voor heb. Net zo leuk en net zo’n verrijking. Meestal houden ze dan hun mond wel. En als ze er toch over door blijven gaan dan zeg ik dat we wel over wat anders mogen hebben. Onderwerp is besproken en afgesloten nu weer door naar een prettiger onderwerp...
COtweepuntnul schreef:
12-07-2019 18:41
Kun je er geen bingokaart van maken? Als ze dan toch argumenten gaan geven.

- maar je krijgt er zo veel voor terug
- wie gaat er dan voor je zorgen als je oud bent
- wacht maar tot je 35 bent, dan spreek ik je nog wel een keer
- ...
Wie wast straks jouw kont?
Kom hier meekletsen: kinderen/bewust-kindvrij-sinds-2010-dee ... ges/442321
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
12-07-2019 18:54
Wie wast straks jouw kont?
En het is ook zielig voor je ouders dat jij geen kinderen wilt.

Ik herken het wel hoor.
Het gesprek idd afkappen werkt beste; getrouwd, geen kinderen en geen plannen ook werkt vaak wel.
Wanneer mensen met smoezen komen vul ik ze vaak aan of ik vraag of ze van “hobby naam” houden. Nee, ooohhh je weet niet wat je mist zeg ii dan en ga alle voordelen opnoemen.
Mensen raken er wel aan gewend en na je 40e wordt het idd minder hahah
Waar bemoeien mensen zich mee?
Wat krijg je er dan precies voor terug?
Hier ook nooit kinderen gewild, maar daar nooit commentaar op gehad.
Zou me er maar niets van aantrekken To.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor helemaal niet raar. Als jij geen kinderen wilt om wat voor reden dan ook moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik (34) wist ook al in mijn jeugd dat het niks voor mij was. Vriendinnen zeiden dat ik daar later anders over ging denken. Not. Tijdens mijn MBO opleiding werd eens gevraagd wie geen kinderen wilde. Ik was de enige die haar vinger opstak. Klasgenoten vonden me egoïstisch. Maar ik zou ongeschikt zijn als ouder en ik WIL het ook gewoon niet. Voor een kind moet je veel opofferen en dat heb ik er niet voor over.
hondenmens schreef:
12-07-2019 19:05
Nee hoor helemaal niet raar. Als jij geen kinderen wilt om wat voor reden dan ook moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik (34) wist ook al in mijn jeugd dat het niks voor mij was. Vriendinnen zeiden dat ik daar later anders over ging denken. Not. Tijdens mijn MBO opleiding werd eens gevraagd wie geen kinderen wilde. Ik was de enige die haar vinger opstak. Klasgenoten vonden me egoïstisch. Maar ik zou ongeschikt zijn als ouder en ik WIL het ook gewoon niet. Voor een kind moet je veel opofferen en dat heb ik er niet voor over.
Egoïstisch is natuurlijk een beetje raar. Je doet je niet verwekte potentiële nageslacht niets aan door ze niet te laten ontstaan. Als je het niet wilt moet je het niet doen, dat is beter voor iedereen.
spin1234 schreef:
12-07-2019 19:00
En het is ook zielig voor je ouders dat jij geen kinderen wilt.
Ik ken iemand die daarvoor haar nichtjes en neefjes inzet. Heel vervelend is dat eigenlijk. Ze wil dan geen kinderen, maar wel regelmatig regelen dat haar ouders iets met de kleinkinderen gaan doen, of ze geeft ze opdracht om iets te tekenen of zo. Had dan zelf wat gebaard, denk ik dan.

Dus dat zou ik afraden :-)
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
12-07-2019 19:01
Waar bemoeien mensen zich mee?
Sowieso dat natuurlijk ja. Ik vind het zelf ontzettend brutaal en ongemanierd om iemand over zoiets persoonlijks de les te lezen.
Aan de andere kant, ik weet dat ze bestaan. Ik heb 'maar' één kind, en daar weten mensen ook vaak wel iets over te zeggen. Nu niet meer zo erg, kind is al 12, maar opmerkingen genoeg gehad. Waarom mensen zich met deze keuze van anderen wensen (en durven) te bemoeien, is me een raadsel. Maar ze doen het.

Wat veruit het beste werkt:

- beseffen dat jij je niet hoeft te verdedigen. Nooit. Vind niet dat je dat moet, want dat moet echt niet.
- beseffen dat argumenten geven juist níét werkt. Geeft de ander als het ware extra munitie.
- nietszeggend reageren. Hooguit mompelen, of iets als 'uhuh, hmmhmm '. En dan over iets anders beginnen. Geen ruimte geven.
- niet denken dat je deze mensen wel eens de waarheid kan zeggen en dat dat dan ook helpt. Helpt niet. Mensen die ongegeneerd dit zeggen, hebben een bord voor hun kop qua sociale conventies.
- zeggen dat je hier geen antwoord op wil geven. En dan herhalen als men vraagt waarom. Ook hier : niet laten verleiden om in discussie te gaan.
- er jezelf niet teveel aan proberen te ergeren.
hondenmens schreef:
12-07-2019 19:05
Nee hoor helemaal niet raar. Als jij geen kinderen wilt om wat voor reden dan ook moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik (34) wist ook al in mijn jeugd dat het niks voor mij was. Vriendinnen zeiden dat ik daar later anders over ging denken. Not. Tijdens mijn MBO opleiding werd eens gevraagd wie geen kinderen wilde. Ik was de enige die haar vinger opstak. Klasgenoten vonden me egoïstisch. Maar ik zou ongeschikt zijn als ouder en ik WIL het ook gewoon niet. Voor een kind moet je veel opofferen en dat heb ik er niet voor over.
Het natuurlijk ultiem egoïstisch om een kind de wereld in te brengen, dat kind vraagt daar helemaal niet om. Dat doe je puur en alleen omdat je dat graag wilt.
Dat komt natuurlijk ook omdat je als vrouw hiervoor bent gemaakt.
Elke vrouw heeft een moederhart en moedert wel. Is het niet voor eigen kinderen dan neefjes of nichtjes of zelfs huisdieren. Een vrouw is nu eenmaal zo, en is zachter en zorgzamer dan een man bv.
En ja, als je dat niet hebt is natuurlijk best vreemd en dan snap ik die opmerkingen ook wel, omdat de meeste vrouwen dat van nature wel hebben.
Maar goed, je kan natuurlijk ook uitleggen dat jij dat niet hebt en geen kinderen wil.

En ja, mensen stellen vragen en maken opmerkingen over alles wat buiten de norm valt, of het nu geen kinderen zijn of 10 kinderen hebben of andere dingen die buiten de norm vallen. Dat is nu eenmaal zo...
MinkeDeWit schreef:
12-07-2019 19:02
Wat krijg je er dan precies voor terug?
Slaapgebrek, hangtieten, relatiestress, chronisch tijdgebrek?
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
12-07-2019 19:05
Nee hoor helemaal niet raar. Als jij geen kinderen wilt om wat voor reden dan ook moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik (34) wist ook al in mijn jeugd dat het niks voor mij was. Vriendinnen zeiden dat ik daar later anders over ging denken. Not. Tijdens mijn MBO opleiding werd eens gevraagd wie geen kinderen wilde. Ik was de enige die haar vinger opstak. Klasgenoten vonden me egoïstisch. Maar ik zou ongeschikt zijn als ouder en ik WIL het ook gewoon niet. Voor een kind moet je veel opofferen en dat heb ik er niet voor over.
En gelijk heb je, ik heb wel een kind maar ik raad het niemand aan om een kind te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:11
Dat komt natuurlijk ook omdat je als vrouw hiervoor bent gemaakt.
Elke vrouw heeft een moederhart en moedert wel. Is het niet voor eigen kinderen dan neefjes of nichtjes of zelfs huisdieren. Een vrouw is nu eenmaal zo, en is zachter en zorgzamer dan een man bv.
En ja, als je dat niet hebt is natuurlijk best vreemd en dan snap ik die opmerkingen ook wel, omdat de meeste vrouwen dat van nature wel hebben.
Maar goed, je kan natuurlijk ook uitleggen dat jij dat niet hebt en geen kinderen wil.

En ja, mensen stellen vragen en maken opmerkingen over alles wat buiten de norm valt, of het nu geen kinderen zijn of 10 kinderen hebben of andere dingen die buiten de norm vallen. Dat is nu eenmaal zo...
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de vraag terugstellen: waarom willen jullie kinderen?
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:11
Dat komt natuurlijk ook omdat je als vrouw hiervoor bent gemaakt.
Elke vrouw heeft een moederhart en moedert wel. Is het niet voor eigen kinderen dan neefjes of nichtjes of zelfs huisdieren. Een vrouw is nu eenmaal zo, en is zachter en zorgzamer dan een man bv.
En ja, als je dat niet hebt is natuurlijk best vreemd en dan snap ik die opmerkingen ook wel, omdat de meeste vrouwen dat van nature wel hebben.
Maar goed, je kan natuurlijk ook uitleggen dat jij dat niet hebt en geen kinderen wil.

En ja, mensen stellen vragen en maken opmerkingen over alles wat buiten de norm valt, of het nu geen kinderen zijn of 10 kinderen hebben of andere dingen die buiten de norm vallen. Dat is nu eenmaal zo...
Wat je denkt hoef je niet uit te spreken.
En ik zou het al helemaal niet gaan uitleggen.
COtweepuntnul schreef:
12-07-2019 19:12
Slaapgebrek, hangtieten, relatiestress, chronisch tijdgebrek?
Ik ben zo moe, en dan heb ik toch allang geen baby’s meer. Het is echt boze opzet van scholen om ouders (in de praktijk moeder) nog even de overspannenheid in te jagen in de laatste week van het schooljaar, als ze ook op hun werk dingen moeten afronden voor de vakantie. Wat krijg je ervoor terug? Vooral gezeik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven