Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
Ilovefairytales schreef:
06-12-2019 20:23
TO ik wens je heeeeel veel leuke dates.
Als je on line gaat.

Mijn ervaring als maat 46 a 48.
Ik zette 1 recent foto met een jurkje en blote benen, van afgelopen zomer.
En het is een wit strak jurkje, dus je ziet dat ik geen maat 42 ben!

Wat voor mannen trek je aan: die houden van plus size, ze kijken ook naar totaal plaatje(ogen, lach,haar, smaak muziek etc.), geile mannen jong en oud.... ook tot mijn verbazing sport mannen. Dat ik soms dacht ben ik een match met zo een fitniss dude. Ja dus.

Alleen ik heb het pech gehad dat vele dates geen match waren. Ook veel zoeken sex... En inderdaad als je eenmaal in bed ligt. Dan ben je helemaal naakt. Maar ah ja ik zou zeggen doen ga daten.

En klopt wat sommige zeggen. Je komt ook op dates die jou niet zo leuk vinden. Of jij hun he. Dat afwijzen voelt soms k*t.

Ik ben het helemaal met je eens. Als je plussize bent moet je dat niet verbergen door alleen foto's van je gezicht te plaatsen. Er zijn mannen die plussize juist heerlijk vinden, en die vinden jou alleen als je ook foto's plaatst van top tot teen. En dat doet meer voor je eigenwaarde dan daten met mensen die teleurgesteld zijn als ze je helemaal zien.

Maar in dit geval heeft TO geen overgewicht volgens haar BMI, en is er blijkbaar iets anders aan de hand. Ik vind het jammer dat ze zich daar zo onzeker door laat maken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, meeuw of niet, ze is gevlogen.

Snap ik ook wel.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-12-2019 19:34
We maken echt een onderscheid tussen cosmetische ingrepen en niet cosmetische ingrepen.

En het lijkt mij niet uit te leggen aan mensen die wel gezond geleefd hebben dat ze mee moeten gaan betalen aan een cosmetische ingreep die veroorzaakt is door een bijzonder ongezonde levensstijl, jarenlang.
Dus moet iemand die rookt de behandeling van de longkanker ook maar zelf betalen, iemand die zichzelf te pletter werkt de kosten van de burnout voor eigen rekening nemen en iemand die voetbalt de kosten van de gescheurde kruisband dus ook
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
07-12-2019 11:48
Dus moet iemand die rookt de behandeling van de longkanker ook maar zelf betalen, iemand die zichzelf te pletter werkt de kosten van de burnout voor eigen rekening nemen en iemand die voetbalt de kosten van de gescheurde kruisband dus ook
Kromme vergelijkingen.
Zonder werkende kruisband is het lastig lopen en heb je pijn, en aan niet behandelde longkanker ga je heel snel dood.
Met een hangbuik of hantieten kan je prima 100 worden.
pearle schreef:
07-12-2019 11:48
Dus moet iemand die rookt de behandeling van de longkanker ook maar zelf betalen, iemand die zichzelf te pletter werkt de kosten van de burnout voor eigen rekening nemen en iemand die voetbalt de kosten van de gescheurde kruisband dus ook
Zoek het woord cosmetisch even op, dan snap je wellicht wel wat ik schreef.
Marana schreef:
06-12-2019 21:55
Ik ben het helemaal met je eens. Als je plussize bent moet je dat niet verbergen door alleen foto's van je gezicht te plaatsen. Er zijn mannen die plussize juist heerlijk vinden, en die vinden jou alleen als je ook foto's plaatst van top tot teen. En dat doet meer voor je eigenwaarde dan daten met mensen die teleurgesteld zijn als ze je helemaal zien.

Maar in dit geval heeft TO geen overgewicht volgens haar BMI, en is er blijkbaar iets anders aan de hand. Ik vind het jammer dat ze zich daar zo onzeker door laat maken.

Ook mijn ervaring. Maat 46 en aan aandacht geen gebrek, tot en met super knappe personal trainers van 15 jaar jonger die met me willen daten. En die vinden met niet dik, maar vallen op curves.

Nu heeft TO geen plussize maar uit dit topic blijkt al dat voor veel mensen plussize erger is dan welk gebrek met een normaal BMI dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Als je borsten afgezet moeten worden krijg je wel nieuwe borsten vergoed toch, als je wil? Dat is ook een cosmetische ingreep. Ik snap dus wel het uitgangspunt. Denk niet dat het haalbaar is zoveel cosmetische ingrepen te vergoeden. Als we dat wel doen zou het de psyche uiteindelijk niet goed doen denk ik. Als je cup AA hebt en je kan vergoed krijgen een borstvergroting te ondergaan bijvoorbeeld, dan gaan we dus echt zeggen dat imperfecties in het uiterlijk zo belangrijk zijn, dat het zelfs medisch noodzakelijk zou zijn voor iemand, een lichaam/imperfecties niet kunnen accepteren. Dat is al zo gaande in de wereld, doet de mensheid niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-12-2019 12:13
Als je borsten afgezet moeten worden krijg je wel nieuwe borsten vergoed toch, als je wil? Dat is ook een cosmetische ingreep.
Als je hart het niet meer doet krijg je ook een nieuw hart, als je lever stuk is krijg je een nieuwe lever. Als je neus afgezet moet worden door huidkanker krijg je een nieuwe neus, als een testikel verwijderd wordt krijg je een kunststof exemplaar terug.
Dat zijn geen cosmetische behandelingen, borstreconstructie ook niet. Tenzij je per sé gelijk een maatje FF wil gok ik.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
07-12-2019 12:25
Als je hart het niet meer doet krijg je ook een nieuw hart, als je lever stuk is krijg je een nieuwe lever. Als je neus afgezet moet worden door huidkanker krijg je een nieuwe neus, als een testikel verwijderd wordt krijg je een kunststof exemplaar terug.
Dat zijn geen cosmetische behandelingen, borstreconstructie ook niet. Tenzij je per sé gelijk een maatje FF wil gok ik.
Zonder borsten kun je leven, zonder hart niet. Dat heeft wel degelijk een cosmetisch uitgangspunt. Niet onterecht hoor, maar het is niet puur medisch. Al is het natuurlijk op psychische gronden gewenst. Overigens ken ik meer vrouwen om me heen die ervoor kiezen geen reconstructie te doen, die willen niet nog meer operaties en medische rompslomp na lang ziek te zijn geweest. Kan me beiden heel goed voorstellen.
Sjulia schreef:
07-12-2019 12:29
Zonder borsten kun je leven, zonder hart niet. Dat heeft wel degelijk een cosmetisch uitgangspunt. Niet onterecht hoor, maar het is niet puur medisch. Al is het natuurlijk op psychische gronden gewenst. Overigens ken ik meer vrouwen om me heen die ervoor kiezen geen reconstructie te doen, die willen niet nog meer operaties en medische rompslomp na lang ziek te zijn geweest. Kan me beiden heel goed voorstellen.
Dan noemen we het toch gewoon cosmedisch?
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
07-12-2019 12:45
Dan noemen we het toch gewoon cosmedisch?
Ja. Wanneer een maagverkleining vergoed wordt kan ik me dus voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat flink huidoverschot daar ook onder zou kunnen vallen, en dus ook vergoed zou mogen worden.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
07-12-2019 12:07
Ook mijn ervaring. Maat 46 en aan aandacht geen gebrek, tot en met super knappe personal trainers van 15 jaar jonger die met me willen daten. En die vinden met niet dik, maar vallen op curves.

Nu heeft TO geen plussize maar uit dit topic blijkt al dat voor veel mensen plussize erger is dan welk gebrek met een normaal BMI dan ook.
Inderdaad, en ook nog een morele kwestie ook. Dat je faalt als mens als je niet af kan vallen. Dat het ergste wat je kan doen als mens een maat hebben die met een 4 begint (erger dan het zijn van een slechte vriendin, onbetrouwbaar, gierig of gemeen. Er zijn zoveel dingen die ik erger vind dan maat 42 hebben).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Sjulia schreef:
07-12-2019 12:56
Ja. Wanneer een maagverkleining vergoed wordt kan ik me dus voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat flink huidoverschot daar ook onder zou kunnen vallen, en dus ook vergoed zou mogen worden.
Het verschil zit erin dat je bewust jarenlang zeer ongezond geleefd hebt en daardoor een cosmetische ingreep nodig hebt, waar borstkanker je vooral overkomt.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-12-2019 14:00
Het verschil zit erin dat je bewust jarenlang zeer ongezond geleefd hebt en daardoor een cosmetische ingreep nodig hebt, waar borstkanker je vooral overkomt.
Maar de maagverkleining zelf wordt wel vergoed, dus ik vind het niet gek om te denken dat een huidoverschot correctie dan ook vergoed zou mogen worden.

En kanker wanneer je jaren gerookt hebt zou hetzelfde verhaal kunnen zijn wat dat betreft. Eigen schuld dikke bult?
Ik hou niet zo van die houding.

Jarenlang ongezond leven en daardoor heel dik worden heeft vaak ook wel z'n mentale redenen waardoor zoiets ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook aankomen door medicijnen of door overeten omdat je een eetstoornis hebt he. Niet iedereen zit elke dag bij de Mac.
Alle reacties Link kopieren
Wooloo schreef:
07-12-2019 14:04
Je kan ook aankomen door medicijnen of door overeten omdat je een eetstoornis hebt he. Niet iedereen zit elke dag bij de Mac.
Dat kan, maar in 95% van de gevallen is dat niet zo.
boebezoebe schreef:
07-12-2019 13:01
Inderdaad, en ook nog een morele kwestie ook. Dat je faalt als mens als je niet af kan vallen. Dat het ergste wat je kan doen als mens een maat hebben die met een 4 begint (erger dan het zijn van een slechte vriendin, onbetrouwbaar, gierig of gemeen. Er zijn zoveel dingen die ik erger vind dan maat 42 hebben).

Ja, en niet eens omdat het niet mooi zou zijn, maar om de gezondheidsrisico's....hahaha........omdat je de maatschappij met kosten belast.

Mensen doen alsof je met een BMI van 28-30 een wandelende tijdbom bent en niet ouder wordt dan 50.

Ik denk dat ze het eigenlijk gewoon lelijk vinden en een teken van zwakte.....zij ontzeggen zichzelf toch ook van alles....? Waarom die dikkerds niet?
Hillegonda1 schreef:
07-12-2019 14:41
Ja, en niet eens omdat het niet mooi zou zijn, maar om de gezondheidsrisico's....hahaha........omdat je de maatschappij met kosten belast.

Mensen doen alsof je met een BMI van 28-30 een wandelende tijdbom bent en niet ouder wordt dan 50.

Ik denk dat ze het eigenlijk gewoon lelijk vinden en een teken van zwakte.....zij ontzeggen zichzelf toch ook van alles....? Waarom die dikkerds niet?
Ik zat onlangs met mijn maat 44 bij de huisarts. Met oa zorgen over mijn gezondheid. Ook door mijn gewicht en stiekem ook wel omdat je constant leest over ‘alle gezondheidsrisico’s’. De huisarts heeft me daarin enorm gerustgesteld. Ik ben gewoon gezond, ik eet gezond, beweeg meer dan gemiddeld en er was geen enkele reden om me zorgen te maken. Als je leest over alle gezondheidsrisico’s en kosten is dat vooral op fora, mensen die overgewicht lelijk vinden en het zo verpakken in een ‘niet goed voor de maatschappij’-pakketje. Niet dat er géén risico’s aan zitten hoor, zeker wel, maar niet in de mate die je vaak voorgespiegeld wordt. Afvallen is vaak gezonder maar vaak ook zo goed als onmogelijk. Mijn huisarts kan me er iig niet mee helpen en geeft aan dat het bijna niet te doen is op lange termijn.

Dat neem ik dan maar aan ipv van mensen hier aan te nemen dat ik gewoon meer moet bewegen en minder moet eten, en dat ik op sterven na dood ben.

Aan aandacht overigens geen gebrek, ik ben namelijk gewoon een lekker wijf, zelfs met een maat die met een 4 begint. En als het gaat om bedpartners zit daar van alles tussen, van slank en sportief tot gewoon gemiddeld tot met overgewicht en ik ze waren allemaal leuk. Gewicht is daar maar een heel kleine factor in voor mij
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
07-12-2019 14:12
Dat kan, maar in 95% van de gevallen is dat niet zo.
Hoe kom je aan dat percentage?
Of is dat gewoon een wilde gok van jezelf, gebaseerd op je eigen verzonnen overtuiging?
Sjulia schreef:
07-12-2019 14:04
Maar de maagverkleining zelf wordt wel vergoed, dus ik vind het niet gek om te denken dat een huidoverschot correctie dan ook vergoed zou mogen worden.

En kanker wanneer je jaren gerookt hebt zou hetzelfde verhaal kunnen zijn wat dat betreft. Eigen schuld dikke bult?
Ik hou niet zo van die houding.

Jarenlang ongezond leven en daardoor heel dik worden heeft vaak ook wel z'n mentale redenen waardoor zoiets ontstaat.
Die rokers hebben de medische behandeling al bijeen gespaard met al die accijns. ;)

En verder ja: eigen schuld, dikke bult als het gaat om iets cosmetisch wat je hebt veroorzaakt door jarenlang extreem ongezond te leven.
Ik zit opeens in een totaal ander topic. TO heeft toch geen overgewicht?
DS1971 schreef:
07-12-2019 15:48
Die rokers hebben de medische behandeling al bijeen gespaard met al die accijns. ;)

En verder ja: eigen schuld, dikke bult als het gaat om iets cosmetisch wat je hebt veroorzaakt door jarenlang extreem ongezond te leven.
Niet om het één of ander, maar we opereren ook voetballers massaal aan hun knieën, wintersporters die teruggevlogen moeten worden en medische zorg nodig hebben, drugsgebruikers die jaren en jaren kwakkelen en soms wel 10 X in een detoxkliniek zitten, mensen die zelf door rood rijden en een ongeluk krijgen, abortussen bij mensen die onvoorzichtig zijn, die het zelfers met twee linkerhanden die ongelukjes krijgen enz. Gaan we alles wat ‘eigen schuld’ is niet meer vergoeden? Zo’n kulargument dit. Niet dat ik per se vind dat zo’n cosmetische operatie vergoed moet worden, maar het ‘eigen schuld dikke bult’ argument is gewoon dikke bullshit.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-12-2019 15:48
Die rokers hebben de medische behandeling al bijeen gespaard met al die accijns. ;)

En verder ja: eigen schuld, dikke bult als het gaat om iets cosmetisch wat je hebt veroorzaakt door jarenlang extreem ongezond te leven.
Toch krijg ik bij jou een beetje het idee dat je gewoon een hekel hebt aan dikkerds :-D Op het moment dat de maagverkleining om medische redenen kan worden vergoed, zou een cosmetische vervolg ingreep mij niet vreemd klinken in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
06-12-2019 15:03
Ik vind dit in en intriest klinken.
Waar is je gevoel voor eigenwaarde, ben je zo wanhopig dat elke man je wel "mag doen" ook al maakt hij rotopmerkingen
Heel erg mee eens.
Het klinkt alsof zij zo'n kerel ont-zet-tend dankbaar is dat hij bereid is zijn wensen op zij te zetten zodat hij toch even kan neuken.
Verschrikkelijk zeg :facepalm:
Zo'n kerel duw je toch meteen van je af?
consuelabananahammok schreef:
07-12-2019 15:42
Hoe kom je aan dat percentage?
Of is dat gewoon een wilde gok van jezelf, gebaseerd op je eigen verzonnen overtuiging?
Het is niet het juiste percentage idd. Het zou ruim 99% moeten zijn.

We hebben het met al dat overtollige vel niet over een paar kilo meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven