Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
07-12-2019 20:21
Als je de maagverkleining niet wil omdat je de huidoperatie niet zelf wil betalen dan heb je sowieso al de verkeerde motivatie. Daarbij kun je die huidoperatie ook nog eens voor een heel groot deel dekken met het geld wat je uitspaart door te stoppen met overeten. Het is dus gewoon gejammer en gemekker. Gezond willen worden is dan in ieder geval ook niet de motiverende factor.

Ik vind die maagverkleiningen sowieso al een zieke commerciële industrie. Met dat is weer een discussie op zich.
Ja hoor, want iemand eet natuurlijk voor duizenden euro's aan snoep en fastfood :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
07-12-2019 20:24
Ja joh, want stel dat je 20,- aan ongezond voedsel per week uitspaart, en je moet 5000,- neerleggen voor zo’n operatie, dan ben je 5 jaar bezig om die operatie bij elkaar te sparen. Nog los van dat het hele argument nergens op slaat.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
07-12-2019 22:59
Als je overgewicht nog steeds reduceert tot ‘minder eten, meer bewegen, eigen schuld’, ondanks inmiddels talloze artsen en deskundigen die het tegendeel beweren en zeggen dat het stukken complexer ligt dan dan dan gaat er iets mis in je redenering en geef je blijk van een enorm gebrek aan informatie en kennis. Of grenzeloze zelfoverschatting.
Dat klopt en de grootte van de maag heeft er ook weinig mee van doen.

Vandaar ook dat de meeste patiënten het niet eens redden tot een huidoverschot operatie dus hoeven ze daar ook niet wakker van te liggen. Scheelt toch weer. Slaaptekort kan je gewicht immers ook doen stijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
08-12-2019 00:05
Dat klopt en de grootte van de maag heeft er ook weinig mee van doen.

Vandaar ook dat de meeste patiënten het niet eens redden tot een huidoverschot operatie dus hoeven ze daar ook niet wakker van te liggen. Scheelt toch weer. Slaaptekort kan je gewicht immers ook doen stijgen.
Waar baseer je die 'wijsheid' op?

En bedoel je met je tweede stukje wat ik denk dat je bedoelt? Dat mensen na een maagverkleining uiteindelijk weer aankomen tot hun oude gewicht?
Zo ja, dan dezelfde vraag: waar baseer je die 'wijsheid' op?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Je vult nogal wat in hè. Mijn glazen bol zegt dat.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
08-12-2019 06:41
Je vult nogal wat in hè. Mijn glazen bol zegt dat.
Ook weer geen antwoord op volstrekt normale vragen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Die ga je ook niet krijgen Solo.
Ik ben mij maar niet eens in de verder ontstane discussie gaan mengen..
Er zijn er hier een paar die een heilig geloof in zich zelf hebben en ook niet te beroerd zijn om te stellen dat wat zij doen, ze dat ook van anderen verwachten.. :facepalm:
En dan ook nog mensen voor idioot labelen.

Volkomen kansloos dat soort reacties.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven