Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
februari schreef:
05-12-2019 20:24
De mannen met wie ik seks gehad heb zagen vonden zonder uitzondering wel dat ik tegenviel met met kleding uit.

Maar ik val op nuchtere types en ze constateerden het droog als een feit en "deden" me anyhow en kwamen doorgaans op herhaling of bleven zelfs jaren.. :-D

Dus wsch maak ik me voor niks druk idd.

Thnx allemaal voor dit inzicht!
Dat die mannen vaker terug mochten komen in bed nadat ze dat gezegd hadden..... Knapte jij daar niet op af, dat soort opmerkingen?
MevrKakel schreef:
05-12-2019 22:12
Dus het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen in de pre overgang blijven eten wat ze aten toen ze nog volop actief waren en dus teveel eten voor hun verbruik nu.
Je slaat alleen meer vet op als je meer eet dan je verbruikt. Bij het 'ouder' ga je automatisch meer slapen. Eigenlijk zou je ook automatisch minder moeten gaan eten. Maar dat gebeurt nou net niet. En dan krijg je van die huiskamerkadavers die tot dan toe altijd aantrekkelijk waren voor hun man, maar dan ineens niet meer.. maar ook dat is een andere discussie.

Als mensen gewoon na zouden denken, en daarnaar handelen, dan zou er zoveel minder discussie zijn. Denk ik
Als je ouder bent, ga je juist steeds minder slapen.
..
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 23:16
Reden: Dubbel
99.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
05-12-2019 21:11
Nou... Mijn zus heeft een maagverkleining gehad en is zo'n 50 kilo afgevallen. Die ziet er in (corrigerende) kleding ook heel aardig uit maar naakt is het wel anders. Dan hebben we het niet over een beetje overhangend vel zeg maar. Zij heeft hetzelfde probleem als TO en begint niet eens aan een date. Ze is nu aan het sparen voor een buik- en beencorrectie.
Tja, ik ben ook ooit veel afgevallen (geen maagverkleining) en ik heb geen loshangend vel. Kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-12-2019 20:54
Ik kan echt wel wat hebben en niemand hoeft mij valse complimentjes te geven, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat mannen ongevraagd zeiden dat mijn lijf tegenviel.
Daaruit blijkt maar weer dat mijn lichaam in zoverre afwijkt van de norm, dat men daar iets over zegt.

Als dat niet zichtbaar is met je kleding aan, dan verwacht men dat niet.

Ik snap wel dat ze daar dan iets over zeggen.
En ik vind het juist niet bot of onaangenaam als het gewoon geconstateerd wordt als "beetje jammer" en vervolgens over heen wordt gestapt omdat ze me ondanks dat toch lief, leuk en lekker vinden.

Ik vond zo een reactie juist fijn.

En voor het verhaal vind ik het niet relevant om hier te zeggen waar het nou precies om gaat.

Of het nou zou gaan om littekens, ongelijke borsten of een huidaandoening, het gaat om de vraag of je er op voorhand mee komt of niet.

Mijn persoonlijk details doen daar verder niet toe, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Serieus?
Alle mannen waar je seks mee hebt gehad zeiden dat je tegenviel zonder kleding?
Allemaal?

Meid, ik denk dat er meer mis is met je keuze van mannen dan met je lijf.
februari schreef:
06-12-2019 00:23
Daaruit blijkt maar weer dat mijn lichaam in zoverre afwijkt van de norm, dat men daar iets over zegt.

Als dat niet zichtbaar is met je kleding aan, dan verwacht men dat niet.

Ik snap wel dat ze daar dan iets over zeggen.
En ik vind het juist niet bot of onaangenaam als het gewoon geconstateerd wordt als "beetje jammer" en vervolgens over heen wordt gestapt omdat ze me ondanks dat toch lief, leuk en lekker vinden.

Ik vond zo een reactie juist fijn.

En voor het verhaal vind ik het niet relevant om hier te zeggen waar het nou precies om gaat.

Of het nou zou gaan om littekens, ongelijke borsten of een huidaandoening, het gaat om de vraag of je er op voorhand mee komt of niet.

Mijn persoonlijk details doen daar verder niet toe, vind ik.
Nee, je persoonlijke details doen er natuurlijk niet toe.

Maar ik krijg de indruk dat je denkt dat je dankbaar moet zijn als een man bereid is over dit probleem heen te stappen. Dat is natuurlijk onzin.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-12-2019 21:11
Dat hangt af van je voorkeur.

Overigens lijk je te suggereren alsof het standaard is dat je aankomt naar mate je ouder wordt. Dat is echter in 99% van de gevallen een keuze.
Gewicht wordt wel degelijk beïnvloed door ouderdomsprocessen. Als je ouder wordt zul je je eetpatroon over het algemeen moeten aanpassen, je komt anders aan indien je hetzelfde blijft eten (uitgaande van een gemiddeld mens met een gemiddeld eetpatroon). Denk bijvoorbeeld aan een hormoonhuishouding die verandert als je in het proces van de overgang zit. Dus je stelling klopt mi niet.
februari schreef:
06-12-2019 00:23
Daaruit blijkt maar weer dat mijn lichaam in zoverre afwijkt van de norm, dat men daar iets over zegt.

-knip-

Mijn persoonlijk details doen daar verder niet toe, vind ik.
Blijkbaar wel, want jouw perceptie schijnt duidelijk anders te zijn dan van zowat iedereen die hier gepost heeft.

Zonder in details te treden kun je wél aangeven waar het ongeveer over gaat, want nu omschrijf je jezelf als een verklede Quasimodo en dat komt heel bevreemdend over. Ik krijg daardoor het idee dat het eerder een gedacht dan de werkelijkheid is.
Leg in ieder geval die meeuw even uit, want ik blijf er maar over malen.
Snarky schreef:
06-12-2019 08:58
Leg in ieder geval die meeuw even uit, want ik blijf er maar over malen.
Dat vergaat mij precies hetzelfde, maar ik durfde er niet meer over beginnen want eerdere vragen ernaar worden vakkundig genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
05-12-2019 22:05
Oh de schuld van de man weegt zeker zwaarder. Maar na veel nadenken komt bij mij toch het idee op dat TO heeft lopen vissen naar een mening. Ik heb werkelijk nog nooooit meegemaakt dat een man kritiek gaf op mijn lichaam, en ik zie er ook niet altijd even florisant uit.
Daar moet meer achter zitten. Meestal zal een man een kans op een fijne neukpartij niet zo heel snel verspelen, en als er iets van onzekerheid doorschemert dan weten de verkeerde mannen precies hoe ze het moeten aanpakken om er nog eens overheen te mogen. Zonder te liegen, maar ook zeker zonder af te kraken, want dan kunnen ze fluiten naar hun beurt. Als het goed is.
Ik ook niet. Ik vind mezelf naakt trouwens niet per se lelijk, daar niet van, maar zie er niet uit alsof ik net uit een bikini catalogus stap (heb genoeg putjes, striemen, haartjes, en love handles, enorme melkflessen als het winter is etc. Zal allemaal wel). En geef ook geen commentaar op het lichaam van de ander. Als iemadn leuk genoeg was om mee naar huis te slepen, waarom dan ongevraagde feedback geven of raar doen over andermans lichaam (heb ook niks op met vrouwen die mannen met kleine piemels daarom belachelijk maken - kennelijk was hij goed genoeg om uit de kleren te krijgen).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Iemand die iets aan mijn lijf 'een beetje jammer' vindt vind ik raar dat ze erover beginnen. Dat soort gedachten kun je toch voor jezelf houden? Als ik terug denk aan mijn one night stands is er genoeg dat niet-standaard aan ze was soms. Maar het ze vertellen is nog nooit in me op gekomen. Waarom zou je?

Het enige waarvan ik me zou kunnen voorstellen dat je het vantevoren zegt is iets als een stoma (ook praktisch gezien), of een litteken dat zo groot is dat iemand er van kan schrikken of als je borst of borsten zijn afgezet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Hmm nu ben ik wat nieuwsgierig van aard, maar meer info lijkt me serieus bijdragen aan het begrip. Ik kan me er namelijk niets bij voorstellen dat een normale man tijdens seks zegt dat je tegenvalt zonder kleding. Iedereen ziet er beter uit met kleding, omdat je dan eventuele vetkwabben in model trekt, en striemen, rare pukkels en gekke knieën kunt verbergen. Als een man zegt dat ik tegenval zonder kleren, sta ik zo weer buiten. Toedeloe, die gaat maar lekker voor de spiegel zitten, idioot.
Snarky schreef:
06-12-2019 08:58
Leg in ieder geval die meeuw even uit, want ik blijf er maar over malen.

Ik blijf die trappelende meeuw naar wormen waar iemand het over had voor me zien.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-12-2019 09:17
Hmm nu ben ik wat nieuwsgierig van aard, maar meer info lijkt me serieus bijdragen aan het begrip. Ik kan me er namelijk niets bij voorstellen dat een normale man tijdens seks zegt dat je tegenvalt zonder kleding. Iedereen ziet er beter uit met kleding, omdat je dan eventuele vetkwabben in model trekt, en striemen, rare pukkels en gekke knieën kunt verbergen. Als een man zegt dat ik tegenval zonder kleren, sta ik zo weer buiten. Toedeloe, die gaat maar lekker voor de spiegel zitten, idioot.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
06-12-2019 08:33
Gewicht wordt wel degelijk beïnvloed door ouderdomsprocessen. Als je ouder wordt zul je je eetpatroon over het algemeen moeten aanpassen, je komt anders aan indien je hetzelfde blijft eten (uitgaande van een gemiddeld mens met een gemiddeld eetpatroon). Denk bijvoorbeeld aan een hormoonhuishouding die verandert als je in het proces van de overgang zit. Dus je stelling klopt mi niet.
Ik zie echt heel weinig mensen van mijn leeftijd in de sportschool, en die ik wel zie hebben een normaal postuur. Bij hardloopwedstrijden en andere sportieve evenementen zijn vrouwen van 40+ ook echt overduidelijk ondervertegenwoordigd. Jouw stelling klopt volgens mij dus ook niet, klopt in ieder geval niet voor mij.
Verder is deze discussie geheel OT
Whateffa schreef:
06-12-2019 08:33
Gewicht wordt wel degelijk beïnvloed door ouderdomsprocessen. Als je ouder wordt zul je je eetpatroon over het algemeen moeten aanpassen, je komt anders aan indien je hetzelfde blijft eten (uitgaande van een gemiddeld mens met een gemiddeld eetpatroon). Denk bijvoorbeeld aan een hormoonhuishouding die verandert als je in het proces van de overgang zit. Dus je stelling klopt mi niet.
Ik stel vrij letterlijk dat je je eetpatroon moet aanpassen, dus volgens mij zijn we het met elkaar eens.
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
05-12-2019 00:40
Ik krijg veel matches en superlikes van mannen die voor mijn gevoel "out of my leage" zijn en vraag me dan af of ze net zo enthousiast zouden zijn als ze weten wat er onder mijn kleding zit.

Wil ergens ook geen tijd verspillen aan dates met mannen voor wie een mooi figuur heel belangrijk is.

Vandaar mijn twijfel om het in de chat vast af te tasten..
Ja maar, wil jij dan daten met mannen die zo oppervlakkig zijn? Geef ze eerst een kans!
Het kaf scheidt zich vanzelf wel met het koren.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
DS1971 schreef:
06-12-2019 09:37
Ik stel vrij letterlijk dat je je eetpatroon moet aanpassen, dus volgens mij zijn we het met elkaar eens.
Door de dalende oestrogeen spiegel verandert je vetverdeling (en daarmee dus je taille/heup ratio) wel degelijk en tegelijkertijd neemt je spiermassa en en je vetmassa toe door de veranderde hormoonlevels.

Je lijf verandert en goed eten houdt je die veranderingen niet tegen:

Feitelijk kun je dan hetzelfde gewicht hebben en een gezond bmi maar kun je dus voller of dikker lijken.
Cleidy36 schreef:
06-12-2019 10:02
Door de dalende oestrogeen spiegel verandert je vetverdeling (en daarmee dus je taille/heup ratio) wel degelijk en tegelijkertijd neemt je spiermassa en en je vetmassa toe door de veranderde hormoonlevels.

Je lijf verandert en goed eten houdt je die veranderingen niet tegen:

Feitelijk kun je dan hetzelfde gewicht hebben en een gezond bmi maar kun je dus voller of dikker lijken.
Mijn punt ging vooral om het ‘excuus’ van ik wordt nu eenmaal ouder gebruiken om steeds maar dikker te worden. Door gewoon gezond te leven kun je er prima uit blijven zien. En natuurlijk blijf je niet je hele leven eruit zien als 16 en dat hoeft ook niet, maar dat de gemiddelde vrouw in Nederland maat 44 heeft, heeft alles te maken met hoe ongezond we eten.

En dat zou wat mij betreft niet gebagatelliseerd moeten worden. Niet eens zo zeer vanwege het esthetische, maar gewoon vanwege de gezondheidsproblematiek en -kosten waarmee dat gepaard gaat.
Jeetje TO, bizar dat je mannen die commentaar leveren op je figuur je alsnog "laat doen".
Bij mij zou de lust op dat moment wel vergaan, en zou ik ze mededelen dat ik dergelijke opmerkingen op dergelijke momenten zodanig onaantrekkelijk zou vinden dat het daarmee afgelopen zou zijn. ((Inderdaad ook geen herkansing meer)
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
06-12-2019 08:58
Leg in ieder geval die meeuw even uit, want ik blijf er maar over malen.


Korte beentjes, grote voeten en een naar achter stekend achterwerk met een holle rug. Dat stel ik me er nu bij voor.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Een man waar je zelf niet kritisch op bent is waarschijnlijk ook niet kritisch op jou qua uiterlijk. En denk dat mannen van jouw leeftijd op een gegeven moment toch ook wel snappen dat lichamen verouderen en er niet altijd fantastisch uitzien? Dan zijn andere dingen toch ook belangrijker?
"Well, that escalated quickly..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven