Geen relatie aangaan met man die kinderen heeft.

27-02-2020 03:18 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een leuke man ontmoet, alleen heeft hij al kinderen uit een vorige relatie. Ik heb zelf nog geen kinderen. Qua dates is het heel gezellig en wij hebben raakvlakken qua interesses. Alleen botst ik tegen iets aan ,namelijk dat hij al kinderen heeft. Persoonlijk vind ik best een onoverkomelijke last als je steeds ook met zijn ex te maken krijgt in verband met de kinderen. Veel mensen zeggen dat ze geen moeite hiermee hebben of op een bepaalde leeftijd ontkomt je niet aan dat mannen al kinderen hebben. Toch zit je in een andere levensfase dan diegene. Ik vind zelf dat het je eigen keuze is of je hier in mee gaat of niet. Wat vinden jullie? Zouden jullie zo,n man wel een kans geven?
Eind 30/begin 40 zijn er anno nu toch nog wel kindvrije mannen te vinden?
Als het voor jou onoverkomelijk is, dan is het onoverkomelijk toch?

Ik zou er zelf niet mee zitten, op strenge voorwaarde althans dat ik de kinderen leuk vind. Het lijkt me namelijk verschrikkelijk om een significante rol te spelen in het leven van kinderen waar ik stiekem een hekel aan heb. Voor die kinderen, wel te verstaan.

Gelukkig ben ik in mijn leven nog niet heel veel kinderen tegengekomen waar ik een hekel aan had.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zelf nog geen kinderen had wilde ik absoluut geen man met kinderen. Dit was omdat ik ze zelf nog wilde en dat samen met een man ‘schoon’ wilde opbouwen, zonder complexe toestanden. Dat is mijn goed recht, toch? Is ook gelukt.

Mochten kinderen bij mij zelf niet gelukt zijn dan had ik al helemaal niet met een man met kinderen willen zitten, dan liever met z’n tweeën en alle vrijheid.

Ook eind dertig zijn er genoeg mannen zonder kinderen hoor. Zeker mannen die helemaal geen kinderen willen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-02-2020 07:11
Ligt ook een beetje aan jouw leeftijd
Als je (ongeveer) onder de 30 bent, zou ik echt kiezen voor kindloos.
Maar boven de 30 wordt de spoeling leuke-mannen-zonder-kinderen heel erg dun

Ligt er volgens mij erg aan waar je woont. In Schubbekutteveen vast, maar in de grote steden valt dat reuze mee, daar verzamelen ze zich :P

Ik had zelf geen moeite met het vinden van kinderloze dates toen ik mid-dertig was.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-02-2020 07:36
Beter geen man dan een man met kinderen.
Hun vrije tijd en geld gaat daar aan op. Bovendien moet je als je samen wil wonen die kinderen verdragen als regelmatige logees.
Voor mij een hele grote no go!
Nou heeft redbulletje sowieso niks met kinderen. Maar deze reactie kan ik me wel in vinden. En is gelijk de afweging die je moet maken denk ik als je achter in de 30 bent. Heb je liever helemaal geen man of een man met kinderen? Er zullen niet veel zijn zonder.
En mocht het er toch van komen, kijk dan vooral hoe de verhouding met de ex is. Sommige mensen worden nog steeds opgeslokt door vechtscheidingen en gedoe en slepen een nieuwe vriendin daarin mee of die nemen het zelfs over, wel makkelijk voor zo'n man. Je ziet ze hier ook regelmatig posten: 'mijn nieuwe vriend mag zijn kinderen nooit zien'.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-02-2020 07:52
Dat jij het anders doet, is Prima
Maar Mijn opmerking dat de spoeling dun wordt, klopt natuurlijk

Dunner. Je hebt er maar 1 nodig.
Die 20 (kinderloze) dates die het kost om de ware te vinden zijn er wel hoor.

Ik vind het altijd zo zonde als mensen hun criteria verlagen omdat ze nerveus worden door opmerkingen als de jouwe. Wat moet ze dan doen? Omdat de spoeling dunner is toch maar een man met kinderen daten? Wie wordt daar gelukkig van?
Alle reacties Link kopieren
To, als je het echt een onoverkomelijk probleem vindt dat hij kinderen en de daarbij behorende ex heeft, dan zou ik verder gaan kijken. Je mag dat gewoon als iets zien dat je niet wilt, net als alle andere dingen waarop je mag afknappen.

Ik zou dus niet zo snel gaan daten met een man met kinderen, omdat ik het ook niet zie zitten om met de kinderen van een ander opgescheept te zitten én het eventuele gezeur met een ex. Je komt toch altijd op de tweede plaats, hoe logisch en terecht dat ook is.

Je hoeft je standaard niet aan te passen aan die van een ander. Blijf trouw aan jezelf. En er zijn heus wel leuke mannen zonder kinderen, waarschijnlijk minder dan met kinderen, maar ze zijn er echt wel!
dianaf wijzigde dit bericht op 27-02-2020 08:33
17.01% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen moedertje willen gaan spelen over andermans kinderen dus wordt dat van me verwacht; nee. Dus als ik me op de liefdesmarkt zou begeven dan zou ik dat meteen uitsluiten in mijn profiel.

Maar in het wild gaat dat anders. Je leert bij vrienden of ergens anders een man kennen en vindt hem heel aantrekkelijk en hij geeft veel om je. Je leeft alleen nog maar voor het moment dat je hem ziet. Als de liefde je aldus in zijn grip heeft speelt het nauwelijks een rol hoe zijn situatie is. Je hebt hem dan nooit anders gekend dan als vader van een ander gezin en als je van elkaar houdt dan krijgt alles een plaats.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dubbeljus schreef:
27-02-2020 08:28
Dunner. Je hebt er maar 1 nodig.
Die 20 (kinderloze) dates die het kost om de ware te vinden zijn er wel hoor.

Ik vind het altijd zo zonde als mensen hun criteria verlagen omdat ze nerveus worden door opmerkingen als de jouwe. Wat moet ze dan doen? Omdat de spoeling dunner is toch maar een man met kinderen daten? Wie wordt daar gelukkig van?
Echt he.. En de spoeling wordt ook niet dun. Zelf denk ik dat tegenwoordig zoveel mensen geen kinderen willen, of in dezelfde situatie zitten als zoveel anderen waarbij deze date wereld gewoon super moeilijk is geworden om een vaste relatie te krijgen en daardoor kinderen nog geen optie is geweest. Of omdat veel mannen pas rond hun 40ste serieus worden. En nog zoveel andere redenen waarom er nog zat mannen en vrouwen kindloos zijn achterin de 30.

Ik kom vrijwel nooit mannen tegen met kinderen en ik date toch alweer 5 jaar. Dus TO laat je niet gek maken door vrouwen die allang in een relatie zitten, kinderen hebben en geen idee hebben van hoe het tegenwoordig gaat.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het een absolute no go zijn, maar ik ben dan ook stief kind geweest en dat is me absoluut niet goed bevallen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
retrostar schreef:
27-02-2020 08:32
Ik zou geen moedertje willen gaan spelen over andermans kinderen dus wordt dat van me verwacht; nee. Dus als ik me op de liefdesmarkt zou begeven dan zou ik dat meteen uitsluiten in mijn profiel.

Maar in het wild gaat dat anders. Je leert bij vrienden of ergens anders een man kennen en vindt hem heel aantrekkelijk en hij geeft veel om je. Je leeft alleen nog maar voor het moment dat je hem ziet. Als de liefde je aldus in zijn grip heeft speelt het nauwelijks een rol hoe zijn situatie is. Je hebt hem dan nooit anders gekend dan als vader van een ander gezin en als je van elkaar houdt dan krijgt alles een plaats.
Die roze bril valt vanzelf wel af als hij weer geen tijd heeft in het weekend omdat hij z'n kinderen heeft, of als hij weer niet mee wil op reis omdat z'n vakantiedagen op gaan aan de kinderen. Zou gewoon de pleister in één keer aftrekken ipv het te laten groeien zodat je er 'n gebroken hart aan over houdt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-02-2020 08:38
Die roze bril valt vanzelf wel af als hij weer geen tijd heeft in het weekend omdat hij z'n kinderen heeft, of als hij weer niet mee wil op reis omdat z'n vakantiedagen op gaan aan de kinderen. Zou gewoon de pleister in één keer aftrekken ipv het te laten groeien zodat je er 'n gebroken hart aan over houdt.
Ik denk dat hij niet helemaal zijn eigen gang meer gaat maar dat het onderling besproken wordt wanneer hij naar zijn kinderen gaat of wanneer ze kunnen komen. Aangezien hij ook heel veel van zijn nieuwe vrouw houdt speelt zij een erg belangrijke rol.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
27-02-2020 08:45
Ik denk dat hij niet helemaal zijn eigen gang meer gaat maar dat het onderling besproken wordt wanneer hij naar zijn kinderen gaat of wanneer ze kunnen komen. Aangezien hij ook heel veel van zijn nieuwe vrouw houdt speelt zij een erg belangrijke rol.
Dat is in de minnaressenperiode altijd het geval. Daarna kickt de realiteit weer in.
Ik vind het raar dat je je drukt maakt om de ex ipv de kinderen zelf qua impact.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-02-2020 08:46
Dat is in de minnaressenperiode altijd het geval. Daarna kickt de realiteit weer in.
Ligt er gewoon heel erg aan hoe goed je overweg kan met je man. Ik geef toe dat als hij in zijn vrije tijd huurmoordenaar zou zijn ik meteen zou zeggen "nee", maar een kind dat ik af en toe zie; ach. Als je ziet hoe gelukkig hij dan is dan maakt dat veel goed. Daar heb je dan wel weer wat pindakaas in je keyboard voor over. ;-) Denk ik hoor. Nog nooit meegemaakt.
retrostar wijzigde dit bericht op 27-02-2020 08:52
0.09% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-02-2020 08:09
Eind 30/begin 40 zijn er anno nu toch nog wel kindvrije mannen te vinden?
Die zijn er wel maar aangezien TO zegt ‘ik heb nog geen kinderen’ denk ik dat ze ze eventueel wel zelf wil.
En mannen in die leeftijd die kindvrij zijn maar wel kinderen willen zijn er echt heel weinig.
AnAppleADay schreef:
27-02-2020 08:51
Die zijn er wel maar aangezien TO zegt ‘ik heb nog geen kinderen’ denk ik dat ze ze eventueel wel zelf wil.
En mannen in die leeftijd die kindvrij zijn maar wel kinderen willen zijn er echt heel weinig.
Als TO zelf een kind wil moet ze in een jongere vijver vissen tussen de 30-jarigen ipv tussen de eind dertigen.
Maar goed kans dat ze de boot gemist heeft als ze zelf al eind 30 is natuurlijk. Want normale mensen willen toch eerst een aantal jaar een relatie opbouwen voor ze zich gaan voortplanten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geen probleem vinden binnen bepaalde randvoorwaarden. Bijvoorbeeld als ik nog een kinderwens heb dat hij dat ook nog heeft, dat er een goede klik is met de kinderen, dat hij een karakter heeft waar hij samen wil bouwen en je samen lastige situaties aangaat die ongetwijfeld gaan komen, ipv je te laten zwemmen etc, dat je zelf volwassen genoeg bent om een kind wat te kunnen bieden en kan accepteren dat er dus ook veel tijd in gaat zitten die jullie niet samen met zijn tweeën kunnen besteden.
menta wijzigde dit bericht op 27-02-2020 09:02
0.60% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
27-02-2020 08:48
Ik vind het raar dat je je drukt maakt om de ex ipv de kinderen zelf qua impact.
Dit idd.
menta schreef:
27-02-2020 08:57
Ik zou het geen probleem vinden binnen bepaalde randvoorwaarden. Bijvoorbeeld als ik nog een kinderwens heb dat hij dat ook nog heeft, dat er een goede klik is met de kinderen, dat hij een karakter waar hij samen wil bouwen en je samen lastige situaties aangaat die ongetwijfeld gaan komen, ipv je te laten zwemmen etc, dat je zelf volwassen genoeg bent om een kind wat te kunnen bieden en kan accepteren dat er dus ook veel tijd in gaat zitten die jullie niet samen met zijn tweeën kunnen besteden.
Ik vind mensen (m/v) die een tweede leg willen een afknapper, want die hebben het belang van hun kind niet op de eerste plaats staan. Ze gaan alleen mee in de liefdesbaby door hun roze verliefdheidsbril terwijl dat meestal ook weer tot een breuk leidt.
Alle reacties Link kopieren
Als je je dat nu afvraagt, vraag ik mij af hoe leuk je de man echt vind. Iedere man heeft zijn issues. Het is aan jou om te bepalen of het een afknapper is of niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-02-2020 07:11
Ligt ook een beetje aan jouw leeftijd
Als je (ongeveer) onder de 30 bent, zou ik echt kiezen voor kindloos.
Maar boven de 30 wordt de spoeling leuke-mannen-zonder-kinderen heel erg dun
Volgens mij is dat wel iets wat aan het veranderen is hoor. Ik ken zat mannen boven de 30 zonder kinderen, en daar zitten ook nog eens genoeg leuke kerels bij. Logisch ook als je bedenkt dat de gemiddelde vrouw boven de 30 is als ze haar eerste kind krijgt, en dat mannelijke partners vaak weer een aantal jaren ouder zijn.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-02-2020 08:59
Ik vind mensen (m/v) die een tweede leg willen een afknapper, want die hebben het belang van hun kind niet op de eerste plaats staan. Ze gaan alleen mee in de liefdesbaby door hun roze verliefdheidsbril terwijl dat meestal ook weer tot een breuk leidt.
Een kinderwens is voor mij niet onderhandelbaar. Als TO zelf kinderen kan krijgen en een kinderwens heeft zou ik zelf nooit gaan voor alleen stiefmoeder, maar ook zeker zelf kinderen willen en alles zelf willen meemaken vanaf geboorte.
En als het inderdaad tot een breuk leidt zoals je zegt zit ze zeker alleen want een omgangsregeling komt er niet als het niet je eigen kinderen zijn.
menta wijzigde dit bericht op 27-02-2020 09:26
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
27-02-2020 08:51
Die zijn er wel maar aangezien TO zegt ‘ik heb nog geen kinderen’ denk ik dat ze ze eventueel wel zelf wil.
En mannen in die leeftijd die kindvrij zijn maar wel kinderen willen zijn er echt heel weinig.

Ook dat is onzin in mijn ervaring. Wat zitten jullie TO toch wijs te maken? Heb je jezelf wel eens met de wensen van TO op de datingmarkt begeven recent?

Ik heb in mijn eigen vriendenkring al 3 leuke vrijgezelle veertigers die liefst morgen een gezin zouden starten.
menta schreef:
27-02-2020 09:20
Een kinderwens is voor mij niet onderhandelbaar. Als TO zelf kinderen kan krijgen en een kinderwens heeft zou ik zelf nooit gaan voor alleen stiefmoeder, maar ook zeker zelf kinderen willen en alles zelf willen meemaken vanaf geboorte.
En als het inderdaad tot een breuk leidt zoals je zegt zit ze zeker alleen want een omgangsregeling komt er niet als het niet je eigen kinderen zijn.
Ook zeker als ze zelf een kind wil zou ze best iemand zoeken die nog geen kind heeft maar er wel eentje wil. Geen gedoe met die andere leg, maar gewoon exclusiviteit. Een jongere man zoeken dan haarzelf zou dan nog best 'n uitkomst kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven