Geen relatie aangaan met man die kinderen heeft.

27-02-2020 03:18 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een leuke man ontmoet, alleen heeft hij al kinderen uit een vorige relatie. Ik heb zelf nog geen kinderen. Qua dates is het heel gezellig en wij hebben raakvlakken qua interesses. Alleen botst ik tegen iets aan ,namelijk dat hij al kinderen heeft. Persoonlijk vind ik best een onoverkomelijke last als je steeds ook met zijn ex te maken krijgt in verband met de kinderen. Veel mensen zeggen dat ze geen moeite hiermee hebben of op een bepaalde leeftijd ontkomt je niet aan dat mannen al kinderen hebben. Toch zit je in een andere levensfase dan diegene. Ik vind zelf dat het je eigen keuze is of je hier in mee gaat of niet. Wat vinden jullie? Zouden jullie zo,n man wel een kans geven?
Verschilt heel erg per persoon.

Als je een partner met kinderen neemt, betekent dit in eerste instantie (althans hier ga ik van uit). Dat jij als partner niet op de eerste plaats komt, dat zullen de kinderen zijn. Wat je zelf ook aangeeft het is een compleet andere fase, betekent niet dat je hier niet in kan groeien.

Vroeger zou ik zeggen, NOOIT!

Leeftijd maakt je wijzer, of dat denk ik. :hihi:

Als het in mijn geval, ''mijn droomvrouw'' is; dus alles compleet en dergelijke. Dan doet niets ertoe en zal je slagen no matter what..!
Elke relatie is niet vanzelfsprekend, hier zal je altijd voor moeten strijden. Geven en nemen. blablabla standaard cliché praat, maakt het niet minder waar.

Dus ja why not ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind 40 en date niet met mannen met jonge (pakweg -12jr) kinderen.
Verwondert me hoe veel 50ers er zijn zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het is in dit geval van belang dat jij jouw eigen gevoel hierin volgt. De een kan daar prima mee om gaan en weer een ander wil dat absoluut niet een man met kinderen daten. Toen ik nog vrijgezel was wilde ik ook per se geen man met een of meerdere kinderen. Ik had geen zin in allemaal gedoe met exen omgangsregelingen, niet op eerste plek staan, etc. Bovendien had ik zelf ook een kinderwens en wilde dat enkel meemaken met een man voor wie dat ook dan de eerste keer zou zijn en in een goede relatie.
Er zijn genoeg mannelijke single dertigers zonder kinderen, al kan het lastig zijn die in het wild te treffen. Onder dertigens zijn de verschillen enorm. In sommige kringen zijn er al veel vader weer in andere kringen is dat weer niet het geval. Online daten of tinderen kan dan uitkomst zijn en dan kun je ook meteen aangeven dat mannen met een of meerdere kinderen niet op jou hoeven te reageren. Succes en volg vooral jouw eigen gevoel hierin want ieder persoon en iedere situatie is anders.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
27-02-2020 08:36
Echt he.. En de spoeling wordt ook niet dun. Zelf denk ik dat tegenwoordig zoveel mensen geen kinderen willen, of in dezelfde situatie zitten als zoveel anderen waarbij deze date wereld gewoon super moeilijk is geworden om een vaste relatie te krijgen en daardoor kinderen nog geen optie is geweest. Of omdat veel mannen pas rond hun 40ste serieus worden. En nog zoveel andere redenen waarom er nog zat mannen en vrouwen kindloos zijn achterin de 30.

Ik kom vrijwel nooit mannen tegen met kinderen en ik date toch alweer 5 jaar. Dus TO laat je niet gek maken door vrouwen die allang in een relatie zitten, kinderen hebben en geen idee hebben van hoe het tegenwoordig gaat.
Zo sta ik er ook in. 👍
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
27-02-2020 15:26
Het is in dit geval van belang dat jij jouw eigen gevoel hierin volgt. De een kan daar prima mee om gaan en weer een ander wil dat absoluut niet een man met kinderen daten. Toen ik nog vrijgezel was wilde ik ook per se geen man met een of meerdere kinderen. Ik had geen zin in allemaal gedoe met exen omgangsregelingen, niet op eerste plek staan, etc. Bovendien had ik zelf ook een kinderwens en wilde dat enkel meemaken met een man voor wie dat ook dan de eerste keer zou zijn en in een goede relatie.
Er zijn genoeg mannelijke single dertigers zonder kinderen, al kan het lastig zijn die in het wild te treffen. Onder dertigens zijn de verschillen enorm. In sommige kringen zijn er al veel vader weer in andere kringen is dat weer niet het geval. Online daten of tinderen kan dan uitkomst zijn en dan kun je ook meteen aangeven dat mannen met een of meerdere kinderen niet op jou hoeven te reageren. Succes en volg vooral jouw eigen gevoel hierin want ieder persoon en iedere situatie is anders.
Bedankt voor de advies👍
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
27-02-2020 12:04
Zeker. Maar wel fijn dat ze er de positieve kanten van inziet. :biggrin:



Ik geloof ook niet dat je het ooit 100% goed kunt doen. Maar ja, als je niet gaat scheiden is het ook maar de vraag toch?
Nou dan was het zéker niet goedgekomen. Dat zat het namelijk al niet.
En nee je doet het toch nooit 100% goed.
Ach ja, behoorlijk offtopic eigenlijk dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd fel anti tot ik iemand tegen kwam die 2 pubers had. Omgang met ex was goed, ze waren zelfs vrienden. Co-ouderschap in harmonie.

Maar ik vond het niks. Ik heb goede redenen waarom ik geen kinderen heb, zoals mijn vrijheid en mijn eigen plan trekken. Dat kon vaak helemaal niet. De relatie heeft het niet gered. Gelukkig want ik heb nu een hele leuke, kinderloze man.
Alle reacties Link kopieren
Hier moet ik even terugkomen hoewel ik het een saai onderwerp vind.
Phloxx schreef:
27-02-2020 09:37
En dan zou ik dus al geen interesse meer hebben in zo'n vent. Een goede vader staat altijd voor zn kinderen klaar, punt. Niet alleen wanneer het zijn nieuwe vriendin goed uitkomt.
Je oversimplificeert een beetje vind je niet. Het maakt namelijk heel veel uit in welke leeftijdsfase de kinderen zitten. Als hij zó zijn drie weken oude baby onbeheerd op de commode achter zou laten om met mij te gaan zwierezwaaien dan zou ik het wel met je eens zijn en hem onmiddellijk thuis dumpen, maar de wat oudere kinderen vinden het vaak totaal geen probleem als hun vader opnieuw liefde en tederheid vindt die hun moeder hem niet kon geven. Ze gunnen hem vaak het beste.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee, zo'n man zou ik geen kans geven. Voor mij is het wel een dealbreaker. Ik heb heel bot geen zin in andermans kinderen en dan met name het hele verhaal eromheen. Ook omdat ik me heel goed kan voorstellen dat zo'n kind helemaal niet op mij zit te wachten.

In mijn vrijgezellentijd heb ik me er nog wel eens over verbaasd hoeveel mannen van eind twintig tot mid-dertig met behoorlijk jonge kinderen jachtig op zoek waren naar een nieuwe relatie.
Ik had dat dilemma zelf ook. Uiteindelijk niet voor gekozen, heel blij mee. Want nu heb ik een vriend zonder kinderen en dat wilde ik ook.

We willen samen graag kinderen.
Phloxx schreef:
27-02-2020 10:14
Ben het vol met je eens dat je jezelf niet in een nare situatie hoeft te laten, maar een tweede leg is niet noodzakelijk he. Dat was een eigen keuze.
En hoe weet je zeker dat kind er 100% eerlijk over is? Ik moeilijk he, zoiets zeggen tegen je ouders waar je van houdt.
Fijn dat het so far bij jullie goed lijkt, maar heel vaak is het wel schadelijk voor de al bestaande kinderen.
Of het nu om tijd, aandacht, geld of andere vorm gaat.
Zeg je nou tegen haar dat ze geen tweede kind had hoeven krijgen?

Heb je een onderbouwing dat het schadelijk is voor de eerste leg? Linkje naar het onderzoek?

Ik ken echt alleen maar gevallen waar het nog steeds goed gaat, waar de kinderen hecht zijn met elkaar, en die kinderen zijn al lang volwassen.
Ik vond het wel hebben van kinderen juist belangrijk. Wilde graag een man die begrijpt dat kinderen op de eerste plaats komen. Hier gaan alle kinderen dus ook voor. Ze zijn wel wat ouder (3 jong volwassenen en 2 pubers), en dat geeft iets meer ruimte. Mijn lief wilde graag een vrouw met kinderen om dezelfde reden.

Zijn ex vind ik een leuke vrouw. We kunnen het prima vinden samen.

Maar goed, nogmaals: begin er niet aan als je daar geen zin in hebt. Ik eet ook geen doperwten (bah!) omdat een ander ze zo lekker vindt.
retrostar schreef:
27-02-2020 17:32
Hier moet ik even terugkomen hoewel ik het een saai onderwerp vind.



Je oversimplificeert een beetje vind je niet. Het maakt namelijk heel veel uit in welke leeftijdsfase de kinderen zitten. Als hij zó zijn drie weken oude baby onbeheerd op de commode achter zou laten om met mij te gaan zwierezwaaien dan zou ik het wel met je eens zijn en hem onmiddellijk thuis dumpen, maar de wat oudere kinderen vinden het vaak totaal geen probleem als hun vader opnieuw liefde en tederheid vindt die hun moeder hem niet kon geven. Ze gunnen hem vaak het beste.
Maar niet dat ie een nieuwe liefdesbaby gaat maken waardoor de eerste leg op de laatste plaats belandt.
YagaBaba schreef:
28-02-2020 07:47
Ik vond het wel hebben van kinderen juist belangrijk. Wilde graag een man die begrijpt dat kinderen op de eerste plaats komen. Hier gaan alle kinderen dus ook voor. Ze zijn wel wat ouder (3 jong volwassenen en 2 pubers), en dat geeft iets meer ruimte. Mijn lief wilde graag een vrouw met kinderen om dezelfde reden.

Zijn ex vind ik een leuke vrouw. We kunnen het prima vinden samen.

Maar goed, nogmaals: begin er niet aan als je daar geen zin in hebt. Ik eet ook geen doperwten (bah!) omdat een ander ze zo lekker vindt.
Als je gaat samenwonen terwijl er nog kinderen thuis wonen, vind ik dat ook ten nadele van de kinderen. Zij verliezen ook hun veilige thuis en eigen plekje als er een vreemde partner en eventueel ook nog diens kinderen in huis komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook liever geen man met kinderen daten.
Zelf heb ik 2 kinderen en ik zie een samengesteld gezin gewoon niet zitten.
Met als resultaat dat ik al heel lang single ben -op een stevige verliefdheid die ook op het hebben van kinderen stuk liep na.
Het zit er gewoon niet in. Relaties liever buiten de deur, maar de meeste mannen willen op den duur ook gewoon settelen.
Ik ben nu 40 en de vijver waar ik in moet vissen is allemaal bepakt met rugzakken en gezinnen, dus ik vis liever in de 28-35 poel. Maar die willen dan allemaal nog een gezin en dat heb ik al.
Gelukkig ben ik gelukkig met mijzelf.
redbulletje schreef:
28-02-2020 08:23
Als je gaat samenwonen terwijl er nog kinderen thuis wonen, vind ik dat ook ten nadele van de kinderen. Zij verliezen ook hun veilige thuis en eigen plekje als er een vreemde partner en eventueel ook nog diens kinderen in huis komen.
Toch fijn dat uitgerekend jij kan weten wat wel of niet samenwonen betekent voor kinderen.

Mijn jongste kind zegt regelmatig dat hij mijn lief echt mist als hij er niet is. Vraagt ook wanneer hij weer terug komt. (Lief is ongeveer de helft van de tijd weg voor zijn werk.)

Ik weet overigens wel dat beide kinderen niet zitten te wachten op een groot samengesteld gezin. Ze kunnen het wel allemaal goed vinden met elkaar, maar ze zijn geen dikke vrienden. Dat hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook liever geen man met jonge kinderen hoewel ik zelf ook kinderen heb.
Voor mij staan mijn kinderen op nummer 1 en als ik samen zou zijn met een man met jonge kinderen voorzie ik veel gedoe. Geen samengesteld gezin en al dat gedoe voor mij. Mijn kinderen mogen nooit hun eigen plekje kwijtraken en ik heb al helemaal geen zin in een man die vast zit aan allerlei omgangsregelingen, gezeik met exen etc. Tenzij de man kinderen heeft die het huis al uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
28-02-2020 07:41
Zeg je nou tegen haar dat ze geen tweede kind had hoeven krijgen?

Heb je een onderbouwing dat het schadelijk is voor de eerste leg? Linkje naar het onderzoek?

Ik ken echt alleen maar gevallen waar het nog steeds goed gaat, waar de kinderen hecht zijn met elkaar, en die kinderen zijn al lang volwassen.
Fijn, dit tegengeluid. :)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-02-2020 08:23
Als je gaat samenwonen terwijl er nog kinderen thuis wonen, vind ik dat ook ten nadele van de kinderen. Zij verliezen ook hun veilige thuis en eigen plekje als er een vreemde partner en eventueel ook nog diens kinderen in huis komen.
?
Ik snap eigenlijk niet waarom dat zo zou moeten zijn. Ze verliezen hun veilige thuis niet, en hun eigen plekje ook niet.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
28-02-2020 09:08
?
Ik snap eigenlijk niet waarom dat zo zou moeten zijn. Ze verliezen hun veilige thuis niet, en hun eigen plekje ook niet.
Nou wel als er continue andere kinderen over de vloer komen waar ze niet om hebben gevraagd. Lijkt me vreselijk als kind dat je ineens elke week het huis of je kamer moet delen met andere kinderen waar je misschien geen klik mee hebt of die van een hele andere leeftijd zijn en je je eigen veilige plekje kwijt bent.
Ik heb me voorgenomen dat mijn kinderen nooit aan te doen. Dus ofwel een man zonder kinderen ofwel een man wiens kinderen al zelfstandig zijn en het huis uit zijn.
mabido wijzigde dit bericht op 28-02-2020 09:28
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt, stom, ik ging alleen even uit van mijn eigen situatie waarin mijn oudste een (half) zusje heeft gekregen.
Dat is wel wat anders dan een of meerdere kinderen van andere ouders die opeens in je huis komen wonen, kan ik me zo voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 2 kinderen en wilde geen man met jonge kinderen en niet samenwonen. Mijn vriend heeft 3 tieners en doet aan bird-nesting, dus voor hem is samenwonen ook geen optie hoewel hij het wel zou willen.

Bij bewust kinderloze vriendinnen (eind 30).zie ik dat ze eerder 10j oudere mannen daten zonder kinderen en hen vrij snel vertellen dat ze geen kinderwens hebben.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
28-02-2020 07:41
Zeg je nou tegen haar dat ze geen tweede kind had hoeven krijgen?

Heb je een onderbouwing dat het schadelijk is voor de eerste leg? Linkje naar het onderzoek?

Ik ken echt alleen maar gevallen waar het nog steeds goed gaat, waar de kinderen hecht zijn met elkaar, en die kinderen zijn al lang volwassen.
Dat had inderdaad niet gehoeven nee. Tweede kinderen zijn niet in het belang van de eerste kinderen. Dat is dus een bewuste keuze die je maakt.
Ik ben google niet, doe zelf eens een poging.
Bovendien staat het forum er vol mee, maar dat terzijde. Fijn dat het in jouw omgeving goed gaat. Ik zie/hoor vooral pijnlijke situaties.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen moeite mee als mijn toekomstige partner kinderen heeft. Ik heb genoeg liefde te geven.
...
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
27-02-2020 10:46
Nee dat klopt, het is niet noodzakelijk nee. Ze zijn wel erg gek op elkaar.
Weet je, ik kan er niks meer aan veranderen.
En voor wat het waard is, ik heb me er jarenlang schuldig over gevoeld.
Dat is mijn inziens niet nodig hoor. Je zegt toch dat het goed gaat?
Ik reageerde alleen omdat een tweede leg in je post overkwam als iets logisch, terwijl ik daarom dus benadrukte dat zoiets een keuze is, niet een moetje.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven