Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb andersom meegemaakt. Een vriendin liet stiekem een spiraal plaatsen zonder dat haar partner dit wist. De partner wilde heel graag kinderen. Zij wilde geen kinderen van hem. Ik vond het erg lastig om deelgenoot te zijn van haar geheim.
Dit gaat verder dan een vriendin die jou in vertrouwen neemt over bijvoorbeeld een misstap zoals vreemdgaan.
Hier gaat het om een onschuldig nieuw mensenleven dat betrokken raakt bij een conflict nog voordat het daar zelf iets van weet of aan kan doen. Geen enkele vorm van invloed is daarop uit te oefenen.

Los van het gegeven dat iemand die zo handelt en denkt ook anderszins onbetrouwbaar is.

Ik zou partner inseinen! Resoluut.
Alle reacties Link kopieren
Raad die partner aan zich NU te laten steriliseren. En vertel niets aan je vriendin.
Such fun!1
Wat naar hè om betrokken te worden in zulke geheimen.

Ik ben helaas zelf ook in vertrouwen genomen door iemand .
Door mijn eigen teamleider op mijn werk :facepalm:
Ze gaat al 1,5 jaar (wekelijks) vreemd met iemand en haar man weet van niks ..
Ze stelt mij steeds op de hoogte van alle "avontuurtjes" en ik word er misselijk van.
Die arme man van haar weet van niks en is ook nog eens zo'n lieve goedzak waarvan ik verwacht dat hij hondstrouw is zelf.
Hem inlichten vind ik nog een stap te ver. (Bemoeienissen kunnen ook tegen je worden gebruikt) en ze is mijn teamleider dus heeft een zekere "macht" op de werkvloer .
Maar bah, ik kan gewoon niet begrijpen hoe je zolang iemand kan bedriegen en ook zelfs nog met allebei sex kan hebben. Ik heb haar al gezegd dat ze maar beter één van hen aan de kant moet zetten, maar dat is ze voorlopig nog niet van plan hoor.
Het gaat ook nog allemaal zonder condoom bah bah bah .
anoniem_377600 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 08:28
8.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook mannen die nog bij hun vriendin blijven naar deze rotstreek hoor en die wel van hun ongewenst kind gaan houden

Hoe dan ook moeilijk sitautie TO
Ik zou ook naar vriend van haar gaan
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Het aan de partner vertellen ben ik ook nooit een voorstander van, behalve nu. Het gaat hier wel om een kind. Ik zou niet te lang wachten om iets te ondernemen. Je vriendin er nogmaals op aanspreken of meteen de partner. Wat een egoïstische rotstreek en mijn vriendin zou het geloof ik niet meer zijn.
Eva, naar hoor.

In jouw specifieke situatie zou ik mijn mond wel houden.

Machtsverhouding, niet je beste vriendin of beste vriend en buiten oneerlijkheid mbt eigen relatie geen slachtoffers anderszins. Dat zou voor mij wel een verschil zijn in deze.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Blijkbaar leest je vriendin ook mee... Want kan me niet voorstellen dat iemand anders dan to's vriendin zoiets uit haar toetsenbord krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat deze vriendin achterbaks en egoïstisch is, iemands kinderwens kan zó groot zijn dat hij of zij daar alle normen en waarden en soms zelfs de eigen waardigheid laat varen.

Ik weet niet of dat in dit geval zo is, maar als jij jouw vriendin heel anders kent, lijkt het me eerder een wanhoopsdaad dan een afspiegeling van haar werkelijke karakter en ik zou haar dan ook niet (meteen) laten vallen en ook niet (meteen) haar partner inlichten.

Als ik aan mijn vriendinnen denk en een daarvan zou mij zoiets toevertrouwen, zou ik zeggen dat ik begrijp dat ze heel erg graag een kind wil en dat ze echt even goed moet nadenken of ze dat op deze manier wil. Wat de consequenties kunnen zijn, vooral voor het kind, maar ook voor haar relatie. Haar confronteren met het idee dat haar partner zich misschien wel stiekem heeft gesteriliseerd, wat zij daarvan zou vinden. En ik zou haar vooral op het hart drukken dat haar relatie sowieso over is daarna, niet vanwege de toch aanwezige kinderwens, maar door de list.

Ik zou haar ook vertellen dat ik het niet prettig vind dat ze mij erbij betrekt, dat ik daardoor het idee heb dat ze goedkeuring zoekt voor dit plannetje, maar dat bij mij niet kan vinden. En dat we elkaar over een week weer spreken en als ze er dan nog hetzelfde instaat, ik haar partner in zal lichten. Maar ook dat ze altijd op me kan rekenen als ze er alleen voor komt te staan met haar eventuele kind.

Succes!
Mijnboom schreef:
07-12-2018 08:30
Ik weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat deze vriendin achterbaks en egoïstisch is, iemands kinderwens kan zó groot zijn dat hij of zij daar alle normen en waarden en soms zelfs de eigen waardigheid laat varen.

Ik weet niet of dat in dit geval zo is, maar als jij jouw vriendin heel anders kent, lijkt het me eerder een wanhoopsdaad dan een afspiegeling van haar werkelijke karakter en ik zou haar dan ook niet (meteen) laten vallen en ook niet (meteen) haar partner inlichten.

Als ik aan mijn vriendinnen denk en een daarvan zou mij zoiets toevertrouwen, zou ik zeggen dat ik begrijp dat ze heel erg graag een kind wil en dat ze echt even goed moet nadenken of ze dat op deze manier wil. Wat de consequenties kunnen zijn, vooral voor het kind, maar ook voor haar relatie. Haar confronteren met het idee dat haar partner zich misschien wel stiekem heeft gesteriliseerd, wat zij daarvan zou vinden. En ik zou haar vooral op het hart drukken dat haar relatie sowieso over is daarna, niet vanwege de toch aanwezige kinderwens, maar door de list.

Ik zou haar ook vertellen dat ik het niet prettig vind dat ze mij erbij betrekt, dat ik daardoor het idee heb dat ze goedkeuring zoekt voor dit plannetje, maar dat bij mij niet kan vinden. En dat we elkaar over een week weer spreken en als ze er dan nog hetzelfde instaat, ik haar partner in zal lichten. Maar ook dat ze altijd op me kan rekenen als ze er alleen voor komt te staan met haar eventuele kind.

Succes!
Dit geeft wel stof tot nadenken.
Mijnboom schreef:
07-12-2018 08:30


Ik zou haar ook vertellen dat ik het niet prettig vind dat ze mij erbij betrekt, dat ik daardoor het idee heb dat ze goedkeuring zoekt voor dit plannetje, maar dat bij mij niet kan vinden. En dat we elkaar over een week weer spreken en als ze er dan nog hetzelfde instaat, ik haar partner in zal lichten. Maar ook dat ze altijd op me kan rekenen als ze er alleen voor komt te staan met haar eventuele kind.

Succes!
Ik was ronde 1 beide keren al zwanger. Een week wachten kan al te laat zijn. Ik vind het een rotstreek. Ik zou er misschien wel iemand om verlaten, als mijn partner mijn vertrouwen zo enorm beschadigd. En natuurlijk kan hij omschakelen en het kind wel willen, maar de kans is aannemelijk dat de relatie klapt omdat hij deze streek niet kan vergeven.

Ze moet gewoon op zoek naar andere partner. Één met kinderwens.
1 vrijpartij kan een kind verwekken. In een week kun je 25 vrijpartijen hebben...........wil je die week dan echt afwachten? Ik zou het niet kunnen.
Mijnboom schreef:
07-12-2018 08:30
Ik weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat deze vriendin achterbaks en egoïstisch is, iemands kinderwens kan zó groot zijn dat hij of zij daar alle normen en waarden en soms zelfs de eigen waardigheid laat varen.

Ik weet niet of dat in dit geval zo is, maar als jij jouw vriendin heel anders kent, lijkt het me eerder een wanhoopsdaad dan een afspiegeling van haar werkelijke karakter en ik zou haar dan ook niet (meteen) laten vallen en ook niet (meteen) haar partner inlichten.

Als ik aan mijn vriendinnen denk en een daarvan zou mij zoiets toevertrouwen, zou ik zeggen dat ik begrijp dat ze heel erg graag een kind wil en dat ze echt even goed moet nadenken of ze dat op deze manier wil. Wat de consequenties kunnen zijn, vooral voor het kind, maar ook voor haar relatie. Haar confronteren met het idee dat haar partner zich misschien wel stiekem heeft gesteriliseerd, wat zij daarvan zou vinden. En ik zou haar vooral op het hart drukken dat haar relatie sowieso over is daarna, niet vanwege de toch aanwezige kinderwens, maar door de list.

Ik zou haar ook vertellen dat ik het niet prettig vind dat ze mij erbij betrekt, dat ik daardoor het idee heb dat ze goedkeuring zoekt voor dit plannetje, maar dat bij mij niet kan vinden. En dat we elkaar over een week weer spreken en als ze er dan nog hetzelfde instaat, ik haar partner in zal lichten. Maar ook dat ze altijd op me kan rekenen als ze er alleen voor komt te staan met haar eventuele kind.

Succes!
Dit dus.
mamsvan schreef:
07-12-2018 08:27
Er zijn ook mannen die nog bij hun vriendin blijven naar deze rotstreek hoor en die wel van hun ongewenst kind gaan houden

Hoe dan ook moeilijk sitautie TO
Ik zou ook naar vriend van haar gaan
Maar je wilt met zoiets groots toch geen risico nemen omdat het soms wel goed gaat?
Alle reacties Link kopieren
Mijnboom schreef:
07-12-2018 08:30
Ik weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat deze vriendin achterbaks en egoïstisch is, iemands kinderwens kan zó groot zijn dat hij of zij daar alle normen en waarden en soms zelfs de eigen waardigheid laat varen.

Dat het misschien een actie uit wanhoop is maakt het natuurlijk niet minder achterbaks en egoïstisch.
In dit geval zou ik het partner idd vertellen. Er is namelijk een onschuldig kind mee gemoeid. Je kunt iemand niet tegen zijn wil daarmee opzadelen hoe groot je wens ook is. En ik snap echt dat die wens zo hartstochtelijk groot kan zijn maar nee, dat doe je niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stomme rotstreek van haar en nog stommer van haar om jou hier in te betrekken.
Ze kreeg van mij een paar dagen de tijd om het zelf te vertellen en anders zou ik het vertellen aan haar partner.
apiejapie schreef:
07-12-2018 08:28
Blijkbaar leest je vriendin ook mee... Want kan me niet voorstellen dat iemand anders dan to's vriendin zoiets uit haar toetsenbord krijgt!
Dit dacht ik ook meteen. Je vriendin leest mee!
Nou ‘vriendin’, ik zou TO voor zijn en zelf melden dat je toch een baby wil. Blijkbaar ben je nog jong en kan je altijd nog iemand anders zoeken die wel vader wil worden.

En voor TO, sterkte. Heel vervelend. En ja, als ze al zo omgaat met de grenzen van haar lief, dan kan je je indenken hoe ze zal omgaan met de grenzen van vriendinnen... (ze is ook over de jouwe heen gegaan door je hierin te betrekken, zonder zich blijkbaar af te vragen hoe dit voor jou is! Egoïstisch typje, die vriendin)
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 09:29
12.38% gewijzigd
Ttroeteltje schreef:
07-12-2018 08:28
Eva, naar hoor.

In jouw specifieke situatie zou ik mijn mond wel houden.

Machtsverhouding, niet je beste vriendin of beste vriend en buiten oneerlijkheid mbt eigen relatie geen slachtoffers anderszins. Dat zou voor mij wel een verschil zijn in deze.
Geen slachtoffers? En de baby die ongewenst is door vader en door moeder willens en wetens toch op de wereld wordt gezet? Leuke start van je leventje..
Ik vind het ook echt niet kunnen, maar dit gebeurt heel veel. Soms haakt de vader dan af, en gaat het stel uit elkaar. Maar vaak ook niet, en is het zo’n man die het pas leuk gaat vinden als het kind er is.

Het blijft een nare streek, maar waarschijnlijk gaat het vriendin vooral om haar kinderwens en heeft ze al ingecalculeerd dat de relatie misschien op de klippen loopt, dan heeft ze in elk geval een kind in de pocket met een vader die ze kent. Da’s toch anders dan een donor of iemand in de kroeg opduikelen.

Ik zou vriendin zeggen dat ze mij niet in dit soort complotten moet betrekken, maar ik zou niets tegen haar vriend zeggen. Dat zijn mijn zaken niet. Wel wil ik dat ze garandeert dat haar vriend nooit te weten komt dat ik het wist, want dan sta ik mooi te kakken.

Het is allemaal niet ideaal, maar er worden zoveel ongewenste kinderen geboren die een heel leuk leven hebben. Er wordt hier een beetje erg dramatisch gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat als die vriend echt geen kinderen wil, hijzelf maatregelen moet nemen (ja zelfs het gebruikte condoom moet meenemen) en anders er een knoop in moet leggen.

Wat pijnlijke geheimen betreft, iemand heeft me inderdaad iets schokkends toevertrouwd maar om diverse redenen zeg ik niet wie en wat.

En verder eens met Nitflex.
retrostar wijzigde dit bericht op 07-12-2018 09:34
12.93% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijnboom schreef:
07-12-2018 08:30
Ik weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat deze vriendin achterbaks en egoïstisch is, iemands kinderwens kan zó groot zijn dat hij of zij daar alle normen en waarden en soms zelfs de eigen waardigheid laat varen.

Ik weet niet of dat in dit geval zo is, maar als jij jouw vriendin heel anders kent, lijkt het me eerder een wanhoopsdaad dan een afspiegeling van haar werkelijke karakter en ik zou haar dan ook niet (meteen) laten vallen en ook niet (meteen) haar partner inlichten.
Dan ben je dus ongeschikt als moeder.
Als moeder moet je kind altijd op nr 1 staan. Dat kan TO's vriendin blijkbaar nu al niet.

TO, ik zou niet bevriend kunnen zijn met iemand die zoiets doet. Een ontzettend moeilijke situatie als je al zo lang bevriend bent, maar ik heb eerlijkheid zo hoog in het vaandel staan dat ik geen respect meer voor iemand zou kunnen hebben die zo 2 mensen misbruikt (vriend en toekomstige kind) en voorliegt om de eigen zin te krijgen.
Ik zou het vriend vertellen.
-
Nitflex schreef:
07-12-2018 09:27
Ik vind het ook echt niet kunnen, maar dit gebeurt heel veel. Soms haakt de vader dan af, en gaat het stel uit elkaar. Maar vaak ook niet, en is het zo’n man die het pas leuk gaat vinden als het kind er is.

Het blijft een nare streek, maar waarschijnlijk gaat het vriendin vooral om haar kinderwens en heeft ze al ingecalculeerd dat de relatie misschien op de klippen loopt, dan heeft ze in elk geval een kind in de pocket met een vader die ze kent. Da’s toch anders dan een donor of iemand in de kroeg opduikelen.

Ik zou vriendin zeggen dat ze mij niet in dit soort complotten moet betrekken, maar ik zou niets tegen haar vriend zeggen. Dat zijn mijn zaken niet. Wel wil ik dat ze garandeert dat haar vriend nooit te weten komt dat ik het wist, want dan sta ik mooi te kakken.

Het is allemaal niet ideaal, maar er worden zoveel ongewenste kinderen geboren die een heel leuk leven hebben. Er wordt hier een beetje erg dramatisch gedaan.
Ik vraag me af hoeveel deze ‘vriendin’ zich daarvan aantrekt...
Ik vind het een rotstreek, om zogenaamd 'door de pil heen' zwanger te worden.

Ze zadelt haar vriend met een levenslange verantwoordelijkheid op, wat voor mij een reden zou zijn om hem in te seinen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
07-12-2018 08:43
Maar je wilt met zoiets groots toch geen risico nemen omdat het soms wel goed gaat?
nee natuurlijk niet
maar ik wil alleen zeggen dat niet elk man meteen weggaat en kind alleen laat opgroeien met moeder
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven