Geheim is op mijn schouders gedrukt

07-09-2019 23:57 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik al erg lang van stof kan zijn schiet ik maar meteen van wal, zonder diepe details te geven zodat het verhaal niet herkenbaar is.
Vandaag is er een geheim op mijn schouders gedrukt. Ik weet gewoon NIET wat ik er mee aan moet. Hoe het zit is als volgt: Mijn vriend, met wie ik sinds een jaar samen ben, heeft een beste vriend die hij al vanaf zijn jeugd kent, ze zijn samen opgegegroeid. Ze zijn echt heel close en goed met elkaar. Die jeugdvriend, en zijn vriendin, ken ik dus een jaar. Die vriendin is tevens ook nog zijn nichtje, wat het allemaal nog ingewikkelder maakt. Vanavond is mij namelijk verteld dat die vriendin een verhouding heeft. De beste vriendin van haar, die haar al heel erg lang kent, heeft mij dit verteld en die is erachter gekomen. Geen idee waarom ze het uitgerekend mij heeft verteld, ik heb die beste vriendin vanavond voor de tweede keer gezien. Ze gaan ook nog trouwen... Ik vind dit zo vreselijk, het drukt op mijn schouders, en die beste vriendin heeft me gezegd het echt aan NIEMAND te vertellen. De afspraak is er dat de persoon die de verhouding heeft hiermee stopt na de bruiloft. Maar... Er was geen zichtbaar schuldgevoel of enig gevoel van schaamte bij de confrontatie. Ik zou zoiets sowieso nooit doen, maar ik zou me KAPOT schamen en er meteen mee kappen en me beseffen wat ik aan het doen ben, terwijl mw verder gaat en zich ook nog ergens beledigd voelt dat het nu bekend is. Het is in mijn ogen dus duidelijk dat dit niet na de bruiloft zal gaan stoppen. Die jeugdvriend is zo een lieverd en zo goedgelovig, hij verdient dit gewoon echt niet. Niemand verdiend dit. Ik heb beloofd het geheim te bewaren maar aangezien deze jongen de allerbeste vriend is van mijn vriend, komen ze hier regelmatig over de vloer en andersom. Terwijl ik, nu ik dit weet, haar niet meer onder ogen wil komen en deze jeugdvriend ook niet want ik heb het gevoel dat ik hem hiermee verraad en in zijn gezicht lieg. Die beste vriendin drukt me erop dat ze niet wil dat dit uitkomt, want dan weet mw dat de beste vriendin het door heeft gebrieft en zien ze elkaar nooit meer. Deze vriendin heeft ook nog de hele bruiloft georganiseerd. God, wat moet dit me van mijn hart, en wat voel ik me klote. Ik wil niet degene zijn die hem recht in de ogen aankijkt en zijn hart ziet breken. En ik wil ook geen verrader zijn en mijn belofte niet nakomen. Maar dit is toch ethisch onverantwoord?? Moet ik mijn mond houden, terwijl ik weet, aangezien het gebrek aan schuldgevoel, dat dit niet zal stoppen na de bruiloft? Wanneer zal deze jongen erachter komen, als hij er uberhaupt achterkomt? En moet ik dan al die tijd met dit gevoel rondlopen? Heeft er aub iemand advies... Mijn emoties gaan alle kanten op en die jongen zijn hart gaat helemaal dood kapot als dit uitkomt. Ik ben het niet eens met ''wat niet weet, wat niet deert'' maar nu ik in deze postitie zit twijfel ik enorm omdat ik niemand pijn wil doen.
vivautrecht85 schreef:
08-09-2019 07:55
Ik mag hopen dat de persoonlijke dingen die ik aan mijn vrienden en vriendinnen vertel, niet bij hun partner terecht komen.


Ik vertel niet alles aan mijn vriend, maar zoiets als dit, waar het gaat om zijn beste vriend, dat ga ik niet voor me houden. Ik denk wel dat ik die vriendin had verteld dat ik het niet geheim kan houden voor mijn partner.
Claudia2010 schreef:
08-09-2019 08:05
Je weet het sinds gisterenavond 21.00 uur en loopt diezelfde avond al met wallen?

Verder niet meer gelezen, maar raar verhaal.

Hahaha...dit was ik net ook aan het typen. Viel me meteen op.
Claudia2010 schreef:
08-09-2019 08:05
Je weet het sinds gisterenavond 21.00 uur en loopt diezelfde avond al met wallen?

Verder niet meer gelezen, maar raar verhaal.


Ah scherp!
Ik stop maar weer met reageren hier dus.
Scherp inderdaad. Al heb ik het afgelopen jaar geleerd dat adolescenten graag in de overdrijving spreken.
Alle reacties Link kopieren
Springandsun schreef:
08-09-2019 00:23
Dit gevoel had ik er inderdaad ook bij, Die vriendin zit er enorm mee en weet het al een maand. Maar zij ziet haar verloofde weinig geloof ik. Omdat mijn vriend en ik zo' n diepe connectie hebben voel ik ook de diepte van de vriendschap die hun hebben en voelt het als zo een diep verraad als ik dit voor me houd. Dit vreet me op joh, sinds ik het weet zitten er diepe wallen onder mijn ogen. De zin die jij boven noemt zou ik niet zo zeggen, omdat het zo intens persoonlijk is. Ze zijn als broers. Hoe kan ik dit het beste brengen? Mij lijkt meteen morgen, want ik wil niet op de vraag ''Hoelang weet je dit al'' ''sinds een maand'' antwoorden. Zeker gezien de deadline voor de bruiloft..
Dit gaat wel diep zeg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
08-09-2019 08:54
Dit gaat wel diep zeg!
Mijn hemel, zelfs mijn puberella redt dit niveau niet, qua dramatiek.
AnnabeldeDertiende schreef:
08-09-2019 09:00
Mijn hemel, zelfs mijn puberella redt dit niveau niet, qua dramatiek.
ik zou jou wel eens willen zien als er iets op je schouders gedrukt wordt
S-Meds schreef:
08-09-2019 09:12
ik zou jou wel eens willen zien als er iets op je schouders gedrukt wordt
Dan hangen de wallen onder mijn tieten. Die verdomde zwaartekracht ook.
Waarom heb je die vriendin beloofd het geheim te houden? Wat is haar motief dan om het met jou te bespreken? Ik vind het een heel hoog roddelgehalte hebben dus wees voorzichtig waar je je in mengt. Het is misschien niet eens waar. En nu je dit weet zie je ineens aan haar (app) gedrag dat ze wel een affaire moet hebben? Je laat je wel erg meeslepen. Zou het eens met je vriend bespreken of eventueel met haar. Maar ga dit niet als een voldongen feit brengen want eigenlijk weet je niet meer dan dat je een roddel hebt gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zoveel loyaliteit voelen naar iemand die ik zo kort ken.
AnnabeldeDertiende schreef:
08-09-2019 09:21
Dan hangen de wallen onder mijn tieten. Die verdomde zwaartekracht ook.
je moet al die tijd hiermee rondlopen, niemand verdient dit
Alle reacties Link kopieren
Springandsun schreef:
08-09-2019 01:24
Goh, dan heb je slechte vriendinnen gehad, na een vriendschap van meer dan 9 jaar.. Die beste vriendin heeft haar nek tien meter uitgestoken om een geweldig feestje te organiseren voor haar. Hoefde ze niet te doen en ze had genoeg keren, terecht, kunnen zeggen dat ze dat niet meer wilde doen omdat er gezeik was in de groep waar we mee gingen. Die vriendin geeft echt wel veel om haar. Ik ben het ook zeker eens met bovenstaande, dat een echte vriendin geen geheimen door vertelt enzovoorts, maar dit statement is wel heel heftig en GTST achtig.
Hier ben ik afgehaakt. Wat een opgeblazen drama met wallen onder haar ogen binnen een paar uur .....

TO, het is al eerder gezegd: vertel aan de 'bedriegende' vriendin wat er over haar verteld wordt en dat het slechts een kwestie van tijd is voordat haar bruidegom dit ook hoort.
Alle reacties Link kopieren
Springandsun schreef:
08-09-2019 01:24
Goh, dan heb je slechte vriendinnen gehad, na een vriendschap van meer dan 9 jaar.. Die beste vriendin heeft haar nek tien meter uitgestoken om een geweldig feestje te organiseren voor haar. Hoefde ze niet te doen en ze had genoeg keren, terecht, kunnen zeggen dat ze dat niet meer wilde doen omdat er gezeik was in de groep waar we mee gingen. Die vriendin geeft echt wel veel om haar. Ik ben het ook zeker eens met bovenstaande, dat een echte vriendin geen geheimen door vertelt enzovoorts, maar dit statement is wel heel heftig en GTST achtig.
Statement?
Maar goed, GTST waardig inderdaad. Kennelijk compleet met grote wallen, trieste blikken, wa dingen als bewijs, en slapeloze nachten een slapeloze nacht.

Ik denk dat je er wel iets mee moet voordat je er zelf aan onderdoor gaat. Van structureel slaapgebrek, ondervoeding en onmenselijke vormen van stress kun je uiteindelijk (meestal na 2 dagen) gaan hallucineren en dan bezwijk je onder de loodzware druk van dit vreselijke geheim dat nu al bijna 24 uur op je schouders drukt.
Murrmurr schreef:
08-09-2019 09:50
Ik denk dat je er wel iets mee moet voordat je er zelf aan onderdoor gaat. Van structureel slaapgebrek, ondervoeding en onmenselijke vormen van stress kun je uiteindelijk (meestal na 2 dagen) gaan hallucineren en dan bezwijk je onder de loodzware druk van dit vreselijke geheim dat nu al bijna 24 uur op je schouders drukt.
EMDR
Ik ken iemand en die kent weer iemand en die hoorde een roddel van iemand die ze nauwelijks kende over iemand die ze ook niet goed kende en die is daar uiteindelijk aan overleden! Wel 40 jaar later en ze was ook ziek, maar toch
Springandsun schreef:
08-09-2019 00:23
Dit gevoel had ik er inderdaad ook bij, Die vriendin zit er enorm mee en weet het al een maand. Maar zij ziet haar verloofde weinig geloof ik. Omdat mijn vriend en ik zo' n diepe connectie hebben voel ik ook de diepte van de vriendschap die hun hebben en voelt het als zo een diep verraad als ik dit voor me houd. Dit vreet me op joh, sinds ik het weet zitten er diepe wallen onder mijn ogen. De zin die jij boven noemt zou ik niet zo zeggen, omdat het zo intens persoonlijk is. Ze zijn als broers. Hoe kan ik dit het beste brengen? Mij lijkt meteen morgen, want ik wil niet op de vraag ''Hoelang weet je dit al'' ''sinds een maand'' antwoorden. Zeker gezien de deadline voor de bruiloft..
pareltje
Ik denk dat de Deep State hierachter zit
S-Meds schreef:
08-09-2019 09:25
je moet al die tijd hiermee rondlopen, niemand verdient dit
Nee, en ik al helemaal niet. Waar gaat het heen met deze wereld ... :'(.
louti schreef:
08-09-2019 00:04
Een anoniem briefje sturen?
Heeft niemand dan geleerd van Jersey Shore? ;-D Een anoniem briefje is altijd een slecht idee
Alle reacties Link kopieren
Aaltje89 schreef:
08-09-2019 09:21
Waarom heb je die vriendin beloofd het geheim te houden? Wat is haar motief dan om het met jou te bespreken? Ik vind het een heel hoog roddelgehalte hebben dus wees voorzichtig waar je je in mengt. Het is misschien niet eens waar. En nu je dit weet zie je ineens aan haar (app) gedrag dat ze wel een affaire moet hebben? Je laat je wel erg meeslepen. Zou het eens met je vriend bespreken of eventueel met haar. Maar ga dit niet als een voldongen feit brengen want eigenlijk weet je niet meer dan dat je een roddel hebt gehoord.
Eens met dit. Je had niet moeten beloven dat je het geheim zou houden. Maar goed, daar zit je niet aan vast, je bent haar geen geheimhouding verplicht.
Om hier zelf nu zo goed mogelijk uit te komen, zou ik, net als Aaltje 89 en s-meds, gewoon tegen de verloofde zeggen wat je aan roddels hebt opgevangen. Dan wil je haar dus voornamelijk waarschuwen voor wat er over haar verteld wordt. Wat jij zelf wel of niet voor waarheid aanneemt doet er dan niet toe. Je beschuldigt op die manier niemand, en het is dan verder aan verloofde.
Op dezelfde manier zou ik het ook brengen naar je eigen vriend. Meer ís het tenslotte ook niet.
S-Meds schreef:
08-09-2019 09:56
pareltje
Ik vraag me altijd af hoe zo’n diepe connectie werkt in de discussies over wie de hond uitlaat, de vuilniszak weg brengt, stofzuigt, oma naar huis brengt en wie er vanavond thuis blijft voor de kinderen.
Murrmurr schreef:
08-09-2019 09:59
Ik denk dat de Deep State hierachter zit
Of iets anders met deep ervoor. In dit geval wel toepasselijk.
Ja shit nou weten wij het ook! Ik heb me voor de hele week vast ziekgemeld, ik trek deze shit echt niet.

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 11:09
Reden: autisme
27.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een roddelmachine zijn jullie zeg ! Het zou mij niks verbazen dat er niks van waar is. Zeg dat ook gewoon tegen die meid dat jij daar niet in betrokken wil worden. En praat erover met je vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven