Gekwetst door vrienden/familie op Socialmedia

19-06-2021 11:44 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie voelt zich ook regelmatig gekwetst door achterbaks gedrag op social media van sommige vriendinnen en familieleden?
Ondanks dat ik objectief probeer te blijven, voelt het soms erg persoonlijk en trek ik het me aan.

Zijn er meer die dit soort situaties herkennen? En hoe gaan jullie hiermee om?
yellowbirdy255 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 19:08
61.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 12:50
Ik heb MBO gedaan, weet niet of dat te min voor je is?
Hoe je het verwoordt past precies bij je 'vinden ze mijn posts te min?' houding. Laat het los....
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
19-06-2021 12:03
Ja, ik denk het ;-)
Ik heb pas een handjevol likes op mijn foto van vanmorgen. Maar goed, mijn kennissen zijn natuurlijk ook oud en zitten er niet meteen bovenop :hyper:
Facebook zit tegenwoordig vol met oudjes
Alle reacties Link kopieren
Vienna schreef:
19-06-2021 12:00
Het is niet gezond om zo in het leven te staan, het is nogal egoïstisch ook om te denken dat iedereen al zijn acties op social media uitvoert om jou dwars te zitten. Ik heb ooit een vriendin gehad die ook zo dacht, dat is geen vriendin meer. Het is zo vermoeiend om continu aan te horen hoe compleet willekeurige dingen zo gedraaid worden dat ze bedoeld zijn om jou te kwetsen. Deze mensen doen dit niet om jou te kwetsen, daar ben je niet belangrijk genoeg voor (niemand overigens). Ze liken wat ze leuk vinden, ze zitten soms op social media en liken dan iets en een andere keer niet. Ze zien soms iets en soms niet. Dat jij een keer een akkefietje met iemand gehad hebt, betekent niet dat diegene bewust dingen gaat doen om jouw populariteit te stelen en ook niet dat andere mensen die persoon ook niet meer aardig mogen vinden, je zit toch niet bij de maffia of een gang ofzo?

Als je zo post op social media als in je op dan snap ik wel dat je tante je ontvolgt, maar dat doet ze niet omdat ze je niet meer leuk vindt ofzo, maar omdat ze geen zin heeft in je paranoia.
Ik zie nu dat je deze post ook had gestuurd, hier kan ik wel wat mee :-D
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
19-06-2021 12:56
"En hoe gaan jullie hiermee om?"

they hate us cuz they aint us

liever gehaat, dan een hater

winnaars helpen elkaar omhoog, losers duwen elkaar omlaag

etc etc etc etc, you get the point
Ik snap je punt.
Alle reacties Link kopieren
Zouden die vrienden van me die foto's posten van hun zoveelste hardlooprondje, hun kind hun hond of paard of hun zoveelste diamond painting boos op me zijn omdat ik die dingen nooit like? Heb ik me nooit afgevraagd, zou ik dat moeten doen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
19-06-2021 11:47
Ik denk dat je het idee moet loslaten dat men dat allemaal bewust doet om jou dwars te zitten.
Dat denk ik ook. Daarnaast is het heel gek wat je te zien krijgt op je tijdlijn en niet, dus misschien zien ze dingen van jou niet omdat het gewoon niet op hun tijdlijn komt. Ik zie van mijn irl beste vriendin ha dear posts niet in mijn tijdlijn terwijl we elkaar niet hebben geblokt ofzo.
Maar ze post heel weinig en blijkbaar vind Mark z dat wat ze post voor mij niet boeiend is.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
19-06-2021 13:09
Zouden die vrienden van me die foto's posten van hun zoveelste hardlooprondje, hun kind hun hond of paard of hun zoveelste diamond painting boos op me zijn omdat ik die dingen nooit like? Heb ik me nooit afgevraagd, zou ik dat moeten doen?
Ik verwacht echt niet dat mensen alles moeten liken of überhaupt moeten liken, en ik veroordeel ze ook echt niet daarom. Snap wel dat iets niet gezien wordt, niet boeit. Vaak vind ik mijn eigen posts ook doodvervelend.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?

Ik leer mijn kinderen dat je iets moet posten omdat je het leuk vindt om te delen maar dat je dat niet moet doen voor de likes. Dat het niets betekent dat je drie likes krijgt en iemand anders 6 likes.

Je komt namelijk niet altijd voorbij in elkaars timeline, niet iedereen is de hele dag online enz.

Is het contact irl gewoon goed? Laat dat sociale mediagebeuren dan buiten je relatie. Is dat ook pet, waarom zou je ze op sm willen hebben?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-06-2021 13:21
Hoe oud ben je?

Ik leer mijn kinderen dat je iets moet posten omdat je het leuk vindt om te delen maar dat je dat niet moet doen voor de likes. Dat het niets betekent dat je drie likes krijgt en iemand anders 6 likes.

Je komt namelijk niet altijd voorbij in elkaars timeline, niet iedereen is de hele dag online enz.

Is het contact irl gewoon goed? Laat dat sociale mediagebeuren dan buiten je relatie. Is dat ook pet, waarom zou je ze op sm willen hebben?
Ik ben 31 :facepalm: Het contact is in real life ook niet soepel te noemen nee, en aangezien ik een sensitief persoon ben voel ik een bepaald klimaat aan, ook digitaal. Maar dat zien anderen inderdaad niet.
En dat brengt me van mijn stuk.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmzzz Facebook, ik ben vrij recent geblokkeerd door een ex-scharrel die mij via messenger opzocht en ik blijk ook door zijn vriendinnetje geblokkeerd die ik niet eens ken. Dumb meets dumber :lol:

Van familieleden gelukkig geen last op facebook.
el4ra wijzigde dit bericht op 19-06-2021 15:10
Reden: The S
0.20% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik. Gewoon stoppen met social media
Alle reacties Link kopieren
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 13:29
Ik ben 31 :facepalm: Het contact is in real life ook niet soepel te noemen nee, en aangezien ik een sensitief persoon ben voel ik een bepaald klimaat aan, ook digitaal. Maar dat zien anderen inderdaad niet.
En dat brengt me van mijn stuk.
Voel je het aan of bedenk je het? Dat je iemand aanvoelt als je met die persoon praat, kan ik me voorstellen. Maar geschreven tekst komt vaak zo anders over dan het bedoeld is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
19-06-2021 13:09
Zouden die vrienden van me die foto's posten van hun zoveelste hardlooprondje, hun kind hun hond of paard of hun zoveelste diamond painting boos op me zijn omdat ik die dingen nooit like? Heb ik me nooit afgevraagd, zou ik dat moeten doen?

Dit zat ik mij ook net af te vragen.
Ik heb nog niet zo lang een smartphone (eigenlijk meer op verzoek van derden 'want zo makkelijk met what's app') en buiten WA heb ik dan ook verder niets op mijn telefoon of op de PC.

Ik zat mij serieus af te vragen hoe dan dan werkt: verwachten mensen dan dat je op elke mededeling, foto of actie een 'like' geeft, of doe je dat alleen als de foto/actie echt leuk is en je dat berichtje 'niet had willen missen'?
Het lijkt mij doodvermoeiend allemaal, zeker als mensen aan het wel/niet liken zoveel waarde hechten of daar zelf allemaal betekenissen aan verbinden.

TO, waarom gooi je al die mensen niet uit de social media en ga je de tijd die je daardoor over hebt, gewoon besteden aan leuke dingen doen (ongeacht of een ander daar nu wel of niet een like voor geeft)?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet, maar ben dan ook niet zo heel actief op social media. Sommige punten die je noemt zijn inderdaad niet zo leuk. Alleen ik heb het idee dat je bij de bepaalde dingen (onbewust) ergens iets achter zoekt terwijl dat er niet is. Ik zou social media niet zo serieus nemen want dat doen je vrienden/contacten zo te lezen ook niet heel erg.
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
19-06-2021 13:35
Hmmmzzz Facebook, ik ben vrij recent geblokkeerd door een ex-scharrel die mij via messenger opzocht en ik blijk ook door zijn vriendinnetje geblokkeerd die ik niet eens ken. Dumb meet dumber :lol:

Van familieleden gelukkig geen last op facebook.
Precies dat soort dingen inderdaad. Ik heb ook een aantal keer meegemaakt dat ik iemand een verzoek stuurde (die ik nog kende van vroeger, werk, hobby etc. ) annuleren ze je verzoek en blokkeren ze je meteen. Okë misschien niet allerbeste vrienden destijds, gewoon neutraal, maar om dan ook meteen te blokkkeren?!
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
19-06-2021 13:35
Hmmmzzz Facebook, ik ben vrij recent geblokkeerd door een ex-scharrel die mij via messenger opzocht en ik blijk ook door zijn vriendinnetje geblokkeerd die ik niet eens ken. Dumb meet dumber :lol:

Van familieleden gelukkig geen last op facebook.
ja . de minimum leeftijd op fb is 16 toch? soms heb je echt het idee dat het de max. leeftijd is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 12:09
Voor de mensen waar ik wel graag contact mee wil blijven houden via social media.
Het zit niet in mijn aard om zelf mensen uit mijn profiel te verwijderen.

Je kunt ze ook op ontvolgens zetten. Merken zij niets van en jij voelt je minder gekwetst (hopelijk)
Vienna schreef:
19-06-2021 12:53
Heeft niks met een waardeoordeel te maken, maar bevestigt wel mijn beeld dat dit soort issues voornamelijk in bepaalde kringen spelen.

Wat een nare opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
19-06-2021 13:37


Ik zat mij serieus af te vragen hoe dan dan werkt: verwachten mensen dan dat je op elke mededeling, foto of actie een 'like' geeft, of doe je dat alleen als de foto/actie echt leuk is en je dat berichtje 'niet had willen missen'?
Ik doe het alleen als ik het echt leuk vind (en sommige dingen zijn ook gewoon leuk/grappig/schattig/knap/informatief).
Hoeveel mensen mij hebben verwijderd omdat ik niet alles like weet ik natuurlijk niet. Ik schat nul ;-) Ik verkeer niet in selfie-kringen, dus ik hoef ook geen lelijke vrouwen "mooi mens!" te noemen en zo. Als er eens een keer iemand een foto post waar zij/hij toevallig ook op staat, zien ze er precies zo uit als in het echt. Tenzij het net in een trouwjurk is of zo :-p
Ik vind het echt een kleine moeite om even op de like button te drukken bij een diamond painting van iemand of een kind met een zwemdiploma.
Dat mij dat persoonlijk niks boeit betekent niet dat ik het niet fijn voor de poster vind.

Ik doe het alleen niet als dat soort dingen op openbaar staan. Daar heb ik dan weer een hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
19-06-2021 13:37
Dit zat ik mij ook net af te vragen.
Ik heb nog niet zo lang een smartphone (eigenlijk meer op verzoek van derden 'want zo makkelijk met what's app') en buiten WA heb ik dan ook verder niets op mijn telefoon of op de PC.

Ik zat mij serieus af te vragen hoe dan dan werkt: verwachten mensen dan dat je op elke mededeling, foto of actie een 'like' geeft, of doe je dat alleen als de foto/actie echt leuk is en je dat berichtje 'niet had willen missen'?
Het lijkt mij doodvermoeiend allemaal, zeker als mensen aan het wel/niet liken zoveel waarde hechten of daar zelf allemaal betekenissen aan verbinden.

TO, waarom gooi je al die mensen niet uit de social media en ga je de tijd die je daardoor over hebt, gewoon besteden aan leuke dingen doen (ongeacht of een ander daar nu wel of niet een like voor geeft)?
Wat een lieve reactie, bedankt voor je advies. Het is ook best vermoeiend en ik merk dat door social media de contacten in real life juist verslechteren. Merk dat mensen zich ook aan mij irriteren , maar niet uitspreken, of dat je onbewust een karikatuur van jezelf maakt en dat ze daar dan om grappen. Met name flauwe familie.
Alle reacties Link kopieren
yellowbirdy255 schreef:
19-06-2021 13:29
Ik ben 31 :facepalm: Het contact is in real life ook niet soepel te noemen nee, en aangezien ik een sensitief persoon ben voel ik een bepaald klimaat aan, ook digitaal. Maar dat zien anderen inderdaad niet.
En dat brengt me van mijn stuk.
Mm ja...is dat aanvoelen of invullen?
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
19-06-2021 13:49
Ik vind het echt een kleine moeite om even op de like button te drukken bij een diamond painting van iemand of een kind met een zwemdiploma.
Dat mij dat persoonlijk niks boeit betekent niet dat ik het niet fijn voor de poster vind.

Ik doe het alleen niet als dat soort dingen op openbaar staan. Daar heb ik dan weer een hekel aan.
Herkenbaar! Kleine moeite inderdaad om te laten weten dat iemand er nog toe doet, ook al is het geen mijlpaal moment maar gewoon een positieve post. En ik let er soms op als het bericht openbaar is. Ik hou daar ook niet zo van.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-06-2021 13:57
Mm ja...is dat aanvoelen of invullen?
Wie is hier nu aan het invullen? Ik bedoel maar..
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht om familie op sociale media te hebben. Van mij mag je ze verwijderen :-D
Ik heb alleen zussen/broers erop, en die doen er bijna niets mee. Schoonzus heb ik eraf gegooid want die bemoeide zich met de inhoud, en van schoonouders heb ik het verzoek geweigerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven