gescheiden, kinderen, slecht contact ex

08-03-2021 17:30 143 berichten
-
anoniem_402813 wijzigde dit bericht op 25-11-2021 20:01
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang moet je nog? Wanneer zijn de kinderen 18?
nog een jaar of 5
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt, hoe houd ik het zakelijk? Ik denk door het zakelijk te benaderen en zo te houden. Bedenk voor jezelf wat je grenzen zijn en houdt je daaraan. Dat je al aan hem gaat uitleggen dat het geld dat je overhoudt op een andere rekening staat, dat slaat natuurlijk nergens op. Dat soort vragen hoef je helemaal niet op in te gaan.

Het maakt niet uit hoe je antwoord geeft, wat je wel of niet vertelt aan hem, hij zal echt niet opeens gezellig gaan doen. Dan zou ik hem dus zo min mogelijk vertellen, want dan kan hij er ook niets van vinden (waar jij dan weer over na gaat denken).

Prima dat hij je een graaier noemt. Lekker belangrijk, je weet wie het zegt.
Alle reacties Link kopieren
Het zou je helpen als je niet meer meegesleept wordt in zijn appjes en beschuldigingen.
Wat doet het er feitelijk toe dat hij je een graaier vindt, of dat hij je blijft appen nadat je 'nee' gezegd hebt?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
"Dingen waarvan ik denk dat regel je zelf maar, dat leidt geheid tot vervelende discussies of appgesprekken. Uiteindelijk ga ik twijfelen of ik moeilijk doe of het gewoon zelf even had moeten regelen, dat gevoel probeert hij mij namelijk altijd aan te praten. "

Heb je hier een voorbeeld van?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar verhaal qua moeizaam gedoe en helaas ook qua kind dat niet meer wil.
Ik ben uiteindelijk gewoon gestopt en heb geaccepteerd dat ik alles alleen moet doen. Toen ons ene kind een jaar niet meer bij hem was geweest heb ik hem gevraagd een voorstel te doen hoe we dat financieel glad zouden gaan trekken. Uiteraard was het antwoord naast een hoop gescheld een ferme nee. Dat wist ik, maar wilde ik voor mijn eigen gemoedsrust wel op schrift hebben voor als mijn kinderen in de toekomst (als ze boven de 30 zijn) ooit willen weten hoe dat nu zat (zij moeten al jaren aanhoren dat ik waarschijnlijk als een soort oliesjeik op een berg van gouden munten leef van AL de alimentatie die hij betaalt moehahahahaha zucht). Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze het wel weten.

Anyway, ik heb whatsapp uitgeschakeld als communicatiekanaal. Als hij wat wil kan hij bellen. Scheelt ontzettend veel want whatsapp heeft nagenoeg geen drempel om je bull shit te spuwen en bellen heeft dat kennelijk wel. En als je eenmaal omarmt dat je alles in je eentje moet doen gaat dat ook veel sneller en soepeler. Hoe onrechtvaardig en stom het ook is.

Oh, en dat je beschadigd uit je huwelijk bent gekomen dat geloof ik wel. Maar de enige 'troost' daarvan tussen jou en je ex is dat je van hem af bent. Het klinkt een beetje alsof je nog op een reparatie/compensatie daarvan hoopt. Maar als hij daartoe in staat was geweest dan had hij dat in jullie huwelijk kunnen laten blijken. Dat deed hij niet en daarom zijn jullie nu uit elkaar. Dat is een verlangen dat je alleen zelf los kunt laten, dat kun je niet meer bij hem neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je ergens advies over of gewoon even klagen? Het klinkt als een rottige situatie!
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
08-03-2021 17:32
Hoe lang moet je nog? Wanneer zijn de kinderen 18?

Het houdt niet altijd op bij 18 hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen whatsapp nog gebruiken als communicatiemiddel voor dringende zaken over de kinderen en de rest via de mail afhandelen.

Hebben jullie wel eens een cursus Ouderschap Na Scheiding gedaan? Misschien helpt dat nog om de boel goed te kanaliseren.

Verder zou ik gewoon een herberekening laten uitvoeren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, ik zou willen dat ik de ultieme tip voor je had. Want daar zou ik mezelf ook een gigantisch plezier mee doen. Maar het lukt mij ook nog niet altijd om niet in
discussies terecht te komen.

Mijn verhaal is een beetje vergelijkbaar met dat van jou, alleen wordt hier vaker niet dan wel alimentatie betaald. Doordat dat een hoop frustratie bij mij teweeg brengt beland ik dan toch wel eens ooit in een app discussie. Ik vrees dat het enige wat je echt kan doen is het loslaten. Loslaten dat hij nooit zo betrokken zal zijn op de manier die jij graag wil. (Dat is het stukje wat ik al wel heb kunnen loslaten, en ja dat betekent dat ik alles zelf regel, overal zelf voor zorg en zelf overal bij aanwezig ben)
Alle reacties Link kopieren
Ook bij mij klinkt dit bekend, al zit ik nu net in het begin van de scheiding en is onze zoon net 19 maanden.
Bij ons komt het CJG met een SCHIP therapie aan. Omdat we samen ouders blijven. Maar ik zie het niet zo zitten om dat met hem te doen.
Hij liegt, manipuleert en ene moment poeslief, andere moment wordt ik gestalkt met heel veel woede... En daarbij komt zijn wietverslaving nog om de hoek kijken..
Ik wil juist alle contact via de app, dan staat er vast wat er is afgesproken. Met bellen is het weer lastig te bewijzen.
En als ik hem zo kwaad aan de telefoon heb, hij ratelt maar door, ik ga er tegen in een dan loopt het volledig uit de hand.

Ik hoop ooit in rustiger vaarwater te komen, maar zoals het nu gaat ziet ik dat voorlopig nog niet gebeuren...
Alle reacties Link kopieren
Er is alleen een strijd omdat er twee mensen aan mee doen.

Zeg nee, wanneer je nee bedoelt en niet nee, omdat, maar, zus niet eerlijk, maar dan. Nee, gewoon nee. Geen verklaring, geen ja maar, geen sorry. Beperk het tot 3 letters en herhaal ze desnoods eenn keer of 3 wanneer het kwartje niet valt.

Regel alle wijzigingen via een advocaat en niet via 'voorstellen'. Niet uitleggen wat je met het geld doet, het gaat hem niets aan.
Je weet van te voren wat hij voorstelt en dat jij dat niet wil. Je weet ook dat hij alles niet wil wat jij voorstelt.

Gebruik je kinderen niet om hem te veranderen of om hem verantwoordelijkheid bij te brengen. je hebt het al 18 jaar geprobeerd en het tijd dat je je kinderen daar niet meer voor gebruikt. Het is voor hun al pijnlijk genoeg. 100% verantwoordelijkheid nemen is nu eenmaal hetgeen wat hoort bij je keuze om met deze man kinderen te maken.

Zoek een leuke oppas voor je kinderen, zodat je meer vrijheid hebt.

Accepteer wie hij is, handel daarnaar en wees de volwassene in deze situatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het LBIO een herberekening laten maken en hem dat voorleggen.
Maar om hoeveel dagen gaat het eigenlijk? Want als het om 5 dagen per maand gaat (2 weekenden) is het amper tientjes werk en zou ik de strijd er niet voor over hebben. Je geeft aan dat je prima rond kan komen.
En stop met verantwoorden waar je de alimentatie aan uitgeeft. Verwijs hem naar het Nibud, daar staat keurig uitgelegd hoe alimentatie is opgebouwd en waar dat op is gebaseerd.

Alles zelf regelen heb ik altijd een voordeel gevonden: ik kon het dan ook zo doen als ik het graag wilde. Want zeg nu eerlijk: als hij dan dingen regelt, vind jij dan dat hij het goed gedaan heeft of zie je het dan alsnog liever anders?

En dat kind nu meer bij je is: je bent 24/7 moeder. Je kan echter wel met je kind overleggen dat als hij niet naar zijn vader gaat, dat betekent dat hij af en toe een weekend bij opa en oma is of bij een vriendje, omdat jij moet werken of je handen even vrij wil hebben. Hoe oud is het kind dat niet meer naar vader wil?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
08-03-2021 18:22
Je kunt het LBIO een herberekening laten maken en hem dat voorleggen.
Maar om hoeveel dagen gaat het eigenlijk? Want als het om 5 dagen per maand gaat (2 weekenden) is het amper tientjes werk en zou ik de strijd er niet voor over hebben.
Acceptatie en rust is voor sommige mensen erg saai, je zou maar 20 jaar strijd moeten loslaten, dan is 30 euro per maand ineens heel belangrijk.

Arme kinderen, trouwens...ik denk dat TO zo gaat schrijven dat die hier niets van mee krijgen en dat ze echt heel gelukkig zijn ondanks dat zij twee strijdende ouders hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
-
anoniem_402813 wijzigde dit bericht op 25-11-2021 20:02
0.00% gewijzigd
-
anoniem_402813 wijzigde dit bericht op 25-11-2021 20:11
0.00% gewijzigd
Blauw_bloempje schreef:
08-03-2021 18:49
De alimentatie is overigens geen tientjeswerk maar gaat om meer dan 100 euro in de maand wat hij extra moet betalen. En ook gaat doen, met de nodige kut opmerkingen mijn richting uit.
LBIO.
Alle reacties Link kopieren
Je wil er geen strijd van maken, maar je doet het toch. En dan ook echt over elk wissewasje, tot een sporttas met was aan toe. Jullie moesten je schamen als ouders. Jullie zijn grotere kleuters dan jullie kinderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-03-2021 18:32
Acceptatie en rust is voor sommige mensen erg saai, je zou maar 20 jaar strijd moeten loslaten, dan is 30 euro per maand ineens heel belangrijk.

Arme kinderen, trouwens...ik denk dat TO zo gaat schrijven dat die hier niets van mee krijgen en dat ze echt heel gelukkig zijn ondanks dat zij twee strijdende ouders hebben.

Dit is in sommige gevallen echt een steek onder water die niet verdiend is. Sowieso is 30 euro soms het verschil tussen iedere dag vlees of verse groenten op tafel dus tenzij je in andermans portemonnee kunt kijken kun je over of drie tientjes wel of niet heel belangrijk zijn beter heel bescheiden zijn als buitenstaander. Maar in geval van een manipulerende (ex)partner kan het ook het verschil zijn tussen wel of niet voor jezelf opkomen. En als ouder wil je je kind óók het voorbeeld meegeven dat je in het leven niet over je heen moet laten lopen.

Ooit kwam ik terecht bij de Opvoedpoli (omdat je uit angst vanzelf mee gaat bewegen wanneer iemand in het rond begint te strooien dat je zijn kinderen mishandelt). Daar moest ik aan onze begeleider uitleggen waarom ons ouderlijk overleg was stilgevallen. Ik vertelde dat we op voorhand hadden afgesproken dat we steeds als hij onbeheersbaar kwaad zou worden we het overleg op zouden schorten en later weer zouden hervatten. En dat hij dat in de laatste twee situaties niet had willen doen en me in mijn eigen huis (waar onze kinderen lagen te slapen) had bedreigd en niet wilde vertrekken. Daarna was hij aan de beurt om zijn visie te delen op waarom het overleg was stilgevallen. Zonder blikken of blozen zei hij dat mijn verhaal klopte maar dat hij dat geen probleem vond want "Als ze bang is luistert ze veel beter".

Dat zijn situaties waarbij het niet bij tientjes blijft. Want waar een tientje te behalen valt kan je er misschien ook honderd uit slepen. En waar honderd lukt is méér misschien ook geen probleem als je de druk nog een beetje opvoert. Omdat het namelijk helemaal niet om geld gaat maar om macht. En als je dat wil stoppen zul je moeten beginnen bij de eerste euro.
viva-amber schreef:
08-03-2021 19:00
Je wil er geen strijd van maken, maar je doet het toch. En dan ook echt over elk wissewasje, tot een sporttas met was aan toe. Jullie moesten je schamen als ouders. Jullie zijn grotere kleuters dan jullie kinderen.
Dankje, ik heb mijn eigen zaken prima op orde en werk en zorg keihard. Ik doe mijn best het hoofd boven water te houden, als persoon. Als ik geen grens aangeef blijft er van mij als persoon niks over, omdat hij over heen walst.
anoniem_402813 wijzigde dit bericht op 08-03-2021 19:11
4.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blauw_bloempje schreef:
08-03-2021 18:45
Dat ik alles zelf regel omtrent de kinderen dat is ook het punt niet, dat deed ik altijd al en heb niet de illusie dat dat zal veranderen, maar hij kan het zo brengen dat het bij hem ook nog mijn verantwoordelijkheid is als het ware.

[...]
Het is overigens absoluut niet mijn intentie overal strijd van te maken om het principe maar meestal vind ik dingen zo vanzelfsprekend dat ieder die voor zich regelt dat het überhaupt niet in me op zou komen at, of waarom hij mij er voor op wil laten draaien. Totdat de boze appjes komen en ik het gevoel heb de grens te moeten bewaken omdat er anders nul ruimte voor mij overblijft

Geen appjes.
Gewoon wassen.
En heel blij zijn dat je nooit meer naast hem wakker hoeft te worden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2021 19:38
Reden: quote aangepast
49.89% gewijzigd
Sprankelend zou je de quote weg willen halen?
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
08-03-2021 19:06
Dit is in sommige gevallen echt een steek onder water die niet verdiend is. Sowieso is 30 euro soms het verschil tussen iedere dag vlees of verse groenten op tafel dus tenzij je in andermans portemonnee kunt kijken kun je over of drie tientjes wel of niet heel belangrijk zijn beter heel bescheiden zijn als buitenstaander. Maar in geval van een manipulerende (ex)partner kan het ook het verschil zijn tussen wel of niet voor jezelf opkomen. En als ouder wil je je kind óók het voorbeeld meegeven dat je in het leven niet over je heen moet laten lopen.

Ooit kwam ik terecht bij de Opvoedpoli (omdat je uit angst vanzelf mee gaat bewegen wanneer iemand in het rond begint te strooien dat je zijn kinderen mishandelt). Daar moest ik aan onze begeleider uitleggen waarom ons ouderlijk overleg was stilgevallen. Ik vertelde dat we op voorhand hadden afgesproken dat we steeds als hij onbeheersbaar kwaad zou worden we het overleg op zouden schorten en later weer zouden hervatten. En dat hij dat in de laatste twee situaties niet had willen doen en me in mijn eigen huis (waar onze kinderen lagen te slapen) had bedreigd en niet wilde vertrekken. Daarna was hij aan de beurt om zijn visie te delen op waarom het overleg was stilgevallen. Zonder blikken of blozen zei hij dat mijn verhaal klopte maar dat hij dat geen probleem vond want "Als ze bang is luistert ze veel beter".

Dat zijn situaties waarbij het niet bij tientjes blijft. Want waar een tientje te behalen valt kan je er misschien ook honderd uit slepen. En waar honderd lukt is méér misschien ook geen probleem als je de druk nog een beetje opvoert. Omdat het namelijk helemaal niet om geld gaat maar om macht. En als je dat wil stoppen zul je moeten beginnen bij de eerste euro.
To heeft al aangegeven dat ze wel rond kan komen. Volgens mij projecteert je nu je eigen situatie op haar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Accepteer de dagelijkse gang van zaken gewoon zoals het is, dat gaat niet veranderen. Financiële zaken via LBIO regelen, piepen doet hij toch wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven