gescheiden met een baby van 4 maanden tips/advies?

19-01-2020 16:54 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben nieuw hier.. en ik zou heel graag tips kunnen gebruiken over het volgende.
ik ben sinds een paar maanden een alleenstaande moeder van 26 jaar en mijn kindje is nu bijna 8 maanden oud.
de reden van de breuk is dat ik erachter gekomen ben dat mijn partner mij sinds het begin van onze relatie in de maling neemt
met verschillende vrouwen. jullie kunnen vast begrijpen dat onze verstandshouding niet is zoals ie moet zijn
en ik vraag mijzelf af of het mij ooit gaat lukken dit wel voor elkaar te krijgen. ook moet ik er niet aan denken dat ik de kleine straks dagen moet missen ivm dat hij bij zijn vader zal zijn. dubbel stress want ik moet ook op zoek naar een andere woning, omdat het mij niet lukt hem uit te kopen en hij wilt dit huis zsm verkocht hebben.
ik was nog maar net gewend aan het moeder zijn, zat nog in mijn zwangerschapsverlof en toen gebeurde dit. mijn hele droom op een gezin is verwoest en ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. hoe gingen jullie hiermee om?
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
mijn principes mogen wat kosten? dus ik heb hier zelf voor gekozen? hij heeft mij geen keus gelaten! wat is dit voor constatering? en ik minder impulsief? wat dacht je van dat hij minder impulsief had moeten zijn?! en 10keer na had moeten denken voordat hij aan een gezin had willen beginnen. in dit soort situaties is het bijna onmogelijk om op een betere manier uit elkaar te gaan, althans ik kan het niet en zeker niet nu al. daarom vraag ik hier ook om TIPS. de reactie die jij mij geeft komt over als een steek, alsof ik mij al niet rot genoeg voel hierover.
Alle reacties Link kopieren
Ljubavi schreef:
19-01-2020 17:23
Als ZIJ minder impulsief had gehandeld? Dit is echt de omgekeerde wereld. HIJ had minder impulsief moeten zijn door zijn leuter niet in andermans k*t te steken terwijl er een kind op komst is!

nou idd. bedankt !
Alle reacties Link kopieren
anonim312 schreef:
19-01-2020 21:17
bedankt... ik ben alleen soms zo bang dat de kleine mij dit later zal verwijten...het feit dat hij nu al op moet groeien in een gebroken gezin :(
Dat is niet hoe kinderen de wereld zien. Ze groeien op in de realiteit die er is. Als jij zorgt dat je kind niets tekort komt qua aandacht, liefde en steun om te worden wie hij/zij is, zal hij/zij je niet verwijten dat je alleenstaande moeder bent.

Je moet kinderen niet zeggen wat ze moeten doen. Je moet het goede voorbeeld Leven.

Als jij je respectloos laat behandelen, is dat wat je ze leert: dat je niet voor jezelf op mag komen.

Dus: verkoop dat huis. Weg ermee. Je kunt het niet betalen. Wat zijn je opties? Huren? Iets kleins kopen?

Een kind mist geen tuin als jullie lekker vaak naar het bos/park/strand gaan. Een zandbak op een balkon is de komende jaren al een feest.
Alle reacties Link kopieren
anonim312 schreef:
19-01-2020 21:16
ja dat wordt het ook wel, dus dat maakt het gelukkig iets makkelijker..

nee zeker niet, mijn omgeving ook niet. het leek de ''perfecte schoonzoon'' rustig, vriendelijk, normale baan, in principe vaak thuis, maar het bedrog ging ook via de telefoon en op verschillende datingsites.. zelfs de dag van mijn bevalling was hij volop actief.
Wat een respectloze zak zeg...

Ik kan mij voorstellen dat je niet op een verhuizing en alles zit te wachten met zo’n kleintje. En omliggende gemeentes, zou dat evt meer mogelijkheid zijn tot het vinden van een woning?
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Wat een idiote redenatie.
Zo lekker empatisch ook :roll:
Het is bijna bizar hoe zeer dit op mijn situatie lijkt.

Mijn man heeft mij 9 weken geleden inmiddels verlaten voor zijn minnares. Hij woonde ook al 1 dag later met haar samen.
Het bleek dat mijn man al vóór de zwangerschap een relatie met haar had en alhoewel hij mij meerdere keren beterschap had beloofd, kwam ik er in November toch achter dat ze het nog deden met elkaar en heb ik hem eruit gezet.

Ik heb 4 kinderen, waarvan 2 met hem. Een zoon van bijna 2, en een zoon van nu 7 maanden. Hij was dus 5 maanden toen hij ons verliet.
Nu woont hij met haar samen en zijn ze zelf bezig zwanger te worden.

Onze verstandshouding is ook verre van optimaal, en ik herken dus ook precies hoe jij je voelt. Ik laat al het contact via derden verlopen, en gisteren is onze oudste voor het eerst bij hem geweest (en dus ook zijn minnares / vriendin). Hij stonk helemaal naar haar.. dus ik hoef je niet te vertellen hoe ik mezelf opvrat toen hij thuis kwam.

Het vervelende is alleen dat je hierdoor heen moet.
Alhoewel ik onze jongste nog niet bij hun heb gelaten, is dat wel iets waar ik doorheen zal moeten, Ook jij uiteindelijk.

Ook ik zit met woning stress. Al heb ik nu het geluk *fingers crossed* dat onze woning inmiddels is verkocht onder voorbehoud (sinds vrijdag). Dus ook ik moet nu op zoek naar een huurwoning waar ik met alle 4 kinderen kan wonen.

Mocht je in gesprek willen, stuur me dan een bericht.
Alle reacties Link kopieren
Lieve To, al heel wat jaren geleden zat ik in een vergelijkbare situatie. Partner, vader had nog twee vriendinnen, relaties wat mij duidelijk werd rondom de bevalling. Hoe ging ik er mee om? Ik heb, met hulp van vrienden, mijn hoofd omhoog gehouden. "ik ben de koningin en mijn kind prins(es)je." m.a.w wees trots op jezelf en koester je kindje. Ga van stap tot stap. Ik woonde in een caravan, daarna een huurhuis.
Focus je op wat nu goed is voor jou en je kindje, een stevige basis, zonder vader die er niet is voor jullie. Wat mij heel erg geholpen heeft was dat broer en vriendin over de praktische zaken (verkoop huis) en juridische zaken (erkenning, gezag) mee dachten. Zelf zat ik in zo'n emotionele achtbaan. Kortom jij zorgt goed voor je kindje en laat de vader maar zien dat hij echt het beste voor heeft, aan zorg en aandacht,
Met mijn kind, nu al groot, heb ik een hele goede band, juist omdat ik er continu was en haar bio vader, jammer genoeg, niet. Wel een 'super' papa later :)
Alles sal reg kom
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Sorry dat ik het zeg, maar ik kan me alleen zo een vreemde reactie voorstellen wanneer jij van de andere zijde hebt geproefd.
Oftewel, of de vreemdgaande partner, of als de andere (derde) partij.
Ik kan me anders niet voorstellen dat je zo een rare gevoelloze reactie geeft.

Toevallig denken mijn aanstaande ex-man en zijn minnares net zo als jij, zeggen ook constant "je moet denken in het belang van de kinderen" Wtf, terwijl hun alleen aan hun eigen ego dachten en totaal NIET dachten in het belang van de kinderen, wordt van een ander maar verwacht dat zij de scherven gaat opruimen zonder enige verantwoordingsgevoel? HUN maken die keuze toch? Zij niet. Kom aan zeg!

Als hij (de man) dacht in het belang van de kinderen deed hij het niet met een andere vrouw. En als die minnares een beetje zelf respect had, dan had zij niet voor een vent gekozen die getrouwd is met een vrouw dat zwanger van hem is.
Dan had ze de man met rust gelaten onder het motto, ik ga zo een kersvers gezin niet uit elkaar halen. Ook in het belang van de kinderen.

Het belang van de kinderen is nog altijd een goede basis met papa en mama samen in 1 huis.
Dat dit niet mogelijk wordt gemaakt heeft NIETS met TO te maken, maar komt VOLLEDIG door de vader en minnares.

Heeft niets met ego te maken, maar met liefde. TO haar hart is gebroken, en haar hele leven (en dus ook dat van de kleine) wordt volledig overhoop gehaald door de keuze van een ander.
Als die vent van haar echt van haar hield en van zijn kindjes dan zette hij hun belang voorop en niet het belang van zijn dick.
vlinderbij schreef:
19-01-2020 22:48
Sorry dat ik het zeg, maar ik kan me alleen zo een vreemde reactie voorstellen wanneer jij van de andere zijde hebt geproefd.
Oftewel, of de vreemdgaande partner, of als de andere (derde) partij.
Ik kan me anders niet voorstellen dat je zo een rare gevoelloze reactie geeft.

Toevallig denken mijn aanstaande ex-man en zijn minnares net zo als jij, zeggen ook constant "je moet denken in het belang van de kinderen" Wtf, terwijl hun alleen aan hun eigen ego dachten en totaal NIET dachten in het belang van de kinderen, wordt van een ander maar verwacht dat zij de scherven gaat opruimen zonder enige verantwoordingsgevoel? HUN maken die keuze toch? Zij niet. Kom aan zeg!

Als hij (de man) dacht in het belang van de kinderen deed hij het niet met een andere vrouw. En als die minnares een beetje zelf respect had, dan had zij niet voor een vent gekozen die getrouwd is met een vrouw dat zwanger van hem is.
Dan had ze de man met rust gelaten onder het motto, ik ga zo een kersvers gezin niet uit elkaar halen. Ook in het belang van de kinderen.

Het belang van de kinderen is nog altijd een goede basis met papa en mama samen in 1 huis.
Dat dit niet mogelijk wordt gemaakt heeft NIETS met TO te maken, maar komt VOLLEDIG door de vader en minnares.

Heeft niets met ego te maken, maar met liefde. TO haar hart is gebroken, en haar hele leven (en dus ook dat van de kleine) wordt volledig overhoop gehaald door de keuze van een ander.
Als die vent van haar echt van haar hield en van zijn kindjes dan zette hij hun belang voorop en niet het belang van zijn dick.
het is allemaal waar met je zegt. maar toch gaat het niet over liefde maar over jouw gekrenkte ego. Voor je kind moet je al die negatieve gevoelens loslaten. dat is liefde
S-Meds schreef:
19-01-2020 22:50
het is allemaal waar met je zegt. maar toch gaat het niet over liefde maar over jouw gekrenkte ego. Voor je kind moet je al die negatieve gevoelens loslaten. dat is liefde
Dat is zo makkelijk om te zeggen.
De praktijk werkt toch totaal anders.

We weten allemaal dat ze hierdoor heen moet en stap voor stap zal dat ook echt wel moeten gebeuren. Ook volgens de wet.
Het is alleen dat de wet niet alleen het voor het zeggen heeft. Ook emotie.

De ex in kwestie zal toch echt moeten beseffen dat dit stap voor stap moet gebeuren.
Anders komen er emotioneel te veel klappen om op te vangen. Dat is ook voor het kind niet goed. Die voelt dat soort dingen haarfijn aan.
Hoe klein ze ook mogen zijn. Spanning voelen ze heel goed. En dat is juist wat er niet moet zijn. En dat kan alleen wanneer TO zich goed voelt bij de overdracht. Buiten dat (dus wanneer ze alleen is) moet ze ervoor zorgen dat alles zo ontspannen mogelijk is.

Er moet een goede harmonie zijn, dat kan alleen wanneer er rust is. En rust komt er alleen wanneer alles stap voor stap verwerkt kan worden.

Eerst het ene verwerken, en dan het het andere. Dan komt de rest vanzelf wel.
vlinderbij schreef:
19-01-2020 23:03
Dat is zo makkelijk om te zeggen.
De praktijk werkt toch totaal anders.

We weten allemaal dat ze hierdoor heen moet en stap voor stap zal dat ook echt wel moeten gebeuren. Ook volgens de wet.
Het is alleen dat de wet niet alleen het voor het zeggen heeft. Ook emotie.

De ex in kwestie zal toch echt moeten beseffen dat dit stap voor stap moet gebeuren.
Anders komen er emotioneel te veel klappen om op te vangen. Dat is ook voor het kind niet goed. Die voelt dat soort dingen haarfijn aan.
Hoe klein ze ook mogen zijn. Spanning voelen ze heel goed. En dat is juist wat er niet moet zijn. En dat kan alleen wanneer TO zich goed voelt bij de overdracht. Buiten dat (dus wanneer ze alleen is) moet ze ervoor zorgen dat alles zo ontspannen mogelijk is.

Er moet een goede harmonie zijn, dat kan alleen wanneer er rust is. En rust komt er alleen wanneer alles stap voor stap verwerkt kan worden.

Eerst het ene verwerken, en dan het het andere. Dan komt de rest vanzelf wel.
er is geen tijd voor verwerking, je moet door voor je kind
dat betekent masker op, aardig doen tegen de ex en goede afspraken maken
En qua huis, absoluut mee eens.
Zo snel mogelijk het huis de verkoop in en schrijf je in bij alle huurinstanties die er zijn (wanneer je wilt huren tenminste)

En wanneer je hem niet wilt spreken / zien. Laat dan het contact via derden verlopen. Het liefst door iemand die niet persoonlijk gebonden is aan jou of hem, dus niet dat deze partij gaat trekken voor 1 van jullie beide.
Het is verre van ideaal, maar zo kan je wel sneller over hem heen komen en dus over de situatie.

En zoek maatschappelijk (en wellicht psychologisch) hulp.
Wellicht voelt dat even als een zwakte, maar alles om sneller te helen en rust te creëren.
S-Meds schreef:
19-01-2020 23:24
er is geen tijd voor verwerking, je moet door voor je kind
dat betekent masker op, aardig doen tegen de ex en goede afspraken maken
Dat is echt kolder en de boel romantiseren.
De praktijk werkt echt totaal niet zo.

Dat valt ook niet te doen wanneer je echt hield van de persoon in kwestie.
S-Meds schreef:
19-01-2020 23:24
er is geen tijd voor verwerking, je moet door voor je kind
dat betekent masker op, aardig doen tegen de ex en goede afspraken maken
En aardig doen tegen iemand die je hart zo kapot heeft getrapt en er alles aan gedaan heeft om jou pijn te doen?
Dat mag wel een betonnen masker zijn zeker?

Dat aardig doen komt wel weer met de tijd.
Er moeten afspraken komen, zeker.

Dan maar via de advocaat of via derden.
Alle reacties Link kopieren
Eens met vlinderbij

:hug: voor iedereen.
Ontzettend triest zulke mannen.
vlinderbij schreef:
19-01-2020 23:34
Dat is echt kolder en de boel romantiseren.
De praktijk werkt echt totaal niet zo.

Dat valt ook niet te doen wanneer je echt hield van de persoon in kwestie.
romantiseren is zeggen dat je eerst moet verwerken als er een baby is. dat kan gewoon niet. Er is een kind afhankelijk van je
Alle reacties Link kopieren
Daar ga je dan ook voor. Voor de baby
Het ging om de band/omgang met de ex, voordat dat enigzins neutraal wordt ben je al een hele poos verder.
Niks raars aan.

TO, heeft de vader gezag over jullie kind?
S-Meds schreef:
20-01-2020 00:21
romantiseren is zeggen dat je eerst moet verwerken als er een baby is. dat kan gewoon niet. Er is een kind afhankelijk van je
Klopt en voor het kind moet er rust zijn en ontspanning. Het is tenslotte afhankelijk van je.

Dat kan alleen wanneer beide ouders ook rustig zijn.
En in deze hoedanigheid kan dat simpelweg niet. De pijn die hieruit voortvloeid kan je niet uitschakelen.

Misschien jij wel, dat kan, maar helaas is niet iedereen daarmee gezegend en dan moet je kijken naar oplossingen in het belang van het kind.

En dan staan de 3 R-en voorop.
RUST, regelmaat en reinheid
Alle reacties Link kopieren
vlinderbij schreef:
20-01-2020 06:27
Klopt en voor het kind moet er rust zijn en ontspanning. Het is tenslotte afhankelijk van je.

Dat kan alleen wanneer beide ouders ook rustig zijn.
En in deze hoedanigheid kan dat simpelweg niet. De pijn die hieruit voortvloeid kan je niet uitschakelen.

Misschien jij wel, dat kan, maar helaas is niet iedereen daarmee gezegend en dan moet je kijken naar oplossingen in het belang van het kind.

En dan staan de 3 R-en voorop.
RUST, regelmaat en reinheid
Pijn hoef je niet uitte schakelen, wel verbloemen
Dat is het Masker dat Meds bedoelt
Klopt maar dat moet wel mogelijk zijn.
De een is daar wat makkelijker in dan de ander.

Ook al zijn er kinderen in het spel. Dan kan je nog zo hard op je tong bijten en nog zo goed je best doen, een kind voelt feilloos aan wanneer er iets niet in de haak is en gaat hierop reageren.

Baby’s worden bijvoorbeeld extra onrustig, of juist heel rustig. Dat kan niet goed zijn.

Ja, er moet een goede omgang zijn met papa en die gaat er ook echt wel komen, dat moet ook. Maar als dat nu nog niet gaat, dan moet je werken met iets dat wel gaat.

Dat het niet ideaal is, is een feit. Dat dit ook niet goed is voor de band tussen kind en vader is ook een feit. En dat MOET zo snel mogelijk hersteld worden. Mee eens.

Daarvoor mag papa aangekeken worden. Hij maakte tenslotte deze keuze en beslist even voor mama dat zij de rommel opruimt.

Mama moet zorgen voor een goede harmonie en daar gaat tijd overheen.
Dat moet papa accepteren, hij heeft er tenslotte voor gezorgd dat ze in deze situatie terecht zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
TO kan je niet even bij familie terecht? Om tot rust te komen en rond te kijken voor een woning?
Veel sterkte
To, teruglezend heb ik het waarschijnlijk erg zwart-wit geformuleerd. Ik begrijp dat het afschuwelijk is om zo bedrogen en teleurgesteld te worden door je partner, maar “jullie kunnen vast begrijpen dat onze verstandshouding niet is zoals ie moet zijn“ is vast een eufemisme voor dat er vette ruzie is. Scheiden is nooit in het belang van zo’n jong kind (tenzij het persoonlijk gevaar loopt door de andere ouder) en eigenlijk vind ik dat dus geen optie.

Sterkte met het invullen van je eigen leven. Ik hoop dat je in het belang van je kind je eigen verdriet snel kunt afsluiten en kunt gaan werken aan de goede relatie met je mede-ouder.
Alle reacties Link kopieren
vlinderbij schreef:
20-01-2020 07:05
Klopt maar dat moet wel mogelijk zijn.
De een is daar wat makkelijker in dan de ander.

Ook al zijn er kinderen in het spel. Dan kan je nog zo hard op je tong bijten en nog zo goed je best doen, een kind voelt feilloos aan wanneer er iets niet in de haak is en gaat hierop reageren.

Baby’s worden bijvoorbeeld extra onrustig, of juist heel rustig. Dat kan niet goed zijn.

Ja, er moet een goede omgang zijn met papa en die gaat er ook echt wel komen, dat moet ook. Maar als dat nu nog niet gaat, dan moet je werken met iets dat wel gaat.

Dat het niet ideaal is, is een feit. Dat dit ook niet goed is voor de band tussen kind en vader is ook een feit. En dat MOET zo snel mogelijk hersteld worden. Mee eens.

Daarvoor mag papa aangekeken worden. Hij maakte tenslotte deze keuze en beslist even voor mama dat zij de rommel opruimt.

Mama moet zorgen voor een goede harmonie en daar gaat tijd overheen.
Dat moet papa accepteren, hij heeft er tenslotte voor gezorgd dat ze in deze situatie terecht zijn gekomen.
pa en ma moeten samen zorgen voor harmonie, dat kan niet 1 van beiden's taakje zijn.
het best voor het kind is, dat pa & ma allebei op hun tong bijten
de andere ouder het beste gunnen en beseffen dat ze et die ander een mooi kind op de wereld gezet hebben en dat het draait om dat kind
En dat ze, als kind er niet bij is, masker af mogen zetten een vriend(in) mogen bellen en heerlijk mogen zeiken over hun ex
Maar richting ex, je flipping best doen. Hoe verrekte moeilijk ook.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
19-01-2020 17:17
Je principes mogen wat kosten, nu sta je binnenkort met baby op straat (geen verwijt, maar een constatering). Bij een vreemdgaande partner zijn vooral jouw hart en trots in het geding, maar juist met zo’n piepjonge baby gaat zijn belang toch voor alles? Natuurlijk is een vreemdgaande partner niet waar je van droomde toen je zwanger werd, maar als je minder impulsief had gehandeld had je op een betere manier uit elkaar kunnen gaan in het belang van jullie kind.
Eeeh what? Blame the victim? Je moet maar rustig reageren als iemand je keihard verraad...
I
abracadabra schreef:
20-01-2020 08:20
Eeeh what? Blame the victim? Je moet maar rustig reageren als iemand je keihard verraad...
I
.
Een conflict heb je met zijn tweeën. Zelfs als daar bedrog aan voorafgaat heb je een keuze hoe je vervolgens uit elkaar gaat. Het enige slachtoffer van ruzie tussen de ouders is uiteindelijk het kind.

‘Blame the victim’ impliceert dat TO het bedrog door haar partner heeft uitgelokt, dat schrijf ik nergens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven