Geslagen waar kids bij waren

21-07-2019 00:22 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor deze (treurige) gelegenheid even een nieuw account aangemaakt ivm herkenbaarheid.

De topictitel zegt het al.. ik ben vanmiddag geslagen door mijn vriend waar onze twee kindjes bij waren.

Het begon eigenlijk vanmorgen vroeg al, hij werd chagrijnig wakker, dus ik had zoiets van nou misschien heeft hij slecht geslapen, het trekt vanzelf wel bij. Niet dus. Vanmiddag explodeerde hij, om niet. Het ging letterlijk om een stukje vlees wat naar zijn mening te lang doorgebakken was.. hij schoot helemaal uit zijn slof. Ik probeerde hem hierop te kalmeren, omdat de kinderen er ook bij zaten. Dit maakte hem alleen maar woester. En toen haalde hij uit. Uit het niks, totaal niet aan zien komen ook en zoiets heeft hij in 9 jaar tijd nog nooit gedaan. Nu op dit moment snap ik nog steeds niet hoe of wat........ uiteraard is hij mijn grens ver over gegaan en heb ik hem eruit gezet. Geen idee waar hij heen is en het interesseert me eigenlijk ook niet. Iemand die zo uit kan halen naar de moeder van zijn kinderen, terwijl ze erbij zijn, komt er niet meer in. De kinderen waren uiteraard helemaal van slag en het duurde een eeuwigheid voordat ze vanavond wilde/durfde te slapen.

Ik voel me zo vernederd, leeg en waardeloos. Ik moest dit gewoon even van mij afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Jee.... da’s heftig. Goed van je dat je hem er meteen hebt uit gezet.
Inmiddels nog iets van hem gehoord? Hij zal flink door het stof moeten gaan om dot naar jou en de kinderen toe te kunnen veranderen.
Wauw wat naar. Is hij wel vaker opvliegend/ kort lontje?
Is er iemand die je durft te bellen? Om erover te praten?
Is er iets met hem? Stress? Drugs?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Goed dat gelijk heb gehandeld door hem buiten te zetten. Succes de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een schrik.
Terecht en heel goed dat je je grenzen aangeeft en zo jullie kinderen en jezelf te beschermen.

Kwam dit echt plotseling uit het niets? Nooit eerder woede uitbarstingen gehad? Zo nee zou ik me toch nog wat zorgen om hem maken. Plotseling gedragsverandering wijst regelmatig op onderliggende problemen op psychisch maar ook fysiek gebied.

Hoe gaat het nu met jou en de kinderen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Goed dat je hem eruit gezet hebt, ik hoop dat je sterk genoeg bent om hem niet meer terug te nemen. Ik ben er van overtuigd dat 1 keer tot vaker leidt, zeker in dit geval (woest worden om een futiliteit). Je probeerde hem te kalmeren, dat doet me vermoeden dat hij vaker om niets boos werd maar nog niet eerder uit haalde.

Mijn vader sloeg mijn moeder waar ik bij was. De 1e keer was op mijn 9e ofzo, en daarna regelmatig tijdens het eten ook ('aardappels zijn niet heet genoeg', hij had ook niet veel nodig om uit te halen).

Ik heb hem nu zo'n 25 jaar niet meer gezien, ik dans op z'n graf als hij de pijp uit gaat. Ik heb er trauma's aan over gehouden.. Je hebt er niets aan aan mijn verhaal maar om even uit te leggen hoe traumatisch het kan zijn voor kinderen.. Je hebt er echt heel goed aan gedaan om hem eruit te zetten. Je bent niet waardeloos, integendeel, je bent heel sterk en mag trots op jezelf zijn.

Heel veel sterkte en schrijf hier lekker van je af :hug:
Ik weet maar één ding zeker, als een man je eenmaal geslagen heeft blijft hij dit doen. Dus, ongeacht hoe rot het voor je kinderen is, papa komt er niet meer in.

Maakt niet uit of dit gedrag voorkomt uit rot jeugd, problemen op het werk, overspannen etc. en al huilt hij zijn ogen eruit, neem hem niet terug. Gewelddadige relaties beginnen allemaal op het moment dat een vrouw hem toch "zielig" vindt, het rot voor de kinderen vindt of niet alleen durft te zijn.

Hoe ellendig dit ook is, het is niet te vergelijken met wat jullie te wachten staat als je hem weer binnen laat. Daarnaast zou ik aangifte doen bij de politie vanwege huiselijk geweld, dit alles om er voor te zorgen dat je een betere zaak hebt als het om de kinderen en de toekomst gaat.

Ik vind dit oprecht rot voor je en ik kan alleen maar hopen dat je meteen harde maatregelen neemt zodat jij en de kinderen veilig zijn en blijven.
Snouth schreef:
21-07-2019 07:57
Jee.... da’s heftig. Goed van je dat je hem er meteen hebt uit gezet.
Inmiddels nog iets van hem gehoord? Hij zal flink door het stof moeten gaan om dot naar jou en de kinderen toe te kunnen veranderen.
Heb je weleens andere topics hier op het forum gelezen? Soms duurt het even maar vrijwel allemaal vervallen ze weer in dezelfde fout. Ik snap wat je wil zeggen maar ik vind 'door het stof gaan' nou niet bepaald een reden om deze man weer in huis te laten.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij een bepaald ‘patroon’? Dat hij boos was om zo’n kleinigheid en dat je hem al probeerde te kalmeren?

Boos worden om zoiets slaat al nergens op, maar jou slaan én waar de kinderen bij zijn? Onvoorstelbaar.

Voet bij stuk houden gaat nu ongetwijfeld moeilijk zijn, maar ik weet niet of ik dit te boven zou kunnen of willen komen...
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Eruit en er, ik zou zeggen nooit meer, voorlopig er niet meer in.
Slaan is een onacceptabel iets. Punt.

Daarnaast had ie van mij al het gat van de deur moeten kiezen over dat gezeik van het te door gebakken vlees.
Als ie een chefkok verwacht, had ie moeten gaan samenwonen met Cas Spijkers.

Je hield al rekening met zijn slechte humeur, met een gemak waaruit ik opmaak dat hij zich vaker als verwende kleuter gedraagd. Helaas is dit dus het hoogtepunt geworden van zijn gedrag jou uit testen hoe ver hij kan gaan.

Trek de grens, niet alleen voor je kinderen, maar zeer zeker voor jezelf.
Zo'n iemand, zonder grenzen en waar jij en je kinderen bij op eieren moeten lopen, wil je niet in je leven.
Voor hem: grow up!
Voor jou: Move on!
Leven is zoveel leuker zonder zo'n eikel.

:hug:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Eens. Als de grens eenmaal gepasseerd is, bestaat de grens niet meer. Door het stof gaan ze allemaal, huilend op hun knieën. Maar dat zegt helemaal niks.
Bespaar jezelf en je kinderen (en ook hem!) een hele hoop ellende en neem hem niet meer terug.
impala wijzigde dit bericht op 21-07-2019 08:16
56.60% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het ook niet te snappen, hè. Het is gebeurd.
Het is zoo duidelijk uit jouw stukje af te leiden dat er al een en ander scheef zit in jullie omgang met elkaar.
Heel veel sterkte. Je hebt op de enige juiste manier gehandeld, blijf alsjeblieft sterk en neem hem niet terug. Bij alle vrouwen in een Blijf van mijn Lijf-thuis is het ooit met één klap begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het goede gedaan. Hoe slecht je vlees ook doorbakken is, je haalt niet uit. Nooit. En eigenlijk vind ik het ook al niet ok dat je met een kort lontje wakker wordt en niet probeert dat kwijt te raken op een volwassen wijze (door erover te praten of bv te gaan hardlopen of door eikenprocessierupsen te gaan verdelgen ofzo).

Maar jij hebt hem duidelijk gemaakt dat dit niet kon. En dat hebben je kinderen ook gezien; dat slaan geen oplossing is. Goed van je. Iets in je tekst, over sussen, lijkt te zeggen dat hij vaker zo’n kort lontje had, maar je hebt nu heel duidelijk een grens gezet.

Er zijn hier vast anderen die je goede tips kunnen geven hoe je nu verder moet. Of bel eens met veilig thuis. Want dat jullie niet meer samen komen klinkt logisch, maar om je relatie goed Af te ronden en hoe hij als vader betrokken blijft kan nog best ingewikkeld worden.

Oh, en mocht iemand denken dat door het stof gaan hetzelfde is als met bloemen en cadeaus terugkomen; volgens mij niet. De enige manier om hier ‘door het stof te gaan’ is als je a.s. Ex zijn verantwoording pakt en hulp zoekt bij je korte lontje. Zowel bij wat de reden was voor zijn bui als voor zijn wijze van ermee omgaan.

Ga je vandaag wat leuks doen met de kids, of kun Je mensen opzoeken die het wel goed met je voor hebben?
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
21-07-2019 08:12
Je hoeft het ook niet te snappen, hè. Het is gebeurd.
Het is zoo duidelijk uit jouw stukje af te leiden dat er al een en ander scheef zit in jullie omgang met elkaar.
Er valt niks te snappen. Je daarmee bezighouden is de allergrootste valkuil die er is.
Hij heeft zichzelf niet onder controle en reageert zich af op jou. Dat is het.
Het is zijn taak om graafwerk te doen in zijn psyche, niet de jouwe. En jij kan hem daar niet bij helpen. Sterker nog : je zou dat proces in de weg staan, als hij het al aan wil gaan.
impala wijzigde dit bericht op 21-07-2019 08:26
18.37% gewijzigd
.
Ook als hij had gewacht tot de kinderen er niet waren was dit uiteraard totaal onacceptabel geweest. Hier kan een man (of vrouw overigens) zich niet voor verontschuldigingen. Hiermee is een onveranderlijke geschiedenis geschapen. Kies voor jezelf en je kinderen to en laat hem nooit meer terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk voor jou en zeker de kinderen.
Mijn vader sloeg mijn moeder ook en heb altijd in angst gezeten.

10 jaar geleden ben ik ook een keer bont en blauw geslagen. Ik schrok me rot, dat was me nog nooit overkomen. Ik bleef en niet veel later gebeurde het nog een keer. De derde keer dreigde hij mijn kitten te vermoorden en heb ik hem met een bezem uit huis geslagen.

Als iemand in staat is zijn vrouw/man te slaan zal het nooit bij 1 keer blijven. Op een uitzondering na dan.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
pijnboompitje25 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 08:31
Reden: Foutje
63.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of hij staat over een paar dagen met betraande ogen voor de deur om vergiffenis te vragen want...want...want.

Of er is een ander in het spel en komt het hem maar al te goed uit dat je hem de deur hebt gewezen.
Wat het ook mag zijn, geweld binnen een relatie is onacceptabel.
Ben jij in staat om als alleenstaande moeder verder te gaan TO?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Had hij altijd al zo’n kort lontje, of is dat iets van de laatste tijd? Het is toch wel gek dat dit nu na 9 jaar pas gebeurt. Wat dat betreft ben ik het wel eens met IBI dat hier ook een mentale of fysieke oorzaak voor zou kunnen zijn. Mocht hij contact met je opnemen, dan zou ik denk ik zeggen dat ik niet bereid ben om verder met hem in gesprek te gaan, totdat de huisarts een heldere diagnose heeft gesteld (met een behandelplan). Afhankelijk van wat daaruit komt, kun je daarna verder kijken hoe jij zelf in de toekomst met hem om wil gaan en wat dit eventueel voor jullie kinderen betekent.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Mijn man heeft mij precies 1x geslagen, en dat is nu meer dan 25 jaar geleden. Uiteraard was dat niet zomaar vergeven en vergeten en voor hem was (en is) ook heel helder dat dit echt nooit meer mag gebeuren. Maar het verschil is dat ik alleen een risico met mezelf nam door hem daarna het voordeel van de twijfel te geven, en dat alleen ik me onveilig voelde in de periode die daarop volgde. Er waren geen kinderen bij betrokken. Dat gevoel van onveiligheid zou ik kinderen nooit aan willen doen.

Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.
Je hebt goed gehandeld. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
21-07-2019 08:45
Had hij altijd al zo’n kort lontje, of is dat iets van de laatste tijd? Het is toch wel gek dat dit nu na 9 jaar pas gebeurt. Wat dat betreft ben ik het wel eens met IBI dat hier ook een mentale of fysieke oorzaak voor zou kunnen zijn. Mocht hij contact met je opnemen, dan zou ik denk ik zeggen dat ik niet bereid ben om verder met hem in gesprek te gaan, totdat de huisarts een heldere diagnose heeft gesteld (met een behandelplan). Afhankelijk van wat daaruit komt, kun je daarna verder kijken hoe jij zelf in de toekomst met hem om wil gaan en wat dit eventueel voor jullie kinderen betekent.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Mijn man heeft mij precies 1x geslagen, en dat is nu meer dan 25 jaar geleden. Uiteraard was dat niet zomaar vergeven en vergeten en voor hem was (en is) ook heel helder dat dit echt nooit meer mag gebeuren. Maar het verschil is dat ik alleen een risico met mezelf nam door hem daarna het voordeel van de twijfel te geven, en dat alleen ik me onveilig voelde in de periode die daarop volgde. Er waren geen kinderen bij betrokken. Dat gevoel van onveiligheid zou ik kinderen nooit aan willen doen.

Sterkte! :hug:
Toch zou ik altijd bang blijven dat hij het nog een keer doet. En mezelf dus enorm gaan inhouden bij conflicten. Hij is ertoe in staat, dus waarom zou hij niet niet nog een keer doen. Als jij 'aanleiding geeft'...
.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
21-07-2019 08:07
Ik weet maar één ding zeker, als een man je eenmaal geslagen heeft blijft hij dit doen. Dus, ongeacht hoe rot het voor je kinderen is, papa komt er niet meer in.

Maakt niet uit of dit gedrag voorkomt uit rot jeugd, problemen op het werk, overspannen etc. en al huilt hij zijn ogen eruit, neem hem niet terug. Gewelddadige relaties beginnen allemaal op het moment dat een vrouw hem toch "zielig" vindt, het rot voor de kinderen vindt of niet alleen durft te zijn.

Hoe ellendig dit ook is, het is niet te vergelijken met wat jullie te wachten staat als je hem weer binnen laat. Daarnaast zou ik aangifte doen bij de politie vanwege huiselijk geweld, dit alles om er voor te zorgen dat je een betere zaak hebt als het om de kinderen en de toekomst gaat.

Ik vind dit oprecht rot voor je en ik kan alleen maar hopen dat je meteen harde maatregelen neemt zodat jij en de kinderen veilig zijn en blijven.
Helemaal mee eens!
Nogmaals, neem hem NIET terug!!!!
Alle reacties Link kopieren
Heftig!!
Je bent wel de eerste op Viva die haar vent er daadwerkelijk uitgooit!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven