Gevoel terug krijgen

10-06-2024 20:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een super lang verhaal, maar ik probeer het zo kort en bondig mogelijk op te schrijven.

Aantal jaar relatie gehad en kindjes. Tijdens de relatie heb ik eigenlijk alles voor de kinderen gedaan. Mijn man heeft/had een alcoholprobleem, waardoor hij dit zelf niet kon opbrengen.
Daarnaast was hij heel jaloers en wantrouwend, zonder reden. Hij keek in mijn telefoon en was altijd bang/boos dat ik vreemdging.
Alles moest op zijn manier, anders werd hij chagrijnig.
Waarom dan kinderen zul je denken? Op dit moment snap ik dat zelf ook niet, maar hij beloofde altijd beterschap en wist mij steeds weer te overtuigen om samen door te gaan.

Uiteindelijk heb ik besloten om uitelkaar te gaan en nu heeft hij ineens zijn leven gebeterd. Hij drinkt niet meer en doet heel erg veel voor en met de kinderen. Hij wil heel graag dat het weer goed komt.

Ik wil dit ook heel graag, maar mijn gevoel is echt weg.
Ik wil echt zo graag weer een gezin zijn, maar ik zie hem niet meer als gelijkwaardige partner. Hij heeft mij zo laten stikken, tijdens het opgroeien vd kinderen.
Ik was zo eenzaam en verdrietig en dat kan ik nu gewoon niet loslaten.

Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Hoe hij nu is, vind ik hem leuk en gezellig. Op deze manier ben ik best graag bij hem. Maar hem knuffelen of evt meer, daar moet ik echt niet aan denken. Dat gevoel is echt helemaal weg, door alles wat er is gebeurd.
Kan relatietherapie hierin een oplossing zijn?
heyhallo32 wijzigde dit bericht op 13-06-2024 11:45
Reden: Kreeg het gevoel dat iemand mij herkende, dus persoonlijke dingen er even uitgehaald
26.67% gewijzigd
Zou je hem terug nemen als jullie geen kinderen hadden?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Trap er niet in..

Je gevoel is niet zomaar vertrokken he.

Maar je kan natuurlijk relatietherapie proberen, als ouders van jullie kinderen. En mocht er toch wat van gevoel terugkomen, een paar jaar latten.
Dan kan je vrij risicoloos aankijken hoelang hij zijn leuke zelf blijft
Quinnepin schreef:
11-06-2024 13:55
Zou je hem terug nemen als jullie geen kinderen hadden?
Nee, dat niet.
Heyhallo32 schreef:
11-06-2024 14:41
Nee, dat niet.
Daar is je antwoord. Kies voor jezelf, voor je eigen geluk, voor een leven dat open voor je ligt, zonder blok aan je been waar je jaren verdriet om hebt gehad.
jolene1985 schreef:
11-06-2024 14:18
Trap er niet in..

Je gevoel is niet zomaar vertrokken he.

Maar je kan natuurlijk relatietherapie proberen, als ouders van jullie kinderen. En mocht er toch wat van gevoel terugkomen, een paar jaar latten.
Dan kan je vrij risicoloos aankijken hoelang hij zijn leuke zelf blijft
Ja over zoiets zit ik ook te twijfelen.. Alleen het voelt voor nu een beetje 'te laat'. Al die jaren vanalles geprobeerd en nu ik eindelijk de beslissing heb genomen, zou ik honderden euro's moeten gaan uitgeven om het gevoel te herstellen wat hij kapot heeft gemaakt.

Daarom ben ik op zoek naar wat ervaringsverhalen. Kan relatietherapie in mijn situatie zin hebben?
Berouw komt altijd pas na de zonde. Als hij echt inzicht heeft gekregen dan geeft hij je nu de tijd en ruimte om te ontdekken of je gevoel nog terug komt. Zo niet, dan houdt het op voor hem. Jullie blijven sowieso aan elkaar verbonden door de kinderen. Hopelijk wordt hij dan een prettige ex.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Je geeft zelf het antwoord al. Het voelt voor jou te laat. Punt. Het is heel fijn dat hij nu beter zijn best doet. Zeker voor de kinderen. Maar je hebt echt vreselijke jaren met hem gehad en het is gewoon te laat. Er is teveel baggage om dit weer goed te krijgen, en dan moet je weer hard aan de bak. Je verdient nu een makkelijker leven zonder al dat harde werken. Ik zou zeggen: kies voor jezelf en je eigen geluk!
Soms kun je de scherven niet meer lijmen. Dan is het té kapot. Al wil je het nog zo graag.

Misschien helpt het om zelf in therapie te gaan. Zou het helpen als je begrijpt dat zijn verslaving een ziekte was?
Niet dat ik vind dat je dat moet doen hoor. Maar ik krijg de indruk dat je het zelf ook jammer vind dat, dat gevoel weg is.

Wel fijn dat hij eindelijk een vader is voor je kinderen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Heyhallo32 schreef:
11-06-2024 14:41
Nee, dat niet.
Daar is je antwoord.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik zit zelf niet in zo’n situatie maar kan me voorstellen dat je bang bent om een kans op “een normaal gezin zijn” te laten lopen. Ik denk, zonder je man te kennen, dat hij allang veranderd was als hij het echt had gewild/gekund dus de kans dat het nu wèl lukt is echt heel klein. Het is gewoon te laat. Je mag voor jezelf kiezen, je hoeft niet met hem verder als jij dat niet wilt.
Olliebollie3 schreef:
11-06-2024 14:56
Je geeft zelf het antwoord al. Het voelt voor jou te laat. Punt. Het is heel fijn dat hij nu beter zijn best doet. Zeker voor de kinderen. Maar je hebt echt vreselijke jaren met hem gehad en het is gewoon te laat. Er is teveel baggage om dit weer goed te krijgen, en dan moet je weer hard aan de bak. Je verdient nu een makkelijker leven zonder al dat harde werken. Ik zou zeggen: kies voor jezelf en je eigen geluk!
Het is te laat, zoals Olliebollie zegt. Hij heeft iets zo onherstelbaar beschadigd bij jou, dat het gewoon niet meer kan. De enige manier waarop je ooit en mogelijk opnieuw een relatie zou kunnen krijgen met deze man, is als jij verliefd wordt op deze versie nieuwe man. Alsof je een nieuw iemand leert kennen die je in de verste verte niet herinnerd aan wie hij was.

Dus niet de verbeterde versie van vroeger die mogelijk terug kan vallen.
Maar echt de nieuwe man. En dat zou (in theorie, als je al in staat kunt zijn om met een andere bril naar hem te kijken) dan ook een grondig nieuwe én bestendige versie moeten zijn. Als blijkt dat hij jaar in jaar uit écht een nieuwe man is met compleet veranderde moraliteit, normen, waarden, overtuigingen, dan zou je voor zo'n nieuwe man gevoelens kunnen krijgen. Want hij is dan ook écht niet meer de oude man.

Maar waarschijnlijk is dit een winkeldochter versie. Hij laat je zien wat hij kan doen als hij zich inzet en zijn best doet. Omdat hij namelijk veel te verliezen heeft en dat voelt hij. Maar zodra hij je weer voor zich heeft gewonnen, is de noodzaak tot zijn best doen niet meer zo nodig, zakt langzaam het masker en voila, je hebt je oude man weer terug.

Nee joh, meid, waarom zou je dit doen? Klaar is klaar. Ook een oprecht verbeterde versie hoef je niet meer te willen. Hij draagt het gezicht van iemand die je keer op keer heeft gekwetst. Je bent hem niks verplicht en niks schuldig. It's a little too late.
Soms is de schade gewoon te groot.
Kan je genieten van het zonder hem zijn, de last die hij meebracht?
Mijn ex kan vanaf de scheiding ook ineens van alles en veranderde van een couch potato in een actieve man. Blijkbaar brachten we niet het beste in elkaar naar boven. De relatie therapeut zei destijds dat als de ene partner steeds het initiatief neemt om de ander weer te betrekken, de relatie te verbeteren en de ander laat het steeds afweten dan er dan vaak iets kapot gaat bij degene die initiatief neemt en dan is het klaar.
Niet alles gelezen maar het is voor jou gewoon over. Het is fijn dat hij eindelijk van de alcohol af is en weer een vader voor zijn kinderen kan zijn.

Voor jij is het gewoon klaar en dat mag. Kies voor jezelf!
Dat gevoel is volgens mij niet meer terug te krijgen na alles wat je doorgemaakt hebt met een alcoholist. Eens je zo'n walging voor iemand gevoeld hebt krijg je dat echt niet meer uit je systeem. Je zegt het zelf mooi dat je je nu wel fijn bij hem voelt en het gezellig kan hebben maar dat je er niet aan moet denken om intiem met hem te zijn. Dat is de walging en die krijg je m.i. nooit meer weg geboend.
Maar buiten dat: Waarom zou je de kinderen opnieuw zo'n grote verandering door willen laten maken? Ik zou inzetten op samen goede ouders voor de kinderen zijn en zorgen dat ze zich in twee huizen thuis, veilig en gezien voelen.
Iedereen super bedankt voor de reacties! Ik heb er echt veel aan. Sowieso is het fijn om alles eens opgeschreven te hebben, zodat ik er zelf ook wat objectiever naar kan kijken. In je eigen gedachten lijkt het toch allemaal wat minder erg ofzo.

Heel gek misschien, maar het is ook heel fijn dat er wordt gezegd dat het oke is om voor mijzelf te kiezen. Dat het logisch is, dat er gewoon teveel 'kapot' kan zijn.
heyhallo32 wijzigde dit bericht op 13-06-2024 11:37
Reden: In verband met herkenning gedeelte weggehaald
52.73% gewijzigd
Hetzelfde schuitje hier, nouja, soort van.
Ex wil mij terug want dit heeft hij zo nooit gewild voor onze kinderen. En hij mist me al zoooo langggg boehoe (sorry)
Dan had hij dus niet jaren met een ander moeten rotzooien, me recht in mijn gezicht voorliegen, bedriegen, belazeren, respectloos behandelen en nog veel meer.
Ik heb hem meermaals de kans gegeven om voor ons en de kinderen te stoppen met haar, en dat deed hij niet, dus nu is het klaar. En nu snapt hij het opeens.
Jaja.
Te laat.
Ik geloof er niks meer van.
En dat gesprek raakte hem wel echt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven