Gevoelens voor een ander

09-05-2026 14:41 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben compleet in de war. Ineens was er een vonk, aantrekkingskracht met een andere man. Ik ben er echt van geschrokken, wil dit helemaal niet.

Mijn huwelijk is door een diep dal gegaan maar gaat nu juist langzaam weer wat beter en ineens gebeurt dit.

De man in kwestie kan ik heel makkelijk afstand van nemen, is zelf ook getrouwd en kan ik makkelijk vermijden, dus dat ga ik vanaf nu ook doen. Ik heb mijn eigen man verteld dat dit speelt en dat ik ervan in de war ben, en hij reageerde heel lief en begripvol en neemt me ook niks kwalijk.

Dus eigenlijk is het goed zo, maar ik ben er echt een beetje van van de kaart. Dit is me in tien jaar huwelijk nog nooit overkomen. Ik kan aan weinig anders denken. Hoe kom ik hier zo snel mogelijk vanaf? Ik hoop op ervaringen van anderen waarbij het heel gauw over was.
Natuurlijk staat mijn man niet te juichen bij dit nieuws. Het maakt hem heus niet blij.

Maar van echt verliefdheid is helemaal geen sprake, het is gewoon een aantrekkingskracht en dat zou echt heel goed kunnen uitgroeien tot een hevige verliefdheid als ik dat niet nu zou stoppen. Ik ben er gewoon helemaal van in de war geraakt. De mededeling aan mijn man is dus absoluut niet geweest ‘ik ben verliefd op een ander’, maar ‘een ander maakt iets in mij los en ik ben daarvan in de war, ik wil dat niet en ik wil voor jou gaan en het met jou weer opzoeken’.

Blijft natuurlijk niet super leuk om te horen maar aangezien de boodschap vorig jaar in relatietherapie was ‘als er nu niks veranderd, wil ik van je scheiden’ is dit voor hem eerder een bevestiging dat ik nu echt voor mijn huwelijk wil kiezen. En dat ervaar ik zelf ook zo. Ik vind deze situatie allesbehalve leuk, wil deze gevoelens helemaal niet hebben, want ik wil 100% voor mijn huwelijk gaan.
calvijn1 schreef:
10-05-2026 01:40
Ben ik de enige die vind dat je het erg groot maakt?

Je man vertellen
Die andere man vertellen (waarom??)

Is het misschien ook zo dat je 'drama' opzoekt/maakt?
Begrijp het ook niet. Is het zo erg dat je een ander leuk vindt? Volgens mij overkomt dat de beste. Geniet ervan, is toch gewoon leuk ook? En het gaat vanzelf wel over. Ik heb het ook wel eens gehad. Wat niet goed was van mij is dat ik met die man heb zitten appen, heel onschuldig, maar het was niet nodig. Ik 'moest' hem wel appen vanwege een gezamenlijke activiteit, maar we bleven daarnaast ook wat meer appen dan nodig. Mijn man heeft die appjes gelezen (dat was niet de bedoeling) en voelde zich mega onzeker hierover. Terwijl het voor mij niks voorstelde, ik had nooit de intentie mn man te verlaten voor die ander of om uberhaupt iets met die man te gaan doen. Maar het werd veel groter gemaakt omdat mijn man er van wist.
Ik zou denken: het waait wel weer over. Je hebt zelf in de hand dat er meer dan een praatje niet gaat gebeuren. En daar mag je best van genieten toch, een praatje en wat aandacht van een leuke man? Meer dan dat hoeft het niet te zijn.
Genieten van een praatje en wat aandacht, daar heb ik geen moeite mee. Maar voor mij werd het meer dan dat, fantaseren, kriebels, etc. Dat wil ik niet.

Overigens heeft het echt goed gewerkt zo, inmiddels zakt het gevoel al weer heel erg (kom deze man nu ook niet zomaar tegen en we hebben geen appcontact ofzo) en mijn man en ik zijn juist weer wat dichter bij elkaar gekomen.
Klinkt goed Minik!
:cheer2:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven